Religie kan een samenleving beschadigen

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

insomnia
Forum fan

Bericht door insomnia » 04 okt 2006 22:43

Gerard schreef:[Wat een belachelijke insinuatie. :evil: :twisted:
ik wilde even net zo ongenuanceerd kunnen blaten in de hoop dat het bij jou dezelfde (overigens terechte) boosheid zou oproepen als dat jouw kortzichtige reactie bij mij deed.

Maar laten we daarover maar verder gaan in een nieuw topic :wink:
C'est le ton qui fait la musique

Rebekka

Bericht door Rebekka » 04 okt 2006 23:05

Gerard schreef:
Rebekka schreef:O dus dan zijn atheisten ook gevaarlijk,die laten per slot van rekening ook geen andersdenkenden in hun gedachtenpatroon toe. :-k
Rebekka, op dit forum zit een groot aantal agnosten, atheïsten e.d. waaronder ikzelf.
Is het feit dat we de discussie met jou aangaan en jou hier een podium bieden geen bewijs van het tegendeel?

Dat vind ik een onzin redenering aangezien ik ook op christelijke forum zit en daar word er evengoed meningen gezegd. :roll:
Take account of what you do;
Your life is really up to you.
It does depend upon what you know;
How,my friend,does your garden grow?

Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy » 04 okt 2006 23:13

insomnia schreef:
Gerard schreef: Het leger des Heils dat onderdak biedt aan daklozen bv

doet geweldig werk,. belangeloos, zonder zieltjeswinnerij, wat ik niet zomaar teniet laat doen door de rest van je ongenuanceerde post:
Dacht vroeger ook dat zij " geweldig" BELANGELOOS werk deden , tot het tegendeel zich bewees, na enkele gesprekken met mensen die er geweest waren, en na een uitzending van de plaatselijke T.V.
Als men er een nacht wil slapen moet dat worden betaald, zelfs al moet men op een matras op de gang slapen. Men mag niet gedronken hebben nog drugs gebruikt hebben anders komt men er nog niet eens binnen en s'morgens wordt men in alle vroegte de straat opgezet. Men kan een kamer huren en men betaald er om en nabij de 300 euro voor. Dat noem ik niet belangeloos maar werken op geldelijk gewin.

Niet voor niets heeft men ook aparte slaaphuizen voor verslaafden

Ben het eens met Gerard dat men mensen moet laten proberen op eigen benen te staan waneer dit mogelijk is.
Zie de zin in de onzin en de onzin in de zin.

jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch » 04 okt 2006 23:38

Jessy schreef: (quote ingekort door chromis; zie http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=2222)

Als men er een nacht wil slapen moet dat worden betaald, zelfs al moet men op een matras op de gang slapen. Men mag niet gedronken hebben nog drugs gebruikt hebben anders komt men er nog niet eens binnen en s'morgens wordt men in alle vroegte de straat opgezet. Men kan een kamer huren en men betaald er om en nabij de 300 euro voor. Dat noem ik niet belangeloos maar werken op geldelijk gewin.
300 euro's ? Het duimzuigen kent geen grenzen hier, "complimenten", Jess !

Jessy
Ervaren pen

Bericht door Jessy » 05 okt 2006 00:30

jHenosch schreef:(quote ingekort door chromis; zie http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=2222)

300 euro's ? Het duimzuigen kent geen grenzen hier, "complimenten", Jess !
Jij noemt het duimzuigen ik waarheid. Met eigen oren gehoord op de T.V. van iemand die er een kamer bewoonde. En hij zal toch niet in zijn vingers snijden door opelijk op T.V. leugens omtrent te vertellen. En o ja hij was bekeerd had jezus gevonden bij het leger des heils. Zou nog veel meer kunnen schrijven. Gerard heeft gelijk dat ze ook aan zieltjeswinnerij doen. Ik zal dan ook nooit een eurocent meer geven aan het leger des heils. "Complimenten" terug voor jouw "waarheden".
Zie de zin in de onzin en de onzin in de zin.

jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch » 05 okt 2006 22:20

300 euro's voor een jaar, 2 jaar of voor 3 jaar ?

jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch » 05 okt 2006 22:22

Om nog even terug te komen op het feit dat alleen vanuit de judeochristelijke landen de vooruitgang en de verlichting heeft kunnen ontstaan.

Zeker niet vanuit de islam, daar die geen interne kritiek duldt, dan kun je dagelijks merken,

hoe anders is dat in het judeochristendom,

met de splinter en de balk,

Eigenlijk is het helemaal niet gek dat eerlijke waarheidsvinding, zoals die in de wetenschap wordt beoefend, vanuit een zelfkritische geloofshouding is ontstaan.

bad_religion

Bericht door bad_religion » 05 okt 2006 22:33

Geachte lezer, de naald blijft weer hangen bij jHenosch, gelieve terug te bladeren i.p.v. recursie!

insomnia
Forum fan

Bericht door insomnia » 05 okt 2006 22:37

jHenosch schreef:Om nog even terug te komen op het feit dat alleen vanuit de judeochristelijke landen de vooruitgang en de verlichting heeft kunnen ontstaan.

Zeker niet vanuit de islam, daar die geen interne kritiek duldt, dan kun je dagelijks merken,

met de splinter en de balk,
De reactie stond hier al
C'est le ton qui fait la musique

Gerard
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Gerard » 05 okt 2006 22:41

jHenosch schreef:
mustafa schreef:jHenosch, hoe denk jij eigenlijk over theocratie?
verachtelijk, tenzij Jezus Zelf aan het roer komt.
Betekend dit dat je het eigenlijk met Nietzsche eens bent dat er ooit maar 1 christen heeft bestaan en die is gekruisigd. M.a.w. Geen enkele nazaat acht jij in staat zijn erfenis in de realiteit toe te passen? Dus eigenlijk weg met alle geinstitutioneerde kerken? Weg met alle mensen die enige macht opeisen ut naam van het christendom?
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche

Gerard
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Gerard » 05 okt 2006 22:48

insomnia schreef:
Gerard schreef:[Wat een belachelijke insinuatie. :evil: :twisted:
ik wilde even net zo ongenuanceerd kunnen blaten in de hoop dat het bij jou dezelfde (overigens terechte) boosheid zou oproepen als dat jouw kortzichtige reactie bij mij deed.
OK duidelijk.Ik sta overigens nog steeds achter de stelling maar dat is off topic. Elders misschien.
insomnia schreef:Maar laten we daarover maar verder gaan in een nieuw topic :wink:
Lijkt me het beste.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche

jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch » 05 okt 2006 22:48

Gerard schreef:
jHenosch schreef:
mustafa schreef:jHenosch, hoe denk jij eigenlijk over theocratie?
verachtelijk, tenzij Jezus Zelf aan het roer komt.
Betekent dit dat je het eigenlijk met Nietzsche eens bent dat er ooit maar 1 christen heeft bestaan en die is gekruisigd. M.a.w. Geen enkele nazaat acht jij in staat zijn erfenis in de realiteit toe te passen? Dus eigenlijk weg met alle geinstitutioneerde kerken? Weg met alle mensen die enige macht opeisen ut naam van het christendom?
Jep !

die kerken mogen wel maar dan heel bescheiden, zonder teveel ophef, en liefst met zo weinig mogelijke rituele upsmück, is mijn persoonlijke mening.

Gerard
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Gerard » 05 okt 2006 22:53

Rebekka schreef:
Gerard schreef:]Rebekka, op dit forum zit een groot aantal agnosten, atheïsten e.d. waaronder ikzelf. Is het feit dat we de discussie met jou aangaan en jou hier een podium bieden geen bewijs van het tegendeel?
Dat vind ik een onzin redenering aangezien ik ook op christelijke forum zit en daar word er evengoed meningen gezegd. :roll:
Op dergelijk fora worden meningen van andersdenkenden (=ongelovigen) meestal genegeert of gebombardeerd met dooddoener of bijbelcitaten of ze worden 'gewoon' gebanned.
Friedrich Nietzsche

jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch » 05 okt 2006 22:53

insomnia schreef:
jHenosch schreef:Om nog even terug te komen op het feit dat alleen vanuit de judeochristelijke landen de vooruitgang en de verlichting heeft kunnen ontstaan.

Zeker niet vanuit de islam, daar die geen interne kritiek duldt, dat kun je dagelijks merken,

met de splinter en de balk.
De reactie stond hier al
maar er is totaal niet op ingegaan en dat vind ik jammer.

Gerard
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Gerard » 05 okt 2006 23:05

insomnia schreef:De reactie stond hier al
en hier http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... &start=155
Friedrich Nietzsche

Gesloten