Coronavirus - Wuhanvirus

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Chinaman
Diehard

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door Chinaman » 26 okt 2020 14:01

Ik geef alleen maar met dat RT artikeltje aan dat er dokters zijn in Australië die tegen de lockdown zijn, verder geef ik ook een heleboel andere bronnen waaronder vaak Forbes, reuters CNN etc etc, maar goed omdat ik af en toe ook RT gebruik en jij mij daardoor niet serieus kan nemen, so be it...

Ik ben me heel erg duidelijk bewust van Russische propaganda, Chinese propaganda en Westerse propaganda, het is juist omdat ik deze allen lees ik ze goed met elkaar kan vergelijken
Lord Byron, in the satirical poem Don Juan, 1823: ' Tis strange - but true; for truth is always strange; Stranger than fiction

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 26 okt 2020 14:10

Hier trouwens de bron van die Australische dokters waarnaar het RT artikel naar refereert...

https://covidmedicalnetwork.com/about-c ... ement.aspx

Ook hier weer een hele waslijst van doctors die tegen (de Australische in dit geval) lockdown zijn
Lord Byron, in the satirical poem Don Juan, 1823: ' Tis strange - but true; for truth is always strange; Stranger than fiction

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 26 okt 2020 14:19

Chinaman schreef:
26 okt 2020 14:01
Ik geef alleen maar met dat RT artikeltje aan dat er dokters zijn in Australië die tegen de lockdown zijn, verder geef ik ook een heleboel andere bronnen waaronder vaak Forbes, reuters CNN etc etc, maar goed omdat ik af en toe ook RT gebruik en jij mij daardoor niet serieus kan nemen, so be it...

Ik ben me heel erg duidelijk bewust van Russische propaganda, Chinese propaganda en Westerse propaganda, het is juist omdat ik deze allen lees ik ze goed met elkaar kan vergelijken
Kun je ook aangeven hoeveel dokters er voor en hoeveel er tegen zijn?

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 26 okt 2020 14:22

@Lanier

Nee, dat kan ik niet. Daar heb ik te weinig informatie over, wel kan ik zeggen dat het aantal dokters die tegen de lockdowns zijn groeit

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 26 okt 2020 14:32

@appelflap

Dat werkt alleen als zeg maar geheel Europa volledig synchroon in lockdown gaat, en daarna een streng grenzen beleid voert voor een heel erg lange periode waarbij iedereen die uit het buitenland komt gedwongen in quarantaine moet gaan.

De doden die er vallen vd lockdown zelf (door hart en vaat ziektes, kanker, diabetes etc etc etc) zul je dan maar accepteren als collaterale damage...

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 26 okt 2020 14:55

Chinaman schreef:
26 okt 2020 14:22
@Lanier

Nee, dat kan ik niet. Daar heb ik te weinig informatie over, wel kan ik zeggen dat het aantal dokters die tegen de lockdowns zijn groeit
Het gaat erom dat we zaken in perspectief zien. Zo heeft Australië meer dan 70.000 artsen en Amerika meer dan 535.000. Dat is dus uitgezonderd ander medisch personeel want dan hebben we het over miljoenen. Die 600 is dus een druppel op een gloeiende plaat.

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 26 okt 2020 15:06

Copernicus...

Soms duurt het een tijdje voordat men het doorheeft...

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 26 okt 2020 15:10

Schei toch uit....
Noem mij één medische kwestie waarbij de neuzen van ALLE artsen dezelfde kant op staan.

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 26 okt 2020 15:48

:D :D :D
We zijn het niet eens kan gebeuren.

Hier trouwens wat het hoofd vd CDC gezegd heeft
https://www.msn.com/en-us/health/medica ... r-BB17iype
Institute earlier this month, Centers for Disease Control and Prevention (CDC) Director Robert Redfield, MD, candidly discussed how school closures have affected children and teenagers across the country—and how previously existing issues are becoming an even bigger problem for young people. "We're seeing, sadly, far greater suicides now than we are deaths from COVID. We're seeing far greater deaths from drug overdose that are above excess that we had as background than we are seeing the deaths from COVID," Redfield said.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 26 okt 2020 16:02

Chinaman schreef:
26 okt 2020 14:32
De doden die er vallen vd lockdown zelf (door hart en vaat ziektes, kanker, diabetes etc etc etc) zul je dan maar accepteren als collaterale damage...
er is door een epidemie ALTIJD schade.
de geschiedenis leert ons dat de korte pijn ALTIJD de beste aanpak is wil je oa je economie redden.
landen die het hardst optreden tijdens pandemie herstellen het snelste. en ook tijdens die korte periode is er uiteraard collateral damage.

Onze Belgisch overheid heeft alles genegeerd.
Bijna dag op dag, nu een maand geleden, besliste de regering om verder te versoepelen terwijl de 1e cijfers al aan het stijgen waren, als gevolg vd opening vh onderwijs.

er werden allerlei excuses gezocht waarom het onderwijs zeker niet de reden was maar dat helpt natuurlijk niet.
Nu is hier alles aan het crashen

van FB gehaald, geen idee hoe accuraat/correct ( ik denk van wel). zoek de knik naar boven
Bijlagen
covid.png

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 26 okt 2020 16:28

Ik ben benieuwd wie er beter af van zijn: inwoners van Wuhan of die van New York.

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 26 okt 2020 16:30

@appelflap

Dat regerende Belgische en Nederlandse politici mafkezen zijn begrijp ik...

Maar België en of Nederland alleen kunnen weinig doen, het blijft dan een in en uit van lockdowns blijven...

Wil het echt virus verdwijnen zal eigenlijk de gehele wereld synchroon in quarantaine moeten, dat zal dan wel ontzettend veel doden betekenen, hongersnoden, malaria etc etc
In westerse landen hart en vaat ziektes, kanker diabetes etc etc, in de VS ook deze bovengenoemde maar daar ook een hoop kinders jongeren aan de drugs zelfmoorden etc die Covid doden ver overschrijden...

Maar goed alles is inderdaad aan het crashen, ook in China zijn er nu weer problemen...

Denk dat we met zijn allen maar moeten wachten op Bill Gates en zijn vaccins (in het westen) en op economisch gebied wachten op de “The Great Reset” waarna we Build Back Better BBB....

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 26 okt 2020 16:31

Chinaman schreef:
26 okt 2020 14:32

Hier ga je echt zwaar de fout in.
De medische schade bij niet corona patiënten komt door capaciteitsgebrek in ziekenhuizen als gevolg van corona, niet door een lockdown.

In tegendeel: een lockdown is een manier om zo snel mogelijk de besmettingen te laten dalen, dus de capaciteit in ziekenhuizen beschikbaar te krijgen voor andere patiënten.

Jij geeft hier dus het belangrijkste argument vóór een lockdown =D> .
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 26 okt 2020 16:36

Neen, afdelingen worden gesloten en ziekenhuizen (in de VS bv) zijn gedwongen om mensen te ontslaan.

Zouden deze afdelingen niet gesloten worden dan zouden er minder doden zijn. Dat heeft direct met lockdown politiek te maken

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 26 okt 2020 16:46

non-essential operations... ze zijn non essential geworden door Covid politiek...

Plaats reactie