SGP jongeren: Madonna concert kuisen of verbieden

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard
Bevlogen
Contacteer:

SGP jongeren: Madonna concert kuisen of verbieden

Bericht door Gerard » 17 aug 2006 13:05

De SGP-jongeren roeren zich wederom.
Jongeren dat zijn toch de mensen die grenzen verkennen en ze het liefst verzetten omzichzelf meer speelruimte te geven dan hun ouders hen toestaan.
Een natuurlijke behoefte die in de puberteit duidelijk tot uiting komt.
De SGP jongeren zijn echter zo geïndoctrineerd door hun geloof dat ze deze natuurlijke behoefte volledig zijn kwijtgeraakt.
Weer een bewijs dat religie tegennatuurlijk en levensverachtend is.
Fok schreef:SGP-jongeren willen gekuist Madonna-concert
Gepost door Jeroen (steenz) - Bron: RTL Nieuws
Gepubliceerd: donderdag 17 augustus 2006 @ 11:00
Als het aan de SGP-jongeren ligt, worden de concerten van Madonna in Nederland gekuist. Het gaat de jongeren vooral om een scène tijdens het nummer 'Live to Tell', waarbij Madonna met een doornenkroon aan een kruis hangt. Dat zou godslasterlijk zijn.

Madonna heeft met haar Confessions Tour al in meer landen voor opschudding gezorgd. Eerder werden haar geplande optredens van het Rode Plein in Moskou al verplaatst naar een andere lokatie, omdat de omstreden scène niet bij de orthodoxe gebouwen op het plein zou passen. Ook in Rome zorgde de 47-jarige zangeres voor ophef, door de kruisigingsact vlak bij Vaticaanstad op te voeren.

De SGP-jongeren willen nu dat de concerten van 3 en 4 september in de Amsterdam Arena worden afgelast als de scène niet verwijderd wordt. Ze zullen daarom bij minister Donner van Justitie aankloppen.
Laatst gewijzigd door Gerard op 17 aug 2006 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche

cymric
Bevlogen

Bericht door cymric » 17 aug 2006 13:07

Hoe weten de SGP-jongeren wie Madonna is en wat zij uitvoert in haar concerten? Dat zijn toch schadelijke wereldse invloeden waar de refojeugd van tegenwoordig zich niet aan mag laven?
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 17 aug 2006 14:15

Katholiek en nu in to Kabala het lijkt me dat Madonna aardig in de heere is in verschillende verschijningsvormen. De tekst van live to tell lijkt me onschuldig
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

bad_religion

Bericht door bad_religion » 17 aug 2006 14:57

Beste doctor Who, als oud gerefo moet ik U mededelen dat katholiek en kabala valse leeren zijn die zich slechts christelijk noemen :wink:

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 17 aug 2006 15:27

Afbeelding

Ik bedoel natuurlijk kabbala heb hier zelfs een boekje in het duits van vol wartaal.
Net als de bijbel eigenlijk :D

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje » 17 aug 2006 15:34

Doctorwho: Er zijn 1001 boekjes over kaballa. Tis echter net zoiets als Feng Shui voor de meesten: een tijdelijke modegrill.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 17 aug 2006 15:40

Een terugkerende gril want ik heb dit boekje 25 jr terug bij de Slegte gekocht. (jeugdzonde)

Stanhope
Ervaren pen

Bericht door Stanhope » 17 aug 2006 19:35

Nederlandse Geloofsbelijdenis

Artikel 36. Van het ambt der overheid.
Wij geloven dat onze goede God, uit oorzaak der verdorvenheid des menselijken geslachts, koningen, prinsen en overheden verordend heeft; willende dat de wereld geregeerd worde door wetten en politiën* (=verordeningen), opdat de ongebondenheid der mensen bedwongen worde en het alles met goede ordinantie onder de mensen toega. Tot dat einde heeft Hij de overheid het zwaard in handen gegeven tot straf der bozen (Rom. 13:4) en bescherming der vromen. En hun ambt is, niet alleen acht te nemen en te waken over de politie* (=staatsbestuur), maar ook de hand te houden aan den heiligen kerkedienst; om te weren en uit te roeien alle afgoderij en valsen godsdienst, om het rijk van den antichrist te gronde te werpen, en het Koninkrijk van Jezus Christus te doen vorderen, het woord des Evangelies overal te doen prediken, opdat God van een iegelijk geëerd en gediend worde, gelijk Hij in Zijn Woord gebiedt.
Voorts, een ieder, van wat kwaliteit, conditie of staat hij zij, is schuldig zich den overheden te onder werpen, schattingen te betalen, hun eer en eerbied toe te dragen, en hun gehoorzaam te zijn in alle dingen, die niet strijden tegen Gods Woord; voor hen biddende in hun gebeden, opdat hen de Heere stieren wille in al hun wegen, en dat wij een gerust en stil leven leiden in alle godzaligheid en eerbaarheid (1 Tim. 2:2). En hierin verwerpen wij de Wederdopers en andere oproerige mensen, en in het gemeen al degenen, die de overheden en magistraten verwerpen en de justitie omstoten willen, invoerende de gemeenschap der goederen, en verwarren de eerbaarheid, die God onder de mensen gesteld heeft.

Gerard schreef:
Dit moeten ze vaker doen.
Zo zouden ze ten strijde kunnen trekken tegen b.v. EO jongeren in een voetbalstadion en gebedsgenezingbijeenkomsten (27).

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje » 17 aug 2006 19:42

doctorwho schreef:Een terugkerende gril want ik heb dit boekje 25 jr terug bij de Slegte gekocht. (jeugdzonde)
Goed mogelijk hoor. Maar ik meen me te herinneren dat je verreweg het meeste van de kaballa moet lezen in de tijd waarin het geschreven is en niet lukraak (a la Madonna) wat tekstjes lezen of een rood lintje dragen.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn

HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe » 17 aug 2006 20:39

Stanhope schreef:Nederlandse Geloofsbelijdenis

Artikel 36. Van het ambt der overheid.
Wij geloven dat onze goede God, uit oorzaak der verdorvenheid des menselijken geslachts, koningen, prinsen en overheden verordend heeft; willende dat de wereld geregeerd worde door wetten en politiën* (=verordeningen), opdat de ongebondenheid der mensen bedwongen worde en het alles met goede ordinantie onder de mensen toega. Tot dat einde heeft Hij de overheid het zwaard in handen gegeven tot straf der bozen (Rom. 13:4) en bescherming der vromen. En hun ambt is, niet alleen acht te nemen en te waken over de politie* (=staatsbestuur), maar ook de hand te houden aan den heiligen kerkedienst; om te weren en uit te roeien alle afgoderij en valsen godsdienst, om het rijk van den antichrist te gronde te werpen, en het Koninkrijk van Jezus Christus te doen vorderen, het woord des Evangelies overal te doen prediken, opdat God van een iegelijk geëerd en gediend worde, gelijk Hij in Zijn Woord gebiedt.
Voorts, een ieder, van wat kwaliteit, conditie of staat hij zij, is schuldig zich den overheden te onder werpen, schattingen te betalen, hun eer en eerbied toe te dragen, en hun gehoorzaam te zijn in alle dingen, die niet strijden tegen Gods Woord; voor hen biddende in hun gebeden, opdat hen de Heere stieren wille in al hun wegen, en dat wij een gerust en stil leven leiden in alle godzaligheid en eerbaarheid (1 Tim. 2:2). En hierin verwerpen wij de Wederdopers en andere oproerige mensen, en in het gemeen al degenen, die de overheden en magistraten verwerpen en de justitie omstoten willen, invoerende de gemeenschap der goederen, en verwarren de eerbaarheid, die God onder de mensen gesteld heeft.

Gerard schreef:
Zo zouden ze ten strijde kunnen trekken tegen b.v. EO jongeren in een voetbalstadion en gebedsgenezingbijeenkomsten (27).
Stan, Vertel me als ik het verkeerd heb. Volgens mij is in Nederland kerk en staat gescheiden. Behalve dan, dat er op een enkele munt nog iets met god wordt gedrukt.
Het is toch niet zo dat bepaalde kledingstukken zoals een doornenkroon gepatenteerd zijn door de kerk?
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)

Gerard
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Gerard » 18 aug 2006 09:11

Stanhope schreef:Gerard schreef:
Ik heb niets tegen die bijeenkomst in de Gelredome. Ieder zijn feestje toch... Laat ze lekker ! Net zo als zïj Madonna lekker moeten laten. Je kunt er voor kiezen heen gaan of niet. Ik ga ook niet naar een 'concert van Jantje Smit. Reden: ik hou niet van zijn muziek. Ik ga ook niet naar de EO jongeren dag. Reden: Ik geloof niet in zoiets als een god en wil dus niet overspoelt worden met blijmoedig verhaalde, uit de duim gezogen, wonderverhalen. Maar verbieden? Waarom?
Dus waar halen die geïndoctrineerde SGP-'jongeren' het vuile lef vandaan om het concert van Madonna te verbieden. De mens is vrij om zijn eigen leven zin te geven. Hun zin beperkt zich tot de onzin uit een boekje.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 18 aug 2006 09:54

Dus waar halen die geïndoctrineerde SGP-'jongeren' het vuile lef vandaan om het concert van Madonna te verbieden.
De SGP-jongeren kloppen niet aan bij de rechter maar bij Minister Donner. Regelmatig is de muziekindustrie het slachtoffer van die godsdienstwaanzinnigen. Zo probeerden ze het concert van Normaal in Staphorst te verbieden (gaat trouwens gewoon door) en willen ze Els Rock in Rijssen verbieden omdat er duivelse muziek zou worden gespeeld. Toch ziet het ernaar uit dat dat festival ook gewoon doorgaat.
Donner is uiteraard het slachtoffer van deze lui wegens zijn CDA-achtergrond. Het gaat ze (zoals vaker) om de religieuze achtergrond van Donner en willen daarop inspelen, anders zouden ze wel aankloppen bij de rechter. Maar ook deze keer zullen ze wel geen schijn van kans maken. :D
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington

Sararje
Superposter

Bericht door Sararje » 18 aug 2006 10:14

Sterker nog: Donner is intelligent genoeg om te beseffen dat als hji dat zou verbieden, hij zich op dermate glad ijs begeeft dat hij wel dag kan zeggen naar zijn politieke loopbaan want dan valt iedereen over hem heen.

Gerard
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Gerard » 18 aug 2006 10:18

lanier schreef:Donner is uiteraard het slachtoffer van deze lui wegens zijn CDA-achtergrond. Het gaat ze (zoals vaker) om de religieuze achtergrond van Donner en willen daarop inspelen, anders zouden ze wel aankloppen bij de rechter. Maar ook deze keer zullen ze wel geen schijn van kans maken. :D
Donner is behalve juridisch onderlegd ook religieus. Hij wilde toch het artikel tegen godslastering nieuw leven inblazen. Gelukkig heeft hij daar de tweede kamer over zich heen gekregen met name Lousewies van de Laan en Bert Bakker. Donner moest zijn harde religieuze keutel intrekken omdat het instrijd is met de scheiding tussen kerk en staat. Sindsdien heeft hij ingezien dat voor zelfs een minister van Justitie er op dat front niet veel te halen valt.
Dus, naar mijn mening, neem jij het geheel onterrecht wel heel erg zwaar op voor Donner door hem slachtoffer te noemen van SGP en EO jongeren.
Friedrich Nietzsche

HarrieMe
Ervaren pen

Bericht door HarrieMe » 18 aug 2006 10:36

Gerard schreef: Dus, naar mijn mening, neem jij het geheel onterrecht wel heel erg zwaar op voor Donner door hem slachtoffer te noemen van SGP en EO jongeren.
Als Donner al ergens het slachtoffer van is, dan is dat van zijn eigen opvoeding.
Misschien konden zijn ouders het niet weten, welke onzin ze met zijn gristelijke opvoeding binnenlepelde, maar dat geeft hem nu niet het recht voor andere voor te schrijven wat ze wel of niet mogen horen en of zien. Ik hoop dan ook dat hij na wat hij recentelijk heeft ervaren in de kamer, zich niet met deze zaak zal bemoeien.
Wanneer allen het eens zijn, heeft niemand nagedacht.
(Walter Lipmann)

Plaats reactie