'Eerste islamitische ziekenhuis in Rotterdam'

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

chromis
Technologist

Bericht door chromis » 27 sep 2006 15:47

Religieuze gebouwen om te bidden: ok, daar kan ik inkomen. Religieuze scholen, nouja, ok dan. Maar religieuze ziekenhuizen? Wat is het volgende? Religieuze parkeergarage's? Religieuze liften? Het moet niet gekker worden in Nederland; maarja wie ben ik?
Gepost door Bas (Bas028) - Bron: Nu.nl
Gepubliceerd: woensdag 27 september 2006 @ 10:30
Rotterdam krijgt naast de grootste moskee van Nederland, een nieuwe primeur. Over twee jaar moet hier het eerste islamitische ziekenhuis in de Westerse wereld staan. Op de zakenbeurs in Rotterdam, wordt dit plan vandaag gepresenteerd. De mannen in dit ziekenhuis worden behandeld door mannelijke artsen en de vrouwen door vrouwelijke. Hoe dit met de verpleging gaat, is onbekend.

Er komt ook een verpleegafdeling voor mensen die geen acute zorg nodig hebben, de voeding is 'halal' en patiënten krijgen islamitische geneesmiddelen en kruiden. Ook is er plek voor een gebedsruimte met een ziekenhuisimam en wordt het gebouwd volgens islamitische maatstaven.

"Het wordt een efficiënt en compact ziekenhuis van 15.000 vierkante meter, waarbij het accent ligt op de polikliniek en de dagbehandeling. De islamitische achtergrond en waarden worden in acht genomen", zegt ondernemer Paul Sturkenboom in het Financieele Dagblad. Omdat dit het eerste islamitische ziekenhuis buiten de Arabische wereld is, verwacht hij ook veel patiënten uit het buitenland.

De initiatiefnemer wil binnenkort met de verzekeraars gaan praten over de realisering van het plan. "Als zij nee zeggen, gaat het niet door"
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.

garris
Forum fan

Bericht door garris » 27 sep 2006 16:19

goed idee dat van die religieuze parkeergarages. en dan wel net iets buiten het centrum, kan ik misschien een keer parkeren in het centrum. of nog beter een religieus centrum buiten de stad, met eigen religieuze winkels en dergelijke. wordt het winkelen misschien toch nog eens leuk en vooral wat rustiger

Samante

Bericht door Samante » 27 sep 2006 17:27

garris schreef:goed idee dat van die religieuze parkeergarages. en dan wel net iets buiten het centrum, kan ik misschien een keer parkeren in het centrum. of nog beter een religieus centrum buiten de stad, met eigen religieuze winkels en dergelijke. wordt het winkelen misschien toch nog eens leuk en vooral wat rustiger
Dan moet je misschien wel een ichtusteken achterop je auto plakken.
Volgens mij bestaan er trouwens al religieuze ziekenhuizen in Nederland, maar dan van christelijke origine.

afgestompt dier
Forum fan

Bericht door afgestompt dier » 27 sep 2006 18:14

Mag je daar als Westerling dan ook geholpen worden???
Discriminatie in eigen land noem ik dit, ze zijn toch allemaal zo goed geintregeerd waarom dan zo n apart ziekenhuis??
Geloof verzet bergen onzin.

MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE » 27 sep 2006 18:57

In principe ben ik er op tegen.

Wij hebben hier hard gestreden voor gelijkheid van man en vrouw, en nou zullen die achterlijke mohammedanen weer gaan strijden voor een ziekenhuis waar mannen alleen door mannen en vrouwen alleen voor vrouwen geholpen mogen worden?

Aan de andere kant, dit zou een louter privé onderneming zijn, dan zal er ook geen cent belasting naartoe mogen gaan, evenals de andere privéklinieken!
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.

balou
Forum fan

Bericht door balou » 27 sep 2006 19:54

Wat is er nieuw? Ik heb als kind in een RK Katholiek ziekenhuis gelegen.
En later als adolecent in een Joods ziekenhuis.
Ben zelfs eens in een militair hospitaal verpleegd.

Je had vroeger zelfs katholieke ziekenfonds verzekering.
artikel 1. Een fundamentalist heeft altijd gelijk.
Artikel 2. Indien de fundamentalist ongelijk heeft, treedt automatisch artikel 1 in werking.

HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe » 27 sep 2006 19:59

afgestompt dier schreef:Mag je daar als Westerling dan ook geholpen worden???
Discriminatie in eigen land noem ik dit, ze zijn toch allemaal zo goed geintregeerd waarom dan zo n apart ziekenhuis??
Ben je gek man. In dat ziekenhuis wil zelfs geen manelijke islamiet worden opgenomen. Dit wordt gewoon een ziekenhuis waar de islamietische vrouwen naar toe moeten van hun man. Zelf zoeken ze een ziekenhuis waar ze de beste verzorging kunnen krijgen.
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 27 sep 2006 20:18

HarrieMe schreef:
Ben je gek man. In dat ziekenhuis wil zelfs geen manelijke islamiet worden opgenomen. Dit wordt gewoon een ziekenhuis waar de islamietische vrouwen naar toe moeten van hun man. Zelf zoeken ze een ziekenhuis waar ze de beste verzorging kunnen krijgen.
Dit is helemaal niet zo gek gedacht HarrieMe, klinkt totaal niet ondenkbaar.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

afgestompt dier
Forum fan

Bericht door afgestompt dier » 27 sep 2006 20:30

HarrieMe schreef:
Daar zijn toch al van die Islamitsche 'blijf van mijn lijf' huizen voor, geloof ik?

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 27 sep 2006 20:34

Kom op nou, een blijf van mijn lijf huis is geen ziekenhuis he, maar ik neem aan dat je dit niet al te serieus bedoelde.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje » 27 sep 2006 20:43

Volgens mij hebben ze bij een blijfvanmijnlijfhuis alleen de afdeling traumatologie.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 27 sep 2006 20:47

Inderdaad, voor die botbreuken moet je toch echt naar het ziekenhuis.

afgestompt dier
Forum fan

Bericht door afgestompt dier » 27 sep 2006 20:47

Ik zie nu dat ik het verkeerd gelezen heb, ik las dat de vrouwen er naar toe moesten 'vanwege' hun man, maar het principe blijft hetzelfde ik kreeg steeds meer de indruk dat de Moslims de Nederlandse samenleving willen ondermijnen, en hun gedachte goed willen opleggen/opdringen.
De politiek komt ze daarin tegemoed is gebleken de laaste weken, helaas.

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 27 sep 2006 20:48

Ach, ik ben niet zo tegen zo'n eigen ziekenhuis, scheelt weer een hoop gedonder op de EHBO van de gewone ziekenhuizen, en het scheelt vast ook weer in wachtlijsten.

Groet,

Kitty

Animal
Forum fan

Bericht door Animal » 27 sep 2006 21:04

Weer een stap gezet naar de verislamitisering van Nederland.

Plaats reactie