Coronavirus - Wuhanvirus

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

appelfflap
Superposter

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door appelfflap » 12 sep 2020 17:47

Chinaman schreef:
12 sep 2020 11:14
Klopt, dat komt omdat Moderna het eerste bedrijf was waarvan de autoriteiten het toelieten om de normale protocollen die voorheen golden te mogen verbreken...
de normale protocollen gelden nog altijd. Daarom dat het WHO ed nooit dat Russische vaccin zullen aanvaarden.
het enige verschil is snelheid en dat heeft natuurlijk te maken met de impact van dat virus.

Chinaman schreef:
12 sep 2020 11:14
volgend jaar al dus een vaccin te hebben, terwijl dit doorgaans over 10 jaar duurde....
klopt, nu nog inzien WAAROM het hier een heel klein beetje sneller moet/mag gaan.
10j lang zo leven is onhaalbaar

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 12 sep 2020 19:44

Hier een artikel over de cijfer van India. Officieel nu 78.500 doden. Maar wat is het echte verhaal
https://edition.cnn.com/2020/09/11/asia ... index.html

Er wordt dus heel weinig getest en veel mensen sterven gewoon thuis zonder dat ze in een overheids systeem terecht komen. Er wordt al gesproken over 100 miljoen besmettingen. Een dodental wordt niet gegeven, maar als je 1% van de besmettingen neemt, en het is waarschijnlijk meer, volgens het artikel, kom je dus al op 1 miljoen doden.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 13 sep 2020 00:58

https://edition.cnn.com/world/live-news ... 51980670ed
CDC says Covid-19 death rate is under 1% for everyone but people over 70
Veel van deze nummers zijn ook opgeblazen sinds ze mensen bevatten die Covid hebben opgelopen maar gestorven zijn aan andere dingen en dan nog zijn de cijfers laag...

https://denver.cbslocal.com/2020/05/14/ ... vid-death/
Within a week, local Montezuma County Coroner George Deavers determined Yellow had died of acute alcohol poisoning, his blood alcohol measured at .55, nearly twice the lethal limit...............
But Deavers said that before he even signed the death certificate, the Colorado Department of Public Health and Environment had already categorized Yellow’s death as being due to COVID-19 and it was tabulated that way on the state’s website.
Het grotere gevaar zit em in de overdreven globale maatregelen die daardoor ook nog eens een globale economische crises veroorzaken en daardoor voedsel veiligheid in gevaar brengt. Waardoor veel meer mensen sterven aan honger, plus vanwege ondervoeding nog eens veel meer risico lopen op ziektes etc...

https://www.oxfamamerica.org/explore/st ... -covid-19/
A new Oxfam briefing warns that as many as 12,000 people could die per day by the end of the year as a result of hunger linked to COVID-19, potentially more than could die from the disease.

‘The Hunger Virus,’ warns that 121 million more people could be pushed to the brink of starvation this year as a result of the social and economic fallout from the pandemic, including through mass unemployment, disruption to food production and supplies, and declining aid.
Er word veel meer uitgeven aan vaccins etc dan aan voedselveiligheid en hoe langer er al deze met een zeer lage death rate Covid word gesmeten met geld dat word uit het niets gehaald (fictief electronisch geld) hoe erger de economische crisis word en hoe meer mensen er aan honger en ondervoeding zullen sterven... veel veel meer dan Covid 19 zelf...
Lord Byron, in the satirical poem Don Juan, 1823: ' Tis strange - but true; for truth is always strange; Stranger than fiction

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 13 sep 2020 01:03

@appelflap

Neen, door de fases door elkaar heen te laten lopen zijn direct al protocollen en veiligheidseisen overboord gegooid...

En op warpspeed vaccins te ontwikkelen en op mensen te gebruiken is en blijft gevaarlijk en is gewoon een onverantwoorde grote gok, waar alleen de farmaceutische industrie zich kapot om lacht Kasssaaa!!!
Lord Byron, in the satirical poem Don Juan, 1823: ' Tis strange - but true; for truth is always strange; Stranger than fiction

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 13 sep 2020 11:52

Chinaman schreef:
13 sep 2020 00:58
Er word veel meer uitgeven aan vaccins etc dan aan voedselveiligheid en hoe langer er al deze met een zeer lage death rate Covid word gesmeten met geld dat word uit het niets gehaald (fictief electronisch geld) hoe erger de economische crisis word en hoe meer mensen er aan honger en ondervoeding zullen sterven... veel veel meer dan Covid 19 zelf...

Het virus volledig los laten, leidt tot drama's op de IC , in Nederland is het in april net aan goed gegaan door haastig uitbreiden van capaciteit en hulp uit Duitsland. Het dodental blijft vrij laag dankzij IC zorg, waardoor veel (vooral iets minder oude) mensen het overleven die zonder zorg waren overleden. Je kunt dus niet alléén naar het sterftepercentage kijken: dat wordt beïnvloedt door de zorg die je kunt geven.

En dus zijn er nog steeds op de meeste plekken in de wereld maatregelen. Zolang het virus rondwaart, zijn er beperkingen voor o.a. de reisbranche, de horeca, etc. Dat blijft de economie schaden.

Een vaccin zou dus niet zo'n slechte oplossing zijn. Het geld dat erin wordt geïnvesteerd is maar een fractie van de economische schade.

Wat betreft de snelheid van ontwikkelen: de hoeveelheid organisaties die er mee bezig is, is ongekend groot. Bij vaccins is het probleem dat voor ieder individueel vaccin de kans op succes klein is. Als het niet werkt of niet veilig is, houdt het op en kun je opnieuw gaan ontwikkelen. Maar als velen tegelijk ontwikkelen zoals nu, is de kans dat eentje (snel) succesvol is veel groter. Daarnaast wordt tijdens de testperiode al een grote hoeveelheid geproduceerd, dat scheelt enorm veel tijd om het vaccin straks in voldoende hoeveelheid te hebben. En tot slot zijn er nogal wat bureaucratische procedures die sneller dan normaal worden gelopen. Het kost inderdaad allemaal veel geld.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 13 sep 2020 12:08

veel geld is relatief

Heir, Belgie is toch klein, rekent men nu al op 50-100miljard schade in de komende jaren door dit virus.
oftewel een stijging vd staatsschuld met pakweg 25-30%

chinaman
misschien toch eens verdiepen in dit soort procedures.
men snijdt inderdaad links en recht hoeken af maar zeker niet op vlak van veiligheid.
deze week nog werd een studie stilgelegd omdat 1 vd testpersonen plots iets kreeg, ondertussen is die fase heropgestart

het grote probleem moet volgens mij nog komen
een, vaccin voor fte gezonde doorsneepopulatie is nodig maar daarom heb je neit persé iets voor al die risicogroepen van oud tot chronisch ziek.

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 13 sep 2020 13:57

Gerard M, appelflap,

Ik begrijp jullie argumenten, en zeg ook niet dat we het virus zomaar moeten laten loslopen...

Dat men in het begin niet veel wist was en nu allerlei draconische maatregelen trof kan ik ook begrijpen, maar nu we dus meer begrijpen over dit virus en de gevolgen, is het mijn inziens zaak om de regels en maatregelen aan te passen, ik erger me dan ook aan de manier hoe veel regeringen de dingen heeft aangepakt, in het begin is men veel te losjes er mee omgegaan...

Maar goed men dacht wellicht dat het net zoals Sars voorheen wel allemaal zou meevallen... maar, gezien de cijfers (en niet alleen de sterftecijfers) van wat dit huidige virus uitricht, kan men zich nu meer concentreren op de risicogroepen dan de gehele maatschappijen in deze idioterie te gooien... waardoor de economische impact die nu al ongelofelijk groot is verkleinen... meer het originele herd immunity plan dus...

Wat betreft de procedures appelflap, daar had ik me heel erg lang geleden al in verdiept. Een van de belangrijke factors die ik dus met behulp van meerdere links over vaccins die ik had gepost, vermeld duidelijk de risico’s die er kunnen zijn.

Dit virus is er een die relatief snel muteert, men kan dus een vaccin maken waardoor je lichaam antistoffen maakt die geschikt zijn voor het virus op dat moment, maar voor gemuteerde versies juist gevaarlijker voor de mensen die deze vaccin gebruikt hebben, zoals dat dengue vaccin verhaal, natuurlijk kunnen er nog ook veel andere dingen misgaan, om dit beter in te schatten is er maar een oplossing en dat is, daar heb je gewoon tijd voor nodig, er is geen andere manier...

Natuurlijk zijn er veel doctors en wetenschappers die denken dat dit allemaal wel meevalt, velen van deze mensen werken ook in de farmaceutische industrie en verdienen er goed aan als vaccins van bepaalde bedrijven goed worden verkocht, maar er zijn dus ook een hoop wetenschappers en medische deskundigen die hier ook zeer sceptisch tegenoverstaan...

Helaas is het zo dat veel media (met name de Amerikaanse) gesponsord word door de Pharma giganten, waardoor de “pro warp speed” deskundigen gewoon vaker aan het woord komen...

Het blijft dan gewoon een enorme gok maar het geld dat erbij komt kijken is abnormaal gigantisch voor een product dat gewoon veel risico’s met zich meeneemt, weggegooid geld waar later dan weer andere maatregelen moet worden genomen, bijvoorbeeld zoiets als een jaarlijkse inenting waar weer biljoenen in gaan Kassaaaa! , waar ook weer dingen mis mee kunnen gaan maar met verloop van tijd zal dit beter gaan. (Tijd om te kijken hoe dit virus zich ontwikkelt) daarom is het van belang om zeker maar niet dit allemaal te overhaasten...

Maar, als dit dus de norm word (operation warp speed) zal er bij een volgende pandemie, en daar zullen de mensen in farmaceutische industrie zeker WEER voor gaan lobbyen, weer zo gehandeld worden en word het alleen maar nog erger en erger, met name als eerste de economie...

Het dodental van mensen die aan honger en ondervoeding sterven of levenslang hinder hiervan ondervinden blijft ondertussen maar stijgen door de manier hoe de meeste regeringen en (enorm rijke) mensen in machtsposities dit aanpakken, met name bij kinderen is ondervoeding iets wat hun normale ontwikkeling dusdanig verstoort dat hun weerstand voor hun hele leven zwakker is dan “normale” mensen, het zijn die mensen die dus veelal in de ontwikkelings landen wonen waar veel van deze potentiële virussen vandaan komen, en dus verhoogt het alleen de kans op toekomstige rampen zo als deze...
Maar niet alleen dus op toekomstige rampen is dit van toepassing, neen het groeiende bevolkings aantal van risicogroepen (ondervoede mensen) is dus nu ook al een gevaar voor dit Covid 19 pandemie daar het virus dan zich door deze voor het virus grotere aantal “vruchtbare grond” zich nog sneller zal verspreiden, op nog meer (soorten) mensen en klimaten zich aanpast en muteert...

Deze manier vergroot dus alleen maar het potentiële ecosysteem waarin dit virus zich makkelijker kan verspreiden...

Hoe je het ook wend of keert deze manier zorgt voor meer doden... Armoede slechtere omstandigheden vanwege werkeloosheid etc etc, ach je kunt het wel begrijpen...

En dan ben ik nog niet eens begonnen met het aantal vluchtelingen dat hieruit zal stromen, oorlogen etc etc etc...maar goed dat is dan wel wat verder weg...

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 13 sep 2020 14:05

Trouwens nu al mijn excuses voor alle typfouten etc die ik maak, vooral met de laatste post die ik zeer snel had opgekrabbeld, de vrouw was aan het schreeuwen dat we moesten eten :D
Net als rereformed woon ik al heel erg lang in het buitenland...

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 13 sep 2020 17:18

Chinaman schreef:
13 sep 2020 14:05
Trouwens nu al mijn excuses voor alle typfouten etc die ik maak, vooral met de laatste post die ik zeer snel had opgekrabbeld, de vrouw was aan het schreeuwen dat we moesten eten :D
Net als rereformed woon ik al heel erg lang in het buitenland...
maakt niet uit
in je lange post gooi je vanalles op een hoop dus ik beperk me tot het vaccin

feit is dat zo'n ontwikkeling normaal gezien jaren duurt, zeker als je in het begin ook nog financiering zoekt. Dan is een decennium eigenlijk niets.
Bij covid is er een absolute economische noodzaak om sneller te werken. in die zin zijn inderdaad bepaalde protocollen anders en hebben landen zelfs al bestellingen geplaatst.
jij praat over geld maar het economische verlies is catastrofaal

Maar het is absoluut zo dat er, op vlak van veiligheid absoluut geen compromissen zijn. Voldoe je niet aan die normen krijg je op je donder en geen goedkeuring.

Op dat vlak moet je dan bv naar Rusland gaan. Zij hebben al een vaccin maar hebben fase 3 gewoon geschrapt. Het is in die fase 3 dat zeneca onlangs zijn studie tijdelijk heeft meoten stil leggen. dat Russisch vaccin zal internationaal niet uitgerold worden.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 13 sep 2020 18:29

Dit is en wordt een major operatie.
Alleen het vervoer al... 8-[

https://www.hln.be/nieuws/buitenland/lu ... ~a5368015/
--

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 13 sep 2020 18:54

@Appelflap
Klopt ja de Amerikanen met hun Warp speed en de Russen met hun Sputnik, het lijkt veel meer op ruimtevaart projecten dan dat het iets met vaccins te maken heeft :lol:
Spacewars euhm vaccine wars...

Verder begrijp ik wat je bedoelt, er zijn zeker nog strenge maatregelen voor vaccins.

@Gerard R.
Welnee Maak je niet druk man, dit zal met de nieuwe spaceforce en de nieuwe Sputnik’s met warp speed bij iedereen bezorgd worden :mrgreen:

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 14 sep 2020 08:18

Chinaman schreef:
13 sep 2020 18:54
Klopt ja de Amerikanen met hun Warp speed en de Russen met hun Sputnik,
ook hier ga je de mist in, er zijn wel meer bedrijven aan het zoeken zijn en die zijn echt niet allemaal Amerikaans
Maar zou je het dan beter vinden als men de gewone procedures volgt en we dus ten vroegste in 2030 een vaccin zouden hebben?

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 14 sep 2020 11:43

appelfflap schreef:
14 sep 2020 08:18
Chinaman schreef:
13 sep 2020 18:54
Klopt ja de Amerikanen met hun Warp speed en de Russen met hun Sputnik,
ook hier ga je de mist in, er zijn wel meer bedrijven aan het zoeken zijn en die zijn echt niet allemaal Amerikaans
Maar zou je het dan beter vinden als men de gewone procedures volgt en we dus ten vroegste in 2030 een vaccin zouden hebben?
https://www.reuters.com/article/us-heal ... SKCN25712U
Aug 12, 2020 · The vaccine, which will be called “Sputnik V” in homage to the world’s first satellite launched by the Soviet Union
Dat bedoelde ik ermee...

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 14 sep 2020 12:44

Chinaman schreef:
14 sep 2020 11:43
Dat bedoelde ik ermee...
Wat de russen hebben is geen vaccin.
ze noemen het zo maar dat maakt niet dat dit nu zoiets is.

dit is gewoon covid om politieke doeleinden misbruiken. Zoals zo vaak zien we opnieuw dat dictators volstrekt neit inzitten met hun burgers
Rusland rolt dit straks nationaal uit en ten laatste in december ga je allerlei neveneffecten ontdekken. Jij en ik zien dan politiek bochtenwerk omdat er plots vanalles aan het licht komt.
Op die moment zal dat uiteraard, netjes zoals het hoort voor dictators, een groot complot vh westen zijn

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 18 sep 2020 18:17

Frankrijk en Spanje zijn ons al voorgegaan, maar de laatste week stijgt het aantal corona besmettingen ook in Nederland explosief.
In de ons omringende landen zijn eveneens maatregelen genomen.
Noord en Zuid Holland zijn voor de Belgen al code rood.
Als ook voor Duitsland.
Landen zien Nederland als risicogebied en dat zal in herfstvakantie te merken zijn
Nederland wordt nu al risicoland gezien om op vakantie te gaan.
Het Duitse broertje van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), oftewel het Robert Koch Instituut, waarschuwt: ,,De provincies Noord-Holland en Zuid-Holland gelden als risicogebieden.’’ Sinds woensdag 16 september is dat het geval. Omdat er de afgelopen zeven dagen meer dan 50 ziektegevallen zijn geconstateerd per 100.000 inwoners, zijn die delen van Nederland geclassificeerd als risicogebied.

Code rood
Woensdag kondigden ook onze zuiderburen aan dat de provincies Noord- en Zuid-Holland ‘risicogebied zullen worden’. De Belgen gaan een stap verder door beide Nederlandse provincies vanaf vrijdagmiddag code rood te geven. Vanaf vanmiddag 16.00 uur gelden de provincies als risicogebied. Als je na een verblijf van minstens 48 uur van hieruit naar België reist, moet je een coronatest ondergaan en verplicht in quarantaine.

Ook de waarschuwingen van de oosterburen blijven niet zonder gevolgen. Voor reizigers die op vakantie zijn in de getroffen delen van Nederland gelden dezelfde regels als voor andere vakantiegangers in risicogebieden. Bij terugkeer naar Duitsland moeten ze thuis een coronatest doen en in quarantaine gaan. ,,Pas na veertien dagen of bij een negatief testresultaat mag hiervan worden afgezien’’, zo luidt de toelichting. ,,Bovendien moet je je melden bij de Duitse gezondheidsautoriteiten in je woonplaats. ,,Voor wie deze quarantainevoorschriften overtreedt, dreigen onaangename boetes’’, waarschuwt de WDR. Vakantiegangers die hun reis geboekt hadden naar Nederland voordat dit werd aangemerkt als risicogebied, kunnen die reizen meestal kosteloos annuleren.
Dit zal ook consequenties hebben voor de betreffende gebieden, maar ook voor hen die daar in en uitreizen voor bijv. hun werk.
Hoe zit het daarmee?
Vanavond om 19.00 u weer een persconferentie.

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel
15-09-2020 | 16:00 uur
Update 9 t/m 15 september 2020
Afgelopen week zijn er 8.265 nieuwe personen gemeld die positief getest zijn op COVID-19. Er zijn in de afgelopen week 92 patiënten door de GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst ’en gemeld die voor COVID-19 in het ziekenhuis zijn opgenomen (geweest). Deze week zijn 14 laboratorium-bevestigde COVID-19 patiënten als overleden gemeld. Zie het nieuwsbericht Aantal en aandeel positieve tests stijgt.

In de afgelopen week hebben ruim 195.545 mensen zich laten testen in de GGD teststraten, vorige week waren dit nog 180.182 mensen. Het percentage positieve testen op landelijk niveau is deze week toegenomen van 2,8% in de voorgaande week naar 3,9%, deze week. Het reproductiegetal is gestegen en ligt op 1,38. Dat betekent dat 100 mensen die besmet zijn samen 138 anderen besmetten.

Is dus niet actueel want de laatste 3 dagen is er een enorme stijging in het aantal geregistreerde besmettingen.
De stand tot deze tijd voor vandaag
https://www.worldometers.info/coronavir ... therlands/
September 18 (GMT)
Updates
1,974 new cases and 7 new deaths in the Netherlands [source]
Updates
1,753 new cases and 6 new deaths in the Netherlands [source] [source]
Updates
1,542 new cases and 2 new deaths in the Netherlands [source] [source]
Updates
1,379 new cases and 2 new deaths in the Netherlands [source] [source]
Updates
1,300 new cases and 2 new deaths in the Netherlands [source] [source]
Updates
1,087 new cases and 1 new death in the Netherlands [source] [source]

12 sept Updates
1,231 new cases and 1 new death in the Netherlands [source] [source]
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Plaats reactie