Nog geen boerkaverbod in Nederland

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

LudwigEduardBoltzmann
Forum fan

Bericht door LudwigEduardBoltzmann » 11 nov 2006 20:10

Overigens moet ik eerlijk toegeven dat ik het idee heb dat het probleem groter gemaakt wordt dan het is, aangezien ik het fenomeen 'moslima met burka/niqaab' hier in Rotterdam nog nooit heb mogen waarnemen. Wel een keer op station Den Haag Hollands Spoor, zo'n pinguïn die slaafs achter haar mannelijke begeleider (één of andere extreem ranzige gast in een trainingspak) aanwaggelde. Werkelijk géén gezicht, net een scene uit de dierentuin. :lol:
"Brother, you can believe in stones, as long as you don't throw them at me." ― Wafa Sultan

Ebeneezer

Bericht door Ebeneezer » 13 nov 2006 12:48

Toch is een burka een voorbeeld waar een grens wordt bereikt.
Het weigeren van een hand geven aan een man, veroorzaakt bij mij geen stoom uit mijn oren,
maar aangezien Nederlanders e.v.a. onze identiteit met ons gezicht presenteren, gaat een burka over de grens, en dus mag de burka over de grens weer lekker terug. Ook al is het nog niet in ons straatbeeld aanwezig, maar stel je voor dat de vrouw met burka naar de markt gaat. De verkoper zal niet kunnen inschatten of ze naar de aubergines staat te staren of naar hem, totdat ze wild begint te zwaaien....... Een bezoek aan de bank, opticien of uitzendbureau lijkt mij al helemaal niet handig.
Mag de burka trouwens uitgedaan worden als het licht in de bioscoop uit gaat?

Waarom kan iemand geloven dat het leven (wat al zo kort is) zo moet zijn, dat je je niet mag vertonen aan anderen, behalve aan de man waaraan je uitgehuwelijkt bent, waar liefde geen rol speelt :cry: , maar alleen de franje van de religie die allesbepalend is.......
Terug naar nul en dan weer verder

insomnia
Forum fan

Bericht door insomnia » 13 nov 2006 18:11

Ik heb er een bloedhekel aan als ik iemand niet aan kan/mag kijken, of het nu gaat om een burka of zonnebril. Dat is voor mij de voornaamste reden dat ik een burka niet wil accepteren. Weren uit het openbare leven dus wat mij betreft; wat men in huiselijke kring besluit te dragen mag men zelf weten, al verwerp ik de gedachte erachter. Ik vraag me echter wel af op welke gronden men een burka zou kunnen verbieden.
C'est le ton qui fait la musique

mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa » 13 nov 2006 22:44

er zijn geen burka's in nederland
en volgens erwin kroll is er geen tsunami op komst
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 13 nov 2006 23:40

er zijn geen burka's in nederland
En dat willen we graag zo houden.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun » 14 nov 2006 03:45

mustafa schreef:er zijn geen burka's in nederland
en volgens erwin kroll is er geen tsunami op komst
Kom eens langs dan kun je enkele bijstandsburka's (want welbewust kansloos op de arbeidsmarkt) live aanschouwen. Ik geef toe je moet wel even geduld hebben. En die Tsunami van Geert Wildersstart met de terugtrekkende beweging van zelfislamisering, toch ook geen onbekend verschijnsel bij ons in de stad. Gelukkig zijn er voldoende slimmerikken in de islamitische gemeenschap die behoorlijk in de gaten hebben welke vrijheden er op het spel staan als Iraanse toestanden hier hun intrede zouden gaan doen.

mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa » 14 nov 2006 09:34

er zijn geen burka's
god = music
ik ben feminist
ervaring telt

martien
Forum fan

Bericht door martien » 14 nov 2006 11:16

De voorspelling is dat binnen minder dan tien jaar de binnenstad van de grote steden voor 70% uit islamieten bestaat.

En ik weet niet of er wel of niet een verborgen agenda bestaat.

Gaat het in Nederland anders als er 70% islamieten in de regering zitten? Of 70% in het stadsbestuur?

Baruch
Forum fan

Bericht door Baruch » 14 nov 2006 11:52

martien schreef:De voorspelling is dat binnen minder dan tien jaar de binnenstad van de grote steden voor 70% uit islamieten bestaat.
70 % binnen tien jaar? Ik ben erg benieuwd waar deze voorspelling op gebaseerd is. De dienst onderzoek & statistiek van de gemeente Amsterdam extrapoleerd namelijk dat in 2027 voor de hoofdstad het aantal allochtonen voor het eerst het aantal autochtonen zal overschrijden. Onder allochtonen vallen echter ook de overwegend niet-islamitische Antillianen, Arubanen en Surinamers. Om een beeld te geven hoe het er begin 2005 in de vier grote steden voor staat met het percentage allochtonen: Rotterdam (35%), Amsterdam (34%), Den Haag (31%) en Utrecht (20%). Meer informatie hierover is te vinden op het CBS of in het rapport Naar burgerschap in Amsterdam : Diversiteits- en integratiemonitor 2004

Groetjes,

Baruch
"Deorum offensae diis curae" [een Romeins principe]

Herman
Forum fan

Bericht door Herman » 14 nov 2006 12:10

Gisteren Rita Verdonk gezien in P-side. De burka was ook weer aan de orde. Vanuit het publiek werd gezegd dat het aantal vrouwen dat in Ned. een burka draagt uiterst gering is. Verdonk merkte op dat een eventueel verbod ook zal gelden voor bromfiets-, motorhelmen en bivakmutsen die het gelaat onzichtbaar maken. Daarmee had ze wel een punt.
Wenn die Löwen reden könnten hätten sie uns nichts zu sagen - Wittgenstein

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 14 nov 2006 12:13

mustafa schreef:er zijn geen burka's
Ze zijn er wel, maar het zijn er alleen heel weinig. Het gaat om het gelijkheidsprincipe. Als ik met een bivakmuts door het winkelcentrum loop, wordt ik snel aangehouden door de politie, omdat de openbare veiligheid in het geding is (ik zou immers een bankrover kunnen zijn). Als ik geen bivakmuts op mag in de openbaarheid, dan mag een moslima geen burka dragen. Gelijke monniken, gelijke kappen!
Het gezeur over hoofddoekjes moet nu wel eens een keer afgelopen zijn. Ik zie geen enkel bezwaar tegen een hoofddoek die het gezicht verder vrijlaat, al verwerp ik de gedachte erachter. (Behalve in de rechtbank, daar horen geen religieuze symbolen)
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

LudwigEduardBoltzmann
Forum fan

Bericht door LudwigEduardBoltzmann » 14 nov 2006 12:29

Devious schreef:Het gezeur over hoofddoekjes moet nu wel eens een keer afgelopen zijn. Ik zie geen enkel bezwaar tegen een hoofddoek die het gezicht verder vrijlaat, al verwerp ik de gedachte erachter. (Behalve in de rechtbank, daar horen geen religieuze symbolen)
Ik zie er wel bezwaren tegen. Door het massaal dragen van zulke goed zichtbare, sterk in het uiterlijk ingrijpende symbolen, stimuleer je alleen maar die zogenaamde wij-zij cultuur waar politici altijd de mond vol van hebben. Daarnaast verpest het het straatbeeld, op een manier die mij in elk geval niet aanstaat.

Maar ik ben sowieso niet voor verbieden. Laat moslim(a')s maar zelf de consequenties dragen voor hun onaangepaste gedrag. Zo zou ik nooit een moslima met een hoofddoek (of erger) aannemen in mijn winkel. Dat heeft niks met discriminatie te maken, maar alles met het feit dat ik vind dat een meid met een hoofddoek het aangezicht van mijn winkel onnodig verpest. Als ze die hoofddoek afdoet, neem ik haar wel aan.
"Brother, you can believe in stones, as long as you don't throw them at me." ― Wafa Sultan

mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa » 14 nov 2006 14:08

Herman schreef:Gisteren Rita Verdonk gezien in P-side. De burka was ook weer aan de orde. Vanuit het publiek werd gezegd dat het aantal vrouwen dat in Ned. een burka draagt uiterst gering is. Verdonk merkte op dat een eventueel verbod ook zal gelden voor bromfiets-, motorhelmen en bivakmutsen die het gelaat onzichtbaar maken. Daarmee had ze wel een punt.
en in geval van het maken van pasoortfoto's, ook een punt
maar van rita verdonk krijg ik een punthoofd
ik hoop echt dat ze na 22 november verdwijnt
god = music
ik ben feminist
ervaring telt

janviet
Forum fan

Bericht door janviet » 15 nov 2006 02:55

Ik ben voor mezelf tot de volgende, volgens mij zeer werkbare, stellingname gekomen: ik ben tegen elke uitzondering van regels op basis van religieuze overtuiging.

Ik ben dan ook tegen het specifiek verbieden van het in het openbaar dragen van een burka, hoofddoekje of wat voor religieus symbool dan ook. Als je op een andere manier onherkenbaar over straat mag, bijvoorbeeld met een dikke sjaal om en een muts op, dan mag een burka ook.

De keerzijde geldt wat mij betreft ook. Als ik op de pasfoto voor mijn nieuwe paspoort geen pet op mag, dan mag een ander ook geen hoofddoekje om. Als een koe verdoofd moet worden alvorens zij gedood wordt, dan ben ik tegen een uitzondering op religieuze gronden.

Soms denk ik bij mezelf dat dit misschien een wat te naïeve stellingname is, daarom gooi ik het hier maar eens in de groep.

Jan
Not without my chocolate

balou
Forum fan

Bericht door balou » 15 nov 2006 04:37

Janviet schreef;
ik ben tegen elke uitzondering van regels op basis van religieuze overtuiging.
Alle sinterklazen op de bon!
artikel 1. Een fundamentalist heeft altijd gelijk.
Artikel 2. Indien de fundamentalist ongelijk heeft, treedt automatisch artikel 1 in werking.

Plaats reactie