Coronavirus - Wuhanvirus

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Ontoombaar

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door dikkemick » 18 sep 2020 20:32

Helaas is die groep die het minst makkelijk in de hand is te houden de veroorzaker van het oplopend aantal besmettingen. De jeugd/jong-volwassenen (tot een jaar of 30 dan) die uiteraard overal schijt aan hebben. Zij worden immers niet ziek en hun hele jeugd is nu aan gort!
Want wat hebben ze het zwaar! Niet meer massaal met je studentenvereniging dronken en brallend de polonaise dansen om 03.00 uur 's morgens.

Helaas is dit een verantwoordelijkheid voor ons allen, maar juist deze groep lijkt dit niet te (willen) begrijpen. In Zweden bleek er meer draagkracht onder de (jongere) bevolking te bestaan. Vraag is hoe dat komt.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 19 sep 2020 17:50

Je hebt gelijk.
Maar... het zijn niet alleen de jongeren.
Ik heb hier niet ver vandaan meegemaakt dat men weken achtereen elke dag gezellig bij elkaar was. Ook in huis
uiteraard, maar vooral in de tuin. Kans op besmetting bijna 100%. Mensen van gemiddeld 45 jaar.
Ook van die mensen waarvan het allemaal niet op kan. Handhaving heb ik niet waargenomen.
Wat nu gebeurt met dat virus had ik iedereen vantevoren kunnen meedelen. Ik heb het op veel meer plekken gezien.
--

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 20 sep 2020 06:40

We zitten in de wereld inmiddels op 961.000 geregistreerde coronadoden en het aantal geregistreerde nieuwe besmettingen heeft op sommige dagen in september een nieuw record bereikt. Voor het eerst cijfers boven de 300.000, waarvan bijna een derde in India wordt geregistreerd. De mortaliteit is vanaf 22 juli echter gedaald.

In de VS is het slachtofferaantal van 200.000 overschreden. Dat staat gelijk aan het cijfer van Europa (Rusland niet meegerekend). Vandaag is de VS Groot-Britannië voorbijgegaan in aantal doden per miljoen inwoners. Peru is zelfs België voorbijgegaan en is nu het zwaarst getroffen land ter wereld. Maar het sterftecijfer per miljoen inwoners van Mississippi staat gelijk aan dat van Peru en de cijfers van New Jersey, New York, Massachusetts, Connecticut en Louisiana liggen nog veel hoger dan het cijfer van Peru.

In Europa is nu een tweede golf in opkomst. Het aantal dagelijkse nieuwe besmettingen in Europa nadert steeds meer het aantal dagelijkse besmettingen in Noord-Amerika. Dat betekent dat over twee, drie weken het aantal mensen dat er in Europa aan overlijdt zal verdubbelen of verdrievoudigen.
Born OK the first time

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 21 sep 2020 01:40

Tegenwoordig kan men Covid steeds beter behandelen, en alhoewel het aantal besmette mensen stijgt, daalt het aantal covid doden in verhouding, dus als het aantal besmette mensen verdubbelt, wil dit niet perse betekenen dat het aantal doden verdubbelt...

Volgens de Britse cijfers zouden we ons meer druk moeten maken om de “normale” griep...
https://www.thesun.co.uk/news/health-ne ... ven-weeks/

Afbeelding
Lord Byron, in the satirical poem Don Juan, 1823: ' Tis strange - but true; for truth is always strange; Stranger than fiction

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 21 sep 2020 10:24

Griep is moeilijk te bestrijden omdat het virus steeds verandert. Dat proberen we bij corona te vermijden, daarom hebben we wereldwijd al die maatregelen. Wanneer precies griep is ontstaan weten we niet, maar omdat er niet direct toen maatregelen zijn genomen (was toen onmogelijk) kon de griep vrijuit muteren. Als we corona zijn gang laten gaan krijgen we dezelfde situatie als met de griep en dat willen we niet. Het aantal doden wat we nu hebben met de griep is door corona bijna verdubbeld. Muteert het coronavirus in een gevaarlijker variant dan zal het dodental nog vele malen hoger zijn.

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 21 sep 2020 12:31

Chinaman schreef:
21 sep 2020 01:40
Tegenwoordig kan men Covid steeds beter behandelen, en alhoewel het aantal besmette mensen stijgt, daalt het aantal covid doden in verhouding, dus als het aantal besmette mensen verdubbelt, wil dit niet perse betekenen dat het aantal doden verdubbelt...
Laten we het hopen.
Het lijkt duidelijk door de cijfers.
Verhouding besmetten en sterfte is nu heel anders dan in het begin. En dat kan niet alleen verklaard worden door wat je vaak hoort dat de ouderen en andere kwetsbaren meer afgeschermd worden.
Er is veel geleerd vwb. de medicatie voor de verschijnselen, de uiteindelijke redenen voor het al dan niet fataal zijn van corona.
Chinaman schreef:
21 sep 2020 01:40
Volgens de Britse cijfers zouden we ons meer druk moeten maken om de “normale” griep...
https://www.thesun.co.uk/news/health-ne ... ven-weeks/
11 Aug 2020.
Dit geldt dus alleen voor Engeland en van 19 juni tot 31 juli.
Waarom deze meme over de deze periode, het eerste dieptepunt van de besmettingen door de gedeeltelijke lockdown en zelfisolatie/quarantaine van besmette mensen?
Net als met alle memen, die slecht een paar getallen weergeven zonder meer kan ik hier ook niets mee.

Elk jaar sterven er een hoeveelheid mensen door ziekte en als hun tijd is gekomen.
Houd je er rekening mee, dat het corona bovenop de normale doodsoorzaken komt?
En dat je sterftecijfers per periode moet beoordelen minstens op oversterfte tov. van andere perioden, rekening houdend met omstandigheden?
Hier het totaal van wat er nu bekend is
https://www.google.com/search?q=corona+ ... e&ie=UTF-8

Daarbij weet ik niet of je deze cijfers kunt vergelijken met die van Nederland.
CBS
Hoe gaat het met Nederland in coronatijd?
Tijdens hittegolf vooral meer sterfte in langdurige zorg
Nav. de piek in week 35 door de hittegolf, maar met doorscrollen naar het einde geeft het CBS hier een grafiek van de de totale sterfte cijfers per week over 4 jaren ongeacht de oorzaak.
Nl. 2006, 2018, 2019, 2020 tot nu.
Verdere uitleg over oorzaken en samenhangen zijn overal elders te onderzoeken.
In 2018 was er een piek door griep.
Griep pieken liggen overigens altijd eerder in het jaar.
De corona pieken zijn duidelijk te herkennen, alsook de hittegolf oversterfte.
In deze sterftecijfers is Corona piek duidelijk later en afgevlakt door de maatregelen en het zich houden eraan, waarna het weer stijgende is.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 21 sep 2020 17:22

@Maria, Lanier
Klopt, het is een tijdsopname van 1 1/2maanden ongeveer, maar het geeft dus aan dat Covid 19 niet zo dramatisch is, memes (een grafiek met duidelijke cijfers) zijn goed om bepaalde dingen goed en krachtig te weergeven.

Gezien de plus minus 50 tot 75% laat ik maar inschatten efficatie van de vaccins, is het duidelijk dat dit virus niet zal worden uitgeroeid in een korte periode en zich dus zal muteren, ondanks alle triljoenen die men er tegen aan smijt, en economisch gezien voornamelijk alleen de pharma industrie goed doet...

Dan nog eens dat de experts al hebben toegeven dat het heel lang duurt voordat iedereen een vaccin kan krijgen omdat de infrastructuur (productie en vervoer naar iedere huishouden) gewoonweg niet bestaat.
Dus dat gehele warpspeed vaccin verhaal niet effectief is. Toch blijft men er triljoenen tegenaan gooien wat alles dus economisch en sociaal gezien alles alleen maar erger maakt, in plaats van het rustiger maar op een effectievere manier aanpakt zonder dat er zo veel geld en levens verspild worden, om de wat paniekerige mensen die blijkbaar niet weten wat deze cijfers (memes?) inhouden proberen gerust te stellen. Maar mensen die zich ingelezen hebben weten direct wat deze cijfers betekenen.
De pharma industrie plus de mensen in de regeringen die veelal uit deze industrie komen en vaak terugkeren naar deze industrie nadat ze geen ambtenaar meer zijn, steunen dit paniek gedrag dan natuurlijk ook...

Het is vergelijkbaar met al die Goldman Sachs corrupte ambtenaren die voorheen de economische crisis van 2009 veroorzaakten en later Kassssaaaaaa! Bailouts van de burgers kregen, ondertussen zijn de staatsschulden alleen maar opgelopen, en waren de cijfers voor deze covid 19 crisis ook alleen maar erger geworden en niet beter...

Vele experts geven dus al aan dat het aantal doden plus catastrofen die door het stil leggen van de economie veel grotere catastrofes met zich meeneemt, veel meer honger slachtoffers en doden etc etc...

Plus zoals je al aangeeft Maria, hitte slachtoffers dit jaar, moeten we dan ook de economie daarvoor stil leggen? Eerst iedereen een airco geven of zo? Hadden we dan niet allang de boel plat moeten leggen voor de griep???

De doden die erbij gekomen zijn door kankers door de jaren heen zijn gigantisch groter dan Covid 19. Moet daarvoor alles stil liggen???

Mijn inziens zeer zeker niet, het leven zit nu eenmaal met risico’s, men kan sterven aan een auto ongeluk, aan roken, aan verkeerd voedsel eten, maar toch is dit een vrijheids keuze die men mag maken, zeker, nu na vele maanden dus blijkt dat deze Covid virus lang niet zo dramatisch is als men gedacht had. Neen men maakt het allemaal alleen maar erger.

Tijdens de polio epidemie in de VS werd de boel ook niet dicht getimmerd, en dat is nu ook niet (meer) nodig want het is al duidelijk dat hoe langer deze overdreven maatregelen (avondklok, dichtgooien van de industrie etc) duurt hoe meer doden, ziektes enz enz en ondervoeding (dat ook weer meer ziektes met zich meebrengt) er zal komen, neen niet zal komen, het is er al
https://www.usatoday.com/story/opinion/ ... 580099002/
Wat belangrijke stukjes...
COVID-19 has left millions of Americans without enough food. Here's how Senate can help.
Today’s environment is unlike anything our nation has ever experienced. We are on the brink of an economic and food security disaster......

For years, the number of hungry children was declining. But, a new Save the Children report shows that many children now face even greater risk. New estimates from Northwestern University based on Census Bureau data indicate the percentage of families who are considered food insecure has increased during the pandemic, is much higher than during the Great Recession, and, of great concern, disproportionately affect children and families of color.
en dit is dan in een “ontwikkeld land” in de derde wereld kreperen ze al.
wat ik al eerder zei, ondervoede mensen lopen een groter risico om ernstig ziek te worden van ALLERLEI ziektes.... en dan ook nog de economische druk waar veel mensen nu onder zitten, kindermishandeling, nog meer gebroken gezinnen en zelfmoord pieken als nooit van te voren, de veel te extreme maatregelen doen veel meer kwaad dan goed...

Dat men in het begin voorzichtig was ok, men wist niet wat het was, maar nu laten de vele cijfers zien dat wat men doet averechts werkt al het gaat om dingen als totaal cijfers in doden, economie en welvaart voor de mensheid.

Maar goed, de politici duwen het gewoon door en komen er mee weg, de burgers schijnen keer op keer het allemaal gewoon te slikken, waarom ook niet zouden deze corrupte politici en de grote industrie plus banken die achter hen staan het niet doen, we krijgen blijkbaar wat we verdienen. Want tja massamoord en oorlogsmisdaden (Bush Balkenende, weapons of mass deception) dat kan en mag blijkbaar, dus waarom niet nog veel meer mensen van de honger ziek of om laten komen...
Lord Byron, in the satirical poem Don Juan, 1823: ' Tis strange - but true; for truth is always strange; Stranger than fiction

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 21 sep 2020 18:22

Zo, dat is nogal wat. Waar te beginnen...

Allereerst je vergelijking met griep: je meetperiode is niet representatief. 1,5 maand in de zomer tijdens het dieptepunt van corona is natuurlijk te kort om te meten. Je zou een vergelijking moeten maken met griep en corona die een seizoen rond gaan. Dan zie die dat in de meeste griepseizoenen een groot deel van de bevolking al immuniteit heeft opgebouwd en bij corona is dat niet het geval. Op dit moment verdubbelt het aantal besmettingen iedere week dus we gaan als het zo doorgaat dit najaar hele andere cijfers zien.

Een deel van de zeer zwakke mensen zou zowel griep als corona niet overleven, maar uit de onderzoeken tot nu toe komt toch duidelijk naar voren dat het sterftecijfer van corona veel hoger ligt dan bij de gemiddelde griep.

Ander probleem is dat een deel van de corona patiënten alleen overleeft dankzij langdurige IC zorg. Dat gaat ten koste van andere zorg waar geen ruimte meer voor is. Dit gebeurde in het voorjaar en gaat als het zo doorgaat opnieuw gebeuren. Bij griep speelt dit probleem veel minder.

Het effect van vaccins die maar deels effectief zijn, is dat ze de epidemie afremmen. Een patiënt kan minder anderen besmetten waarmee de epidemie kan uitdoven. Daarvoor heb je geen 100% immuniteit nodig. Het aantal patiënten tegelijkertijd blijft hoe dan ook beperkt waardoor IC's de toestroom aankunnen.

De kosten van vaccin ontwikkeling zijn maar een schijntje van de economische schade van de uitbraak. Hoe langer we doormodderen met halve lockdowns, hoe erger dit wordt. Dat de farmaceutische industrie eraan zou verdienen, is natuurlijk waar maar ik snap dit argument niet. Dat geldt natuurlijk voor iedere ziekte die we behandelen. De industrie verdient een veelvoud aan kankermedicijnen maar dit is geen argument om kanker dan maar niet te behandelen.

Overigens verdient de industrie veel minder aan een vaccin (dat een virus zou stoppen) dan aan medicijnen (die een virus behandelen dat zich blijft verspreiden). Dus doormodderen met medicatie voor ernstig zieke patiënten, is voor de farmacie uiteindelijk gunstiger dan een vaccin die de epidemie beëindigt. verder zijn op dit moment meer dan honderd vaccins in ontwikkeling waarvan het overgrote deel gaat mislukken, dus de meeste farmacie bedrijven gaat dit niets opleveren.

Misschien ben je voor het stoppen van alle maatregelen en de boel opengooien. Je krijgt dan golven van seizoen corona die vele doden en overbelaste IC' s gaat opleveren. Daarnaast wordt bijvoorbeeld zorgpersoneel ziek, dus wie gaat de patiënten tijdens de golf behandelen? Denk je serieus dat de economie vrolijk door zou draaien in dit scenario....? Of mensen op lange termijn immuniteit gaan opbouwen, moet nog maar blijken - verkoudheid (ook een corona virus) kun je jaarlijks krijgen en dat lijkt bij covid 19 ook het geval te zijn. De eerste her besmettingen vinden al plaats (hopelijk verloopt het een tweede keer minder ernstig- dat moet nog blijken).

Je vergelijking met hitte en kanker : hiervoor bestaan wel degelijk preventie maatregelen, maar natuurlijk geen 1,5 meter afstand houden o.i.d. Een voorbeeld is dat het roken enorm ontmoedigd is tegen longkanker en dat er screening voor bijv. borstkanker bestaat. Het anti rook beleid heeft ook heel wat bedrijven geschaad, maar weinig mensen zullen dit onzinnig vinden.

Overigens zou aan iets dodelijks als luchtvervuiling wel meer gedaan kunnen worden. Maar dat is geen argument om dan dus ook maar niets aan corona te doen.

Met dit alles lijkt het me duidelijk dat een vaccin een hele goede oplossing zou zijn, zelfs als het niet 100% zou werken en niet 100% van de bevolking het neemt. Van mij mag de maker daar ook best wat aan verdienen. Nu afwachten of het lukt.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 21 sep 2020 18:34

Het hoeft van mij zelfs geen vaccin te zijn. Iets dat voorkomt dat je eraan dood gaat en/of ernstige schade oploopt is mij ook prima. Ziek worden is niet erg. Zie griep en verkoudheden e.d..
--

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 21 sep 2020 19:14

@Gerard
Van griep is het dieptepunt ook in de warme maanden... verder blijkt nergens dat het sterftecijfer van covid VEEL hoger is. Een deel van de Griep patiënten overleeft ook alleen maar dankzij langdurige IC zorg. Zeker gezien de DUBBELE cijfers in het aantal doden van griep in de warme maanden in de UK...

Het deels effectief van het vaccin zijn sloeg op een andere reactie van Lanier die hoopte dat covid niet zoals de griep werd, wat jij zegt spreek ik niet tegen over de effectiviteit , behalve dat de kosten nu veels te hoog zijn. Verder beweer ik ook NERGENS dat men niet moet proberen om een vaccin te ontwikkelen...daarom begrijp ik je kanker relaas niet in deze discussie.

De meeste farmacie gaat dit niks opleveren, behalve dan dat selecte groepje dat NU al een groot deel van het geld binnen heeft gekregen. (Operation warp speed, onderzoek het en je begrijpt wat ik bedoel)

Cijfers over risicogroepen zijn duidelijk, men kan mijn inziens zich beter concentreren op de risico groepen dan het hele land zowat half plat te gooien.

Kanker hitte roken etc etc, precies, daarom geen reden om alles plat te leggen.

Vaccin, deze vaccins beëindigen covid 19 helemaal niet... het word zoals jij noemt een jaarlijkse middel waar men op blijft verdienen, helemaal nu men met vaccins gaat beginnen die niet 99.9% effectief zijn, mutaties en resistentie krijgt meer kans wat alles nog moeilijker maakt.

Ik heb niks tegen een effectief vaccin wel tegen dingen als “halve lockdowns” en “halve vaccins”, neen onzinnig, of men doet het in een korte periode heel nauwkeurig, OF men concentreert zich op de risicogroepen.

En voor mij hoeft het ook geen vaccin te zijn daar ben ik het helemaal met jou eens, alleen schijnt de medische wereld helaas hier met elkaar ruzie te hebben, waar sommige medici zeggen dat bepaalde dingen werken en de andere medici dit weer tegenspreken...

In China was de staats televisie flink aan het opscheppen dat ze veel “Chinese medicijnen” gebruikten om mensen weer gezond te krijgen, ik denk dat men voornamelijk het natuurlijke immuunsysteem heeft proberen te stimuleren, maar ok, wat hier zoal op tv komt geloof ik ook niet allemaal, maar het kan voor een gedeelte waar zijn, de vraag is hoeveel...

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 22 sep 2020 02:21

Mogelijkerwijs heeft het meer effect als iedereen in snder gezelschap dan vanhuisgenoten een medisch N95 masker zou dragen, dan wanneer iedereen gevacineerd is. Dat is echter tegen de menselijke natuur. De mens wil niet doorlopend gemaskerd rondlopen, als een of twee prikjes per jaar zijn hem liever.
Ik wens u alle goeds

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 22 sep 2020 09:11

en dit is dan in een “ontwikkeld land” in de derde wereld kreperen ze al.
wat ik al eerder zei, ondervoede mensen lopen een groter risico om ernstig ziek te worden van ALLERLEI ziektes.... en dan ook nog de economische druk waar veel mensen nu onder zitten, kindermishandeling, nog meer gebroken gezinnen en zelfmoord pieken als nooit van te voren, de veel te extreme maatregelen doen veel meer kwaad dan goed...
In Nederland is het aantal zelfmoorden juist afgenomen, tenminste volgens de cijfers t/m mei:
https://www.google.com/amp/s/amp.nos.nl ... atijd.html
Dat is best opvallend. Het is sowieso moeilijk om een reden van een zelfdoding aan te geven. Weinigen laten een briefje achter waarin de reden staat. Ook is het moeilijk te meten wat de invloed is van psychische zorg, die ernstig aan het verwaarlozen is in Nederland. Zijn er daardoor meer zelfdodingen?
De doden die erbij gekomen zijn door kankers door de jaren heen zijn gigantisch groter dan Covid 19. Moet daarvoor alles stil liggen???
Ik heb zelf kanker en ben ongeneeslijk ziek. Gelukkig leef ik in een land waar de zorg goed en betaalbaar is, daar ben ik dankbaar voor. Ik snap deze opmerking niet in relatie tot corona, want kanker is niet besmettelijk. Een 1.5m regel is totaal onzinnig wat kanker betreft en helaas is het besmettingsgevaar waarom bepaalde (niet alles zoals jij beweert) zaken worden stilgelegd de reden om het virus te kunnen indammen. Kun je mij vertellen waarom ik kanker in mijn lever heb? Wat is daar de oorzaak van? Waarom zou je dan welke bezigheid dan ook willen stilleggen? Er zijn heel veel mensen die niet weten waarom ze kanker hebben. Het is overigens geen nieuwe ziekte, ze hebben laatst dinobotten onderzocht waaruit bleek dat die dino al botkanker had. Het is m.i. volslagen idioot om kanker te vergelijken met corona en te beweren dat ook bij kanker het dagelijkse leven niet werd of wordt stilgelegd.

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 22 sep 2020 10:42

@lanier (mijn vader was overleden aan kanker, sterkte gewenst, wellicht dat stemcel therapie iets is?)

Dat men in het begin zo paniekerig was omtrent Corona, was deels vanwege het sterftecijfer, dit zou dan rond de 5% of zelfst meer liggen. Verklaard door vele instanties en wetenschappers.

Als men toendertijd al beter wist dat de sterftecijfers veel en veel lager zouden zijn, zou er hoogstwaarschijnlijk anders gehandeld zijn geworden. Verder is het ook belachelijk, kanker (de vele vormen van) veel schadelijker is en heeft een veel groter sterftecijfer, toch staat de economie niet still erom...

Om het wat beter te verduidelijken; een van de grote veroorzakers van kanker is “Verkeerd” voedsel/pesticiden/kleurstoffen/hormonen etcetera Toch zie je niet dat hele fabrieken worden gesloten omdat deze voedsel produceren met kankerverwekkende stoffen, bij Corona zie je wel dat gehele fabrieken worden gesloten, van personeel waarvan wellicht wel vele Corona hebben opgelopen, maar geen symptomen vertonen... neen, deze fabrieken krijgen een waarschuwing waarbij de fabrikant een x aantal tijd krijgt om de ingrediënten en of zijn productie methode verandert, dus de boel word niet direct stilgelegd. maar in vele gevallen gebeurt er ook helemaal niks, en dus blijven we deze “giftige” dingen eten.

Nou begrijp ik natuurlijk dat bij voedsel mensen vooral bij een virus gelijk grotere angst hebben, toch is het gevaar kleiner dan kanker... dan komt daarbij ook nog eens het probleem van voedselveiligheid, complete supply chains zijn aan het verbreken! de honger die er al is zal de komende tijd veel en veel groter worden, en zal een veel grotere impact op de wereld, zelfst in ontwikkelde landen zijn er al een hoop ondervoede mensen volgens studies die ik gelezen heb... oftewel het is nu al duidelijk dat er veel meer doden zullen vallen door m.i. Verkeerde aanpak.

Het kanker voorbeeld is dus juist een hele goede, omdat het zeer duidelijk het verschil in reactie(van overheden) weergeeft, ja, de een veroorzaakt vele doden door kanker, maar de andere veroorzaakt naast de (geringe) kans op sterfte, een veel grotere kans op miljoenen en miljoenen van hongersnoden....

Waar bij kanker de studies gewoon doorgaan, en er af en toe wat doorbraken zijn, word er niet geschreeuwd om “warp speed” en experimentele vaccins (kom hier later op terug) op de bevolking. Een verstandigere meer nuchtere aanpak tegenover Covid en de economie zonder al deze paniekerige warp speed aanpak zou de mensen in de wereld een stuk minder schaden...

De keus die je hebt om als burger/consument om toch door te blijven roken, om toch allerlei kleurstoffen en of groentes vlees te consumeren met een hoop pesticides hormonen is aan de burger zelf ondanks dat kanker een veel en veel hoger sterftecijfer heeft.

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 22 sep 2020 10:52

https://edition.cnn.com/2020/09/15/heal ... index.html
Wat delen eruit...
And it's very likely that vaccines made by several different companies will be in use by next year.

"We have to make sure that we give the person the same vaccine for their second dose that they got for their first dose," Chan said.
No vaccination program can start until there are plans in place to manage this.
Plus, the coronavirus vaccine or vaccines will still be experimental, so every person who gets one will need to be tracked to make sure there are no adverse reactions.

There is no plan yet for any of this.
"We have gotten very little information on how this is going to roll out," said Harris County's Shah. "That makes it even more difficult to plan."
men heeft het hier over miljoenen en miljoenen “experimentele” vaccins...

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 22 sep 2020 15:08

Ik ga hier geen uitvoerige discussie voeren over kanker. Hippocrates was er in de 4e eeuw voor Christus al mee bekend. Je kunt moeilijk stellen dat de ziekte toen werd veroorzaakt door pesticiden of kleurstoffen.

In Nederland zijn we niet zo van het verbieden. Vanwege het kapitalisme, liberalisme en vrijemarkteconomie is er een markt van vraag en aanbod zonder dwang of restricties van de overheid. Daarom mogen mensen nog steeds roken. Je kunt wel voorlichting geven, accijnzen verhogen en verkooppunten bemoeilijken maar verbieden kan niet. Het is de keus van de consument. Dat is niet het geval bij corona. Je zou kunnen stellen dat corona het resultaat is van de invloed van de mens op de natuur, tenzij het toch uit een lab uit China komt. Des te meer mensen, des te meer kans op het oplopen van een dergelijke ziekte als corona. Dat er nu strenge regels zijn heeft te maken zoals al eerder uitgelegd aan dat we niet willen dat het virus muteert. Gebeurt dat wel dan zitten we vrijwel zeker ermee opgescheept voor de rest van het leven van de mensheid. Nu is het offer misschien groot, maar het is peanuts als je die kosten doorrekent over de komende eeuwen. Zo kostte het verzuim vanwege de griep in 2918 ruim 1,3 miljard euro. Wil je er nog een soortgelijke ziekte bij?

Plaats reactie