Religie kan een samenleving beschadigen

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 07 okt 2006 16:57

jHenosch schreef: wel denk ik dat atheisten die goed geleefd hebben in het paradijs kunnen komen
die flauwe kul met eeuwig leven? laat het ajb uit :)

Samante

Bericht door Samante » 07 okt 2006 17:00

jHenosch schreef: dus wanneer het paradijs wel zou blijken te bestaan wordt die mij ontzegt omdat ik er altijd in gelooft heb ?

beeeeetje onlogisch niet ?

wel denk ik dat atheisten die goed geleefd hebben in het paradijs kunnen komen, die hebben dan extra mazzel ze hebben goed geleefd terwijl ze toch dachten maar 1 keer te leven, en nu blijkt dat ze toch gespaard worden in een paradijs.

ook denk ik dat heel veel gelovigen die geloofden in een goede god, maar toch fout zijn geweest, (waarschijnlijk deden ze net alsof ze geloofden) niet in het paradijs zullen komen en eeuwig (vernietigd) in het niet-bestaan zullen belanden.
Dat noem ik nou hét kenmerk van een kleutergeloof:
De aanname dat je de hemel verdient omdat je in je leven in god en die hemel hebt geloofd.
Net als dat een kleuter is wijsgemaakt dat Sinterklaas op pakjesavond allemaal cadeautjes heeft gebracht en met zijn schimmel de weken voor pakjesavond over de besneeuwde daken is gereden om via de centrale verwarming de schoentjes te vullen.

HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe » 07 okt 2006 17:24

Tamara schreef:Ik heb 32 jaar geleefd zonder God. Ging het goed? Jawel, tot op zekere hoogte..De Bijbel leert niet anders dan dat God een God is die je wilt zegenen, Harrie. Hij wil ook jouw God zijn, maar dan moet je Hem wel die positie toekennen. :wink: He loves You..da's God..
Hoe weet je dit? Als je antwoord is dat je dat in de bijbel kunt lezen, hoef je niet te antwoorden, want die hokus pokus boeken hebben jaren geleden voor mij hun waarde verloren. Zielige mensen die zulke onzin bij elkaar verzonnen hebben en dan beweren dat ze die bootschap van god hebben gekregen. Als je tegenwoordig vertelt dat je stemmetjes hebt gehoord, wordt je gelukkig behandeld. Jammer voor al die zieke mensen dat dit eeuwen geleden niet kon. Dan hadden we nu niet die onzinnige boeken gehad die miljarden misleiden.
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)

mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa » 07 okt 2006 19:21

beste harrieme,

jouw antwoord hierboven kenmerkt zich door jouw pré-occupaties
maar als reactie van een ongelovige op bekeringsdrang ook wel weer te plaatsen
meteen al het verwijzen van iemand die een stemmetje hoort naar een psychiatrische afdeling...........................................
iemand die de bijbel onderzoekt en bestudeert laat zich niet misleiden

mustafa
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt

jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch » 07 okt 2006 19:35

Samante schreef:
jHenosch schreef: dus wanneer het paradijs wel zou blijken te bestaan wordt die mij ontzegt omdat ik er altijd in geloofd heb ?

beeeeetje onlogisch niet ?

wel denk ik dat atheisten die goed geleefd hebben in het paradijs kunnen komen, die hebben dan extra mazzel ze hebben goed geleefd terwijl ze toch dachten maar 1 keer te leven, en nu blijkt dat ze toch gespaard worden in een paradijs.

ook denk ik dat heel veel gelovigen die geloofden in een goede god, maar toch fout zijn geweest, (waarschijnlijk deden ze net alsof ze geloofden) niet in het paradijs zullen komen en eeuwig (vernietigd) in het niet-bestaan zullen belanden
.
Dat noem ik nou hét kenmerk van een kleutergeloof:
De aanname dat je de hemel verdient omdat je in je leven in god en die hemel hebt geloofd.
Net als dat een kleuter is wijsgemaakt dat Sinterklaas op pakjesavond allemaal cadeautjes heeft gebracht en met zijn schimmel de weken voor pakjesavond over de besneeuwde daken is gereden om via de centrale verwarming de schoentjes te vullen.
je gaat er helemaal niet op in, en begint maar weer iets nieuws, dan moet je me niet qouten als je er toch niets mee doet.

mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa » 07 okt 2006 19:52

bepaald geen kleutergeloof
deze opmerking van jHenosch vind ik inzichtelijk
god = music
ik ben feminist
ervaring telt

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 07 okt 2006 19:58

Mustafa, je hebt alleen een zekerheid in het paradijs te komen als moslim, als je jezelf voor Allah opblaast en daarmee een aantal ongelovigen meesleurt.

Heb je de film: what the west need to know al gezien? Zou ik maar eens doen. Voor die tijd heeft het weinig zin meer om met je over de islam te praten of het paradijs te praten.

http://www.mijneigenweblog.nl/weblog/en ... e_id=27608
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch » 07 okt 2006 20:05

Kitty schreef:Mustafa, je hebt alleen een zekerheid in het paradijs te komen als moslim, als je jezelf voor Allah opblaast en daarmee een aantal ongelovigen meesleurt.

Heb je de film: what the west need to know al gezien? Zou ik maar eens doen. Voor die tijd heeft het weinig zin meer om met je over de islam te praten of het paradijs te praten.

je hebt geloof in het goede, (in je binnenste aanwezig via intuïtie en opvoeding opleiding, als je een beetje gelukkig bent opgevoed)

geloof in het niets, atheïsme (het kan vriezen het kan dooien).

maar je hebt ook anti-geloof, geloog in een sjattan die zich voordoet als god, maar in werkelijkheid onderdeel van de antichrist, de antigod uitmaakt, meestal zonder dat de gelogige daar erg in heeft,

deze antichrist zal in de eindtijd een grote schare op de been brengen.

mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa » 07 okt 2006 20:13

Kitty schreef:Mustafa, je hebt alleen een zekerheid in het paradijs te komen als moslim, als je jezelf voor Allah opblaast en daarmee een aantal ongelovigen meesleurt.

wat krijgen we nu, kitty?
er is inderdaad een richtingenstrijd binnen de islam
en ik gooi niet alles op één hoop zoals jij nu demonstreert
wat jij nu suggereert is volstrekt niet in overeenstemming met de koran
zelfmoord mag niet en onschuldigen opblazen al helemaal niet

mustafa
god = music
ik ben feminist
ervaring telt

mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa » 07 okt 2006 20:15

beste jHenosch,

kwantiteit is een van de kenmerken van het kwaad
in het nieuwe testament ook wel aangeduid als legio
inderdaad, grote massa's
wonderlijk tegengestelde van het hedendaags individualisme
die massa's worden altijd aangestuurd door een autoriteit
dat kan de paus zijn, of veel van wat via de media tot ons komt
soms verlang ik ernaar om te leven zoals de amish, zonder televisie en vergevingsgezind

mustafa
Laatst gewijzigd door mustafa op 07 okt 2006 20:28, 2 keer totaal gewijzigd.
god = music
ik ben feminist
ervaring telt

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 07 okt 2006 20:18

mustafa schreef:wat jij nu suggereert is volstrekt niet in overeenstemming met de koran
zelfmoord mag niet en onschuldigen opblazen al helemaal niet
Film al gezien Mustafa?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa » 07 okt 2006 20:23

nee, niet dat ik dat niet zou willen , maar de conclusie die jij er uit trekt bevalt me niet
ik weet dat er veel in beroering is binnen de islam, met name hier in europa en amerika
en daar moeten we het van hebben
jij gaat hier volkomen aan voorbij en het lijkt er een beetje op dat je beinvloedbaar bent voor propaganda
blijf kritisch, kitty!
god = music
ik ben feminist
ervaring telt

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 07 okt 2006 20:27

mustafa schreef:het lijkt er een beetje op dat je beinvloedbaar bent voor propaganda
blijf kritisch, kitty!
Beste Mustafa,

Als deze film een ding niet is, dan is het wel progaganda. Kijk eerst en oordeel daarna.

jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch » 07 okt 2006 20:29

mustafa schreef:nee, niet dat ik dat niet zou willen , maar de conclusie die jij er uit trekt bevalt me niet
ik weet dat er veel in beroering is binnen de islam, met name hier in europa en amerika
en daar moeten we het van hebben
jij gaat hier volkomen aan voorbij en het lijkt er een beetje op dat je beinvloedbaar bent voor propaganda
blijf kritisch, kitty!
kit gooit alle geloven op 1 hoop, maar dan maak je een grote fout.

zo kun je ook alle politiek of ideologie op 1 hoop gooien, terwijl je juist overal de krenten uit moet halen, en de foute dingen van het badwater moet weggooien, edoch niet de baby.

wel moet ik bekennen dat ik in de Islam de voorspelde komst van een Rosemary's baby zie, niet alleen in de Islam, want zo is er meer sectarische ontaard antichristendom gekomen, mustafa, sorry.
Laatst gewijzigd door jHenosch op 07 okt 2006 20:34, 3 keer totaal gewijzigd.

mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa » 07 okt 2006 20:30

ik ga kijken
maar is jouw conclusie dat het representatief zou zijn voor de gehele islam?
dat kun je nu al zeggen
ik vertrouw de media nooit op voorhand
god = music
ik ben feminist
ervaring telt

Gesloten