Ander nieuws dan Corona nieuws

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Maria
Site Admin

Ander nieuws dan Corona nieuws

Bericht door Maria » 02 apr 2020 18:49

We worden bedolven onder nieuws over het Corona virus en alles wat daaraan is gerelateerd.
Kunnen we onze gedachten nog op iets anders concentreren?
Andere zaken gaan ook gewoon door, maar lijkt toch weer beïnvloed door de gevolgen van onze strijd tegen Corona

Een voorbeeld:
'Coronavirus dreigt bestrijding eikenprocessierups te belemmeren'
In mei beginnen eikenprocessierupsbestrijders weer met het wegzuigen van nesten, maar volgens Marc Kusters, beleidsadviseur bij de VHG, hebben de meeste aannemers alleen genoeg beschermingspakken voor de eerste weken.

De pakken moeten uit China komen, maar door het COVID-19-virus komt er veel minder voorraad binnen. "En wat er binnenkomt, is bijna allemaal bestemd voor de zorg", zegt Kusters tegen NRC.

Vanwege de grote tekorten in de zorg worden ondernemers daarnaast opgeroepen om beschermingsmateriaal te doneren. Het is volgens de VHG niet duidelijk door hoeveel ondernemers hieraan gehoor is gegeven. Eén eikenprocessierupsbestrijder zegt tegen NRC vijfhonderd pakken te hebben afgestaan. Dat is de helft van zijn voorraad.
Toch haalde dit ook nog het nieuws.
Een beetje positiviteit tussen de ellende door?
https://www.nu.nl/dieren/6041973/aantal ... dstad.html
Het gaat erg goed met de lepelaars in Nederland. Sinds de jaren zeventig werden er niet zoveel vogels gesignaleerd als in 2019. Zelfs langs de bebouwing van de Randstad zijn kolonies te zien, meldt Sovon Vogelonderzoek Nederland woensdag.

Volgens de organisatie zijn er aan de randen van Rotterdam, Den Haag, Leiden en Haarlem groepen lepelaars gezien.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Maria
Site Admin

Re: Ander nieuws dan Corona nieuws

Bericht door Maria » 03 apr 2020 15:50

Tussen de kieren door van de sluier van Corona die over het nieuws ligt.
Na het laatste nieuws wat ik vernam van de vluchtelingen die Turkije doorkruisten om naar Griekenland te gaan.
Geholpen door Turkije, die hen wel kwijt wil.
Dit werd grotendeels ondergesneeuwd door het Corona nieuws wat overal als een sluier overheen ligt.
Ook hierbij heb ik gedacht aan hoe het met die vluchtelingen stroom zou vergaan als het virus hen te pakken kreeg.

Maar nu voor de poorten van hun doel:
Amnesty: Griekenland schiet met scherp op migranten
Griekse troepen hebben bij de grens met Turkije met scherp geschoten op mensen die de grens wilden oversteken. Hierbij zijn tenminste twee mannen gedood en één vrouw vermist geraakt. Dit stelt Amnesty International in een nieuw rapport.

Nadat Turkije 27 februari zijn eigen grenzen openzette, trokken duizenden migranten richting de Griekse grens. Griekenland probeerde deze mensen tegen te houden en zette hierbij traangas, waterkannonnen, rubberen kogels en munitie in.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Fenomeen
Superposter

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door Fenomeen » 03 apr 2020 16:09

Verschillende Europese landen nemen binnenkort de eerste minderjarige vluchtelingenkinderen zonder familie over uit kampen in Griekenland. Het zou in totaal om 1600 kinderen gaan. Dat melden hulporganisaties Vluchtelingenwerk Nederland, Defence for Children en Stichting Vluchteling.

Bron:
https://nos.nl/artikel/2329252-eu-lande ... nland.html

Dat werd tijd. :?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 03 apr 2020 16:42

Ook weer tussen de kieren door van de sluiers van Corona.
Deel uw Netflix, Videoland, NPO Start, VRT NU etc met mensen.
Interesse in Netflix USA, stuur dan een PB.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 03 apr 2020 19:26

https://www.nu.nl/muziek/6042464/aint-n ... leden.html

Niet corona gerelateerd:
De Amerikaanse soulzanger Bill Withers, bekend van nummers als Lean on Me en Ain't No Sunshine, is maandag op 81-jarige leeftijd overleden.
Withers stierf in Los Angeles aan de complicaties van een hartaandoening
.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 03 apr 2020 19:38

dikkemick schreef:
03 apr 2020 19:26
https://www.nu.nl/muziek/6042464/aint-n ... leden.html

Niet corona gerelateerd:
De Amerikaanse soulzanger Bill Withers, bekend van nummers als Lean on Me en Ain't No Sunshine, is maandag op 81-jarige leeftijd overleden.
Withers stierf in Los Angeles aan de complicaties van een hartaandoening
.
R.I.P. hij heeft mooie nummers nagelaten
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 04 apr 2020 12:57

Wie telt dit weekend mussen?

Er staat me iets van bij dat TS iets met vogeltjes heeft.

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 04 apr 2020 13:47

De uitbraak en de huidige situatie maken me wat melancholisch, maar niet bang. Echt bang ben ik voor de situatie nadien. De woorden van Rutte ''De wereld van voor de coronacrisis keert niet meer terug'' zullen een tijd inluiden waarbij we voor minder nog harder en langer moeten werken. Terugkeren naar de oude situatie zal niet meer gebeuren (klik). Deze woorden lijken nu niet zo belangrijk, maar voor mij zijn ze het echte nieuws. Ik kan me nog herinneren dat we bij de laatste crisis afscheid hadden moeten nemen van de verzorgingsstaat en de ''participatie-staat'' binnentraden. Het zal er alleen maar erger op worden.
Een mens zonder religie is als een vogel zonder fiets.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 04 apr 2020 14:41

Voor mij is alles in een nieuwe wereld, dat zich weg beweegt van de grenzeloze opmakerij, hysterische uitzinnigheid,
idioot reizen (denk ook aan teveel vliegen), vraatzucht plus vernietiging van hulpbronnen, atmosfeer, aarde enz. prima.
Als die Rutte het daarover heeft dan is míj dat best hoor. Maar.. helemáál vertrouwen doe ik hem en zijn partij niet.
Verder moeten we wel een beetje blijven letten op onze privacy en grondrechten...
Het is nogal makkelijk voor bestuurderen om dat alles fors in te perken. Dat kan nooit werkelijk de bedoeling zijn.
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 04 apr 2020 14:45

Gerard R. schreef:
04 apr 2020 14:41
Voor mij is alles in een nieuwe wereld, dat zich weg beweegt van de grenzeloze opmakerij, hysterische uitzinnigheid,
idioot reizen (denk ook aan teveel vliegen), vraatzucht plus vernietiging van hulpbronnen, atmosfeer, aarde enz.
=D> =D> =D>

Hier ben ik het zo ontzettend mee eens. Mis alleen de marktwerking voor wat betreft sommige sectoren. Het is gebleken dat dit niet werkt zoals het in theorie had moeten werken.

Wat reizen en exorbitant veel vakanties betreft moest ik aan 2 collega's denken, waarvan er 1op gegeven moment zat te verzuchten: "Moeten we WEER gaan skiën.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 04 apr 2020 15:59

Gerard R. schreef:
idioot reizen (denk ook aan teveel vliegen), vraatzucht plus vernietiging van hulpbronnen, atmosfeer, aarde enz. prima.
Een luxe positie. Deze crisis is ingrijpender dan de voorgaande. Tijdens de vorige crisis een veilige baan opgezegd en naar Spanje vertrokken waar de crisis het ergst had toegeslagen om mensen te helpen met gratis lessen. Had tevens voor mezelf een baantje aan een academie gevonden om te kunnen leven. Langzamerhand ging het vruchten afwerpen.

Het is plotseling heel erg snel gegaan: het virus, de lockdown, de sluiting van de academie, mensen die uiteraard niet hetzelfde voor online-lessen willen betalen als voor echte lessen, het verlies van inkomsten, de huur die nu niet meer kan worden betaald en dan plots de afkondiging dat het leven van voor de coronacrisis niet meer zal terugkeren. Wat in een maand kan gebeuren! De mensen die ik tot dusver altijd nog een beetje financieel kon bijstaan, kan ik evenmin meer bijstaan en moet me - net als zoveel anderen - plots zorgen gaan maken om m'n eigen toekomst. Raar. Er is hier nauwelijks nog applaus voor het medische personeel te horen en de saamhorige balkon-concerten behoren al tot het verleden. Het is hier doodstil in de straat; op een Chinees na, die vreselijk vals zingt. Eenmaal daags ga ik naar de supermarkt en zie vooral nog introverte blikken. Waar is de vechtlust gebleven? Zal zelf wel weer iets vinden, maar wat er op ons afkomt zal het leven van velen onderuit halen.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 04 apr 2020 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Een mens zonder religie is als een vogel zonder fiets.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 04 apr 2020 16:09

ChaimNimsky schreef:
04 apr 2020 15:59
Gerard R. schreef:
Een luxe positie. Deze crisis is ingrijpender dan de voorgaande. Tijdens de vorige crisis een veilige baan opgezegd en naar Spanje vertrokken waar de crisis het ergst had toegeslagen om mensen te helpen met gratis lessen. Had tevens voor mezelf een baantje aan een academie gevonden om te kunnen leven. Langzamerhand ging het vruchten afwerpen.

Het is plotseling heel erg snel gegaan: het virus, de lockdown, de sluiting van de academie, mensen die uiteraard niet hetzelfde voor online-lessen willen betalen als voor echte lessen, het verlies van inkomsten, de huur die nu niet meer kan worden betaald en dan plots de afkondiging dat het leven van voor de coronacrisis niet meer zal terugkeren. Wat in een maand kan gebeuren! De mensen die ik tot dusver altijd nog een beetje financieel kon bijstaan, kan ik evenmin meer bijstaan en moet me - net als zoveel anderen - plots zorgen gaan maken om m'n eigen toekomst. Raar. Er is hier nauwelijks nog applaus voor het medische personeel te horen en de saamhorige balkon-concerten behoren al tot het verleden. Eenmaal daags ga ik naar de supermarkt en zie vooral nog introverte blikken. Waar is de vechtlust gebleven? Zal zelf wel weer iets vinden, maar wat er op ons afkomt zal het leven van velen onderuit halen.
Heel akelig inderdaad.
Maar dat is ook niet wat ik bedoel. Het gaat mij uitdrukkelijk om 'het teveel van het goede'.
De mogelijkheden op deze planeet zijn ruim maar niet oneindig.

Ik hoop dat ook daar alles weer terecht zal komen! Na de 'Spaanse griep' hebben dingen zich ook weer ontwikkeld. :wink:
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 04 apr 2020 16:35

Gerard R. schreef:
04 apr 2020 16:09
Ik hoop dat ook daar alles weer terecht zal komen! Na de 'Spaanse griep' hebben dingen zich ook weer ontwikkeld. :wink:
Ook de Hongkonggriep en SARS hebben we overleeft. Het nadeel nu is dat we nu meer mondiale verplaatsing kennen. Maar eigenlijk mogen het daarover in dit topic niet hebben. :)

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 04 apr 2020 16:37

Fenomeen schreef:
04 apr 2020 12:57
Wie telt dit weekend mussen?

Er staat me iets van bij dat TS iets met vogeltjes heeft.
Geen mus te zien hier in het bos. Wel lekker rustig omdat er minder wandelaars zijn en beduidend minder condensstrepen in de lucht.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 04 apr 2020 17:29

Gerard R. schreef:
Als die Rutte het daarover heeft dan is míj dat best hoor.
Precies waar ik ook aan dacht. Laten we hopen op prima gevolgen.

Een andere gedachte die bij me opkwam na lezen van wat Rutte uitsprak:
Exact hetzelfde zeiden ze ook in 1973.
Het was zo'n fabel dat je tegenwoordig moet uitleggen wat "de energiecrisis" was. :)
Maar toegegeven, ook dat heeft zijn gevolgen gehad: dubbele beglazing, Europese olievelden, kerncentrales, hernieuwde aandacht voor steenkool, en de olieprijs was nooit meer laag. Maar het heeft de welvaartstaat nooit in de weg gezeten.
Born OK the first time

Plaats reactie