Harun Yahya's lesstof

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Socratoteles
Diehard

Bericht door Socratoteles » 28 feb 2007 12:48

Zullen we deze Peter Borger -predikant hier eens uitnodigen( voor een boksmatch ) en van naderbij bestuderen ?
Of blijft dit soort virus( een soort verbeterde uitgave van Peter Scheele ? ) hier beter ongewenst ?
Waarom niet? We klagen dat alle creationisten met larie en pseudo-wetenschap op de proppen komen.
Nu is er ergens een crea-wetenschapper opgedoken die het misschien beter kan en die willen we hier niet?
Lijkt me wel interessant eerlijk gezegt.. 8)
Het uitschelden van de tegenstander is overigens een tactiek die volgens mij aan effectiviteit heeft ingeboet
sinds de midddeleeuwen :wink:

Gralgrathor
Diehard

Bericht door Gralgrathor » 28 feb 2007 13:29

Socratoteles schreef: Het uitschelden van de tegenstander is overigens een tactiek die volgens mij aan effectiviteit heeft ingeboet
sinds de midddeleeuwen :wink:
Nauwelijks. Verwar je eigen verlichting niet met de geestelijke staat van het merendeel van je medemensen. Er loopt méér dan genoeg volk rond dat zich maar wat graag laat opzwepen tot emotionele uitbarstingen. Ik geloof dat ik niet met krantenkoppen aan hoef te komen om deze stelling te beargumenteren.
If I want to manufacture biological weapons with my copy of iTunes, I will, fascists. Ditch this bullshit. -- Maddox

marc aka controle
Ervaren pen

Bericht door marc aka controle » 28 feb 2007 13:37

Het lijkt me juist zeer positief om deze meneer uit te nodigen. Een discussie is immers alleen leuk als er verschillende inzichten zijn. Een forum met alleen gelijkgezinden is ten dode opgeschreven.
The Gödelian formula is the Achilles heel of the cybernetical machine. And therefore we cannot hope ever to produce a machine that will be able to do all that a mind can do: we can never not even in principle, have a mechanical model of the mind. JR Lucas

Elberfeld
Forum fan

Bericht door Elberfeld » 28 feb 2007 13:52

Tsjok45 schreef:Beste Elberfeld een zeer interessante aanvulling

Jammer dat je een" ; " teveel hebt getypt , ... hier is de verbeterde link
http://scienceblogs.com/pharyngula/2006 ... rality.php

groet
Graag gedaan. Ik nam trouwens aan dat de artikelen over Yahya als holocaust-ontkenner in onderstaande links algemeen bekend waren. Klopt dat?

http://www.xs4all.nl/~afa/comite/artike ... el122.html en
http://www.xs4all.nl/~afa/comite/artike ... el123.html

(en nu staan ze in één keer goed) :wink:
"Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waar is mijn Roddelflop?"
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf

Gralgrathor
Diehard

Bericht door Gralgrathor » 01 mar 2007 09:26

Ah, het hele verhaal ( http://www.harunyahya.com/books/darwini ... ion_01.php ) doet alweer wat meer stof opwaaien, getuige:

http://www.volkskrant.nl/binnenland/art ... ide_Darwin

Soms is de drang dit volk te bekeren tot de rede een bijna fysieke impuls, zo sterk dat ik hem zelfs naast het smerige goedje dat men hier koffie noemt nog kan proeven...
If I want to manufacture biological weapons with my copy of iTunes, I will, fascists. Ditch this bullshit. -- Maddox

Elberfeld
Forum fan

Bericht door Elberfeld » 01 mar 2007 16:05

'Kritiek op Darwin wordt saai'door Martijn van Beek en Floor Ligtvoet

Dinsdag 27 februari 2007 LEIDEN - Allah is de schepper van de aarde. Daar kan volgens Harun Yahya, de schrijver van The Atlas of Creation, niemand omheen. Dat alle levende wezens voortkomen uit eenvoudige voorouders, zoals Darwin ontdekte, gaat er bij hem niet in.

Yahya's rijkelijk geïllustreerde boek werd onlangs naar enkele scholen en universiteiten gestuurd. Daar is het direct terzijde geschoven of wordt het als curiositeit bewaard.

Geheel onschuldig is het eeuwige gezaag aan de poten van Darwins theorie niet, vinden wetenschappers. "Dit is eigenlijk een aanval op de hele westerse wetenschap", zegt de Leidse arabist Hans Jansen. Het bevechten van baanbrekende westerse wetenschappers is een vast thema in zeer vrome islamitische preken, constateert hij. "Marx, Freud en Darwin worden telkens genoemd als de grote vijanden van de islam."

De wetenschap mag nooit de inzet zijn van geruzie tussen religieuzen en ongelovigen, vindt Robbert Dijkgraaf, hoogleraar natuurkunde in Amsterdam. De wetenschap staat immers boven alle partijen. Ze moet, nu ze wordt aangevallen, wel worden verdedigd: "Anders gaan straks mensen alles wat de wetenschap heeft voortgebracht in twijfel trekken."

Ook Darwins theorie wordt door wetenschappers voortdurend op de pijnbank gelegd, zegt hij. "Toch heeft niemand de theorie nog onderuit kunnen halen." Integendeel. "Met micro-organismen is zelfs bewezen dat ze klopt."

Fundamentalistische islamieten laten zich niet zo gemakkelijk overtuigen. Ze vinden daarin de orthodoxe christenen aan hun zijde. Deze 'creationisten' nemen het scheppingsverhaal uit de bijbel letterlijk. Daarin is dus ook geen plaats voor onze afstamming van de aap. God is het sleutelwoord, Hij is de maker van alle levende wezens.

Er leeft onder Darwin-tegenstanders ook een mildere theorie, Intelligent Design (ID). Aanhangers daarvan halen Darwins ideeën niet geheel onderuit, maar combineren die met de hand van God.

Voormalig minister van Onderwijs, Maria van der Hoeven, zorgde twee jaar geleden voor een rel toen ze haar sympathie voor ID liet blijken. Dit leidde tot kritiek van haar huidige opvolger, bioloog Ronald Plasterk. Hij vond het denkbeeld volkomen idioot. "Straks dient zich een stel Indiase fakirs aan dat zegt dat de zwaartekracht niet bestaat."

Tegenstanders komen steeds met hetzelfde verhaal, valt universitair biologe Gerdien de Jong uit Utrecht op. "Het wordt saai, wij hebben het gelijk toch aan onze zijde." Geen enkele theorie verklaart zo veel als die van Darwin, voegt arabist Jansen toe. Dat geheel verwerpen, 'is alsof je bij iemand één oog dichtplakt'.

Tot hun geruststelling is de discussie rondom Intelligent Design snel weggeëbt. Velen wensen dat ook Yahyas boek snel is vergeten. Dijkgraaf: "Want laten we wel wezen, een weldenkend mens kan niet meer om Darwin heen."

http://www.bndestem.nl/binnenland/article1154560.ece

En daar sluit ik me bij aan.
"Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waar is mijn Roddelflop?"
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf

Plaats reactie