Donner: verwelkom islam incl. sharia met open armen!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

FW
Forum fan

Donner: verwelkom islam incl. sharia met open armen!

Bericht door FW » 12 sep 2006 14:56

Donner: ontvang islam met open armen

(Novum) - De islam als nieuwe zuil moet in Nederland met open armen worden ontvangen -ook als dit betekent dat de sharia, de islamitische wetgeving, wordt ingevoerd. Dit zegt minister van Justitie Piet Hein Donner (CDA) deze week in een interview met Vrij Nederland. 'Als tweederde van alle Nederlanders morgen de sharia zou willen invoeren, dan moet die mogelijkheid toch bestaan?' Volgens de bewindsman 'telt de meerderheid'. 'Dat is nou juist de essentie van democratie.'

Donner uit in het vraaggesprek kritiek op politici die sinds de aanslagen in Amerika vijf jaar geleden een godsdienstoorlog tegen de islam voeren. Ook zegt hij zich te storen aan de toon van het politieke debat. 'Een toon van: Gij zult assimileren, Gij moet in het openbaar onze waarden overnemen. 'Be reasonable, do it our way'. Dat is niet mijn benadering.'

De minister waarschuwt voor een gewelddadige confrontatie met jonge moslims. Donner zou graag zien dat in Nederland iemand als Abou Jahjah, leider van de Arabisch-Europese Liga, in de Tweede Kamer kwam. 'Hij blijft binnen de grenzen van de wet en functioneert als bliksemafleider voor de onlustgevoelens onder jonge moslims.'

Het interview met Donner staat niet alleen in Vrij Nederland, maar ook in Het land van haat en nijd. Dat is een boek van Margalith Kleijwegt en Max van Weezel, dat woensdag in Den Haag wordt overhandigd aan minister voor Vreemdelingenzaken en Integratie Rita Verdonk (VVD).

Publicatiedatum: 12 september 2006
Bron: Novum
Rede

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 12 sep 2006 15:02

Beseft Donner ook dat als de sharia zou zijn wat het merendeel van de bevolking wil dit tevens het einde van de democratie zou betekenen en dat Donners eigen geloof en ook het CDA verboden zullen worden? Is dit de manier waarop een politicus onze democratie veilig stelt? Donner gaat er natuurlijk stiekem van uit dat dit nooit zal gebeuren. Maar dan is zo'n uitspraak natuurlijk een loze uitspraak.

Groet,

Kitty
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers » 12 sep 2006 15:13

Abou Jahjah? Die in een interview zegt dat 11 September hem niet interesseert en in één adem de gruwelijkheden van Shaba op 16 September hiermee vergelijkt?
Zonder te beseffen dat Sharon hiervoor veroordeeld is, dit ondanks het feit dat het Israëlische leger hier niet direct bij betrokken was. Dit terwijl Osama door hem en vele Moslim-genoten als held wordt gezien en en passant maar even het feit negeren dat de in Libanon bezettende macht Syrië in die zelfde periode in een dag of twee 20.000 mensen uit één stad bewust vermoord heeft!?!

En Donner is fout!
Hij kent de wet niet!
Onze nationale wetten hebben zich te houden aan internationale verdragen!
En de Shariah gaat tegen de rechten van de mens in!
Dit is ook de reden waarom de gerespecteerde Al-Azhar mufti's en andere internationale Islam rechtdeskundigen hun eigen rechten van de mens hebben opgesteld!

Donner is ook fout in een ander opzicht!
Geen enkele meerderheid mag de vrijheid van een minderheid in perken!
En dit is eigenlijk al verwoord in de rechten van de mens! Zie artikel 30!
...om nog maar te zwijgen over discriminatie!

En Donner is fout in nog een ander opzicht!
Als Donner denkt dat hij zo goedkoop de vrijheid kan verkwanselen dan zal ik me daar actief tegen verzetten...al zou ik de laatste zijn!
Maar volgens het forumlid Otter ben ik dan een lachwekkend figuur!...Het zij zo!

MvG, Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)

cymric
Bevlogen

Bericht door cymric » 12 sep 2006 15:35

Donner heeft GELIJK als hij zegt dat als tweederde van de bevolking dat wil, de sharia moet kunnen worden ingevoerd. Dát is democratie, en het staat de bevolking van een land vrij om te beslissen wat ze willen, dus ook over de democratie zelf: invoeren, handhaven, of verlaten.

Het is alleen OEREND STOM en MOREEL VERWERPELIJK om een systeem in te voeren dat alle sociale vooruitgang die in de afgelopen hier te lande is geboekt in één pennestreek te gronde richt. Want eenmaal ingevoerd, kan de sharia niet worden 'verlaten' om weer plaats te maken voor democratie, tenzij er bijzonder bloederige burgeroorlogen worden gevoerd. Het is éénrichtingsverkeer. Het is ook MOREEL VERWERPELIJK om een dergelijke wolf in schaapskleren hier te 'verwelkomen' alsof het om een systeem gaat dat zich kan meten met het humanitaire dat we nu hebben. Sharia is een walgelijk stelsel prehistorische wetten dat met wortel en al moet worden uitgeroeid en daarom hier NOOIT een plaats mag krijgen, of serieus mag worden genomen. Het gelijk dat Donner heeft (en dat hij van mij krijgt) is daarom ook volstrekt politiek-theoretisch.

Laat ik het zo zeggen: op het moment dat 2/3e van de bevolking vóór de sharia is, is het Nederland wat we nu kennen allang van de aardbodem verdwenen en doet die stemming ook niet zoveel meer ter zake.

Donner heeft daarentegen weer GELIJK als hij een etter als Abou Jahjah in de 2e Kamer zou willen zien. Iedereen heeft in een fatsoenlijke democratie het recht op volksvertegenwoordiging, dus ook het stel papegaaien dat achter die demagoog aanloopt. Donner mag in de Kamer, de SGP mag in de Kamer, Janmaat mocht in de Kamer, dan mag ook Jahjah in de Kamer.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli

sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun » 12 sep 2006 15:38

Kitty schreef:Beseft Donner ook dat als de sharia zou zijn wat het merendeel van de bevolking wil dit tevens het einde van de democratie zou betekenen en dat Donners eigen geloof en ook het CDA verboden zullen worden? Is dit de manier waarop een politicus onze democratie veilig stelt? Donner gaat er natuurlijk stiekem van uit dat dit nooit zal gebeuren. Maar dan is zo'n uitspraak natuurlijk een loze uitspraak.

Groet,

Kitty
Donner heeft er vast weet van dat lang niet elke moslim nu zit te wachten op de invoering van de sharia. Tegelijkertijd geeft Donner door middel van een politiek correct gekozen formulering impliciet aan dat ook een democratie overvraagd kan worden als een meerderheid anderen te zeer in hun vrijheden zal gaan beperken. Kennelijk is dat de interviewers van Vrij Nederland ontgaan want anders hadden ze wel even doorgevraagd.

Heel slim van hem om zonder heisa bedenkingen te plaatsen bij wat ik electorale bevoogdingspolitiek van Wouter Bos en Anja Meulenbelt noem.

Otter
Forum fan

Bericht door Otter » 12 sep 2006 15:44

Maar volgens het forumlid Otter ben ik dan een lachwekkend figuur!...Het zij zo
Het moet niet gekker worden. Ik heb gezegd dat ik liever zie dat je uit gelachen wordt dan in elkaar gestampt. Ik kan ook het lach gedeelte weglaten en alleen zeggen dat ik niet zou willen dat je in elkaar gestampt wordt. Hoewel ik dat zeer onterecht zou vinden kan ik helaas niet zeggen dat ik denk dat het een onmogelijkheid is wanneer je je verhaaltje af gaat steken, inclusief bijbehorende boekverbrandingen.

Daarnaast klaag je steen en been dat je vrijheden ontnomen worden door de SGP, die jou de vrijheid van meningsuiting willen ontnemen. In mijn ogen doe jij precies hetzelfde! Jij wil de ander de vrijheid ontnemen van een ander om jou de vrijheid te ontnemen. (Hoewel ik denk dat de SGP niet iemand de vrijheid wil ontnemen maar een aantal individuen wat respect willen bijbrengen die dat klaarblijkelijk nodig hebben......)

Je ziet:
Dit is dus nooit mogelijk!

Het geloof van de atheisten (ik weet het die 2% van de bevolking niet vind dat het een geloof is, maar de meerderheid van de bevolking wel (democratie! :lol: ) dwingt dus ook andere partijen, minderheden danwel meerderheden, zich te conformeren naar de ander. Zoveel verschil zit er dus niet tussen religies, ideologien, levensbeschouwingen, politieke partijen of andere georganiseerde instituten die ergens voor staan.

Daarnaast: In een democratie regeert dus gewoon de meerderheid, (als het goed is) rekening houdend met de wensen en gevoelens van de minderheid.

Wat mij wel grappig lijkt is als je opgepakt wordt wegens orde verstoring oid. Of dat men niet 147 gebruikt, maar 137....

Ik heb getracht aan te geven dat ik je actie min of meer steun vanwege de waarde die ik hecht aan de vrijheid van meningsuiting. Je vroeg naar hulp op het gebied van contacten bij de media. Ik bied je alle mediacontacten in boekvorm, maar je schijnt het niet te willen zien. Beste Wim, ga ervoor! Laat je mening horen! Ik ben weer bevestigd na je reacties op mijn berichten dat je een redelijke (rationele?) tunnelvisie hebt. Het zij zo.

Nogmaals:

Gegroet en niet teveel succes :lol:
Some minds are like concrete, thoroughly mixed up and
permanently set......

Otter
Forum fan

Bericht door Otter » 12 sep 2006 15:47

Heel slim van hem om zonder heisa bedenkingen te plaatsen bij wat ik electorale bevoogdingspolitiek van Wouter Bos en Anja Meulenbelt noem
Het verbaast me dat mensen met grote intellect hier dat niet opvatten. Het enige wat zij (volgens mij zien is een christen die, vanwege zijn eigen geloof, religie wil behouden, zelfs als dat betekent dat de sharia ingevoerd zou gaan worden. Het kost nog wel even wat tijd voor dat dat zo ver hier is. Maar ik ben inmiddels bekend met de denkrichting van sommigen hier. Ik ben blij dat de politiek gelukkig genoeg relativeringsvermogen hebben, en in het bijzonder de redenatiekracht van Donner, om niet in deze vallen te trappen.

Gegoet
Some minds are like concrete, thoroughly mixed up and
permanently set......

Baruch
Forum fan

Bericht door Baruch » 12 sep 2006 16:01

wahlers schreef:En Donner is fout!
Hij kent de wet niet!
Onze nationale wetten hebben zich te houden aan internationale verdragen!
En de Shariah gaat tegen de rechten van de mens in!

Dit is ook de reden waarom de gerespecteerde Al-Azhar mufti's en andere internationale Islam rechtdeskundigen hun eigen rechten van de mens hebben opgesteld!

Donner is ook fout in een ander opzicht!
En dit is eigenlijk al verwoord in de rechten van de mens! Zie artikel 30!
...om nog maar te zwijgen over discriminatie!
Donner blaat inderdaad niet altijd even zinnig om zich heen. Het is inderdaad zo dat we (onze politici) hebben besloten dat uitspraken en besluiten van de Europese Commissie en het Europees Hof van Justitie voorrang hebben boven die van gerechtelijke instanties op nationaal niveau. Dit neemt echter niet weg dat het onmogelijk zou zijn dat op Europees niveau het een en ander aan verdragswijzigingen overboord kan worden gezet en de Sharia kan worden ingevoerd. De kans dat dit gebeurd is weliswaar erg klein. Trouwens, ook de Universele verklaring van de rechten van de mens kan door een meerderheid aan de kant worden geschoven en bovendien is de UVvdRvdM heel soepel interpreteerbaar. Het is tenslotte een verklaring. Dit alles ter nuancering. Ik ben trouwens aardig op weg Donner-fobisch te worden.

Groetjes.

wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers » 12 sep 2006 16:27

Cymric, Baruch en anderen...

Ik begrijp je kritiek aangaande mijn "Donner is fout" opmerkingen.
En jullie hebben gelijk! De democratie kan overboord gezet worden op democratische wijze.
En we weten allen waar dat toe (kan) leiden! Zie: Hitler Duitsland!

Addendum:
  • Ik realiseer me zojuist dat Kitty dit al min of meer verwoord had! Mijn excuses voor het in herhaling vallen!
Het was niet voor niets dat ik eerder in een andere berichtenstroom refereerde aan Hitler Duitsland!
Daarom neem ik de opmerkingen van Donner als regeringsgezagdrager dan ook bijzonder serieus.

Otter,

Je begrijpt het nog steeds niet!
De SGP gaan hun gang maar met het uitoefenen van hun democratische vrijheden!
Daar kan ik slechts mild om lachen omdat dit verder toch nergens toe leidt...tot dat politici met hun 'politiek correcte' statements lichtzinnig met onze vrijheid gaan om springen!

"Slaapt U gerust!" (Colijn) en "I have spoken to Herr Hitler...we have an agreement...peace in our time!" (Chamberlain).

Mijn actie is tegen de laksheid en lichtzinnigheid van onze regeringsverantwoordelijke politici...en niet tegen de SGP!

MvG, Wim.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)

FW
Forum fan

Bericht door FW » 12 sep 2006 17:09

Elsevier geeft inmiddels wat meer informatie over Donners uitspraken:
Donner: voer sharia in als meerderheid dat wil
Minister van Justitie Piet Hein Donner (CDA) vindt dat Nederland moslims, ook fundamentalistische, met open armen moet ontvangen. 'Als iemand weigert een vrouw de hand te schudden, heb je dat te accepteren.'

Dat zegt Donner in een interview met Vrij Nederland. Daarin blijkt hij ook geen principiële bezwaren te koesteren tegen de invoering van de sharia, de islamitische wetgeving, in Nederland. 'Als tweederde van alle Nederlanders morgen de sharia zou willen invoeren, dan moet die mogelijkheid toch bestaan?'

Donner noemt dat 'de essentie van democratie'. De meerderheid telt. Ook ziet de minister graag dat een radicale moslimleider als Abou Jahjah, leider van de Arabisch-Europese Liga, zo snel mogelijk in de Tweede Kamer wordt gekozen. 'Hij blijft binnen de grenzen van de wet en functioneert als bliksemafleider voor de onlustgevoelens onder jonge moslims.'

Achterlijk
Donner meent dat de secularisering in Nederland is doorgeslagen. Daardoor reageren mensen volgens de minister 'extreem' op de opkomst van de islam. 'Ze zijn zo arrogant om te denken dat het geloof in God achterlijk is.'

Nederland moet een nieuwe islamitische zuil met open armen verwelkomen, vindt Donner. En als moslims er hun eigen omgangsvormen op na houden, heeft men dat te accepteren. 'Als ik hier moslimleiders op bezoek heb, zeg ik toch ook niet: kom jongens, we gaan een borrel drinken.'

De Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders neemt de uitspraken van Donner hoog op en zal vandaag kamervragen stellen over de uitlatingen van de minister. Volgens Wilders heeft een Nederlandse minister de plicht 'zich te allen tijde met kracht te verzetten tegen de invoering van de barbaarse sharia in Nederland.'

Door Bas Benneker
Rede

MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE » 12 sep 2006 17:10

Woorden heb ik niet voor deze denkwijze van donner zonder het forum ernstig te vervuilen.

Strategisch stemmen wordt ook al haast onmogelijk in dit land, ik wordt per dag meer in de handen van een splinter gedreven.
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 12 sep 2006 17:24

Strategisch stemmen wordt ook al haast onmogelijk in dit land, ik wordt per dag meer in de handen van een splinter gedreven.
Als die splinter daarmee kans krijgt groot te worden, lijkt me dat een goed streven! Mits het de juiste splinter is.

Groet,

Kitty
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE » 12 sep 2006 17:52

Kitty schreef:
Als die splinter daarmee kans krijgt groot te worden, lijkt me dat een goed streven! Mits het de juiste splinter is.

Groet,

Kitty
Lieverd, wat is "juiste" in de politiek?
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.

mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa » 12 sep 2006 18:26

sociokratie is een betere oplossing dan demokratie
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt

sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun » 12 sep 2006 18:34

mustafa schreef:sociokratie is een betere oplossing dan demokratie
Wat versta je onder sociocratie en waarom vind je dat beter dan democratie?

Plaats reactie