Coronavirus - Wuhanvirus

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Maria
Site Admin

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door Maria » 28 mar 2020 16:34

Wat een blamage.
Afgesneden door de nieuws media halverwege zijn briefing.

Twee dagen terug in de Independent.
https://www.independent.co.uk/news/worl ... edium=Feed
Donald Trump’s Monday night press briefing lost a huge share of its TV audience when almost all the major networks cut away from him mid-flow — with the exception of Fox News.
Whereas the networks have generally given full coverage to the White House’s coronavirus task force briefings, ABC, CBS and NBC all cut to their evening newscasts 20 minutes after Monday’s started and never went back — even though the president spoke until shortly after 8pm.
CNN cut away at around 7:20 pm, and MSNBC followed suit within five minutes.
While MSNBC was the last network to leave the briefing, a spokesperson was clear about the basis for its decision: “We cut away because the information no longer appeared to be valuable to the important ongoing discussion around public health.”

Mr Trump’s recent briefings have seen him argue that the US will be “open for business” much sooner than the administration’s own public health experts have said is possible. Specifically, he wants social distancing measures lifted by Easter Sunday, to prevent further damage to the economy.
The proposal has been met with alarm and anger by public health experts, who have warned that discarding social distancing policies in the next few weeks could cost millions of lives.
Narcisme te voete uit.
He has also used the briefings to claim he has consistently taken the outbreak seriously since it began, despite ample evidence to the contrary, while continuing to attack the media for its supposed vendetta against him.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 28 mar 2020 17:50

In dit artikel staan geformuleerde antwoorden op veelgestelde vragen omtrent de noodzaak van een andere aanpak van het coronavirus dan van een (ernstig) griepvirus :

Griep versus corona:
wat zijn de verschillen, waarom ligt het leven nu wel plat? Griep eist toch ook duizenden levens?

Antwoorden dus op onder anderen door Robert Jensen in zijn show gestelde vragen.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik » 28 mar 2020 19:02

doctorwho schreef:
28 mar 2020 13:08
80 procent van alle Nederlandse coronapatiënten die op de intensive care worden behandeld heeft overgewicht. Dat vertelde Diederik Gommers, voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care (NVIC), vrijdag in het televisieprogramma Jinek.

Volgens Gommers en Peter van der Voort, hoofd intensive care van het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG), is er "blijkbaar" een verband tussen overgewicht en COVID-19-klachten, al kan dat nog niet met zekerheid worden gezegd.
Op zich mogelijk te verklaren uit het gegeven dat mensen met overwicht fysiologisch gezien kenmerken kunnen vertonen die bij ouderdom horen.
Opvallend zijn de leeggehamsterde chips-schappen in de supermarkt :shock:
In mijn winkel was het wcpapier, eieren, aardappelen, rijst en tomatenpuree
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 28 mar 2020 19:17

Even een kleine persoonlijke aanvulling van binnenuit de ziekenhuis muren.

Het is druk, maar op een andere manier. Op de eerste hulp komen geen verstuikte enkels binnen die al weken last hebben maar nu toch wel verlangen dat er (in een weekenddienst, desnoods 's avonds) naar gekeken wordt.
Mensen met pijn op de borst: 1 vanmorgen, tegen normaal gesproken de SEH er vol mee ligt.
Ik begrijp dat er minder wordt gesport, dus zere polsen, knieën en voeten zijn uitermate schaars. Zij die wel komen hebben ook daadwerkelijk letsel.
Ook ambulance personeel weet niet wat het meemaakt. Alleen maar zieke patiënten.

En zoals het milieu er wel bij vaart doet de gezondheidszorg dat op een grimmige manier ook. Nu pas valt op wat een overconsumptie er doorgaans plaatsvindt.
Ik begrijp dat er mensen angstig zijn om naar een ziekenhuis te komen, maar ik zie ook dat het ziekenhuis nu gebruikt wordt, daar waar het voor in het leven is geroepen. Zieke mensen! Mensen die iets mankeren. Als er nu een scheet dwars zit blijven mensen thuis.
Wat nog moet blijken is hoeveel van de afgebelde patiënten (CT-MRI en dan niet oncologisch omdat dat gewoon doorgang vindt) nog gebruik willen maken van de afgebelde afspraak. Ik denk dat veel klachten als sneeuw voor de zon verdwenen zijn.

Maar ik weet ook donders goed, als deze ellende achter de rug dat alles weer van vooraf aan begint. We stappen allen weer in het vliegtuig, reizen de wereld rond en de SEH puilt weer uit van mensen met pijn op de borst.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Boerenverstand
Forum fan

Bericht door Boerenverstand » 28 mar 2020 19:25

In de VS beginnen sommige mensen andere zaken te hamsteren dan toiletpapier":

https://nos.nl/artikel/2328663-amerikan ... apens.html

Verontrustend is dat.
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 28 mar 2020 19:30

dikkemick schreef:
28 mar 2020 19:17
Maar ik weet ook donders goed, als deze ellende achter de rug dat alles weer van vooraf aan begint.
ik denk toch echt wel een pre- en post-coronatijdperk zal zijn, op alle denkbare vlakken.

in de afgelopen 2 decennia diende de tak gezondheidszorg alleen nog om als staat te kunnen besparen om begrotingsdoelstellingen te halen. Wat met de EU en politiek? op 1 maand tijd heeft dit Virus heel de EU compleet ontmanteld en iedereen is op zichzelf bezig.?

de VS? de wereldmacht zonder gezondheidszorg? Nu pakt China dat medogenloos over en vergis u niet
de Romeinen wisten het al? Vetrouw de geschenken vd Grieken niet.
(kan ook andersom geweest zijn)

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 28 mar 2020 19:42

appelfflap schreef:
28 mar 2020 19:30
dikkemick schreef:
28 mar 2020 19:17
Maar ik weet ook donders goed, als deze ellende achter de rug dat alles weer van vooraf aan begint.
in de afgelopen 2 decennia diende de tak gezondheidszorg alleen nog om als staat te kunnen besparen om begrotingsdoelstellingen te halen.
Denk je echt dat er nu miljarden naar de gezondheidszorg gaan?
Waar ik meer op doelde is de zin maar vooral onzin van de uitermate zwaar geprotocolleerde gezondheidszorg (in de ziekenhuizen). In mijn vak (radiologie) is 60 tot 70 procent van de basisfoto;s die je maakt om uit te sluiten, niet om vast te stellen.
M.a.w. Op dat percentage foto's is dus geen afwijkingen te zien. En zo worden er standaard bij binnenkomst pakketten open getrokken (figuurlijk) die dan worden losgelaten op de patiënten. Waar voorheen eerst goed werd uitgevraagd (klinisch 0nderzoek!) en zorgvuldig onderzoek aangevraagd is nu alles dus zwaar geprotocolleerd en komt de dokter pas kijken als alle onderzoeken achter de rug zijn.

Zelfs nu bij corona besmetting is ALLEEN op CT beelden te zien of longen aangetast zijn. Maar wat staat in het protocol bij dit soort klachten? Een standaard foto (waar vervolgens niets op te zien is). Voor de dosis hoef je het niet meer te laten (zeer low dose), maar protocol is protocol!
En dit gaat straks weer als vanouds door!
Philip K. Dick

Boerenverstand
Forum fan

Bericht door Boerenverstand » 28 mar 2020 20:16

dikkemick schreef:
28 mar 2020 19:42
In mijn vak (radiologie) is 60 tot 70 procent van de basisfoto;s die je maakt om uit te sluiten, niet om vast te stellen.
M.a.w. Op dat percentage foto's is dus geen afwijkingen te zien. En zo worden er standaard bij binnenkomst pakketten open getrokken (figuurlijk) die dan worden losgelaten op de patiënten. Waar voorheen eerst goed werd uitgevraagd (klinisch 0nderzoek!) en zorgvuldig onderzoek aangevraagd is nu alles dus zwaar geprotocolleerd en komt de dokter pas kijken als alle onderzoeken achter de rug zijn.
Speelt "ALARA" nu minder een rol dan 30 jaar geleden?
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 28 mar 2020 20:55

Boerenverstand schreef:
28 mar 2020 20:16
Speelt "ALARA" nu minder een rol dan 30 jaar geleden?
Nee, dat speelt nog steeds een rol. Wij zijn er als beroepsgroep van doordrongen (en terecht), de apparatuur wordt jaarlijks
stralen-vriendelijker, alleen de toestroom van onderzoeken neemt volgens mij exponentieel toe! M.a.w. Het is water naar de zee dragen.
Iets waar ik me al jaren druk om maak. En je krijgt nergens voet aan de grond. Ook de vakvereniging staat erbij en kijkt ernaar.
Philip K. Dick

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 28 mar 2020 21:35

dikkemick schreef:
28 mar 2020 20:55
En je krijgt nergens voet aan de grond. Ook de vakvereniging staat erbij en kijkt ernaar.
Treurig. Waar gaat het heen met dit land?
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 29 mar 2020 10:28

vegan-revolution schreef:
28 mar 2020 21:35
dikkemick schreef:
En je krijgt nergens voet aan de grond. Ook de vakvereniging staat erbij en kijkt ernaar.
Dit land?
De wereld!
Ze draait na deze crisis weer gewoon door als nooit tevoren. We consumeren ons op alle fronten suf en stoten we uit als nimmer tevoren.
Het ruikt op dit moment weer fris in de straten. de snelwegen zijn zo goed als leeg en mensen werken daar waar het kan, thuis. Maar straks? Blijft men thuiswerken>? Welnee. De kinderen worden weer gedumpt in de crèches en pa en ma sluiten weer aan in de file. En zo rijzen de kosten van de gezondheidszorg ook weer helemaal de pan uit. Nu ligt de nadruk op ECHT zieke patiënten, straks staat de zere teennagel weer om 02.00 uur op de stoep van de eerste hulp!
Philip K. Dick

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 29 mar 2020 11:25

dikkemick schreef:
29 mar 2020 10:28

Ze draait na deze crisis weer gewoon door als nooit tevoren. We consumeren ons op alle fronten suf en stoten we uit als nimmer tevoren.
Het ruikt op dit moment weer fris in de straten. de snelwegen zijn zo goed als leeg en mensen werken daar waar het kan, thuis. Maar straks? Blijft men thuiswerken>? Welnee. De kinderen worden weer gedumpt in de crèches en pa en ma sluiten weer aan in de file. En zo rijzen de kosten van de gezondheidszorg ook weer helemaal de pan uit. Nu ligt de nadruk op ECHT zieke patiënten, straks staat de zere teennagel weer om 02.00 uur op de stoep van de eerste hulp!
Ik ben iets optimistischer. Deze crisis is zo groot dat het blijvende verandering gaat brengen.
We zien nu maatregelen die een aantal weken geleden onmogelijk leken. Het laat zien dat meer kán dan we dachten.

De zorg zal beter gewaardeerd worden dan de afgelopen jaren het geval was. Verstokte bazen die thuiswerken tegen hielden, zullen nu niet meer terug kunnen. Er zal anders nagedacht moeten worden over flexcontracten. En zo zal er meer veranderen. Minder mooi is dat de staat astronomische bedragen uitgeeft om de boel enigszins overeind te houden, dat zal ooit terugverdiend moeten worden.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 29 mar 2020 11:36

dikkemick schreef:
29 mar 2020 10:28
vegan-revolution schreef:
28 mar 2020 21:35
dikkemick schreef:
Dit land?
Het is uiteraard een globaal probleem, maar ik neem het de regeringen erg kwalijk zo te hebben bespaard op gezondheidszorg. In Duitsland is de situatie veel beter op orde en zijn er ruim voldoende ventilatoren; vandaar dat ze - ondanks een hoog besmettingspercentage - andere landen kunnen bijstaan.
De wereld!
Ik houd m'n hart vooral vast aangaande de derde wereldlanden en de rijke VS met hun waardeloze zorgstelsel.
Ik vraag me af of we de economie niet gewoon stil kunnen leggen: iedereen thuis en niemand mag winst maken -- rijk en arm: geen huuruitgaven, geen huurinkomsten, niets kopen, niets verkopen. Iedereen op minimaal rantsoen: de regering betaalt slechts het nodige voedsel, water, eventuele medicatie en de meest urgente zaken totdat de crisis over is. Daarna starten we de economische molen weer.
Een mens zonder religie is als een vogel zonder fiets.

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 29 mar 2020 12:00

collegavanerik schreef:
28 mar 2020 19:02
In mijn winkel was het wcpapier, eieren, aardappelen, rijst en tomatenpuree
Helaas heb ik geen eigen winkel :wink:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 29 mar 2020 12:45

Wat ik niet snap, is dat hier in Spanje de afgelopen 24 uur het aantal besmette personen met ruim 6500 is opgelopen tot 78.797, terwijl we reeds twee weken geleden in een lockdown zijn gegaan. Hoe kan het aantal nog zo enorm stijgen tijdens een lockdown?
Een mens zonder religie is als een vogel zonder fiets.

Plaats reactie