Imam: Wie te weinig bidt, is vogelvrij

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

MOODY BLUE
Diehard

Imam: Wie te weinig bidt, is vogelvrij

Bericht door MOODY BLUE » 09 sep 2006 19:00

AMSTERDAM - Wie drie keer per dag of minder bidt, is volgens imam Rizwi een afvallige. Hij zei dat in de Amsterdamse ...
Taibah-moskee. In de orthodoxe Taibah-moskee in Amsterdam heeft een imam alle Nederlandse moslims vogelvrij verklaard die drie keer per dag of minder bidden.

De ‘kafars’ (ongelovigen) verdienen volgens de imam een ‘zware straf’, waarbij hij lijkt te zinspelen op de doodstraf. De Indiase imam Maulana Rizwi gebruikte voor zijn oproep metaforen, vergelijkingen en verwijzingen naar teksten van profeten. Het graf van de afvallige moslim die te weinig tot Allah bidt, moet afschrikwekkend zijn, zegt Rizwi. Zo zien echte gelovigen hoe belangrijk het is om op tijd te bidden. Ook voor zwangere vrouwen kan geen uitzondering worden gemaakt, zo haalt hij islamitische geleerden aan. ,,Tijdens de bevalling van een kind moet de vrouw zich ook aan de gebedstijden houden zelfs al heeft het hoofdje van de baby het geboortekanaal al gepasseerd,’’ zei de imam.

Rizwi’s uitspraken zijn op een cd-tje gebrand en onder gelovigen verspreid van de Amsterdamse moskee. Het AD heeft zijn in het Urdu uitgesproken tekst door twee tolken onafhankelijk van elkaar laten vertalen.

,,Dit soort preken zijn levensgevaarlijk. Moslims die door omstandigheden niet altijd kunnen bidden worden hiermee vogelvrij verklaard. Dit staat haaks op de gedachte van integratie,’’ zegt Hikmat Mahamat Khan, tot voor kort voorzitter van Contact Groep Islam (CGI). Hij vindt dat justitie moet ingrijpen. ,,Nergens in de islam staat dat vrouwen altijd maar moeten bidden. Dit is ridicuul.

Ik vind dat de overheid veel te zachtzinnig is.’’ Juist vanwege de ‘slappe houding’ tegenover radicale moskeeën is hij opgestapt als CGI-voorzitter.

Eerder bracht de Taibah-moskee een dvd uit met omstreden uitspraken van de Pakistaanse geestelijk leider Noorani Sidiqui. De zoon van Sidiqui, Anas, is nu drie dagen in Nederland en spreekt duizenden gelovigen toe in de Taibah-moskee. Ook hij staat bekend om zijn orthodoxe uitspraken.

Leakat Dilmohamed van de Noori moskee, die de Indiase imam naar Amsterdam haalde, zegt de preek ‘scherp, maar inspirerend’ te vinden. Ook hij geeft dezelfde vertaling van de teksten als de tolken, maar geeft er een andere interpretatie aan. ,,Hij haalt juist veel teksten van anderen aan en spreekt zelf geen fatwah uit.’’ Hij vindt niet dat de imam Nederlandse moslims heeft beledigd.

http://www.ad.nl/binnenland/article614182.ece
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 09 sep 2006 19:59

Er was een tijd dat krankzinnigen in een dwangbuis afgevoerd werden naar een gesloten inrichting. Nu kunnen ze als imam de meest schokkende waanzin ten gehore brengen. Ik zou het belachelijk vinden als justitie hier niet zou ingrijpen. Maar niet verbaasd zijn als het niet zou gebeuren.

Groet,

Kitty
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.

Samante

Bericht door Samante » 09 sep 2006 20:01

Als Allah van ons mensen iets nodig heeft is hij geen almachtige god.
Een almachtige god is zonder enige behoefte, die is volmaakt.
Als Allah dat niet is, verdient Allah het om terzijde geschoven te worden.

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 09 sep 2006 20:05

Kennelijk moet je Allah verdienen en wordt de prijs op aarde bepaald door idioten en machtswellustelingen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa » 09 sep 2006 20:15

over hoeveel imams gaat het?
een enkel berichtje en gelijk wordt weer de gehele islam gestigmatiseerd
is dit wetenschapeplijk?
of vrijdenkerij?
prima dat hierover bericht wordt maar wat me tegenstaat is meteen weer die ongenuanceerdheid
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 09 sep 2006 20:22

mustafa schreef:over hoeveel imams gaat het?
is dit wetenschapeplijk?
of vrijdenkerij?
prima dat hierover bericht wordt maar wat me tegenstaat is meteen weer die ongenuanceerdheid
Wij, moslims zijn 1.
Als er 1 moslim onrecht wordt aangedaan, als er 1 moslim pijn lijdt, lijden wij moslims allemaal.
Dat werkt natuurlijk naar 2 kanten.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa » 09 sep 2006 20:24

cluny schreef:
is dit wetenschapeplijk?
of vrijdenkerij?
Wij, moslims zijn 1.
Als er 1 moslim onrecht wordt aangedaan, als er 1 moslim pijn lijdt, lijden wij moslims allemaal.
Dat werkt natuurlijk naar 2 kanten.
er zijn er die zo denken
ik niet
een moslim mag je terechtwijzen vind ik
en er vindt heel wat emancipatie plaats in de islam momenteel
er is discussie
kun je gewoon op de tv volgen
maar als je het niet wil zien ...
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt

Samante

Bericht door Samante » 09 sep 2006 20:45

is dit wetenschapeplijk?
of vrijdenkerij?
Waar blijven de overige imams met hun kritiek op die ene imam?

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 09 sep 2006 20:48

Inderdaad! Dat vind ik een hele goeie, en waar blijven de gematigde moslims om in opstand te komen tegen deze imam? Daar hoor je altijd bitter weinig van.

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 09 sep 2006 20:50

En weer is je enige reactie Mustafa, de moslims te verdedigen. Zonder ook maar een moment een mening te geven over waar het hier om gaat, een imam die de meest verschrikkelijke dingen uitkraamt. Levensgevaarlijk!

Akkersloot
Banned
Contacteer:

Re: Imam: Wie te weinig bidt, is vogelvrij

Bericht door Akkersloot » 09 sep 2006 20:59

MOODY BLUE schreef:AMSTERDAM - Wie drie keer per dag of minder bidt, is volgens imam Rizwi een afvallige. Hij zei dat in de Amsterdamse ...
Taibah-moskee. In de orthodoxe Taibah-moskee in Amsterdam heeft een imam alle Nederlandse moslims vogelvrij verklaard die drie keer per dag of minder bidden.
Zou de betreffende haathut gesloten kunnen worden ?
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.

Samante

Re: Imam: Wie te weinig bidt, is vogelvrij

Bericht door Samante » 09 sep 2006 21:06

Akkersloot schreef:
MOODY BLUE schreef:AMSTERDAM - Wie drie keer per dag of minder bidt, is volgens imam Rizwi een afvallige. Hij zei dat in de Amsterdamse ...
Zou de betreffende haathut gesloten kunnen worden ?
Ik snap ook werkelijk waar niet dat de mensen die zo'n moskee en zo'n imam bezoeken, niet die flapdrol terecht wijzen. Kennelijk roept zo'n haatdragende imam met zijn gepreek geen weerstand op in die moslimgemeenschap. Kennelijk hoort het bij de islam omdat je ook geen andere moslims in het debat hoort. Als de moslimgemeenschap dergelijke uitwassen werkelijk zou bestrijden zou dat in het journaal komen en op de voorpagina's van kranten. Niets van dat. Kennelijk vinden alle moslims het dus kennelijk wel best als zo'n minkukel van een imam op die manier preekt. Het roept immers geen verzet op.

Samante

Bericht door Samante » 09 sep 2006 21:12

Het vreemde is dat zodra er spotprentjes over de profeet zijn verschenen de hele moslimgemeenschap op de achterste benen lijkt te staan.
En met haatdragende preken van imams hoor je ze niet. Tekenend is dat.

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty » 09 sep 2006 21:14

Inderdaad, er wordt altijd gezegd ze zijn niet allemaal zo, en ik zou ook de laatste zijn die dat zou beweren. Maar waar blijft dan het massale verzet tegen het extremisme en het fundamentalisme vanuit de moslims zelf?

Akkersloot
Banned
Contacteer:

Bericht door Akkersloot » 09 sep 2006 21:30

Samante schreef:Het vreemde is dat zodra er spotprentjes over de profeet ...
Het vreemde is dat zodra er spotprentjes over de [s] profeet[/s] godsdienststichter ...
4 van de 5 pilaren van de islam worden uitgevoerd met behulp van niet-moslim producten.

Plaats reactie