Coronavirus - Wuhanvirus

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door Rereformed » 03 apr 2020 12:39

Maria schreef:
03 apr 2020 10:59
Maar dat zou meteen ook betekenen dat bijna iedereen ziek zou kunnen worden, en daar er toch ook een substantieel deel van de jongeren zwaar ziek wordt, zou dit dan wel eens wat aantallen betreft ook ver boven het aantal kunnen komen van wat we nu kunnen voorzien aan de hand van de gemiddelde cijfers.

Precies, het gaat niet om het aantal sterfgevallen, maar om het aantal gevallen dat in het ziekenhuis terechtkomt wanneer het virus ten volle woedt in de maatschappij.
Ik denk, dat het niet te realiseren is 50+ mensen te isoleren.
Dat zijn vaak nog mensen, die vol in het leven staan en meestal zelfs nog met kinderen thuis, zeker in de laatste jaren nu mensen steeds op hogere leeftijd hun kinderen krijgen.
Zelfs 60+ zal heel lastig zijn.
Dat is al een heel grote groep van de bevolking, die overal woont
Dat zou bij compleet isoleren van ouderen niet minder zijn geweest, maar door de meerdere soorten zorg die er dan zou moeten zijn, zoals oa. ook het boodschappen doen, eerder erger.
Inderdaad daar zou ook een groot probleem zijn. Als ik naar mezelf kijk, ik heb me "nogal" teruggetrokken in huis, maar laat wel dagelijks mijn honden uit of ga ergens naartoe om boodschappen te doen. Echte quarantaine is een heel stuk moeilijker. Dan moet je door anderen bediend worden. Dat heb je niet zoëven voor elkaar voor 7 miljoen 60-plussers.
Born OK the first time

Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 » 03 apr 2020 13:12

https://www.youtube.com/watch?v=gzm3e39aMqo

een reaktie op de media door Jensen
we gaan het zien cijfers tegenover subjectieve waarneming.
Er wordt gewoon bewust leugens in de media verteld en niemand die hiervoor verantwoordelijk wordt gehouden

https://www.forbes.com/sites/robertanza ... d23b7f474f
Love hurts - ;)

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 03 apr 2020 13:22

appelfflap schreef:
03 apr 2020 09:59
in N-Italie raakt >20% vd gezondheidswerkers besmet.
Dit is iets dat men Italie nog jaren zal voelen als men straks alles moet heropbouwen
mondmaskers zijn al op en nu komt het volgende probleem. Mensen aan de beademing houden vreet medicatie en die zal ook wel opgeraken
Dat er 20 procent van de gezondheidswerkers (welke beroepen?) besmet raakte is is toch niet raar. Het zou vervelend zijn als ze allen het loodje legden maar er is geen reden aan te nemen dat het overgrote deel hersteld. We gaan het zien maar voorlopig je niet gek laten maken.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 03 apr 2020 13:41

doctorwho schreef:
03 apr 2020 13:22
Dat er 20 procent van de gezondheidswerkers (welke beroepen?) besmet raakte is is toch niet raar.
5 minuten google en in Italie alleen komt dat neer op meer als 5000 dokters, verpleegsters ambulanciers, technici,... die neit meer kunnen/mogen werken voor een week of 2 tem de dood.
diegenen die dan blijven werken? Stress, vermoeidheid, depressie,...

dat duurt ff tegen dat men van deze crisis hersteld is
het besef vd grotenorde is er bij velen blijkbaar nog steeds niet

Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen » 03 apr 2020 15:57

appelfflap schreef:
03 apr 2020 12:09
naar aanleiding van de 12jarige overlden kwam dat hier ter sprake. 0.x% van die groep zal overlijden en op de zoveel doden is 1 dood kind dus perfect logisch/normaal
(journaal/terzake/de afspraak/...). geen idee of je dat als Nederlander kunt zien.
Gelukkig wel, waar zouden we zijn zonder VRT.
Niet alles is te bekijken, maar daar zijn trucjes voor.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 03 apr 2020 20:18

Arjen2015 schreef:
02 apr 2020 22:46
axxyanus schreef:
02 apr 2020 19:56
Arjen2015 schreef:
01 apr 2020 23:39

Ik kom met feiten..het feitt is dat 90 % ic patienten obesitas hebben en daarvan ook nog alleen maar boven de 50 ....dus nee er zal geen ic tekort komen als ouderen met obesitas aan stricte zelf isolatie doen...
Dat laatste is geen feit, dat is een voorspelling. Een voorspelling die je niet grondig beargumenteert. Op zich heb ik daar niet zo'n probleem mee, maar voor iemand die beweert met feiten te komen, is dat toch eigenaardig.
Daar kan ik wel inkomen dat je vind dat ik het niet goed beargumenteer. Ik bedoelde denk ik te zeggen dat er geen ic tekort komt door 50 sub geinfecteerden..wel door een onverwachte hoge ouderen groep....dus ja ouderen prima in isolatie..de jongeren 50 sub ook isoleren heeft geen toegevoegde waarde als ik de ic cijfers bekijk . De feiten laten zien dat er geen gezonde mensen onder de 50 op de ic komen of nauwelijks....dat ik ervan uitga dat dit ook zo blijft is de toename groeicurve van gezonde sub 50 te bekijken..die is er dus niet in mijn ogen .. dus ga er daarom vanuit dat sub 50 gewoon het virus beter kunnen krijgen...waar de regering trouwens ook voor gaat omdat ze groeps immuniteit na streven! ...ik sta daar helemaal achter alleen het tempo daarvan...dat gaat nu tergend langzaam terwijl de economie naar de knoppen gaat ..wat helemaal niet nodig was op deze schaal.
Ik vrees dat het bovenstaande vooral illustreert dat jij geen idee hebt wat een exponentiële curve aan kan richten. Laten we even aannemen dat we de obese personen kunnen isoleren en dat we dan de rest laten vrij rondlopen. Wel wat ik heb opgevangen is dat je dan een tempo kan krijgen van een verdubbeling elke 3 dagen. Beginnend met de huidige bezetting van niet obese patiënten, betekent dat dat na een 10 tal dagen je op de zelfde bezetting van de IC eenheden zit als nu maar dan met allemaal niet-obese mensen. Na nog eens drie dagen zit je dan met dubbel zoveel patiënten enz.

Een proces dat in een exponentiële groei fase zit, kan je niet opvangen. Als je geen maatregelen neemt, die het exponentieel karakter veranderen in een lineair zal je gezondheidsstructuur overrompeld worden.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 03 apr 2020 20:43

Even uit de praktijk: De eenzaamheid van de covid-91 patiënt en zijn gezin.
Een neef (oomzegger) begin 50, diabetes. Besmet, geen idee hoe. Wordt ernstig ziek, opname op I.C. Wordt beademd.
Gezin in quarantaine. Mogen het huis niet uit. Boodschappen worden gebracht. Dan volgt overplaatsing naar I.C. in Duitsland in de buurt van Hannover. Bezoeken kan natuurlijk niet. Telefonisch contact? Nou, hij is in slaap gebracht. Maar hoe gaat het met hem?
Verpleging: Mogen niks zeggen, moet je bij de dokter zijn. Dokter: Hij is stabiel. Goed of slecht stabiel? Mag hij niet zeggen door de telefoon. Privacy, weet je wel.
Echtgenote heeft het gevoel dat haar man afgepakt is.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 03 apr 2020 21:23

Vilaine schreef:
03 apr 2020 20:43
Echtgenote heeft het gevoel dat haar man afgepakt is.
yep, en het is jammer dat niemand haar een deftige uitleg geeft maar dankzij de solidariteit, hier dankzij Duitsland, heeft haar man een kans.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 04 apr 2020 02:29

Ik lees met grote verbazing hoe jullie schijnen te denken dat de wereld in leeftijdsgroepen kan worden in gedeeld. Dat is bij mij thuis onmogelijk!
Ik (69) woon hier samen met mijn vrouw (62), haar doch.ter (45), en zoon (43?), drie kleindochters (27, 20? en 17), de echtgenoot van de middelste kleindochter die aan Obesitas leidt (29?) en de vriendjes van de beide anderen (27??) en vier achterkleindochters(7,6,1 en 10 maanden) dat alles dan weer wel op 800 vierkante meter.

Onze jongste dochter (42) die ook ernstig overgewicht heeft, komt regelmatig langs. Elk van ons zou een der anderen kunnen besmetten als hij of zij het virus zou hebben. Ik was mijn handen nu regelmatig en hoest -als ik er op let - alleen in mijn elleboog, maar ik raak vervolgens onwillekeurig toch weer mijn gezicht en mijn elleboog met mijn handen aan. Ik denk niet dat het virus hier lang bij een persoon zou kunnen blijven

En inderdaad, gezonde jongeren overlijden nauwelijks, maar kunnen wel op de IC terecht komen (waar zij dus vrij zeker overleven) In plaats van logisch trachten te redeneren kunnen we beter op Empirische data vertrouwen. En op de wetenschappers die deze hebben bestudeerd en helaas, die laatsten zijn er ook nog niet helemaal uit.
Ik wens u alle goeds

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 04 apr 2020 04:56

Peter van Velzen schreef:
04 apr 2020 02:29
Ik (69) woon hier samen met mijn vrouw (62), haar dochter (45), en zoon (43?)...
Peter, ik neem aan dat het een typfoutje is en dat je er niet aan twijfelt of je zoon daadwerkelijk 43 is :wink:

We zitten wereldwijd allemaal in hetzelfde schuitje. Het is een Russisch roulette en sommigen zullen helaas pech hebben. Gelukkig zijn je kinderen en kleinkinderen relatief jong en bestaat er nauwelijks kans dat zij door het virus in de problemen zullen komen. Ik zie bovendien dat er in Thailand minder dan 1.700 geregistreerde besmettingen zijn op een bevolking van zo'n 70.000.000. De kans dat iemand het krijgt in Thailand, is gelukkig enorm klein. En de kans dat iemand eraan overlijdt, is zowaar nog veel kleiner.
Een mens zonder religie is als een vogel zonder fiets.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 04 apr 2020 06:32

ChaimNimsky schreef:
04 apr 2020 04:56
Ik zie bovendien dat er in Thailand minder dan 1.700 geregistreerde besmettingen zijn op een bevolking van zo'n 70.000.000. De kans dat iemand het krijgt in Thailand, is gelukkig enorm klein. En de kans dat iemand eraan overlijdt, is zowaar nog veel kleiner.
Ik begrijp werkelijk niet hoe je zoiets kunt zeggen. Precies één maand geleden op 4 maart 2020 waren er 163 ziektegevallen in de VS, en 11 die er aan waren overleden!
Eergisteren was de VS het eerste land met meer dan 1000 sterfgevallen in één etmaal.
Gisteren liep dit dagelijkse aantal op tot 1300 slachtoffers.
In Spanje was er op 4 maart 1 persoon aan overleden. Exact een maand later meer dan 11.000 slachtoffers.

De werkelijkheid is wellicht dat virusinfekties in heel wat landen eenvoudig wat later exponentieel beginnen te groeien. En ook dat in landen als Thailand het risico eraan te overlijden voor oudere mensen oneindig veel groter is dan in een land als Finland.
Born OK the first time

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 04 apr 2020 06:47

Een Franse wetenschappelijke studie komt met het nieuws dat het chloroquinemedicijn niet meer effect heeft dan een placebo:
https://www.sciencedirect.com/science/a ... via%3Dihub
Born OK the first time

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 04 apr 2020 08:47

Combinatie kapitalistisch en corrupt denken.
De hoogste bieder en de centjes gaan voor afspraken en integriteit.

‘Amerikanen kapen hele ladingen mondkapjes weg: Ze bieden drie keer het bedrag’
,,Op het vliegveld trekken de Amerikanen hun portemonnee. Ze bieden de Chinezen dan drie tot vier keer het bedrag dat wij hadden afgesproken’’, aldus Jean Rottner, de voorzitter van de Franse regio Grand Est, dat zwaar getroffen is door corona. ,,Het is een gevecht om mondkapjes dat 24 uur per dag doorgaat.’’

,,Er waren maskers besteld en ook al betaald aan de Chinezen’’, vertelde Renaud Muselier, van de regio Provence-Alpes-Côte d’Azur. ,,Maar op de ochtend van verzending, boden de Amerikanen op het vliegveld cash geld voor die Franse bestelling. Het vliegtuig vol mondkapjes dat eigenlijk naar Frankrijk zou moeten gaan, vloog daarna direct naar de Verenigde Staten.’’
Het gedrag aan Amerikaanse zijde:
Misschien normaal in een variatie op "survival of the fittest"?
De eerste uitwassen van een beschaving, die net op het randje zit, en daarom er alles aan doet om het eigene eerste prioriteit te geven.

Het gedrag aan Chinese zijde?
Het niet nakomen van afspraken en zelfs het verbreken van een deal in verder gevorderde stadium.
Hoe noemen we dat dan?
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 04 apr 2020 09:05

Maria schreef:
04 apr 2020 08:47
Combinatie kapitalistisch en corrupt denken.
De hoogste bieder en de centjes gaan voor afspraken en integriteit.
Dat blijkt
Kreeg gisteren van Nederlandse groothandel aanbieding van partij mondkapjes voor omgerekend bijna 9 euro per stuk ex BTW.

.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 04 apr 2020 10:24

ChaimNimsky schreef:
04 apr 2020 04:56
Het is een Russisch roulette
bij Russisch roulette heb je 50% kans
hier hebben we een virus dat zich OVERAL op dezelfde manier gedraagt. Dictatuur, communisme, vrije wereld, oorlogsgebied, 3e wereld,...
geen verschil

enorm besmettelijk, 14 dagen incubatie, besmettelijk zonder dat de patiënt symptomen heeft, exponentiële curve en 15-20% vd betroffenen ZAL medische zorgen nodig hebben (waarvan X% intensieve).
geen enkele grootstad vanaf 1 miljoen inwoners heeft een medisch systeem om dit op te vangen en aan te kunnen.

we doen aan zelfbedrog
- enkel oud, ziek, obese mensen
- in warme landen minder kans (da's voor 80% 3e wereld waar men niet kan registreren)
...

en ook die vergelijkingstabelletjes zijn natuurlijk onzin
- N-Korea heeft het virus verslaan
- in Rusland relatief weinig corona maar wel tientallen procenten meer doden aan longaandoeningen
- in duitsland ben je enkel een coronadode als je getest bent (rusthuisdoden en thuisdoden zijn meestal geen corona)
- in Belgie gooit men ook dode rusthuisbewoners in die statistiek
- op lesbos zal men niemand testen vrees ik, net zoals in Syrie of in dat vluchtelingenkamp in somalie
..

Plaats reactie