Body bags for Uruzgan

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

frans
Forum fan

Bericht door frans » 26 jun 2006 20:19

Brennus schreef:
frans schreef:
Brennus schreef: Tja, vooral omdat de Amerikanen de fundamentalisten steunden. :?
Communisme is nergens een goed medicijn voor. Dat is wereldwijd gebleken. Als de USSR daar niet was binnen gevallen hadden de USA het afghaanse verzet trouwens nooit gesteund. De communisten valt hier wel degelijk ook een hoop te verwijten.
Maar antwoord nu op mijn vraag, Moeten we de afghanen overleveren aan het fascisme van de taliban?
De Russen zijn niet in Afghanistan binnengevallen, ze kwamen de regering daar te hulp.

Zoals de amerikanen nu de regeering te hulp schieten :wink:
Nu even serieus, de manier waarop de russen hun afghaanse "broeders" te hulp schoten ging natuurlijk nergens over. Een vriendendienst naar de afghaanse bevolking maar dan wel op een manier die veel hardhandiger was naar de bevolking dan de manier waarop de amerikanen nu te werk gaan.
Dat was een reactie tegen het gemier van de CIA.
Die trouwens nog een hoop ellende meer op haar geweten heeft..
Unita in Angola. Enz.

En de russen hebben wel een zuiver geweten? Denk eens aan de gevangenkampen waar andersdenkenden terecht kwamen. De inval in Oost Polen en Finland in 1939. De anexatie van de baltische staten in 1940. De bloederig neergeslagen opstand van 1956 in Hongarije, De praagse lente in 1968. En dat zijn nog slechts de misstanden in Europa.
Ik heb overigens nergens beweerd dat de amerikanen een stel onschuldige koorknapen zijn. Nu niet en in het verleden niet. Maar jij schijnt continu de misstanden uit het communistisch verleden te vergeten.
Je draait de zaak weer om! Propaganda is wat anders dan geschiedenis.
Hoe wilde jij je eigen eenzijdige kijk op de situatie omschrijven, Geschiedenis? :D :D :D
Ik heb al gezegd, dat de Amerikanen het in Afghanistan maar zelf op moeten lossen.
Door de Amerikanen te hulp te komen, kunnen die weer ergens anders doorgaan met hun terreur.
En de taliban oefenen geen terreur uit?
Volgens mij ben jij zo totaal verblind door je afkeer voor de USA dat je je ogen sluit voor het veel grotere gevaar van het Moslim fundamentalisme. Jij kiest dus daadwerkelijk voor de fascistische horde. Dat valt mij vies tegen voor een rooie rakker.

frans
Forum fan

Bericht door frans » 26 jun 2006 20:36

@ bad religion
Maar wat ik de hele tijd duidelijk wil maken is dat we afghanistan niet opnieuw een bolwerk van de taliban moeten laten worden. En dat gaat gebeuren als je die lui hun gang laat gaan. De taliban die op haar beurt weer onderdak geeft aan trainingskampen en terroristen van alqaida, en die haar jihad probeert uit te voeren naar de omringende landen zoals tjetjenie. Simpelweg omdat die kliek nu eenmaal als doel heeft haar eigen geloof uit te breiden ten koste van anderen. Dat staat volgens hen namelijk zo in die koran geschreven. Daar kunnen we een tijdje onze ogen voor sluiten, maar ik denk dat we de zaak daarna twee keer zo hard op ons bord terug krijgen.

bad_religion

Bericht door bad_religion » 26 jun 2006 20:47

Beste Frans, met het moslim fundamentalisme (wat ik verfoei) hebben we al teruggekregen......matelose bemoeizucht, inmenging en uitbuiting is de grote aanwijsbare oorzaak van het hele fundamentalisme probleem. Terroristen vang je niet met een leger, das nooit gelukt, zal nooit lukken. En voor de rest, persoonlijk vind ik al quaida etc. etc. alleen maar symptomen van een groter onderliggend probleem. Namelijk, één gedeelte van de wereld kan geen aansluiting meer vinden met een ander gedeelte. En dat wordt alleen maar veregert door militaire interventie.

afgestompt dier
Forum fan

Bericht door afgestompt dier » 27 jun 2006 11:39

bad_religion schreef:Beste Frans, met het moslim fundamentalisme (wat ik verfoei) hebben we al teruggekregen......matelose bemoeizucht, inmenging en uitbuiting is de grote aanwijsbare oorzaak van het hele fundamentalisme probleem. Terroristen vang je niet met een leger, das nooit gelukt, zal nooit lukken. En voor de rest, persoonlijk vind ik al quaida etc. etc. alleen maar symptomen van een groter onderliggend probleem. Namelijk, één gedeelte van de wereld kan geen aansluiting meer vinden met een ander gedeelte. En dat wordt alleen maar veregert door militaire interventie.
Wat moeten we dan doen wachten tot we hier een aanslag krijgen?
Geloof verzet bergen onzin.

bad_religion

Bericht door bad_religion » 27 jun 2006 14:23

afgestompt dier schreef:Wat moeten we dan doen wachten tot we hier een aanslag krijgen?
Nee, laten we maar naar elke woestijn gaan waar onze grote vriend oom Sam vind dat we democratie moeten brengen, dat zal de kans op aanslagen erg verminderen :roll:

distiple
Ervaren pen

Bericht door distiple » 27 jun 2006 16:16

Hmm, als je de eerste post leest van deze draad. De stelling voor deze discussie denk ik toch echt dat dit beter in een nieuwe draad verder kan gaan. Want eigenlijk is alles off-topic omdat dit volgens mij nooit de intentie had een serieuze draad te zijn.
Naast alle negatieve berichten over de missie naar Afghanistan wil ik toch ook een positief aspect belichten :" Het is zeer wel mogelijk dat er nederlandse militairen sneuvelen "
Persoonlijk ben ik er echter voor om 340 miljoen te besparen en ze gewoon hier dood te schieten ... smerissen , ambtenaren en politici aansluiten graag !!!
Wat de oren vertellen, zien de ogen.

Brennus
Forum fan

Bericht door Brennus » 27 jun 2006 21:24

Hoezo?

Met zo'n discussie ligt immers het cynisme altijd op de loer.

1) We dienen een leger te hebben voor het geval we bedreigd worden.
2) Als we een leger hebben moeten we er wel iets mee doen.
3) Anderen volgen ook regel 1) en 2) waardoor die ook voor ons geldig worden.
4) Oorlog

Plaats reactie