Zoals je aan die lijst ziet worden die landen niet genoemd. Je kan ze, net als Finland, rustig buiten beschouwing laten, aangezien ze met zekerheid niet tot de koplopers van de coronacrisis behoren.appelfflap schreef: ↑08 aug 2020 20:04mjaRereformed schreef: ↑08 aug 2020 19:31Omdat de statistieken van de totale sterfte in EU-landen (en Britannië) betrouwbaar zijn.
volgens jou wel, volgens mij niet.
Ik zie de Grieken niet correct tellen op hun vluchtleingeneilanden,
Ik heb vraagtekens bij de cijfers van halve en hele dictaturen zoals Hongarije of Polen
Je laat hier nu zien waarom je steeds kritiek afwimpelt op België. Maar deze motivatie van je mag geen reden zijn om harde feiten/cijfers over België te negeren of te ontkennen. Ook is het beside the point om kritiek op je land af te wimpelen door te wijzen op toestanden in Noord-Italië, dat overrast werd door de eerste coronagolf, of België te vergelijken met de hoofdstad van de wereld, met arme landen of met dictaturen.veel mensen willen vergelijken en ranglijstjes opmaken over wie goed bezig is.
be my guest zou ik zeggen, België heeft nooit toestanden gekend als in Zuid-Europa, Zuid-AMerika of New-york.
De feiten over België hoef je niet kunstmatig weg te wissen of via afleidingen te negeren, het is eenvoudig logisch dat de dichstbevolkte landen/gebieden van Europa het zwaarst getroffen zijn.
The Economist somt de feiten zo op:
Britain, Spain, Italy and Belgium have some of the highest national excess-death rates in the world, after adjusting for the size of their populations. France and Portugal locked down comparatively early, given the number of positive tests at the time, and suffered fewer deaths. European countries that are farther east and north have tended to have lower death rates. Governments in Germany and Austria ordered people to stay at home when they had relatively few confirmed cases. Sweden was one of the few countries that did not enforce a lockdown at all. It has endured a lower death rate than Britain or Spain, but a higher one than neighbouring Norway or Denmark, which enacted more stringent policies.