Coronavirus - Wuhanvirus

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Fenomeen
Superposter

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door Fenomeen » 09 apr 2020 22:56

Arjen2015 schreef:
09 apr 2020 22:48
waar ik me ernstig over zorgen maak is dat de politiek ons voor gaat schrijven hoe we door moeten gaan en het "nieuwe normaal" !!!
Dat we hier nog maanden zo niet jaren in door moeten leven , 1,5 meter afstand houden voor minimaal half jaar of jaren?

waar in godsnaam gvd is de politiek mee bezig!! De angst die iedereen wordt aangepraat!

Al nu blijkt dat de extra 20000 covid doden bij lange na niet gehaald worden en nee niet door de extra matregelen ook zweden blijft gewoon doorgaan
en ook al zou het 10% hoger liggen dan nog wat er nu gebeurd is de vrijheid en de normale maatschappij in een politie staat omvormen!

Alle groepsactiviteiten worden ons ontnomen….met welke cijfers? welke recht hebben ze! binnen een paar maanden zal blijken hoe er aan de touwtjes wordt getrokken en welke controle er is geprobeerd uit te oefenen….het is werkelijk ongelofelijk...en het erge is de meeste mensen zijn totaal blind voor wat ze hebben binnen gehaald als een paard van troje

ik hoop dat er heel snel een landelijke demonstratie komt tegen dit beleid! dit gaat te ver!!
Over bovenstaande maak ik mij ook wel zorgen.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 10 apr 2020 06:09

Me too
Het toppunt lijkt me straks die app worden. Of als er ergens je temperatuur gemeten wordt, zoals Zuid-Korea.

En het is zo not done om tegen het beleid in te gaan, om het aantal doden, of beter levensjaren dat verloren gaat, te relativeren, dat er in Den Haag totaal geen tegengas is.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 10 apr 2020 08:19

Vandaag een stukje in de krant dat iedereen ineens deskundig is. Virologen en economen schieten als paddenstoelen uit de grond.
Denk je nu echt dat dit Rutte-beleid is? Politieke beslissingen? Paarden van Troje?? Alles is gebaseerd op (echt!) deskundig advies.

In den beginne was ik ook laconiek (een griepje...) maar dit is toch wel een andere variant als die we gewend zijn. Kijk verdomme naar New York,
waar massagraven gemaakt moeten worden. Moeten we dat hier willen omdat de economie door moet en onze privacy gewaarborgd moet blijven?

De IC's puilen uit! Ik denk (want ook ik ben geen viroloog) dat als we nu alles weer open gooien en vrolijk op de oude voet verder gaan, dat die capaciteit
over 2 weken totaal overschreden wordt.
En in die zin maak ik mij ook wel zorgen wat betreft bovenstaande reacties.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 10 apr 2020 09:29

appelfflap schreef:
09 apr 2020 18:42
en wie vraagt je dat?
Nog 1 x uitleggen dan maar de platte band is de nu heersende nood aan financiële ondersteuning voor deze band. De wegenbelasting waren de eurobonds. Als jij hier steeds een andere draai aan wil geven prima. I rest my case want het moet ook niet oeverloos worden :)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 10 apr 2020 09:34

Maria schreef:
09 apr 2020 19:04
Misschien kun je beter spreken over daadwerkelijke gevallen en daadwerkelijke hulp, die er zou moeten komen.
Goede vraag want ik heb hier voor zover ik dit in de media kon volgen geen concrete voorbeelden van gelezen. Wie biedt?

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 10 apr 2020 09:48

De kogel is door de kerk gelukkig is toch een akkoord bereikt.
De Europese ministers van financiën hebben donderdagavond laat toch nog een akkoord bereikt over een omvangrijk pakket ter waarde van ruim €540 mrd aan noodsteun. Hiermee hopen ze de zware economische gevolgen van de coronacrisis te lijf te gaan.(bron FD)

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 10 apr 2020 09:58

En Wopke (kan niet wennen aan die Friese namen...) glunderde helemaal. Er zullen dus echt wel voorwaarden aan verbonden zijn. Want bij een lekke band een hele nieuwe fiets kopen schiet iets te ver door.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 10 apr 2020 10:00

doctorwho schreef:
10 apr 2020 09:29
Nog 1 x uitleggen dan maar de platte band is de nu heersende nood aan financiële ondersteuning voor deze band. De wegenbelasting waren de eurobonds. Als jij hier steeds een andere draai aan wil geven prima. I rest my case want het moet ook niet oeverloos worden :)
mja
het draait niet alleen om de financiële hulp zoals ik al een paar keer heb aangehaald.

jouw analogieën?
de pechdienst houdt zich er niet mee bezig of de eigenaar met zijn belastingen inorde is voor hij helpt. Niemand vraagt een nieuwe fiets omwille van een lekke band. Je reageert vooral op dingen die je er zelf bij verzint. Volgens mij een stroman, of vergis ik me?

nu goed, jij blijft volhouden dat er toch een verantwoordelijkheid bij Italie zou liggen voor deze pandemie. Kan er bij mij niet in

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 10 apr 2020 10:09

appelfflap schreef:
10 apr 2020 10:00
nu goed, jij blijft volhouden dat er toch een verantwoordelijkheid bij Italie zou liggen voor deze pandemie. Kan er bij mij niet in
[-X neen dat heb ik nimmer beweerd in casu corona maar je mag dat van mij best denken hoor ik ben voorlopig blij met de overeenstemming inzake het noodfonds. Dus met frisse blik naar de toekomst.

Boerenverstand
Forum fan

Bericht door Boerenverstand » 10 apr 2020 11:02

Bonjour schreef:
10 apr 2020 06:09
Me too
Het toppunt lijkt me straks die app worden. Of als er ergens je temperatuur gemeten wordt, zoals Zuid-Korea.

En het is zo not done om tegen het beleid in te gaan, om het aantal doden, of beter levensjaren dat verloren gaat, te relativeren, dat er in Den Haag totaal geen tegengas is.
Die app vind ik ook niets. Maatregelen om de zorg te ontlasten zijn wel goed. Maar er moet geen misbruik van gemaakt worden hiermee het land in een politiestaat om te toveren. Stel je voor dat ze die app gaan verplichten... Zelfs bij onverplicht gebruik lopen de rillingen mij al over de rug. Mensen laten zich dit veel te gemakkelijk aanleunen. De drones vliegen nu al in zwermen boven recreatiegebieden om mensen in de gaten te houden, dat gaat mij veel te ver.

Het feit dat ze niet direct hebben gezegd dat die app uitsluitend vrijwillig zal zijn en dat daar nog over nagedacht moest worden, baart mij zorgen. Ook als die app nu (eerst) vrijwillig is.
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)

Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 » 10 apr 2020 12:16

het heeft eigenlijk niet veel zin om het nog te posten, maar de lockdown heeft in mijn ogen alleen het tegenovergestelde effect.
Het virus wordt vertraagd maar in leven gehouden en daardoor over een langere periode uitgespreid met als gevolg veel meer doden.

https://www.ninefornews.nl/als-we-niets ... rbij-zijn/

arjen
Love hurts - ;)

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 10 apr 2020 12:54

Arjen2015 schreef:
10 apr 2020 12:16
maar de lockdown heeft in mijn ogen alleen het tegenovergestelde effect.
Het virus wordt vertraagd maar in leven gehouden en daardoor over een langere periode uitgespreid met als gevolg veel meer doden.

het grote aantal doden in spanje en Italië is het gevolg omdat men te laat heeft ingegrepen
daardoor konden veel patiënten niet op een ic-bed terecht en gered worden, ze hadden allemaal tegelijk de zware zorgen nodig. Een econoom zou beginnen over vraag en aanbod.

flatten the curve betekent enkel en alleen uw zorgsysteem niet overbelasten, dan kun je iedereen behandelen en red je uiteindelijk levens.
lockdown heeft nooit de bedoeling gehad om dit virus uit te roeien. oor de economen: de lockdown dient om de vraag lager als het aanbod te houden.

landen die iets doen houden controle, Wij bv
landen die niets doen of te laat hebben ingegrepen crashen. Genoeg landen die eerst niets wilden doen en dan zijn bijgedraaid. VK is al bijgedraaid, Nederland is bijgedraaid, Zweden is een kwestie van tijd want stockholm dreigt ook te crashen.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 10 apr 2020 13:09

appelfflap schreef:
10 apr 2020 12:54
Arjen2015 schreef:
10 apr 2020 12:16
maar de lockdown heeft in mijn ogen alleen het tegenovergestelde effect.

het grote aantal doden in spanje en Italië is het gevolg omdat men te laat heeft ingegrepen
daardoor konden veel patiënten niet op een ic-bed terecht en gered worden, ze hadden allemaal tegelijk de zware zorgen nodig. Een econoom zou beginnen over vraag en aanbod.
Nederland, België, Frankrijk en Britannië zitten in hetzelfde schuitje lijkt mij. In België lijkt de curve nu opeens flink te stijgen. Vandaag veel meer nieuwe gevallen en tweemaal zoveel doden als alle vorige dagen. Wanneer men in acht neemt dat België bijna zes keer zo weinig inwoners heeft als Italië heeft men daar procentueel evenveel slachtoffers. In Frankrijk en Britannië stijgt het ook snel.
De cijfers van Nederland zijn tot nu toe gunstiger, maar voor hoelang?

In Finland heeft de lockdown wel uitstekend effect gehad.
Born OK the first time

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 10 apr 2020 13:38

België gaat inderdaad aardig mis. Spanje 339 doden per miljoen. Italië 302 en België 260.

Ze doen daar blijkbaar iets anders dan dat ze in Nederland doen.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 10 apr 2020 13:50

Bonjour schreef:
10 apr 2020 13:38
België gaat inderdaad aardig mis. Spanje 339 doden per miljoen. Italië 302 en België 260.
Twee dagen geleden waren er in België duizend slachtoffers minder en stond dat cijfer op 178.
In Frankrijk was het cijfer twee dagen geleden 154, maar zal het vandaag tot boven de 200 oplopen.
Born OK the first time

Plaats reactie