Coronavirus - Wuhanvirus

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Chinaman
Diehard

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door Chinaman » 01 dec 2020 12:41

https://www.theportugalnews.com/news/20 ... dges/56962
27-11-2020
The PCR test “is unable to determine, beyond reasonable doubt, that a positive result corresponds, in fact, to the infection of a person by the SARS-CoV-2 virus”, said the Lisbon Court of Appeal.
In Duitsland schijnt er ook zo’n rechtszaak geweest te zijn...
https://www.berliner-zeitung.de/news/be ... -li.117128
Die Senatsverwaltung für Gesundheit hat bestätigt, dass PCR-Tests eigentlich nicht in der Lage sind, eine Infektion im Sinne des Infektionsschutzgesetzes festzustellen.
Lord Byron, in the satirical poem Don Juan, 1823: ' Tis strange - but true; for truth is always strange; Stranger than fiction

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 01 dec 2020 13:10

Chinaman schreef:
01 dec 2020 11:26
dikkemick schreef:
01 dec 2020 08:57
Diegenen die bang zijn voor de bijwerkingen, slik aub ook geen paracetamol meer.
In zeldzame gevallen (bij 0,1-1% van patiënten)
dat is een zeer laag percentage, dat Mrna vaccin heeft veel hogere percentages
Ik doel op echt vervelende bijwerkingen zoals ontsteking van het ruggenmerg dat mogelijk een effect van een vaccin zou zijn geweest. Dan moet je werkelijk geen 1 enkel ander medicament meer tot je nemen.
Verder blijft het een ieder vrij om zich wel of niet te laten inenten. Alleen over de afweging valt van mening te wisselen.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 03 dec 2020 14:15

Gisteren weer een recorddag: 12.300 coronadoden wereldwijd. In de VS nu het hoogste aantal nieuwe besmettingen, voor het eerst meer dan 200.000, en het hoogste aantal coronadoden, 2800, op één dag. Dat getal staat voor Amerikanen gelijk aan het aantal slachtoffers van 9/11.
Europa had ook 200.000 nieuwe besmettingen. Het steeds groter wordend aantal besmettingen in Duitsland valt op.

Vandaag passeerde het totaal aantal coronabesmettingen wereldwijd de 65 miljoen en het totaal aantal doden de 1,5 miljoen.
Born OK the first time

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 04 dec 2020 03:41

"Gisteren " was (toen rereformed zijn bericht plaatste) weer dinsdag, maar volgens worldometers waren er woensdag zelfs meer dan 2900 doden in de VS en werd ook wereldwijd het record aantal doden van dinsdag overtroffen. Het gaat op dit moment hard de verkeerde kant op. Zo hard dat de stijiging nu sneller gaat dan de wekelijkse golf, die normalieter op dinsdag haar hoogtepunt heeft. Vorige week was er nog een daling van het aantal nieuwe gevallen, maar deze week duidelijk weer een stijging. Ik zit gelukkigerwijs in een vrij veilig deel van de wereld. maar wie in Nederland of België woont: Pas op!
Ik wens u alle goeds

holog
Forum fan

Bericht door holog » 04 dec 2020 08:29

Peter van Velzen schreef:
04 dec 2020 03:41
maar wie in Nederland of België woont: Pas op!
waarom zeg je dat ? een tijd geleden was het effectief een ramp in belgie en zeker op plaatsten waar ik woon zoals de brusselse rand. zoals ik eerder vermelde het virus kwam aan ons tenen knagen - de mensen rondom jou begonnen met blokjes neer te vallen als het ware, het was een lopend vuurtje. maar het is volgens mij wel ook weer zeker bewezen in belgie hoe extreem goed een lock-down werkt,
de curves van aantal besmettingen per dag zijn daardoor terug peil-snel naar beneden gegaan. Het verschil met een paar weken terug is toch wel zeer groot.

er is eigenlijk een verbod op feesten (kerstmis en nieuwjaar) - helaas zal er niet iedereen naar luisteren ...

zou zo zeggen hopelijk dat de 'anti-vaxxers' propaganda machine niet al te veel roet in het eten komt gooien binnenkort. ik heb het gevoel dat deze alternatieve geneeskunde wel veel zwaarder aanwezig is in Nederland als in België,

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 04 dec 2020 12:02

holog schreef:
04 dec 2020 08:29
Een tijd geleden was het effectief een ramp in België en zeker op plaatsten waar ik woon zoals de Brusselse rand. Zoals ik eerder vermelde het virus kwam aan ons tenen knagen - de mensen rondom jou begonnen met blokjes neer te vallen als het ware, het was een lopend vuurtje. Maar het is volgens mij wel ook weer zeker bewezen in Belgie hoe extreem goed een lock-down werkt,
de curves van aantal besmettingen per dag zijn daardoor terug peil-snel naar beneden gegaan. Het verschil met een paar weken terug is toch wel zeer groot.
Dat is mij ook opgevallen. Het is nu zelfs acht of negen maal zo weinig besmettingen als een aantal weken geleden toen ik mijn ogen niet kon geloven vanwege het grote aantal. Hopelijk houdt men het op die manier nog een aantal maanden vol.
Born OK the first time

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 05 dec 2020 01:43

Ik zei wat ik zei omdat 1/9e dan een ramp nog altijd bijna 1000 keer erger is dan het risico dat ik hier loop! En omdat de meeste forumleden in Nederland en België wonen.
Ik wens u alle goeds

Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II » 07 dec 2020 09:59

https://maurice.nl/2020/12/01/we-gaan-d ... niet-horen

Volgens Maurice de Hong worden we door het RIVM een beetje voor de gek gehouden. Vooral vanwege het steeds stijgende aantal tests zou er naar de verkeerde cijfers worden gekeken. De R factor is nu gebaseerd op het aantal positieve besmettingen, maar het aantal doden en ziekenhuis opnames daalt wel degelijk. Het RIVM zou te veel kijken naar het aantal positief geteste personen, terwijl dit aantal nu juist automatisch hoger wordt door het steeds stijgende aantal tests. We zouden moeten kijken naar het aandeel positieve tests, niet de absolute aantallen maar de relatieve aantallen. Afijn, wat vindt u van dit artikel?
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 07 dec 2020 10:40

Je moet eigenlijk naar beiden kijken, het aandeel positieve tests zegt ook weer niet alles. Zou je (in het extreme) de hele bevolking testen, dan vind je een veel lager percentage. Je zou eigenlijk moeten weten welk aandeel van mensen met klachten zich laat testen, en dat weten we niet.

Het aantal opnames dat (ietsje) daalt is het resultaat van de daling in besmettingen van 2 weken geleden en zegt dus niets over wat nu gebeurt aan verspreiding.

Maurice de Hondt zegt naar mijn idee zinvolle dingen, maar hij is erg anti RIVM en daarmee ook wat gekleurd (maar wie is dat niet?). Ik hoop dat hij gelijk heeft, maar ben iets somberder.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II » 07 dec 2020 11:53

Juist, maar als je elke week de test capaciteit verdubbelt, dan is het logische gevolg dat de R waarde steeds hoger oploopt. Terwijl er met de verspreiding niets wijzigt. Oftewel, het aantal besmette mensen is geen goede graadmeter. Het aantal besmettingen in Maart lag heel anders, er toen waren er geen testen beschikbaar. En als ik mijn huisarts bel, hem/haar vertel dat ik vage klachten heb, dan vertelt de huisarts mij dat ik dan toich echt Corona moet hebben gehad. Hoewel ik niemand iets getest heeft.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 07 dec 2020 13:17

Henry II schreef:
07 dec 2020 11:53
Juist, maar als je elke week de test capaciteit verdubbelt, dan is het logische gevolg dat de R waarde steeds hoger oploopt.
Dat denk ik niet. Voor zover ik op de hoogte ben houdt men bij het inschatten van de R waarde, rekening met de verhouding tussen de positieve resultaten en de tests.

Toen Lieven Annemans een tijd geleden probeerde te verkondigen dat het aantal stijgende positieve resultaten niet noodzakelijk betekende dat het aantal besmettingen toenam, werd daar op gereageerd door er op te wijzen dat niet alleen het aantal positieve resultaten steeg maar dat ook de verhouding positieve resultaten steeg.

Ik heb dus wel de indruk dat de virologen weten hoe ze een redelijke nauwkeurige schatting moeten maken en weten hoe ze met dit soort zaken rekening moeten houden.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 09 dec 2020 11:46

Henry II schreef:
07 dec 2020 11:53
Juist, maar als je elke week de test capaciteit verdubbelt, dan is het logische gevolg dat de R waarde steeds hoger oploopt. Terwijl er met de verspreiding niets wijzigt. Oftewel, het aantal besmette mensen is geen goede graadmeter. Het aantal besmettingen in Maart lag heel anders, er toen waren er geen testen beschikbaar. En als ik mijn huisarts bel, hem/haar vertel dat ik vage klachten heb, dan vertelt de huisarts mij dat ik dan toich echt Corona moet hebben gehad. Hoewel ik niemand iets getest heeft.
het aantal besmettingen is niet voldoende, maar zegt wel iets. Belangrijkste is dat het een goede voorspeller blijkt te zijn van het aantal ziekenhuisopnames ca. 2 weken later. Het is een soort "early warning".

Als je veel meer gaat testen, verwacht je meer besmettingen te vinden maar ook een lager percentage van het totaal - je test immers meer mensen zonder klachten.
Opvallend is dat je in Nederland een forse stijging ziet van zowel het aantal besmettingen als het percentage positieve testen. In België lijkt de ontwikkeling nu veel gunstiger. De vraag is waar dit grote verschil vandaan komt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

holog
Forum fan

Bericht door holog » 09 dec 2020 21:01

Peter van Velzen schreef:
05 dec 2020 01:43
Ik zei wat ik zei omdat 1/9e dan een ramp nog altijd bijna 1000 keer erger is dan het risico dat ik hier loop! En omdat de meeste forumleden in Nederland en België wonen.
gelijk heb je - helaas heeft de "geloofswereld" het als een fundamenteel schending van hun rechten uitgeroepen dat ze niet mogen in massa aan geloofsbeleving doen. - en ik vrees als ik correct heb begrepen dat ze nog gelijk hebben gekregen ook.

pfff .. totaal ongeloof - zucht.

ondertussen er reeds tekenen van een 3de golf op komst is.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 09 dec 2020 21:08

holog schreef:
09 dec 2020 21:01
gelijk heb je - helaas heeft de "geloofswereld" het als een fundamenteel schending van hun rechten uitgeroepen dat ze niet mogen in massa aan geloofsbeleving doen. - en ik vrees als ik correct heb begrepen dat ze nog gelijk hebben gekregen ook.
uiteraard, ik had van onze rechters niets anders verwacht

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 10 dec 2020 05:32

De VS heeft gisteren weer een record bereikt: 3243 coronadoden op één dag. Voor het eerst werd de 3000 grens overschreden.
New Jersey overschrijdt vandaag de 2000/miljoen slachtoffergrens. België is de 1500/miljoen overschreden.
Born OK the first time

Plaats reactie