Religie kan een samenleving beschadigen

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch » 03 okt 2006 19:10

bad_religion schreef:
Rebekka schreef:Wat ik daar mee bedoel is dat het een identiteit is,in plaats van een besef.
Religie is dus een identiteit, aangenaam kennis maken mevrouw innerlijke religie ik ben Jan van de Trapgevallen!

Alle gekheid op het stokje, er is hier waarschijnlijk geen enkele bijgelovige geweest die zich met een dergelijk soort riedeltje aan het groepsgebeuren heeft proberen te ontrekken. Beetje raar mijns inziens, aan de ene kant wordt de identiteit van de groep maar al te graag gebruikt voor de mooie verhalen om vervolgens in het struikgewas weg te kruipen als de minder mooie verhalen te voorschijn komen. Dat zijn altijd die andere mensen die het geloof "gekaapt hebben" etc. etc. etc.
Je kunt jezelf nooit helemaal onttrekken aan je opvoeding, je kan de inzichten die je geleerd hebt enigzins aanpassen of zelfs helemaal vervangen door anderen, toch hou je een flame van je opvoeding over, die je nooit kunt wegpoetsen, hoe graag je ook wil.

Moraliteit is niet waardevrij vast te stellen, heeft, naast rationeel denken, ook veel met opvoeding en smaak te maken.

Tegenwoordig is iemand niet meer 100% katholiek of hervormd maar een beetje dit en een beetje dat, een persoonlijke geloofsmix, waar je in alle vrijheid voor kunt kiezen, eindelijk, dat heeft inderdaad veel te lang geduurd, die vrijheid van geweten.

jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch » 03 okt 2006 19:32

Kitty schreef:
En trouwens zoek eens op waar Jezus dit zo zei???

Groet,

Kitty
Jakobus 1,27
De zuivere en onbevlekte godsdienst voor God en den Vader is deze: wezen en weduwen bezoeken in hun verdrukking, en zichzelven onbesmet bewaren van de wereld.

vergeet vooral niet de context eromheen te lezen, dan wordt het helemaal duidelijk, want mijn en waarschijnlijk ook jouw God heeft een hekel aan overdreven ritueel anders dan die van het ritueel van de hulpverlening.

Rebekka

Bericht door Rebekka » 03 okt 2006 19:38

Misschien moet je het berichtje eerst goed lezen voordat er meningen gespuid worden.Ik geloof niet dat iemand begrijpt waar ik vandaan kom,en wat ik bedoel.Mijns inzien is het gewoon duidelijk.
Take account of what you do;
Your life is really up to you.
It does depend upon what you know;
How,my friend,does your garden grow?

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 03 okt 2006 19:39

jHenosch schreef:Jakobus 1,27
De zuivere en onbevlekte godsdienst voor God en den Vader is deze: wezen en weduwen bezoeken in hun verdrukking, en zichzelven onbesmet bewaren van de wereld.
Je had het over Jezus die dit zei, niet Jacobus.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch » 03 okt 2006 19:49

Kitty schreef:
jHenosch schreef:Jakobus 1,27
Je had het over Jezus die dit zei, niet Jacobus.

Jezus is ook de Vader, en Jacobus doet daar inderdaad verslag van.

bad_religion

Bericht door bad_religion » 03 okt 2006 19:50

Rebekka schreef:Misschien moet je het berichtje eerst goed lezen voordat er meningen gespuid worden.Ik geloof niet dat iemand begrijpt waar ik vandaan kom,en wat ik bedoel.Mijns inzien is het gewoon duidelijk.
Hun zijn groot en ik ben klein, wordt duidelijker zou ik zeggen!

jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch » 03 okt 2006 19:51

bad_religion schreef:
Rebekka schreef:Misschien moet je het berichtje eerst goed lezen voordat er meningen gespuid worden.Ik geloof niet dat iemand begrijpt waar ik vandaan kom,en wat ik bedoel.Mijns inzien is het gewoon duidelijk.
Kun je die rotkop misschien verwijderen inclusief de rotte inhoud die het ongebreideld uitschalt, om een beetje negatieve aandacht te krijgen.
Laatst gewijzigd door jHenosch op 03 okt 2006 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.

bad_religion

Bericht door bad_religion » 03 okt 2006 19:54

jHenosch schreef:Kun je die rotkop misschien verwijderen inclusief de inhoud die het ongebreideld uitschalt.
Ach JHenosch begint je positief aura te verwelken onder de zondes van een slechte wereld. Eindelijk begin ik een beetje echt kennis met je te maken. De jHenosch achter de mierzoete leugentjes......

jHenosch
Banned
Contacteer:

Bericht door jHenosch » 03 okt 2006 19:57

bad_religion schreef:
jHenosch schreef:Kun je die rotkop misschien verwijderen inclusief de inhoud die het ongebreideld uitschalt.
Ach JHenosch begint je positief aura te verwelken onder de zondes van een slechte wereld. Eindelijk begin ik een beetje echt kennis met je te maken. De jHenosch achter de mierzoete leugentjes......
Beter een waarheid die inslaat als een bom
dan andersom,

want dan hebben we pas echt te maken met bad_religion.
Laatst gewijzigd door jHenosch op 03 okt 2006 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.

bad_religion

Bericht door bad_religion » 03 okt 2006 20:00

jHenosch schreef:Beter een waarheid die inslaat als een bom
dan andersom.
Welke waarheid jHenosch, dat je met vage verhaaltjes over Jezus of religie wat zinnigs loopt te zeggen, raar indiaantje van me....er lijden veel mensen aan onduidelijkheid en jij bent er één van. Nou ja dan ben ik graag duidelijk, en zie, jHenosch is niets meer dan een onbeschofte tiran als ze riedeltjes worden gedwarsboomd. Of een overspannen leeraar!

Rebekka

Bericht door Rebekka » 03 okt 2006 20:10

nou nou :roll:

Rebekka

Bericht door Rebekka » 03 okt 2006 20:13

bad_religion schreef:

Ik ben heel duidelijk en als je dat niet begrijpt,is dat jammer. :wink:

bad_religion

Bericht door bad_religion » 03 okt 2006 20:21

Rebekka schreef:Ik ben heel duidelijk en als je dat niet begrijpt,is dat jammer. :wink:
Correctie:

Je geeft duidelijk te kennen dat je niet begrijpt dat mensen jouw niet begrijpen.

M.a.w. je denkt dat je duidelijk genoeg bent geweest.

(dat denkt jHenosch ook al jaren :wink: )

distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple » 03 okt 2006 20:49

bad_religion schreef:
Rebekka schreef:Ik ben heel duidelijk en als je dat niet begrijpt,is dat jammer. :wink:
Correctie:

Je geeft duidelijk te kennen dat je niet begrijpt dat mensen jouw niet begrijpen.

M.a.w. je denkt dat je duidelijk genoeg bent geweest.

(dat denkt jHenosch ook al jaren :wink: )
Da's WEL duidelijk :twisted:
Wat de oren vertellen, zien de ogen.

Rebekka

Bericht door Rebekka » 03 okt 2006 21:12

Zucht........ =D> applaus voor jezelf

Gesloten