Coronavirus - Wuhanvirus

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Nieuws allerhande Covid-19 gerelateerd

Bericht door Rereformed » 09 aug 2020 05:26

appelfflap schreef:
08 aug 2020 20:04
Rereformed schreef:
08 aug 2020 19:31
Omdat de statistieken van de totale sterfte in EU-landen (en Britannië) betrouwbaar zijn.
mja
volgens jou wel, volgens mij niet.
Ik zie de Grieken niet correct tellen op hun vluchtleingeneilanden,
Ik heb vraagtekens bij de cijfers van halve en hele dictaturen zoals Hongarije of Polen
Zoals je aan die lijst ziet worden die landen niet genoemd. Je kan ze, net als Finland, rustig buiten beschouwing laten, aangezien ze met zekerheid niet tot de koplopers van de coronacrisis behoren.
veel mensen willen vergelijken en ranglijstjes opmaken over wie goed bezig is.
be my guest zou ik zeggen, België heeft nooit toestanden gekend als in Zuid-Europa, Zuid-AMerika of New-york.
Je laat hier nu zien waarom je steeds kritiek afwimpelt op België. Maar deze motivatie van je mag geen reden zijn om harde feiten/cijfers over België te negeren of te ontkennen. Ook is het beside the point om kritiek op je land af te wimpelen door te wijzen op toestanden in Noord-Italië, dat overrast werd door de eerste coronagolf, of België te vergelijken met de hoofdstad van de wereld, met arme landen of met dictaturen.
De feiten over België hoef je niet kunstmatig weg te wissen of via afleidingen te negeren, het is eenvoudig logisch dat de dichstbevolkte landen/gebieden van Europa het zwaarst getroffen zijn.

The Economist somt de feiten zo op:
Britain, Spain, Italy and Belgium have some of the highest national excess-death rates in the world, after adjusting for the size of their populations. France and Portugal locked down comparatively early, given the number of positive tests at the time, and suffered fewer deaths. European countries that are farther east and north have tended to have lower death rates. Governments in Germany and Austria ordered people to stay at home when they had relatively few confirmed cases. Sweden was one of the few countries that did not enforce a lockdown at all. It has endured a lower death rate than Britain or Spain, but a higher one than neighbouring Norway or Denmark, which enacted more stringent policies.
Born OK the first time

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Nieuws allerhande Covid-19 gerelateerd

Bericht door Rereformed » 09 aug 2020 05:53

Peter van Velzen schreef:
09 aug 2020 04:23
Rereformed schreef:
08 aug 2020 13:14

1. Groot Britannië 960 meer doden per miljoen inwoners dan gemiddeld
2. Spanje 930
3. Italië 780
4. België 720
5. Nederland 540
6. & 7. Portugal en Zweden 520
8. Frankrijk 450
9. & 10 Oostenrijk en Zwitserland 170
11. Duitsland 110
12. Denemarken 80
13. Noorwegen -50
Zoals elke statistiek schreeuwt dit gewoon om méér onderzoek. Waarom staat België dat notabene minder dicht bevolkt is ook in dit lijstje ruin 30% hoger dan Nederland.
Dat is iets wat ik me al een half jaar heb afgevraagd. Het zou inderdaad zeer verhelderend zijn om hier een antwoord op te krijgen. Wellicht van veel meer belang is inzicht te krijgen in het waarom van het uitzonderlijk lage cijfer van Duitsland.
Ook is de droevige uitkomst van Groot-Britannië een zaak om lang te overdenken. Boris Johnson zal er wel slapeloze nachten van gekregen hebben dat hij verantwoordelijk was voor de het lang uitstellen van maatregelen, maar Britannië heeft ook na een half jaar nog vaak dagelijks het hoogste aantal coronasterfgevallen, gisteren wel 55, eergisteren wel 98!
Wat veroorzaakt de hogere oversterfte in Spanje?
Inderdaad, want Spanje behoort niet tot de dichtstbevolke gebieden zoals die andere koplopers (Noord-Italië, Engeland, België, Nederland).
en hoe verklaar je de ondersterfte in Noorwegen?
Dat lijkt me nogal gemakkelijk, en daar is al regelmatig op gewezen.
Het lijkt erop dat de toename van de afgelopen weken tot staan zal komen. Ik hoop het maar. Niets is zeker dus let op wat je doet,
Ik hoop het ook, maar zie weinig redenen om erop te vertrouwen dat de toename tot staan komt.
Maar indien je gelijk hebt dan is het enkel een kwestie van enkele maanden voordat het merendeel van alle Amerikaanse landen de zwaarstgetroffen landen van Europa voorbij gaan in aantal coronadoden per miljoen inwoners.
Born OK the first time

vegan-revolution
Superposter

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door vegan-revolution » 14 aug 2020 05:47

Opmerkelijk :

In de sloppenwijk houdt niemand zich aan de regels - en toch wordt bijna niemand ziek

Daaruit :
Terwijl Devi door de smalle steegjes navigeert spoort ze andere inwoners voortdurend aan hun mondkapje te dragen - verplicht in heel India, maar nauwelijks nageleefd binnen de buurt.

De uitslag van enkele studies naar antistoffen verbaast Devi niets. Van alle inwoners van Delhi zou 23 procent het coronavirus al hebben gehad. En in Mumbai, waar een aparte studie in enkele sloppenwijken werd gedaan, werden antistoffen gevonden bij 57 procent van de inwoners daar.
Want ziek, dat zijn de meeste mensen niet. En meer sterfgevallen dan gebruikelijk heeft Devi ook niet gezien de afgelopen maanden. In geen enkele sloppenwijk in India is een grootschalige uitbraak van Covid-19 geweest. Dit is iets wat de onderzoekers naar antistoffen het meest verbaast. Niet dat het virus juist in de dichtbevolkte sloppenwijken zo wijdverspreid blijkt te zijn - maar dat dit niet gepaard gaat met de ernstig zieken en dodentallen die je daarbij zou verwachten.

Op basis van de antistoffensteekproef afgezet tegen het aantal geregistreerde coronadoden, zou in Delhi 0,07 procent van de geïnfecteerde mensen sterven aan het virus, in Mumbai 0,12 procent. In New York lijkt het virus maar liefst tien keer dodelijker.
Maar zelfs die hoogste schatting is nog steeds flink lager dan in New York, en bovendien: sprake van oversterfte lijkt er niet te zijn. Het totale aantal doden in Delhi tussen april en juni was zelfs lager dan het jaar ervoor.
Ondertussen blijft buurtwerkster Devi in Delhi proberen met beperkte middelen het coronavirus uit haar wijk te weren.
"Maar als er inderdaad zoveel mensen het virus hebben, zonder symptomen... dan staan we machteloos tegen de verspreiding", zegt ze, zichtbaar gefrustreerd. "Tenzij we iedereen verplicht testen."
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 14 aug 2020 07:54

mij verbaast dat niet
Bijna iedereen die wij als risicopatent beschouwen is in de 3e wereld al dood.
bv diabetes

nu wil ik wel eens weten hoe ze daar tellen? lijkt mij geen pretje te zijn

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 14 aug 2020 10:59

Klopt, verder vermoed men dat het TBC vaccin de weerstand verhoogt, veel mensen in India hebben die gehad. Ongetwijfeld speelt ook mee dat de bevolking er heel jong is.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 01 sep 2020 07:35

Augustus bracht wereldweid weer meer doden dan juli: 170.000. Totaal tot nu toe: 850.000. En nog geen teken dat er een plafond bereikt is.Mocht dit wél het geval zijn, dan komen we wellicht uit op 1,5 miljoen doden dit jaar, en volgend jaar nog 1 miljoen meer als althans voor het eind van het jaar iedereen voldoende immuniteit verkregen heeft middels vaccinatie. Laten we het hopen. Er zijn gek genoeg ergere dingen denkbaar, zoals een regionale kernoorlog (100 miljoen slachtoffers) of een uit de hand gelopen klimaatcrises (200 miljoen slachtoffers) . Een reden tot optimisme is dat men steeds beter leert de ernstige patienten te behsndelen. (30% minder fatale uitkomsten). Maar in gebieden met beperkte medische capaciteit is de pandemie nog amper begonnen.

België is op de ranglijst van de meeste doden per inwoner inmiddels gepasseerd door Peru en ik vrees dat meer landen zullen volgen. Opvallend is dat het "Westen" (Noord- en Zuid Amerika en Europe het zwaarst getroffen is, en Oost-Zië het minst. Daar heb ik dus geluk meeL Thailand kent per miljoen inwoners 0,8 Covid-doden tegen Nederland 363 en toch dragen we hier allen maskertjes. Ook de kinderen. Wel inmiddels demohstraties in Bangkok maar verhoudingsgewijs valt ook dat mee,

Overigens zijn er minder maskers dan je ziet, want de app waarmee mijn schoonzus met ons communiceert, liet mij - nadat de 7-jarige Pim wat duimbewegingen had gedaan - zien met een masker voor, terwijl dat niet zo was. Ook katte-oortjes of Varkensneuzen zijn mogelijk. Maar daar zal niemand aan geloven.
Ik wens u alle goeds

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 01 sep 2020 09:06

“Reref” schreef:. . .
. . .
overrast
. . .
. . .
Niet in Van Dale

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II » 01 sep 2020 11:35

Veel patiënten in NL hadden overgewicht, iets wat ik sloppenwijken niet veel voorkomt misschien.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 01 sep 2020 20:37

heeck schreef:
01 sep 2020 09:06
. . .
overrast
. . .
. . .
Niet in Van Dale

Roeland
Hoewel den vaderland getrouwe, ben ook ik van Duitsen bloed. :?
Born OK the first time

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 06 sep 2020 05:13

Hallo “freethinkers”

Ik heb al jaren hier niet meer rondgekeken, en tot mijn verassing bestaat deze site nog altijd alhoewel, ik zie dat het aantal posts van mensen hier wel tegenwoordig zeer laag is... dat is wel eens anders geweest, maar goed, ik zal maar proberen on topic te blijven.

Nu is het zo dat de hele wereld in chaos gezet is door deze covid, en de officiele cijfers zijn heel vreemd. In China zijn de cijfers ontzettend laag, en in de VS ontzettend hoog. I vind persoonlijk dat deze hele COVID 19 crises helemaal buiten proporties is geblazen en dat het niet de globale crises heeft moeten veroorzaken dat het nu heeft gedaan, maar ja, shit happens...

Maar ik wil het nu eigenlijk hebben over de volgende fase van deze crisis namelijk (some of you might of guessed it!) het Vaccin! Ik heb gelezen dat het waarschijnlijk over een RNA vaccin betreft, een technologie die nog niet zeer beproeft is...

Maar ook al was het een beproefde technologie, als we kijken naar bijv andere vaccins , zien we daar ook heel veel problemen onstaan doordat het vaccin ZELF de veroorzaker van de desbetreffende ziekte is. Hier een paar voorbeelden

Eerst een oude van 2007
www.nbcnews.com/id/21149823
Polio outbreak in Nigeria sparked by vaccine

Oct 05, 2007 · A recent polio outbreak in Nigeria revealed another potential problem: the vaccine commonly used against it. Last week, the World Health Organization and the U.S. Centers for Disease Control...
Dan een meer recentere
https://abcnews.go.com/Health/wireStory ... s-67287290
More polio cases now caused by vaccine than by wild virus
More polio cases now caused by vaccine than by wild virus as 4 African countries report them
ByThe Associated Press 26 Nov 2019
En een die nu bezig is...
Last week, WHO and partners declared that the African continent was free of the wild poliovirus, calling it "an incredible and emotional day."

On Monday, WHO warned that the risk of further spread of the vaccine-derived polio across central Africa and the Horn of Africa was "high," noting the large-scale population movements in the region.

More than a dozen African countries are currently battling outbreaks of polio caused by the virus, including Angola, Congo, Nigeria and Zambia.
https://newsaf.cgtn.com/news/2020-09-03 ... index.html

Deze laatste link is trouwens van CGTN (China Global Television Network) en dus van de Chinese commies :D , maar de info die ze hebben komt van AP :mrgreen:

In ieder geval zijn er nu dus weer “outbreaks” van polio dankzij dit vaccin dat een “beproefde” methode gebruikte... nu word de nieuwe COVID 19 vaccin letterlijk in enkele maanden al op mensen getest... maar op een zeer kleine schaal...

Kunnen mensen wel vertrouwen op zo’n vaccin? Vooral gezien ook nog eens gezien dat dit virus relatief snel muteert? Is natuurlijke immuniteit niet een betere optie? Was het wel of beter gezegd is het wel nodig om de wereld economie zo op zijn kop te zetten? En de focus concentreren op de oudere bevolking die kwetsbaar is en niet de werkende populatie die niet overgewicht en diabetis etc heeft...

In ieder geval hoop ik met deze post de focus te zetten op de “volgende” fase van deze crisis...
Lord Byron, in the satirical poem Don Juan, 1823: ' Tis strange - but true; for truth is always strange; Stranger than fiction

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 06 sep 2020 09:18

Welkom terug Chinaman. :)

Wat vaccins betreft.
Bijna altijd, zeker in de begin fase, bestaat een vaccin uit een verzwakt virus van de desbetreffende ziekte.
Of van een stukje virus.
Dat is inherent aan hoe een vaccin zijn werkzaamheid heeft.
Mensen worden kunstmatig geïnfecteerd en bouwen zelf hun weerstand op.
Er is altijd een mogelijkheid dat mensen de kans lopen op een verzwakte vorm van de ziekte.
De gevolgen daarvan zijn meestal afhankelijk van de weerstand van de gevaccineerde, de aard van de ziekte zelf en de gezondheidszorg ter plekke.
Toch is die kans bij een zodanig verwoestende ziekte als polio zo klein, dat het risico hiervan genomen wordt.
Vergelijk het bevolkingsaantal van de desbetreffende landen met de mensen die de ziekte alsnog krijgen.

Datzelfde is bekend van alle ziekten waarvoor we gevaccineerd kunnen worden.
Dus zal zeker ook gelden voor Corona vaccinatie.

Wat bekend is van Polio in de wereld, is goed gedocumenteerd, daar waar de bronnen betrouwbaar zijn.
https://www.rivm.nl/polio/verspreiding-polio-wereldwijd
Speciaal nu vermeld over een paar Afrikaanse landen
Gemuteerd vaccinvirus in Nigeria en Madagascar
In Nigeria en Madagascar zijn in 2015 10 nieuwe patiënten gemeld met polio veroorzaakt door gemuteerd vaccinvirus In Afrika wordt gebruik gemaakt van vaccins met levend verzwakt poliovirus. Dit orale poliovaccin (OPV oraal poliovaccin ) beschermt goed tegen ziekteverschijnselen en ook tegen aanwezigheid van poliovirus in de darm. Het gebeurt heel af en toe dat het levende verzwakte virus weer ziekteverschijnselen veroorzaakt. Men spreekt dan over gemuteerd vaccinvirus. In Nederland bestaat het poliovaccin uit gedood poliovirus. De grote vaccinatiecampagnes in Nigeria en Madagascar worden voortgezet.
https://www.who.int/mediacentre/news/st ... t-2015/en/
2015
While the primary measure to prevent international spread remains interruption of wild poliovirus transmission in infected countries, reducing vulnerability and risk of outbreak in vulnerable regions is critically important. Countries or areas affected by conflict are vulnerable to outbreaks of polio because insecurity and inaccessibility can lead to deterioration of public health and immunization. Those vulnerable include the conflict-affected countries in the Middle East, the Horn of Africa and central Africa, particularly the Lake Chad Region. The hard-earned gains can be quickly lost if there is continued disruption of health systems in settings of complex humanitarian emergencies.
De geschiedenis van kleine en grotere uitbraken is nog niet achter de rug.
Het zijn hier ook dezelfde gebieden waar nog veel zorg voor is, blijkens de laatste berichten achter jouw link over 2020.

Bij polio zijn er in de loop van de tijd diverse mogelijkheden van de aard van vaccinatie ontwikkeld.
In Nederland wordt geen verzwakt virus meer gebruikt. In diverse landen in de wereld nog wel.
Afhankelijk van het toch nog regelmatige voorkomen van het zowel oorspronkelijke/wilde virus als ook de gevolgen van de verzwakte vorm van het virus via vaccinatie, is het de keuze van de wetenschappers in de desbetreffende landen, welk virus te gebruiken.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 06 sep 2020 11:28

Dankjewel Maria,

Volgens het WHO is de oorspronkelijke/wilde vorm van polio al uitgestorven in Africa, de uitbraken die over meer dan 12 landen daar nu zijn, zijn daarom dus volgens het WHO dus het gevolg van Polio vaccins, verder ben ik het wel eens met jouw post...

Maar ik wil dit nu dus in contrast met Covid 19 brengen, daar covid 19 lang niet zo gevaarlijk is als polio en men wel dus over de gehele wereld deze COVID vaccins willen gaan uitbrengen klinkt het best wel gevaarlijk...

De fatality rate van Covid 19 schijnt zo tussen de 0.26 en 3.6%(dit laatste nummer neemt niet de besmette mensen aan die niet geregistreerd zijn dus dit nummer is te verwaarlozen) dus echt hoog is het niet... als je dus iedereen wilt gaan inenten... en er is het risico dat je ziek van zo’n vaccin kan gaan worden, is het dan verstandig?
Lord Byron, in the satirical poem Don Juan, 1823: ' Tis strange - but true; for truth is always strange; Stranger than fiction

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 06 sep 2020 11:58

Chinaman schreef:
06 sep 2020 11:28
Volgens het WHO is de oorspronkelijke/wilde vorm van polio al uitgestorven in Africa, de uitbraken die over meer dan 12 landen daar nu zijn, zijn daarom dus volgens het WHO dus het gevolg van Polio vaccins, verder ben ik het wel eens met jouw post...
ik denk niet dat dit de conclusie vh WHO is
in teveel moslimlanden, Afghanistan ed, denkt men nogal rap dat vaccins een westers complot zijn. Geen vaccin dus kan polio/andere ziektes daar verder blijven woekeren

lijkt me straf dat een verzwakt virus, wat vaccins zijn, zou kunnen teruggroeien tot een volledig werkend isvirus. Nu evolutie een raar beestje, dat klopt dan ook.

Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman » 06 sep 2020 12:16

Van mijn eerste post in dit draadje...
Last week, WHO and partners declared that the African continent was free of the wild poliovirus, calling it "an incredible and emotional day."

heeck
Superposter

Bericht door heeck » 06 sep 2020 15:55

Rereformed schreef:
01 sep 2020 20:37
heeck schreef:
01 sep 2020 09:06
. . .
overrast
. . .
. . .
Niet in Van Dale

Roeland
Hoewel den vaderland getrouwe, ben ook ik van Duitsen bloed. :?
Heet tegenwoordig "een Grapperhausje".
Staat nog niet in Van Dale.

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
http://skepp.be/nl/rare-apparaten/alfabetisch/full

Plaats reactie