De politiestaat Nederland in oprichting?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Re: De politiestaat Nederland in oprichting?

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 05 mei 2020 12:07

Arjen2015 schreef:
04 mei 2020 14:20
Volgens de cijfers oversterfte tot 65 is er gewoon weg niet,
Daarom een isolatie van 65+ ja daar kan ik me in vinden, dus ja helaas als er een maatstaf genomen moet worden kan je feitelijk alleen op cijfers afgaan en daar een besluit over nemen. Zoals het nu werdt gebracht met de ergste scenarios ,ja toe heerste de angst, nu gaat langzaam men beseffen dat het zo erg allemaal nog niet was vergeleken met het griepseizoen 2018. Of ze moeten de komende jaren ook met zo'n griep consequent handelen en dan gaan we nog veel vaker een lockdown zien of ze willen de anderhalve meter samenleving voorgoed invoeren.

De cijfers laten het zien onder de 65 is er geen oversterfte.
En daarom wil men 65+ behandelen zoals men met vee in de bio industrie omgaat?
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 05 mei 2020 12:45

TIBERIUS CLAUDIUS schreef:
05 mei 2020 12:07
Arjen2015 schreef:
Zo erg is het nog net niet.
Ook al lijkt dit soort theorieën wel veel op het laten prevaleren van de economische nadelen.
Socioloog van het Centraal Bureau voor Statistiek (CBS) Tanja Traag: ,,Je zal de hogere sterfte als gevolg van corona in ieder geval terug gaan zien in een dalende levensverwachting voor dit jaar.’’ Emeritus hoogleraar sociale demografie van de Universiteit van Amsterdam Jan Latten is nog stelliger: ,,De gemiddelde levensverwachting van 65-plussers gaat nu echt naar beneden’’, zegt hij. ,,De droom dat we na onze pensionering allemaal nog stukken ouder worden is vervlogen, dat zit er niet in.’’
Een hele opluchting dan voor een fiks aantal mensen, die hun centen het belangrijkste vinden en die bang zijn jarenlang de pensioenen voor de 67+ers te moeten betalen.
Doordat de gemiddelde leeftijd nu al gedaald is, zullen de pensioenfondsen weer rek krijgen. :evil3:
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 05 mei 2020 12:56

Maria,

Je stelt:
Ook al lijkt dit soort theorieën wel veel op het laten prevaleren van de economische nadelen.
,

Vanochtend heb ik, juist waarschuwend Lizzy van Leeuwen aangehaald omdat ongelijkheid wel degelijk om de hoek ligt:
Heeck schreef:En dat laatste bracht me vanwege toevallig bezig zijn met onze levenstestamenten op de mate van vrijwilligheid van euthanasie en afzien van een IC-behandeling.
Als geroepen kwam daarover deze week in VN een uitgebreid artikel van Lizzy van Leeuwen uit, waarin ze het smakelijke woord geronticide gebruikte. Zijdelings met dit onderwerp verbonden, maar zeer terzake en aanbevolen:
https://www.vn.nl/politieke-macht-leven-dood/
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 05 mei 2020 14:07

Daarom een isolatie van 65+ ja daar kan ik me in vinden, dus ja helaas als er een maatstaf genomen moet worden kan je feitelijk alleen op cijfers afgaan en daar een besluit over nemen. Zoals het nu werdt gebracht met de ergste scenarios ,ja toe heerste de angst, nu gaat langzaam men beseffen dat het zo erg allemaal nog niet was vergeleken met het griepseizoen 2018. Of ze moeten de komende jaren ook met zo'n griep consequent handelen en dan gaan we nog veel vaker een lockdown zien of ze willen de anderhalve meter samenleving voorgoed invoeren.

Hoe gaan we dat handhaven? Posters op de deur 'verboden voor 65+'? Of een embleem op de jas? Vergeet niet de groepen die kanker, hart- en vaatziekten, longziekten, of andere ziekten hebben en daardoor een verminderde weerstand hebben.
Ik ben goed pissig op die mensen die menen dat het allemaal wel meevalt en dat blijkbaar naar de kroeg kunnen gaan een soort van eerste levensbehoefte is. Het is sneu voor de ondernemers die failliet gaan. Maar men vergeet dat de grootste klappen nog gaan komen via de dalende import en export. We kunnen hier groepen gaan scheiden en doen alsof er niets aan de hand is, maar in het buitenland denken ze er anders over. De markt klapt hoe dan ook in elkaar, en we weten dat de consument de hand op de knip gaat houden. De horeca krijgt hoe dan ook klappen. Er is overigens veel te veel horeca. Zo zijn er de laatste 10 jaar in Rotterdam 50%, in Eindhoven 40% en Groningen 20% meer horecazaken bijgekomen. Maar het aantal consumenten steeg niet. Een gemiddelde horecaondernemer maakt 10% winst met verrekening van kosten maar moet daar nog wel belasting over betalen. Ik werk al 25 jaar voor een toeleverancier van de horeca en ken deze markt als mijn broekzak. Ook hebben we nog eens meer dan 1000 festivals en het aantal attractieparken neemt alleen maar toe. Een flink aantal had het al moeilijk in goede tijden, laat staan als het iets minder goed gaat. Ook van de ZZPers weten we dat 40% van de 1 miljoen het al zwaar had. De markt zal hoe dan ook flink gaan verschuiven, of jij nu binnenkort een biertje in de kroeg gaat drinken of niet.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 05 mei 2020 16:51

05 mei 2020 12:07
Arjen2015 schreef:
Daarom een isolatie van 65+ ja daar kan ik me in vinden, dus ja helaas als er een maatstaf genomen moet worden kan je feitelijk alleen op cijfers afgaan en daar een besluit over nemen.
lanier schreef:Hoe gaan we dat handhaven? Posters op de deur 'verboden voor 65+'? Of een embleem op de jas?
Dat zijn geforceerde conclusies die onmogelijk uit de woorden van Arjen getrokken kunnen worden. Het is duidelijk dat wanneer men overal op de wereld dit gegeven van meet af aan had beseft men deze pandemie (in ieder geval in Europa) heel wat doelmatiger had kunnen bestrijden via goed-doordachte en efficiënte bescherming van 65-plussers. We hebben nu overal een politiek gehad die de hele maatschappij ontwricht, zogenaamd om mensen te beschermen, terwijl we horen dat 40% van de slachtoffers in bejaardentehuizen zijn, oftewel die heeft men overal juist niet beschermd. Het voorkomen van die gevallen had de eerste prioriteit moeten zijn.
Vrijwillige quarantaine voor 65-plussers voor bepaalde tijd, terwijl dit deel van de bevolking bijvoorbeeld levensmiddelen thuis bezorgd zou krijgen zou echt geen onmogelijkheid of onmenselijkheid geweest zijn.

Overigens is iedere dag dat men het beter aan gaat pakken nog niet te laat. Misschien heeft men dit in Moskou al begrepen. Elke dag komen er tienduizend nieuwe besmettingsgevallen, maar als we de cijfers mogen geloven zijn er elke dag maar beneden de honderd sterfgevallen.
Born OK the first time

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 05 mei 2020 18:54

Misschien een beetje geforceerd maar hopelijk zet het mensen aan het denken. Overigens had ik het niet alleen over 65+. Zo komen er meer dan 100.000 kankerpatiënten per jaar bij. Ik ben er één van en ik ben een veertiger. Toch val ik in een risicogroep, en met mij velen.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 05 mei 2020 19:34

lanier schreef:
05 mei 2020 18:54
Misschien een beetje geforceerd maar hopelijk zet het mensen aan het denken. Overigens had ik het niet alleen over 65+. Zo komen er meer dan 100.000 kankerpatiënten per jaar bij. Ik ben er één van en ik ben een veertiger. Toch val ik in een risicogroep, en met mij velen.
Inderdaad, beneden de 65 zijn ook heel veel risicogroepen. En dat maakt het al veel moeilijker. Wie bepaalt en op grond waarvan of iemand wel of niet behoort tot zo'n risicogroep. Ik denk dat het in veel gevallen niet eenduidig is.
Ook is die grens van 65 maar willekeurig. In Finland beschouwen ze 70+ als risicogroep. Ik ben 63 en dan is het risico aan covid-19 te sterven ook al beduidend groter, maar moet me op 14 mei weer onder de schoolkindertjes begeven.
Born OK the first time

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 06 mei 2020 08:08

Toch jammer dat we die 75 jaar vrijheid net niet gehaald hebben. Ben het ook niet met Willem Alexander eens dat we de beslissing tot lockdown gezamenlijk genomen hebben.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 06 mei 2020 10:52

Maria schreef:
05 mei 2020 12:45
Zo er is het NOG niet dat is waar.
Maar toch wordt er over ouderen gesproken of ze net als kippen moeten worden opgehokt.
Dat men dit serieus in overweging neemt is al erg genoeg.

Hoe moeten we straks met verlof en herkenbaar buiten lopen met een ster op soms??????

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 06 mei 2020 12:43

06 mei 2020 10:52
Hoe moeten we straks met verlof en herkenbaar buiten lopen met een ster op soms??????
Vind het ietwat onsmakelijk deze vergelijking.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 06 mei 2020 12:49

dikkemick schreef:
06 mei 2020 12:43
Vind het ietwat onsmakelijk deze vergelijking.
Ik zag een voorstel in die richting op cnn trouwens. Mensen die immuun zijn zouden meer privileges mogen krijgen en met een speciale ausweis moeten kunnen aantonen dat ze immuun zijn.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 » 06 mei 2020 12:53

lanier schreef:
05 mei 2020 14:07

Hoe gaan we dat handhaven? Posters op de deur 'verboden voor 65+'? Of een embleem op de jas? Vergeet niet de groepen die kanker, hart- en vaatziekten, longziekten, of andere ziekten hebben en daardoor een verminderde weerstand hebben.
Ik ben goed pissig op die mensen die menen dat het allemaal wel meevalt en dat blijkbaar naar de kroeg kunnen gaan een soort van eerste levensbehoefte is. Het is sneu voor de ondernemers die failliet gaan. …….. Ook hebben we nog eens meer dan 1000 festivals en het aantal attractieparken neemt alleen maar toe. Een flink aantal had het al moeilijk in goede tijden, laat staan als het iets minder goed gaat. Ook van de ZZPers weten we dat 40% van de 1 miljoen het al zwaar had. De markt zal hoe dan ook flink gaan verschuiven, of jij nu binnenkort een biertje in de kroeg gaat drinken of niet.

Wat mij denk ik het meeste steekt de overheid kan wel alles platleggen voor een marginale hogere oversterfte ten opzichte van 2018 maar wat me echt zorgen baart is de algemene houding die ik proef voor de honderd duizenden mensen die hun levenswerk onder hun handen vandaan zien getrokken worden. wat ik lees uit je stukje is dat een beetje hun eigen schuld , (teveel horeca) en jammer en sneu.…Het is niet sneu het is een ramp!

Als de regering veel ruimer was geweest om alle bedrijven en personen te helpen die nu tussen de wal en en het schip vallen zou ik veel minder moeite hebben gehad met de lockdown maar nu laten ze zien er niet voor vele honderd duizenden burgers te zijn behalve dan een marginale oversterfte ietsje naar beneden te willen te brengen! En dat steekt enorm! Je vraagt je dan weer terecht af of de regering het welzijn van alle burgers op het oog heeft! Mij steekt dat sommige (lees vele) oudere generatie die toch al hun pensioentje genieten er blijkbaar geen moeite mee hebben dat er honderdduizenden nu hun levensvoorziening zien kapot gaan! Wat nu als ik me baan verlies en na de 50 niet meer aan het werk kom of een belachelijk laag loon baantje moet accepteren gaat de regering mij tot 67 jaar compenseren?
Nee daar hoef je niet vanuit te gaan.... Kan ik dan even aankloppen bij de 65+ generatie? Dacht het niet!

Want de echte ramp die gaat nu nog komen voor Miljoenen Nederlanders en dan krabben we ons achter de oren aan het eind van dit jaar en volgend jaar of dit het allemaal waard was.

Zover mijn insteek...
Love hurts - ;)

Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 » 06 mei 2020 13:00

sorry dubbele post
Laatst gewijzigd door Arjen2015 op 06 mei 2020 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Love hurts - ;)

Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 » 06 mei 2020 13:01

Maria schreef:
30 apr 2020 19:07
30 apr 2020 17:40
Vroeger:
Voor het binnentreden in een woning zonder toestemming van de bewoner is een schriftelijke machtiging vereist, tenzij ......................

Dat tenzij is volledig opgeheven, ze kunnen gewoon bij je binnen vallen.

PS.
De wet was al niet best, nu is ze ze feitelijk opgeheven, de p[politie kan doen en laten wat ze wil in je huis.
Graag linken, die de legaliteit hiervan bevestigen.

Politie heeft recht om prive feestjes te beeindigen (6 -9 personen)

https://www.gelderlander.nl/dossier-cor ... oogle.com/

verjaardag 8 personen

https://www.destentor.nl/achterhoek/pol ... oogle.com/

Genoeg gezegd Dit is nu de maatschappij die het schaapjesvolk heeft geaccepteerd!
Vrijheid ontnomen eigen verantwoording ontnomen
Love hurts - ;)

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 06 mei 2020 13:10

Wat opvalt in de Links is dat de politie het corona virus argument gebruikt om de woningen binnen te vallen om andere redenen.
Dit sterkt me in de gedachte dat de politie deze bevoegdheden niet meer gaat terug geven.

En in feite zijn we dan een politiestaat.

Plaats reactie