Ronald Plasterk minister van onderwijs

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

PietV.
Moderator

Ronald Plasterk minister van onderwijs

Bericht door PietV. » 13 feb 2007 22:26

Na de ID-aanhanger Verhoeven komt er nu een echte evolutionist op onderwijs. Iemand die van wanten weet. En overtuigd atheist is. Ik heb net een borrel op dit feit genomen. Een fantastische benoeming. =D>

MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE » 13 feb 2007 22:37

HAHA ben benieuwd hoe hij het zal redden tussen al die creatonisten daar op het ministerie en tussen mensen als Verhoeven en Rouvoet :lol:
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.

Theoloog

Bericht door Theoloog » 13 feb 2007 23:18

Lijkt mij sterk dat er creationisten op het ministerie zitten. Indien zo wil ik daar meer van weten.

Maar Plasterk is geen politicus. Dit kan nog leuk worden. Ben benieuwd hoe lang hij het uithoudt. Hij heeft enkele stevige politieke adviseurs nodig, denk ik.

Hij is wel iemand die hart heeft voor onderwijs, goed onderwijs.

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 13 feb 2007 23:33

Theoloog schreef:Lijkt mij sterk dat er creationisten op het ministerie zitten. Indien zo wil ik daar meer van weten.
Voor zover ik me herinner was Maria van der Hoeven toch voor onderwijs van ID op school? Dan ben je volgens mij een creationist.

Om als minister te functioneren heb je zeker ook managers kwaliteiten nodig, heeft een wetenschapper als Plasterk die? Verder prima dat een aanhanger van evolutie nu Onderwijs onder zich heeft.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

LudwigEduardBoltzmann
Forum fan

Bericht door LudwigEduardBoltzmann » 14 feb 2007 00:39

Kitty schreef:Om als minister te functioneren heb je zeker ook managers kwaliteiten nodig, heeft een wetenschapper als Plasterk die? Verder prima dat een aanhanger van evolutie nu Onderwijs onder zich heeft.
Plasterk is al jaren niet alleen maar wetenschapper meer. Maar ook groepsleider, hoogleraar en zelfs directeur. Volgens wikipedia.
"Brother, you can believe in stones, as long as you don't throw them at me." ― Wafa Sultan

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 14 feb 2007 00:52

LudwigEduardBoltzmann schreef:
Kitty schreef:Om als minister te functioneren heb je zeker ook managers kwaliteiten nodig, heeft een wetenschapper als Plasterk die? Verder prima dat een aanhanger van evolutie nu Onderwijs onder zich heeft.
Plasterk is al jaren niet alleen maar wetenschapper meer. Maar ook groepsleider, hoogleraar en zelfs directeur. Volgens wikipedia.
Ok, ik had mijn huiswerk beter moeten doen 8)
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun » 14 feb 2007 01:24

Kijk eens aan, de messen kunnen worden geslepen nu de man aan de zijlijn Plasterk zelf dan eindelijk bestuurlijke verantwoording mag dragen.
:twisted:

Otter
Forum fan

Bericht door Otter » 14 feb 2007 09:08

Uit het Nederlands Dagblad:
Intelligent Design is met Plasterk passé

Aantal passages hieruit:
Dat vindt ook Arie Slob, onderwijswoordvoerder van de ChristenUnie. ,,De PvdA durft wel met zo'n persoon'',
`
Het zal in de praktijk moeten blijken hoe hij in zijn nieuwe functie ruimte zal laten aan mensen met een andere opvatting'', stelt Slob, die erop wijst dat ,,een minister andere verantwoordelijkheden heeft dan een wetenschapper''.
Maar ook bij de ChristenUnie heerst de overtuiging dat met Plasterk een minister aantreedt met wie goed kan worden samengewerkt.
Fractieleider-voor-nog-even André Rouvoet noemt de bioloog ,,buitengewoon interessant in zijn bespiegelingen. Levensbeschouwing hoeft geen belemmering te zijn''. Hij wijst erop dat ook Plasterk gebonden is aan het regeerakkoord.
Donner gaat zichzelf opnieuw uitvinden op het zware ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.
Gegroet
Some minds are like concrete, thoroughly mixed up and
permanently set......

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 14 feb 2007 09:27

sjun schreef:Kijk eens aan, de messen kunnen worden geslepen nu de man aan de zijlijn Plasterk zelf dan eindelijk bestuurlijke verantwoording mag dragen.
:twisted:
Hij doet wat velen niet durfden. Plasterk heeft een ferme portie lef. Mede-ontwerper van het pvda-programma. En daarbij vergeet men gemakshalve dat Plasterk goed bekend is in het (wetenschappelijk) onderwijs. En op bestuurlijk vlak al jarenlang aan de (universitaire) top meedraait.
En wat Otter aanhaalde. ID is dood!! En let maar op. Het omgekeerde gaat gebeuren. Die enkele uurtjes marginale evolutie. Die de kindertjes moeten kennen voor hun tentamens. En waarvan niets overblijft op het examen. Zullen flink worden opgevoerd.
Een hoopgevende ontwikkeling.

LudwigEduardBoltzmann
Forum fan

Bericht door LudwigEduardBoltzmann » 14 feb 2007 09:56

tjeerdo schreef:En let maar op. Het omgekeerde gaat gebeuren. Die enkele uurtjes marginale evolutie. Die de kindertjes moeten kennen voor hun tentamens. En waarvan niets overblijft op het examen. Zullen flink worden opgevoerd.
Een hoopgevende ontwikkeling.
Ik moet het allemaal nog zien. Sowieso lijkt het me veel belangrijker als onze kindertjes voortaan gewoon weer fatsoenlijk leren spellen en rekenen. 8)
"Brother, you can believe in stones, as long as you don't throw them at me." ― Wafa Sultan

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 14 feb 2007 10:15

Kijk eens aan, de messen kunnen worden geslepen nu de man aan de zijlijn Plasterk zelf dan eindelijk bestuurlijke verantwoording mag dragen.
Plasterk is geen onbekende in de politiek. Tijdens zijn studietijd, midden jaren '80, is Plasterk gemeenteraadslid geweest in Leiden voor de Partij van de Arbeid. Hij was lid van de programmacommissie van die partij ten behoeve van de landelijke verkiezingen in 2006, en schreef mee aan het verkiezingsprogramma van de PvdA.

Ben heel blij met deze (onverwachte) benoeming! =D>
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington

marc aka controle
Ervaren pen

Bericht door marc aka controle » 14 feb 2007 10:59

Correct me if I'm wrong maar volgens mij is creationisme het letterlijke bijbelverhaal en Intelligent Design, evolutie met ingrijpen van God.

FW
Forum fan

Bericht door FW » 14 feb 2007 11:08

(Design =) "ontwerp" impliceert creatie. ID is dus een vorm van creationisme (dat niet altijd bijbels geïnspireerd hoeft te zijn).
Rede

cymric
Bevlogen

Bericht door cymric » 14 feb 2007 13:58

marc aka controle schreef:Correct me if I'm wrong maar volgens mij is creationisme het letterlijke bijbelverhaal en Intelligent Design, evolutie met ingrijpen van God.
Nee, dat impliceert alleen sturing---dat heet theïstische evolutie. ID impliceert dat zelfs sturing nog niet voldoende is, beter zou dus zijn 'gedeeltelijke creatie'. Alleen kennen we dergelijke voorbeelden niet.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli

marc aka controle
Ervaren pen

Bericht door marc aka controle » 14 feb 2007 14:10

cymric schreef:
marc aka controle schreef:Correct me if I'm wrong maar volgens mij is creationisme het letterlijke bijbelverhaal en Intelligent Design, evolutie met ingrijpen van God.
Nee, dat impliceert alleen sturing---dat heet theïstische evolutie. ID impliceert dat zelfs sturing nog niet voldoende is, beter zou dus zijn 'gedeeltelijke creatie'. Alleen kennen we dergelijke voorbeelden niet.
Persoonlijk vind ik de redenatie van ID aanhangers een beetje raar aangezien volgens hun het natuurlijk proces door die zelfde God in werking is gesteld. Het zou betekenen dat onvolkomenheden van de natuur (die door God zelf is gecreeerd) weer door hem zelf gecorrigeerd wordt, lijkt me beetje een tegenstelling.

Plaats reactie