Moskee: Amsterdamse cabaretier mag gedood

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Theoloog

Bericht door Theoloog » 24 jan 2007 22:04

Kitty,

volgens de Talmud mag je eveneens liegen om jezelf of het Jodendom te beschermen.

Ik heb in mijn kast een boekje van een Rooms-katholieke conspiracy-theorist waar allerlei nare dingen instaan over het Jodendom. Het meeste is ontleend aan de Talmud.

Nare dingen over vrouwen, ongelovigen, etc. etc. De verzekering dat joden het beste ras zijn op aarde, dat een jood die een niet-jood doodt niet schuldig is, dat alle niet-joden eigenlijk gedood zouden moeten worden, etc.

Kortom: standaard antisemitische argumentatie door het buiten de historische context citeren van religieuze geschriften.

Misschien zouden we maar uit moeten kijken dat met islamitische geschriften te doen.

Freedrinker
Forum fan

Bericht door Freedrinker » 24 jan 2007 22:04

Kitty schreef:
Theoloog schreef:Steeds weer hetzelfde patroon. Zodra men om verantwoording wordt gevraagd, gaan religieuze vertegenwoordigers van de islam zitten liegen en draaien.
Maar dat mag toch volgens de Koran, als je het om de Islam gaat mag je liegen om die te beschermen. Dus ze liegen keurig volgens de voorschriften van hun geloof.
Ik zie dat ik competitie heb in de xenofoob van het jaar verkiezing. Deze schijnbaar culturele hobby kreeg een eigen hoofdstuk van Mohammed Rasoel in zijn beruchte boek 'De ondergang van Nederland' dat in 1992 verboden werd.

Wat dit gegeven nog interessanter maakt zijn de zogenaamde 'moslim polls' die het Nederlandse stemvee slikt als zoete koek.

LudwigEduardBoltzmann
Forum fan

Bericht door LudwigEduardBoltzmann » 24 jan 2007 22:17

Freedrinker schreef:Ik zie dat ik competitie heb in de xenofoob van het jaar verkiezing. Deze schijnbaar culturele hobby kreeg een eigen hoofdstuk van Mohammed Rasoel in zijn beruchte boek 'De ondergang van Nederland' dat in 1992 verboden werd.
Een allervermakelijkst boekje inderdaad, waarvan ik me echter afvraag of de schrijver wel echt is wie hij zegt te zijn. ;)
"Brother, you can believe in stones, as long as you don't throw them at me." ― Wafa Sultan

Freedrinker
Forum fan

Bericht door Freedrinker » 24 jan 2007 22:17

Theoloog schreef:Kortom: standaard antisemitische argumentatie door het buiten de historische context citeren van religieuze geschriften.

Misschien zouden we maar uit moeten kijken dat met islamitische geschriften te doen.
Dankzij Adolf's vakantie bureau welke gratis trein reizen regelde voor Joden naar Polen en zijn hoogtij dagen vierde rond 1943 zijn er niet genoeg voorhuid dieven overgebleven in Nederland om een goede publieke opinie te ontwikkelen over het wel en wee van het uitverkoren volk.

Als Nederlander is het zodoende niet mogelijk om een nuchtere opinie te hebben over Joden zoals dat wel mogelijk is met Berbers en Chinezen. Als ik de vele sprookjes boeken mag geloven over de tweede wereld oorlog die ik als kind las zijn ze erg lief en onschuldig. Wat ik echter niet begrijp is waarom er een bijna globale afkeer schijnt te zijn tegen Joden waar ook ter wereld waar zij meer dan een hand vol van de bevolking bedragen. Waar rook is, is mogelijk vuur? Ik weet het niet, ik heb nog nooit een Jood ontmoet behalve de incidentele knuffel jood op TV.

Maar waarom zou een Nederlander zich blindelings moeten laten leiden door de geschriften en bijna theologische leer over de Holocaust in de Islamitische kwestie?

Theoloog

Bericht door Theoloog » 25 jan 2007 01:08

Freedrinker,

Je geeft uiting aan antisemitische gevoelens op basis van wat je (naar eigen zeggen) niet weet. Bizar. Eng, ook.

Hier is trouwens een radio-interview met Ewout Jansen, de caberetier in kwestie.

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje » 25 jan 2007 01:39

Theoloog schreef:Kitty,

volgens de Talmud mag je eveneens liegen om jezelf of het Jodendom te beschermen.

Ik heb in mijn kast een boekje van een Rooms-katholieke conspiracy-theorist waar allerlei nare dingen instaan over het Jodendom. Het meeste is ontleend aan de Talmud.

Nare dingen over vrouwen, ongelovigen, etc. etc. De verzekering dat joden het beste ras zijn op aarde, dat een jood die een niet-jood doodt niet schuldig is, dat alle niet-joden eigenlijk gedood zouden moeten worden, etc.

Kortom: standaard antisemitische argumentatie door het buiten de historische context citeren van religieuze geschriften.

Oh ja, zo ken ik er ook een paar. Kan je ook even met wat concrete zaken komen? Ik ken de bekendste aanklachten inmiddels wel en als je het niet heel erg vind, vind ik een Katholiek priester allesbehalve betrouwbaar in deze. Aangezien Mo met de lange mesjes ook al diverse veronderstellingen over de talmoed plaatste, heeft een bekende rabbijn ze even in de historische context geplaatst.Je vergelijking gaat dus mank.
Als je graag het Joodse weerwoord wilde lezen op de bekendste aantijgingen:
http://www.cidi.nl/dossiers/an/2004-11-11.html
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn

FW
Forum fan

Bericht door FW » 25 jan 2007 01:56

Freedrinker schreef:Dankzij Adolf's vakantie bureau welke gratis trein reizen regelde voor Joden naar Polen en zijn hoogtij dagen vierde rond 1943 zijn er niet genoeg voorhuid dieven overgebleven in Nederland om een goede publieke opinie te ontwikkelen over het wel en wee van het uitverkoren volk.

Als Nederlander is het zodoende niet mogelijk om een nuchtere opinie te hebben over Joden zoals dat wel mogelijk is met Berbers en Chinezen. Als ik de vele sprookjes boeken mag geloven over de tweede wereld oorlog die ik als kind las zijn ze erg lief en onschuldig. Wat ik echter niet begrijp is waarom er een bijna globale afkeer schijnt te zijn tegen Joden waar ook ter wereld waar zij meer dan een hand vol van de bevolking bedragen. Waar rook is, is mogelijk vuur? Ik weet het niet, ik heb nog nooit een Jood ontmoet behalve de incidentele knuffel jood op TV.

Maar waarom zou een Nederlander zich blindelings moeten laten leiden door de geschriften en bijna theologische leer over de Holocaust in de Islamitische kwestie?
:shock: :? :evil:

TROLL ALERT
Afbeelding
Rede

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje » 25 jan 2007 01:59

Freedrinker schreef:
Theoloog schreef:Kortom: standaard antisemitische argumentatie door het buiten de historische context citeren van religieuze geschriften.

Dankzij Adolf's vakantie bureau welke gratis trein reizen regelde voor Joden naar Polen en zijn hoogtij dagen vierde rond 1943 zijn er niet genoeg voorhuid dieven overgebleven in Nederland om een goede publieke opinie te ontwikkelen over het wel en wee van het uitverkoren volk.

Welke reden heb je om aan te nemen dat Joden zich niet probeerden aan te passen? Welke reden heb je om aan te nemen dat er überhaupt rook is? Kan het niet zo zijn dat de rook kunstmatig in stand wordt gehouden door externe instrumenten?
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn

Freedrinker
Forum fan

Bericht door Freedrinker » 25 jan 2007 02:05

Theoloog schreef:Freedrinker,
Je geeft uiting aan antisemitische gevoelens op basis van wat je (naar eigen zeggen) niet weet. Bizar. Eng, ook.
Neen, ik geef uiting aan een intellectueel dialoog met mijn uiterst geanimeerde belevingswereld. Ik ken geen Joden, en heb zodoende, wonder boven wonder, geen antisemitische gevoelens. Net zoals een hypothetische cyber-seksuele uitspatting tussen mij en jouw moeder op MSN geen vaderlijke gevoelens ten aanzien van jouw persoon in mij zou ontketenen.

Als vrij drinker behoort dit tot mijn meest elementaire (doch delusionaire) vrijheid.

Hieronder valt ook de vrijheid om met alles onder de zon de spot te drijven totdat ik de macht hebbende genoeg terg om mij de mond te snoeren. Hetgeen helaas met regelmaat gebeurd :(

p.s. fix dat linkje van je? Gebruik: naampje

Freedrinker
Forum fan

Bericht door Freedrinker » 25 jan 2007 02:31

FW schreef: :shock: :? :evil:

TROLL ALERT
Afbeelding
:D

Was het maar waar, ik ben meer de dorps gek. Een zeer vervaarlijk beroep vandaag de dag.
Sararje schreef: Welke reden heb je om aan te nemen dat Joden zich niet probeerden aan te passen? Welke reden heb je om aan te nemen dat er überhaupt rook is? Kan het niet zo zijn dat de rook kunstmatig in stand wordt gehouden door externe instrumenten?
Het duurde eventjes maar uiteindelijk probeert toch iemand mijn intellect te prikkelen.

Mag ik beginnen met te zeggen dat ik geen van deze dingen veronderstelt heb. Maar ik zal een gegeven paard niet in de bek kijken en antwoord geven:

Welke reden heb je om aan te nemen dat Joden zich niet probeerden aan te passen?

Hoewel de Joden al honderden jaren in Europe vertoeven hebben ze nog steeds hun eigen geloof en trouwen ze binnen hun eigen gemeenschap. Dus zowel genetisch als religieus zijn ze nooit geïntegreerd. Dit is op zich geen slechte zaak zolang ze zich nuttig maken voor de samenleving.

Welke reden heb je om aan te nemen dat er überhaupt rook is?

Omdat antisemitisme nog steeds erg levendig schijnt te zijn. Google er maar op los. 20.100 hits voor "I hate Jews" tegenover 7,150 voor "I hate whites", ook al zijn er meer dan honderd keer zoveel blanken op deze aardkloot. En natuurlijk de grote knaller, die ik speciaal als laatst bewaard heb: 2 miljoen hits voor "antisemitism".

Kan het niet zo zijn dat de rook kunstmatig in stand wordt gehouden door externe instrumenten?

Als je op "jew" googled zie je als eerste het Wikipedia artikel over Joden, hetgeen volgens deze bron door Joden geschreven en gecensureerd wordt.

Het tweede zoek resultaat is http://www.jewwatch.com hetgeen een uiterst fraai hoogstandje is van antisemitisme, petje af. Ze doen de term antisemitisme waarlijk eer aan. Ik zal de zeer vermakelijke kost tot mij nemen en misschien wanneer ik in een goede bui ben er hier en daar in het forum melding van maken, when least expected, natuurlijk!

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 25 jan 2007 08:32

het is altijd de buitenlander die er de schuld van krijgt als het niet goed gaat in een land, kijk ook eens naar zigeuners in oost europa. En onze eigen geert wilders natuurlijk.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

afgestompt dier
Forum fan

Bericht door afgestompt dier » 25 jan 2007 10:14

Welke reden heb je om aan te nemen dat Joden zich niet probeerden aan te passen?

Hoewel de Joden al honderden jaren in Europe vertoeven hebben ze nog steeds hun eigen geloof en trouwen ze binnen hun eigen gemeenschap. Dus zowel genetisch als religieus zijn ze nooit geïntegreerd. Dit is op zich geen slechte zaak zolang ze zich nuttig maken voor de samenleving.
Ja, dat doen de moslims heel anders natuurlijk, importeren van bruiden daar doen ze niet aan (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk)
Het word nogal een vreemde discussie eerlijk gezegd het zou moeten gaan over de uitspraken van die woordvoeder/bezoeker van die moskee.
Geloof verzet bergen onzin.

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje » 25 jan 2007 10:32

Freedrinker schreef:
Sararje schreef: Welke reden heb je om aan te nemen dat Joden zich niet probeerden aan te passen? Welke reden heb je om aan te nemen dat er überhaupt rook is? Kan het niet zo zijn dat de rook kunstmatig in stand wordt gehouden door externe instrumenten?
Het duurde eventjes maar uiteindelijk probeert toch iemand mijn intellect te prikkelen.
Mag ik beginnen met te zeggen dat ik geen van deze dingen veronderstelt heb. Maar ik zal een gegeven paard niet in de bek kijken en antwoord geven:
Hier ga je al grondig de mist in. Ten eerste is het Jodendom wel degelijk geevolueerd in Europa, ten tweede is het maar zeer sterk de vraag of Joden hier schuldig aan zijn en niet bijv. de Katholieke kerk die al sinds het jaar 306, het concillie van Elvira, de opvatting huldigt dat Joden en Christenen niet onderling mogen trouwen.
Welke reden heb je om aan te nemen dat er überhaupt rook is?

Omdat antisemitisme nog steeds erg levendig schijnt te zijn. Google er maar op los. 20.100 hits voor "I hate Jews" tegenover 7,150 voor "I hate whites", ook al zijn er meer dan honderd keer zoveel blanken op deze aardkloot. En natuurlijk de grote knaller, die ik speciaal als laatst bewaard heb: 2 miljoen hits voor "antisemitism".
I hate Bush levert nog meer hits op. Zegt dus niets.
Kan het niet zo zijn dat de rook kunstmatig in stand wordt gehouden door externe instrumenten?

Als je op "jew" googled zie je als eerste het Wikipedia artikel over Joden, hetgeen volgens deze bron door Joden geschreven en gecensureerd wordt.
Nah, dergelijke onzinsites zijn niet eens de moeite waard en zeker gen referentie waardig aangezien ze gewoon een hoax kunnen zijn zonder goede referenties.
Het tweede zoek resultaat is http://www.jewwatch.com hetgeen een uiterst fraai hoogstandje is van antisemitisme, petje af. Ze doen de term antisemitisme waarlijk eer aan. Ik zal de zeer vermakelijke kost tot mij nemen en misschien wanneer ik in een goede bui ben er hier en daar in het forum melding van maken, when least expected, natuurlijk!
Ja doe dat, ik vind Jewwatch op zijn minst tendentieus.

Herman
Forum fan

Bericht door Herman » 25 jan 2007 10:34

Afgestompt dier schreef:
Het word nogal een vreemde discussie, eerlijk gezegd het zou moeten gaan over de uitspraken van die woordvoerder/bezoeker van die moskee.
Gisteren in 1 Vandaag werd verteld dat een kersverse Marokkaanse imam achter de doodsbedreiging zit. De tekst die werd uitgesproken was van een vertaler van die moskee afkomstig.

Al weer zo'n onaangepaste en totaal niet geïntegreerde imam die zijn 'wijsheden' los laat op relatief onschuldige gelovigen. Soms is er enige overeenkomst met wat tot in de jaren '60 van de kansel van christelijke kerken werd gepredikt, maar dat was minder haatzaaiend.
Wenn die Löwen reden könnten hätten sie uns nichts zu sagen - Wittgenstein

afgestompt dier
Forum fan

Bericht door afgestompt dier » 25 jan 2007 13:13

Herman schreef:Afgestompt dier schreef:
Het word nogal een vreemde discussie, eerlijk gezegd het zou moeten gaan over de uitspraken van die woordvoerder/bezoeker van die moskee.
Gisteren in 1 Vandaag werd verteld dat een kersverse Marokkaanse imam achter de doodsbedreiging zit. De tekst die werd uitgesproken was van een vertaler van die moskee afkomstig.

Al weer zo'n onaangepaste en totaal niet geïntegreerde imam die zijn 'wijsheden' los laat op relatief onschuldige gelovigen. Soms is er enige overeenkomst met wat tot in de jaren '60 van de kansel van christelijke kerken werd gepredikt, maar dat was minder haatzaaiend.
Daar heb je wel een punt eigenlijk, het zijn niet zozeer de gelovigen zelf die haat zaaien om het zo maar te noemen, maar eerder die dwaze imams wat ook al het geval was bij de cartoons. In eindhoven geloof ik een imam toegang tot de moskee ontzegt omdat hij allerlei opruidende preken liep te houden, kijk dat vind ik dan wel weer een positief signaal.
Geloof verzet bergen onzin.

Plaats reactie