Coronavirus - Wuhanvirus

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Ontoombaar

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door dikkemick » 16 jan 2021 08:25

We moeten met z'n allen nu even flink doorbijten door die zure appel heen, als de sodemieter iedereen vaccineren dan zijn we er hopelijk(!) zsm vanaf. Want als doemdenker zie ik nog wel enkele hardnekkige virusvarianten opduiken. En zoals je kunt zien: Wij superieure levensvorm leggen het soms af tegen het kleinste dat er is. ALS een virus leedvermaak had...
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 16 jan 2021 13:06

https://www.msn.com/en-in/money/news/co ... r-BB1cNJ6c
Wat stukjes...
Norway has reported a shocking development. As many as 23 elderly people have died within a short time of receiving their first COVID-19 vaccine. Besides the 23 deaths, several people have fallen ill due to the Pfizer-BioNTech coronavirus vaccine.

The Norwegian Institute of Public Health has cautioned against vaccinating elderly people above 80 years of age saying those with a short life span may not benefit much from the jab.....

Experts have said that 13 out of 23 people who died showed common side effects of mRNA vaccines such as diarrhea, nausea and fever
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 17 jan 2021 01:02

Jammer genoeg staat er weinig informatye bij waarmeer ik de omvang van het risico kan bepalen.
Waren alle 33.000 geinfecteerden ouder dan 85? Zo nee: Hoeveel dan wel?: Hoeveel dagen na de vaccinatie stierven ze? (Van elke 4000 mensen boven de 85 gaat er gemiddeld elke dag een dood.)
Voorlopig is het wellicht beter om de mensen te vaccineren rondom deze ouderen,
Ik wens u alle goeds

holog
Forum fan

Bericht door holog » 17 jan 2021 10:28

Peter van Velzen schreef:
17 jan 2021 01:02
Jammer genoeg staat er weinig informatye bij waarmeer ik de omvang van het risico kan bepalen.
Waren alle 33.000 geinfecteerden ouder dan 85? Zo nee: Hoeveel dan wel?: Hoeveel dagen na de vaccinatie stierven ze? (Van elke 4000 mensen boven de 85 gaat er gemiddeld elke dag een dood.)
Er overlijden gemiddeld vierhonderd ouderen per week in Noorse verzorgingstehuizen. Het is helemaal niet bewezen dat deze mensen effectief stierven door het toedienen van het vaccin. correlatie tov causaliteit.

Allen hadden onderliggende aandoeningen. Indien toch nog zou bewezen worden dat het vaccin de druppel was die de emmer deed overlopen - was het door de milde bijeffecten van het vaccin.

Niets hiervan doet in mijn inziens iets af aan de betrouwbaarheid van het vaccin.
Er staat in bijsluiter geen mensen met koorts te vaccineren en mensen met een zeer zwak immuunsysteem de vaccins alleen moeten nemen na overleg met een arts

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/01/15/em ... e-a4027766

was wel te verwachten dat er mensen stonden te springen om dit soort van nieuws te verspreiden over het internet - er zullen nog wel meer dan dit soort berichten volgen.

Boerenverstand
Forum fan

Bericht door Boerenverstand » 17 jan 2021 10:37

holog schreef:
17 jan 2021 10:28
was wel te verwachten dat er mensen stonden te springen om dit soort van nieuws te verspreiden over het internet - er zullen nog wel meer dan dit soort berichten volgen.
Dat klopt:
https://www.bloomberg.com/news/articles ... rise-to-29
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 17 jan 2021 12:11

Hoe voorspelbaar.
Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat we met een schaarste aan vaccins kiezen om de kwetsbaarste ouderen te vaccineren, vaak mensen die sowieso een zeer korte levensverwachting hebben en geen bijdrage aan de verspreiding van het virus leveren.
Zeker nu nieuwe mutaties opduiken zou de focus moeten zijn om de epidemie in te dammen.

Het is de vraag of het niet al te laat is en de Zuid Afrikaanse en Braziliaanse varianten al te ver gemuteerd zijn om op het vaccin te reageren. Zo niet, dan zijn we terug bij af.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 17 jan 2021 12:43

Peter van Velzen schreef:
17 jan 2021 01:02
mij lijkt het logischer om eerst uw "soldaten" te beschermen en vaccineren. zeker met die besmettelijkere varianten en een 3e golf, in Belgie, lijkt mij dat de evidentie zelve.
dokters en verpleegsters heb je nodig om de zieken te verzorgen, zorg dan dat die zelf niet uitvallen

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 17 jan 2021 22:28

Mijn idee zou zijn om mensen boven de 80 jarige leeftijd helemaal niet te vaccineren! Die hebben alles toch al gehad en meegemaakt? Toch? Als niet dan maakt een vaccinatie ook niet meer uit! Volgens mij heet dat evolutie! Sorry, je hebt 80 jaar hier rond gelopen en we kiezen nu voor de verpleegkundige! Jammer maar veel plezier! Simpel toch?
I’m who I want to be!

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 18 jan 2021 00:13

lost and not found yet! schreef:
17 jan 2021 22:28
Mijn idee zou zijn om mensen boven de 80 jarige leeftijd helemaal niet te vaccineren! Die hebben alles toch al gehad en meegemaakt? Toch? Als niet dan maakt een vaccinatie ook niet meer uit! Volgens mij heet dat evolutie! Sorry, je hebt 80 jaar hier rond gelopen en we kiezen nu voor de verpleegkundige! Jammer maar veel plezier! Simpel toch?
Je bent blijkbaar nog jong! Maar in theorie heb je geliik én ongelijk. Als je de rest van de wereld hebt vaccineerd zijn zij ook beschermd. Helaas willen sommigen dat niet. IK(70) heb volgens verwachting nog 18 jaar te leven, iemand van 80 nog 11 jaar. En als hun vader 100 werd, wellicht nog veel langer. Dat willen ze - terecht - niet opgeven. Vooral zij die nog zelfstandig wonen met plezier. Met Corona leven ze in doorsnee 3,3 jaar korter. De gemiddelde mens verliest in doorsnee slechts 0,5 jaar of daaromtrent. Dat vanwege het veel lagere risico dat meer invloed heeft (factor 30) dan het verschil in te verwachten levensjaren (factor 4,5).
Ik wens u alle goeds

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 18 jan 2021 09:09

lost and not found yet! schreef:
17 jan 2021 22:28
Universele rechten van de mens - artikel 2: ieder mens heeft recht op leven. John Locke (17e eeuw) heeft dit naar voren gebracht en een aantal landen hebben dit in de grondwet staan. In Nederland kun je aankloppen bij het Europese Hof mocht dit recht in het geding zijn. Selecteren op leeftijd is leeftijdsdiscriminatie, dat mag niet. Je kunt alleen kijken of het voor sommige broze ouderen te riskant is vanwege de bijwerkingen. Als ze koorts krijgen kunnen ze daar aan overlijden.

We moeten niet zozeer kijken naar wie er nu als eerste moet, we moeten veel meer mensen gaan vaccineren. Veel landen hebben een vaccinatieteller, Nederland nog niet omdat we slechts 58.000 mensen hebben ingeënt. Dat is percentueel erg weinig en werkt demotiverend. Als we kijken naar het aantal dan staat Nederland op de 26e plek na Bulgarije.

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 18 jan 2021 09:59

je hebt vitale mensen van 80, die moet je zeker gewoon inenten.

Dan heb je mensen in die leeftijd die duidelijk aan het einde van hun leven zijn. Wellicht rek je dit leven nog een paar maanden, of creëer je juist een nieuw risico als het vaccin voor hen te heftig is.
Hoe wrang ook: als je hen nu inent, gooi je eigenlijk één van de zeer schaarse vaccins weg.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 18 jan 2021 10:10

gerard_m schreef:
18 jan 2021 09:59
je hebt vitale mensen van 80, die moet je zeker gewoon inenten.

Dan heb je mensen in die leeftijd die duidelijk aan het einde van hun leven zijn. Wellicht rek je dit leven nog een paar maanden, of creëer je juist een nieuw risico als het vaccin voor hen te heftig is.
Hoe wrang ook: als je hen nu inent, gooi je eigenlijk één van de zeer schaarse vaccins weg.
In Engeland zijn nu 3,4 miljoen mensen ingeënt en hier 58.000. Dan doen we iets compleet verkeerd.

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 18 jan 2021 11:44

Inderdaad.
Voordeel voor Engeland is dat zij zelf afspraken met leveranciers hebben gemaakt, wij zijn afhankelijk van de Europese afspraken. ook zijn ze sneller met de goedkeuring van vaccins, bij ons loopt dat via de EMA. Engeland loopt dus voor op Europa. Maar ook t.o.v. andere Europese landen komt het erg traag op gang hier.

Het enige sterke bij ons is dat ze alsnog met acuut zorgpersoneel zijn begonnen (helaas gevolgd door focus op de mensen met de kortste levensverwachting).

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 19 jan 2021 10:20

gerard_m schreef:
18 jan 2021 11:44
Het enige sterke bij ons is dat ze alsnog met acuut zorgpersoneel zijn begonnen (helaas gevolgd door focus op de mensen met de kortste levensverwachting).
Ik heb al uitgelegd dat ouderen weliswaar de minste levenjaren hebben te verwachten,maar dat ze er gemiddeld meer kwijt dreigen te raken, doordat ze een veel grotere kans maken te overlijden. Gemiddeld raken ze daardoor meer levensjaren kwijt als de epidemie ongestoord kan huis houden. Dus dat woord "helaas" is enigzins onterecht.
Ik wens u alle goeds

Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II » 19 jan 2021 14:13

dikkemick schreef:
15 jan 2021 12:34
En misschien ook iemand die een reden kan bedenken dat er dagelijks 20 vliegtuigen uit GB landen op Schiphol?
Ik heb geen details, maar hoorde dit weekend van een vliegtuigspotter dat er nog dagelijks vliegtuigen binnenkomen, maar dat er bijna geen mensen in zitten maar alleen vracht. Pakketten worden dan op de stoelen vervoerd. Misschien weet iemand anders hier meer specifieks van.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.

Plaats reactie