Coronavirus - Wuhanvirus

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Bonjour
Moderator

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door Bonjour » 18 mar 2020 18:20

Vilaine schreef:
18 mar 2020 16:52
Wat me overigens opvalt is de grote verschillen in percentages overlijden. Nederland komt er niet zo gunstig van af, in tegenstelling tot Scandinavië en Oost-Europa.
Weet je of er op dezelfde manier gemeten is?
Weet je of de besmette groep hetzelfde van samenstelling is?
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Boerenverstand
Forum fan

Bericht door Boerenverstand » 18 mar 2020 18:34

Boerenverstand schreef:
08 mar 2020 09:33
Arjen2015 schreef:
08 mar 2020 08:09
...Kan op elk moment mijn vrijheid ontnomen worden ook in nederland ?...
Dat kan niet alleen, dat gaat nog ook nog wel gebeuren. Kan wat mij betreft niet vroeg genoeg.
...
@Arjen2015,

Ik kom hier nog even op terug. Op dit moment zijn we onze vrijheid nog niet helemaal niet kwijt. Daar ben ik eigenlijk wel blij om, het is zo onpraktisch als er een totale lockdown is. Dus dat "Kan wat mij betreft niet vroeg genoeg" van mij, voelt nu wel wat anders bij mij. De maatregelen gaan nu al ver.

We zullen wel zien hoe het verder gaat. Nogmaals ik deel jouw bezorgdheid ook, vooral omdat duidelijk is dat men nog steeds zoekende is en geen flauw idee heeft hoe deze complexe zaak verder gaat. Ik volg nu het debat. De economie komt nauwelijks ter sprake, waarschijnlijk omdat de gevolgen totaal niet zijn te overzien. Dan is een debat daarover nog ingewikkelder dan over de medische zorg die geboden kan worden. Dat is verontrustend, maar wel realistisch. Alsof je een spelletje Command and Conquer aan het spelen bent, waarbij je niet verder kan kijken dan de zichtbare gebieden en de rest verduisterd is. Maar we zijn nu geen spel aan het spelen jammergenoeg.
Afbeelding
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 18 mar 2020 18:39

Leuk voor Baudet:
https://edition.cnn.com/2020/03/18/euro ... index.html
Italian doctors don't know if the coronavirus lockdown is working. But there's no plan B

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 18 mar 2020 19:25

Bonjour schreef:
18 mar 2020 18:20
Vilaine schreef:
Wat me overigens opvalt is de grote verschillen in percentages overlijden. Nederland komt er niet zo gunstig van af, in tegenstelling tot Scandinavië en Oost-Europa.
Geen idee. Misschien worden overlijdens aan covid-19 in sommige landen niet eens geregistreerd.
Het maakt het onoverzichtelijk wat de mortaliteit van de ziekte is.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 18 mar 2020 19:45

Vilaine schreef:
18 mar 2020 19:25
Geen idee. Misschien worden overlijdens aan covid-19 in sommige landen niet eens geregistreerd.
Het maakt het onoverzichtelijk wat de mortaliteit van de ziekte is.
Dat is het punt. Je weet niet of de landen gelijk registreren.
Nederland heeft veel te weinig testen, dus met lichte klachten moeten we gewoon thuis uitzieken. Bij mij thuis zijn er 3 aan het kuchelen. Corona? Geen idee. Dus officieel zijn er zo'n 2000 gevallen, de echte hoeveelheid weten we niet.
In Singapore is een zakelijk kantoor geraakt. Dus jonge mensen en weinig sterfte. In de staat Washington is een verpleeghuis geraakt. Ouderen, dus veel sterfte.
Er werd in China gemeld dat het sterfte cijfer zo'n 2% is. Wereldwijd, officieel zijn er nu zo'n 200.000 met 8000 doden, zo'n 4 %. Laten we even aannemen dat het sterftecijfer redelijk klopt, dan zouden er zo'n 200.000 mensen onder de radar ziek zijn.

Even iets anders.
Niemand heeft het trouwens over de vluchtelingen kampen. Hoe zou het daar gaan?
Zou Baudet beseffen dat wanneer we het virus weten uit te roeien in Nederland, iedereen die terugkomt van vakantie 2 weken in quarantaine moet? Want om ons land schoon te houden, moeten we alle risico's van nieuwe besmettingen gelijk in de smiezen hebben.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 18 mar 2020 20:18

Bonjour schreef:
18 mar 2020 19:45
Nederland heeft veel te weinig testen, dus met lichte klachten moeten we gewoon thuis uitzieken. Bij mij thuis zijn er 3 aan het kuchelen. Corona? Geen idee. Dus officieel zijn er zo'n 2000 gevallen, de echte hoeveelheid weten we niet.
statistiek helpt je
60 à 70% vd bevolking zal op termijn besmet raken
20% daarvan heeft medische hulp nodig en worden geregistreerd en 20% daarvan zal intensieve hulp ,nodig hebben.
4% vd geregistreerden sterft blijkbaar

de wiskunde mag je zelf maken
10 miljoen nederlanders worden ziek en uiteindelijk kom ik uit op 80 000 overlijdens. Dat wil ik Rutte wel eens zien uitleggen als je naar Italiaanse toestanden gaat. Uk keert zijn kar al heb ik gezien

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 18 mar 2020 20:28

Bonjour schreef:
18 mar 2020 18:20
Vilaine schreef:
Ik heb dat ook zitten bedenken.
Het is wel zo dat mensen in Nederland een hoge gemiddelde leeftijd bereiken.
Bijna alle sterfgevallen zijn ook onder de ouderen.
Hoe is dat in landen met een gemiddelde van 75 jaar of minder?

Ook in gebieden met een lage bevolkingsdichtheid zou ik me voor kunnen stellen, dat meer mensen met milde klachten gewoon thuis uitzieken en genezen zijn, voordat de ernst aangaande andere gebieden daar doordringt.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 18 mar 2020 20:34

Bonjour schreef:
18 mar 2020 19:45
Even iets anders.
Niemand heeft het trouwens over de vluchtelingen kampen. Hoe zou het daar gaan?
Zou Baudet beseffen dat wanneer we het virus weten uit te roeien in Nederland, iedereen die terugkomt van vakantie 2 weken in quarantaine moet? Want om ons land schoon te houden, moeten we alle risico's van nieuwe besmettingen gelijk in de smiezen hebben.
Het druppelt Afrika binnen. Medisch gezien een gebied wat niet is opgewassen tegen een invasie van beademingspatiënten. Nu vallen hier al veel slachtoffers door de gangbare ziektes die hier rondwaren. Dit komt er nog bovenop maar het zullen er veel worden zonder vaccin en goede medische voorzieningen.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 18 mar 2020 20:59

appelfflap schreef:
18 mar 2020 20:18
10 miljoen nederlanders worden ziek en uiteindelijk kom ik uit op 80 000 overlijdens. Dat wil ik Rutte wel eens zien uitleggen als je naar Italiaanse toestanden gaat.
Het is nog maar zeer de vraag of we naar Italiaanse toestanden gaan. Op dit moment is daar nog geen sprake van.
Tweede punt is of er een scenario is dat minder dan 80.000 overlijdens heeft. En er is meer lijden dan alleen overlijden. We zitten met een gigantische woningnood. De bouw gaat nu nog door. Eindexamens gaan nu nog door, dat geeft anders ook lijden.
Elk jaar hebben we doden in het verkeer. Dat accepteren we ook. Roken heeft slachtoffers, maar we pakken de fabrikanten niet aan. Een economische crisis heeft ook zijn slachtoffers. Ik ben wel blij dat er niet achteloos met onze vrijheden om wordt gegaan.
En ik vraag me af of een volledige lockdown wel zo effectief is als sommigen beweren. Je krijgt dit virus de wereld niet meer uit. Mensen willen komende zomer op vakantie. Al dat vakantieverkeer is niet te controleren. Testen zijn niet 100% waterdicht. Een lockdown is trouwens ook niet 100% waterdicht. Je houdt idioten die zich niets van Rutte aantrekken en door blijven gaan met handen geven. En onze eerste officiële patiënt was duidelijk niet de eerste patiënt.

En dan denk ik nav de tekst van PietV ook nog aan de illegale stromen migranten. Die trekken zich weinig aan van gesloten grenzen.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 18 mar 2020 21:43

Bonjour schreef:
18 mar 2020 20:59
Het is nog maar zeer de vraag of we naar Italiaanse toestanden gaan.
hopelijk niet
Op dit moment is daar nog geen sprake van.
dachten ze 3 weken geleden in Italie ook. Vandaag een verschrikkelijk filmpje op ons nieuws uitgezonden, pure horror. Moet je maar eens bekijken
Tweede punt is of er een scenario is dat minder dan 80.000 overlijdens heeft.
ik baseer me op cijfers en percentages die men kent. de enorm hoge en snelle besmetting zorgt voor een overbelasting van elk medisch systeem.
. Eindexamens gaan nu nog door, dat geeft anders ook lijden.
meen je dat?
qua kapotrelativeren en weglachen kan dit wel tellen.
Je krijgt dit virus de wereld niet meer uit.
klopt maar daar gaat het niet om.
mensen zullen besmet raken en ziek worden, sommige mensen zullen nog steeds beademing nodig hebben. de maatregelen meoten ervoor zorgen dat niet teveel mensen tegelijk die zware hulp nodig hebben.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 18 mar 2020 22:32

Iedereen speculeert er maar lustig op los! Enige dat ik doe is hopen dat de virologen weten waar ze mee bezig zijn. Verder probeer ik van internet/sociale media zo min mogelijk aan te nemen, want voor je het weet word je meegesleurd in 1 of andere hoax.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 19 mar 2020 00:22

Hoe betrouwbaar Worldometer Coronavirus is? Daar een indicatie van ongeveer 10% sterfte onder mensen die ziek zijn geworden door het coronavirus.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

MaartenV
Bevlogen

Bericht door MaartenV » 19 mar 2020 02:35

Maria schreef:
18 mar 2020 09:21
MaartenV schreef:
18 mar 2020 00:26
Er is misschien een medicijn, geproduceerd in Nederland, genaamd Chloroquine.
Zie dit Youtubefilmpje:
Ik denk, dat je niet te snel conclusies moet trekken op basis van een video filmpje.
Ik vind dat het medium waarmee een boodschap wordt verspreid er niet toedoet. De inhoud van de boodschap kan hetzelfde blijven, ookal wordt het via video dan wel via een document verspreid.

Ik baseer mijn conclusies ook op dit artikel:
zie hier.
De grenzen van het kenbare, een verhandeling.

Hersenen zijn volgens mij een mechanisme om wat zich binnenin de materie bevindt naar buiten te brengen.

MaartenV
Bevlogen

Bericht door MaartenV » 19 mar 2020 04:12

Europese landen werken niet samen. Er is geen coördinatie op Europees niveau om het virus te bestrijden. We helpen elkaar niet in nood. Italië had mondmaskers nodig in volle crisis. Andere Europese landen keken naar het plafond en lieten Italië in de steek. Ookal hadden ze zelf grote voorraden beschermingsmateriaal. China is moeten tussenbeide komen om mondmaskers te leveren.

Dit is een nationalistische reflex. Ieder voor zich. Dit moet veranderen. Probleem is dat Europa niet de bevoegdheid heeft om op vlak van volksgezondheid op te treden.

Zo gaat Nederland voor het opbouwen van groepsimmuniteit terwijl België bijna volledig in lockdown gaat. Wat hebben die inspanningen in België voor zin als Belgen naar Maastricht heen en weer kunnen om te gaan shoppen bijvoorbeeld. Het virus kijkt niet naar grenzen. Een Europese gezamelijke frontvorming tegen het virus dringt zich op.
De grenzen van het kenbare, een verhandeling.

Hersenen zijn volgens mij een mechanisme om wat zich binnenin de materie bevindt naar buiten te brengen.

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 19 mar 2020 05:22

MaartenV schreef:
19 mar 2020 02:35
Maria schreef:
18 mar 2020 09:21
MaartenV schreef:
18 mar 2020 00:26
Er is misschien een medicijn, geproduceerd in Nederland, genaamd Chloroquine.
Zie dit Youtubefilmpje:
Ik denk, dat je niet te snel conclusies moet trekken op basis van een video filmpje.
Ik vind dat het medium waarmee een boodschap wordt verspreid er niet toedoet. De inhoud van de boodschap kan hetzelfde blijven, ookal wordt het via video dan wel via een document verspreid.

Ik baseer mijn conclusies ook op dit artikel:
zie hier.
Maakt niet uit.
De tendens is hetzelfde.
Ook hiervoor geldt dat je door meer specifieke info, datgene wat je hier leest in de realistische proporties kun leren zien.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Plaats reactie