Imam: Wie te weinig bidt, is vogelvrij

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

appelfflap
Superposter

Re: waar blijven de gematigde moslims?

Bericht door appelfflap » 02 okt 2006 21:43

Lux schreef: Ik weet niet hoe het in Nederland zit maar in België komen opmerkingen van gematigde moslims zeer moeizaam tot helemaal niet in de media
indien ze echt gehoord wil worden zal het hen echt wel lukken.
denk maar aan de cartoons toen ze tijd en ruimte zat kregen.

HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe » 02 okt 2006 21:57

mustafa schreef:over hoeveel imams gaat het?
een enkel berichtje en gelijk wordt weer de gehele islam gestigmatiseerd
is dit wetenschapeplijk?
of vrijdenkerij?
prima dat hierover bericht wordt maar wat me tegenstaat is meteen weer die ongenuanceerdheid
Het aan het licht brengen van kindermisbruik door de rkk (andere draad op dit forum) begon ook met één priester. Inmiddels wordt gesproken van 4000 priesters alleen al in de USA. Enkele honderden in G.B.
Ben je nu zo naïef, dat er maar één imam is die fascistische ideeën preekt.
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)

HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe » 02 okt 2006 22:01

Tatar schreef:IK ben het helemaal met deze Imam eens. Wie te weinig bidt verdient de zwaarste straf.

*Sarcasm off*
Wat is volgens jou een zware straf?
(Walter Lipmann)

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 02 okt 2006 22:03

mustafa schreef:over hoeveel imams gaat het?
een enkel berichtje en gelijk wordt weer de gehele islam gestigmatiseerd
is dit wetenschapeplijk?
of vrijdenkerij?
prima dat hierover bericht wordt maar wat me tegenstaat is meteen weer die ongenuanceerdheid
:x Lees het bericht nog even goed door Mustafa. Ben je hier niet zelf aan het stigmatiseren? Ga je hier niet zelf even uit van een vooroordeel?
Je reageert als vierde of vijfde, en begint direkt weer met 'is dit vrijdenkerij?, 'is dit wetenschappelijk?', 'die ongenuanceerdheid', etc,,,,,,
Het is gewoon een nieuwsbericht Mustafa, waarin óók nog eens een moslim geciteerd wordt die het met die haatimam oneens is. Hoe kun je dan spreken van 'ongenuanceerheid'? Waar slaat dat op?

Grtz..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 02 okt 2006 22:12

Kitty schreef:Inderdaad! Dat vind ik een hele goeie, en waar blijven de gematigde moslims om in opstand te komen tegen deze imam? Daar hoor je altijd bitter weinig van.
Men moet zo'n artikel wel even goed lezen: ,,Dit soort preken zijn levensgevaarlijk. Moslims die door omstandigheden niet altijd kunnen bidden worden hiermee vogelvrij verklaard. Dit staat haaks op de gedachte van integratie,’’ zegt Hikmat Mahamat Khan, tot voor kort voorzitter van Contact Groep Islam (CGI). Hij vindt dat justitie moet ingrijpen........... 'Ik vind dat de overheid veel te zachtzinnig is.’’ Juist vanwege de ‘slappe houding’ tegenover radicale moskeeën is hij opgestapt als CGI-voorzitter.

Het is niet zo dat gematigde moslims helemaal niets van zich laten horen, en het is dus ook niet zo dat de media de gematigde moslims niet aan het woord laten.

Grtz..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 02 okt 2006 23:18

Devious schreef:Men moet zo'n artikel wel even goed lezen: ,,Dit soort preken zijn levensgevaarlijk. Moslims die door omstandigheden niet altijd kunnen bidden worden hiermee vogelvrij verklaard. Dit staat haaks op de gedachte van integratie,’’ zegt Hikmat Mahamat Khan, tot voor kort voorzitter van Contact Groep Islam (CGI). Hij vindt dat justitie moet ingrijpen........... 'Ik vind dat de overheid veel te zachtzinnig is.’’ Juist vanwege de ‘slappe houding’ tegenover radicale moskeeën is hij opgestapt als CGI-voorzitter.
Het is niet zo dat gematigde moslims helemaal niets van zich laten horen, en het is dus ook niet zo dat de media de gematigde moslims niet aan het woord laten.
Hoi Devious,

Daar noem je er ook een. Hikmat Mahamat Khan, derde op de lijst van Een NL van Pastors. Deze man, een surinaamse moslim, zet zich al tijden in 'tegen' de radicale Islam. Dit kun je niet de gematigde moslim noemen die ik bedoel, ik bedoel meer de gematigde moslims onder het gewone volk. De man op de straat dus, die het altijd van zich af wuift door te zeggen mijn geloof is anders, en allah zal de dwalenden wel straffen. Waren er maar veel meer als deze Hikmat Mahamat Khan.

Groet,

Kitty
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa » 03 okt 2006 11:35

die zijn er ook
en ik heb veel van zulke ontmoet

de beste manier om radicale islam te bestrijden is de islam hier in europa de ruimte geven en de discussie aan te gaan
veel verlichte en liberale moslims zullen het vrije en demokratische europa een verademing vinden
de noodzakelijke reformatie binnen de islam zal op europese bodem plaats gaan vinden
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt

HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe » 03 okt 2006 13:09

mustafa schreef:die zijn er ook
en ik heb veel van zulke ontmoet

de beste manier om radicale islam te bestrijden is de islam hier in europa de ruimte geven en de discussie aan te gaan
veel verlichte en liberale moslims zullen het vrije en demokratische europa een verademing vinden
de noodzakelijke reformatie binnen de islam zal op europese bodem plaats gaan vinden
Als ze in de moslim landen er niet uit kunnen komen, over wie gelijk heeft, waarom zouden ze dat in europa dan wel kunnen?
Zolang de discussie aan een zijde met dezelfde argumenten gevoerd wordt (bommen inplaats van woorden) maakt het niet uit waar de discussie plaatsvind. Voor mij mogen ze elkaar bevechten in de landen waar ze nu ook niet tot elkaar kunnen komen. Europa wil niet terug naar de middeleeuwen.
(Walter Lipmann)

Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious » 03 okt 2006 13:17

mustafa schreef: de beste manier om radicale islam te bestrijden is de islam hier in europa de ruimte geven en de discussie aan te gaan
.... en juist dan is het de bedoeling dat men de heilige huisjes niet spaart. Oók het bijgeloof onder moslims moet aan de kaak kunnen worden gesteld, zoals de zogenaamde 'Wetenschappelijke wonderen van de Koran'. De moslims moeten óók hun eigen bloedige geschiedenis erkennen, accepteren en onder ogen zien. Niet steeds alles met de mantel der liefde bedekken. Reformaties doen pijn.
En Islamcritici moeten niet steeds met de denigrerende en beledigende term 'islamofoob' worden aangevallen.

Vriendelijke groet.

Otter
Forum fan

Bericht door Otter » 03 okt 2006 14:10

Het aan het licht brengen van kindermisbruik door de rkk (andere draad op dit forum) begon ook met één priester. Inmiddels wordt gesproken van 4000 priesters alleen al in de USA. Enkele honderden in G.B.
Deze extrapolatie slaat kant nog wal. Ik ben het ermee eens dat het naief is te denken dat maar 1 imam radicale ideen predikt. Maar de misstanden in de rkk doortrekken naar de islam is op geen enkele grond gebaseert.

Gegroet
Some minds are like concrete, thoroughly mixed up and
permanently set......

bad_religion

Bericht door bad_religion » 03 okt 2006 14:13

Nee dat is waar Otter, wijd en verpreid netwerk van pedofielen dat steun krijgt uit het Vaticaan staat helemaal los van een geloofsverdwaasde misdaadorganisatie!

Trouwens waar zeur je over Otter, het zijn die paapse die beelden aanbidden!

distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple » 03 okt 2006 14:19

bad_religion schreef:Nee dat is waar Otter, wijd en verpreid netwerk van pedofielen dat steun krijgt uit het Vaticaan staat helemaal los van een geloofsverdwaasde misdaadorganisatie!

Trouwens waar zeur je over Otter, het zijn die paapse die beelden aanbidden!
En daarnaast; Was het nichtje van de profeet M. waar hij mee trouwde niet ook minderjarig???
Wat de oren vertellen, zien de ogen.

HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe » 03 okt 2006 19:05

Otter schreef:
Deze extrapolatie slaat kant nog wal. Ik ben het ermee eens dat het naief is te denken dat maar 1 imam radicale ideen predikt. Maar de misstanden in de rkk doortrekken naar de islam is op geen enkele grond gebaseert.

Gegroet
Ik begrijp dit niet helemaal. Wil je beweren dat mensen anders zijn als ze een ander geloof aanhangen? Of wil je niet hebben dat er iets over de rkk wordt gezegd?
(Walter Lipmann)

distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple » 03 okt 2006 20:51

Hmm, wie te weinig bidt houdt tijd over voor leuke en zinvolle dingen. Lijkt me een betere.
Wat de oren vertellen, zien de ogen.

HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe » 03 okt 2006 21:18

distiple schreef:Hmm, wie te weinig bidt houdt tijd over voor leuke en zinvolle dingen. Lijkt me een betere.
Ik kan me hier helemaal in vinden.
Je drie of meer keer per dag onttrekken aan het arbeidsproces is crimineel.
(Walter Lipmann)

Plaats reactie