Coronavirus - Wuhanvirus

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

collegavanerik
Superposter

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door collegavanerik » 31 mei 2020 20:19

appelfflap schreef:
31 mei 2020 07:31
collegavanerik schreef:
30 mei 2020 23:42
Nee dat is het buurland Birma, Thailand is dat land net die gekke nieuwe koning.
https://www.bd.nl/buitenland/thailand-s ... l~a7f22d2b
dan gok ik op een 3e wereldgezondheidszorg waardoor je onmogelijk deftig en correct kan tellen en registreren.
Ongeacht welke criteria je neemt voor je statistiek
Verkeerd gegokt :lol:
THAILAND RANKED SIXTH BEST IN THE WORLD FOR HEALTHCARE
http://www.eliteplusmagazine.com/home/content/738/4
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 01 jun 2020 03:46

Rereformed schreef:
31 mei 2020 07:12

Geen idee waarom je dat bekijkt ten opzichte van het aantal doden, vooral omdat de vraag was of het dodental in Rusland misschien kunstmatig laag wordt gehouden.
Testen wordt bekeken per miljoen inwoners. Dan komt Rusland op de twintigste plaats
Inderdaad wordt doorgaans het aantal testen afgezet tegen de bevolking. Dat doe ik niet, met name omdat bijna overal alleen speciale groepen (zoals ziekenhuis personeel) en mensen met koorts of keelpijn worden getest. Omdat ik geen cijfers over het aantal ernstige gevallen per land heb, kies ik daarom voor een afgeleide daarvan: Het aantal doden. Tot nu toe heeft geen enkel land meer dan 22% van de bevolking getest (Verenigde Arabische Emiraten) en slechts 13 “landen” komen tot 10%. Dat zijn allemaal kleine staten (de grootste is geloof ik Denemarken). Daarbij zijn ongetwijfeld veel personen meermaals getest. Rusland is bepaald niet een van de rijkste landen, en is economisch slechts een middenmotor maar toch heeft het na de VS de meeste tests uitgevoerd. Per miljoen inwoners 20.000 méér (dat is bijna 40%) dan de VS. Van de landen groter dan Nederland staat het op de 2e plaats (na Spanje). Ik begrijp de traditionele achterdocht maar ik denk dat Rusland misschien niet meer aan onderrapportage doet dan Nederland(dat per miljoen inwoners nog niet 30% van het aantal tests heeft gedaan van wat Rusland deed!). Wellicht past ons meer bescheidenheid, want Nederland scoort op elke metriek per miljoen inwoners slechter dan de VS!

Ik had belooft me tot 1 juni niet aan voorspellingen te wagen maar nu is her 1 juni.
viewtopic.php?p=574646#p574646

Ik voorspelde dat er in Mei tussen de 100.000 en de 180.000 codid-18 doden bij zouden komen. Ik dacht eerder aan het hoogste getal maar kort daarop ontdekte ik een grafiek betreffende het aantal ernstige gevallen en die gaf aan dat er een plateau was bereikt en een daling was ingezet en dat pleitte voor een lagere uitkomst. Het is uiteraard louter toeval (dat is allerminst ironisch bedoeld) dat het aantal gerapporteerde slachtoffers precies in het midden van mijn voorspelling viel (140.000). Het aantal ernstige gevallen is sinds 21 mei weer gestegen, maar het ligt nog steeds lager dan op 29 april (53.000 tegen 60.000). Ik doe daarom een wat gewaagder voorspelling dan op 8 mei en schat het aantal doden toegeschreven aan covid-19 in de maand juni wereldwijd in op tussen de 100.000 en 125.000. Ik zal hier op 1 juli op terugkomen.

Het ziet er verder naar uit dat het aantal van een half miljoen reeds in juli zal worden bereikt. Ik had dat eerder geopperd als minimum voor dit jaar. Ik schat het jaar-resultaat nu in op 740.000. Dat is overigens slechts 0,7% van het totale aantal doden per jaar. Het is bepaald niet perfect, maar veel beter dan wat er zonder strenge maatregelen zou zijn gebeurd. (dat getal was – vermoedelijk – hoger dan 6 miljoen. (uitgaande van 70% besmetting, 12,5% verschijnselen en 1% mortaliteit binnen die laatste groep). Gelukkig werd de epidemie in China en elders in Oost-Azië snel beteugeld. Wie het aantal doden in Zweden vergelijkt met dat in Noorwegen en Finland komt eveneens tot een 8 x hoger sterftecijfer, wanneer er géén vergaande maatregelen worden getroffen, overigens heeft in Zweden nu 4% van de bevolking positief getest. Waarschijnlijk is daarom de feitelijke besmettingsgraad er hoog genoeg om al enig effect van groepsimmuniteit te verwachten.
Ik wens u alle goeds

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 01 jun 2020 05:23

Peter van Velzen schreef:
01 jun 2020 03:46
Wellicht past ons meer bescheidenheid, want Nederland scoort op elke metriek per miljoen inwoners slechter dan de VS!
Teveel bescheidenheid kan de realiteit in de weg zitten. Het is slechts een kwestie van een week of twee. Dan gaat de VS in aantal doden per miljoen inwoners Nederland voorbij.
Wat de VS betreft kan voorts worden opgemerkt dat vier staten, New York, New Jersey, Connecticut en Massachusetts, de zwaarst getroffen gebieden in de hele wereld zijn (hoogste dodencijfers per miljoen inwoners).

Ik heb Nederland enkel als eikpunt gebruikt om gemakkelijk de ontwikkeling te kunnen volgen, nadat iemand opmerkte dat de VS het beter doet dan Europa. Het ziet er voorlopig niet naar uit dat de VS als geheel de zwaarstgetroffen Europese landen Spanje, Italië, Britannië en België in gaat halen wat betreft doden per miljoen inwoners.
Born OK the first time

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 01 jun 2020 08:09

Rereformed schreef:
01 jun 2020 05:23
01 jun 2020 03:46
Wellicht past ons meer bescheidenheid, want Nederland scoort op elke metriek per miljoen inwoners slechter dan de VS!
Het is slechts een kwestie van een week. Dan gaat de VS in aantal doden per miljoen inwoners Nederland voorbij.
Volgens mijn schatting duurt dat hppgstens 8 dagen. Ik verwijt jou overiens niets. Ik stel alleen dat Nederland het bepaald niet erg goed doet. Wat daar ook de oorzaak van mag zijn.
We hebben allebei geluk in een land te wonen waar de omstandigheden om welke reden dan ook beter zijn.
Ik wens u alle goeds

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 01 jun 2020 08:53

collegavanerik schreef:
31 mei 2020 20:19
Verkeerd gegokt :lol:
THAILAND RANKED SIXTH BEST IN THE WORLD FOR HEALTHCARE
http://www.eliteplusmagazine.com/home/content/738/4
betaalbaar en toegankelijk voor iedereen of enkel voor rijken en toeristen?
het virus gedraagt zich overal op dezelfde manier, het grote verschil in getallen is dus meestal een poltieke beslissing over hoe men concreet telt.

Zeker in Europa schat ik dat landen wel eerlijk zijn maar ze tellen anders. 3e wereld, dictaturen ed? die cijfers zou je moeten negeren
Italie leert ons hoe het er in Afrika, Azie of Zuid-AMErika momenteel moet uitzien momenten.

enige verschil is dat zwakkere in die gebieden al lang overleden zijn. Hier wordt je met diabetes vrij oud, in Een Afrikaans vluchtelingenkamp schat ik uw kans net iets lager in.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 02 jun 2020 03:43

In 3e wereldlanden is diabetes niet zo'n groot probleem. Ook is het aantal mensen ouder dan 80 er aanzienlijk lager, Thailand is overigens rijker dan het wereldgemiddelde en staat iets boven China. Verderis Europa veel kwetsbaarder voor het virus vanwege de grote bevolkingsdichtheid en de grote mobiliteit, Ook, is men er niet gewend mondkapjes te dragen, Dat laatste ligt in Oost-Azië totaal anders.
Ik wens u alle goeds

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 02 jun 2020 07:10

Het lijkt op Corona gebied niet helemaal goed te zijn gegaan op de Dam gisteren hoor ik op het nieuws.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 02 jun 2020 07:26

02 jun 2020 03:43
In 3e wereldlanden is diabetes niet zo'n groot probleem.
ni onlogisch.
Hoe groot is de overlevingskans van een kind dat op z'n 5e diabetes type 1 krijgt? Op welke manier wordt zo'n kind in die dorpjes opgevolgd en krijgt het zijn materiaal?

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 02 jun 2020 07:33

Rereformed schreef:
Ik heb Nederland enkel als eikpunt gebruikt om gemakkelijk de ontwikkeling te kunnen volgen,
IJkpunt 8*)
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

Ronaldus67
Forum fan

Bericht door Ronaldus67 » 02 jun 2020 09:09

collegavanerik schreef:
02 jun 2020 07:33
Rereformed schreef:
Ik heb Nederland enkel als eikpunt gebruikt om gemakkelijk de ontwikkeling te kunnen volgen,
IJkpunt 8*)
Een typische schrijffout van een dendroloog :wink:
I sat by the ocean.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 02 jun 2020 12:24

Ronaldus67 schreef:
02 jun 2020 09:09
collegavanerik schreef:
02 jun 2020 07:33
Rereformed schreef:
IJkpunt 8*)
Een typische schrijffout van een dendroloog :wink:

:lol:

OK, ik heb om de slijtage van taalvaardigheid tegen te gaan zes taallessen genomen :study:
https://www.taal-oefenen.nl/taal-groep- ... of-een-ij-
Born OK the first time

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 02 jun 2020 12:44

Moest eerst opzoeken wat een dendroloog was. :)
Je hebt ook meer met eiken dan met ijken denk ik.

Op het Limburgs terugvallen (ij klinkt als ie) gaat in dit geval niet op.

Middle Dutch
Etymology

From Latin aequo. Compare German eichen.
Verb

īken

to gauge

Descendants
Dutch: ijken
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 03 jun 2020 05:12

Ik las vandaag dat onder bloeddonoren het aantal mensen met antistoffen 5,5% was. Als dit representatief zou zijn voor de Nederlandse bevolking, dan zouden er al 800.000 Nederlanders besmet zijn. Dit is veel meer dan het aantal vastgestelde gevallen (47.000). Nu verwacht ik dat bloeddonoren mobieler zijn dan gemiddeld, dus wellicht is het aantal lager maar Nederland test weinigm dus het kan ook kloppen.
Ik wens u alle goeds

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 03 jun 2020 05:17

Rereformed schreef:
09 mei 2020 04:47
heeck schreef:
08 mei 2020 14:00
...een andere argumentering dan Arjen die kortweg gezegd in terugblik aan de zachtst mogelijke set maatregelen de voorkeur geeft.
ik ben benieuwd naar wat de onvermijdelijke evaluatie achteraf zal opleveren.
Als tussenstand kan nu gemeld worden dat Zweden gisteren Nederland voorbijging in aantal slachtoffers per miljoen:
Nederland 313
Zweden: 314
Weer een mijlpaal voor Zweden. Gisteren heeft Zweden Frankrijk ingehaald in aantal slachtoffers per miljoen inwoners:
Frankrijk 443
Zweden 443
(verschil met Nederland inmiddels opgelopen tot 95/miljoen inwoners ten gunste van Nederland)

Britannië heeft gisteren het slachtofferaantal per miljoen inwoners van Spanje behaald (580), en gaat Spanje dus nu voorbij. Het land heeft al wekenlang het hoogste aantal doden per dag in Europa.
Born OK the first time

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 03 jun 2020 08:27

Labyrint schreef:
02 jun 2020 07:10
Het lijkt op Corona gebied niet helemaal goed te zijn gegaan op de Dam gisteren hoor ik op het nieuws.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... aatregelen
03 jun 2020 02:07
Ze zou waarschijnlijk een groter terrein dan de dam hebben aangewezen als ze had vermoedt dat er zo veel mensen zouden komen. "Beetje dom" zou Maxima zeggen.
Niet alleen de demonstratie in Amsterdam is een aanfluiting
Over het algemeen zijn er heel wat omstandigheden waarin een aantal mensen gewoon geen eigen verantwoordelijkheid nemen en zich gedragen als kleine kinderen.
Gewoon alleen aan zichzelf denken en gewoon de eigen zin doordrammen.
Ook al is dat begrijpelijk.
Het blijkt eens te meer dat wetten nodig zijn, maar ook handhaving ervan om de één tegen de ander te beschermen.

Door heel Nederland zien we meldingen onder de bevolking, dat in supermarkten mensen steeds nonchalanter worden.
Ook ik heb dat de laatste 10 dagen gemerkt.
Ik sta vaker nog meer te wachten op mensen die elkaar passeren tussen 2 anderen in, dan dat ik sta te wachten op mensen, die met hun karretjes plus zichzelf vaak meters vakken in beslag nemen.
Als dit soort gedrag en het negeren van de aanwijzingen en adviezen overal zo zijn, wat je kun op je vingers natellen, dan kun je op je vingers natellen, dat je overal nieuwe uitbraken krijgt.

Veel mensen zijn de vrijheid, en stap voor stap terug naar een normale maatschappij, blijkbaar niet waard.
Door hun eigen gedrag. :?
En de goeien moeten moeten het besnieten door het gedrag van de onnozelen. :evil:

Misschien overdrijf ik in mijn reactie, maar ik ben echt boos.
Ik hoop nog altijd, dat er zal gebeuren waar naartoe is gewerkt.
Accepteren en juist voorzien, dat er nieuwe besmettingen zullen zijn, maar niet zoveel, dat de zorg het niet aankan.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Plaats reactie