Coronavirus - Wuhanvirus

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Maria
Site Admin

Re: Coronavirus - Wuhanvirus

Bericht door Maria » 15 mar 2020 15:41

Het zal eens niet waar zijn.
‘Trump aast op Duitse firma die vaccin ontwikkelt en wil exclusieve rechten voor VS’
De Amerikaanse president Donald Trump probeert Duitse onderzoekers die werken aan een vaccin tegen het nieuwe coronavirus ‘weg te kopen’. Trump zou zo de exclusieve rechten op dat vaccin willen verkrijgen, meldt Welt am Sonntag

De onderzoekers in kwestie werken voor het in Tübingen (Baden-Württemberg) gevestigde biofarmaceutische bedrijf CureVac. Dat werkt samen met het Paul Ehrlich Institute for Vaccines and Biomedical Medicines voor de productie van een vaccin tegen het coronavirus.

De Amerikaanse president biedt het bedrijf volgens de bronnen ‘een groot bedrag’ voor de exclusieve rechten op het onderzoek. “Trump doet er alles aan om een ​​vaccin voor de Verenigde Staten te krijgen. Maar alleen bedoeld voor de Amerikanen”, luidt het.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 15 mar 2020 16:05

Zie de krantenberichten al voor me: "I did a GREAT job" met de daarbij behorende grijns! Wat een ongelooflijk mannetje is dit toch! En geloof me....hij zit er nog 4 jaar! Misschien wel dankzij dit corona virus. Trump weet alles naar zijn hand om te zetten.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 15 mar 2020 16:38

ik vrees dat het niet waar is :)
in heel EURopa werkt men eraan, Hier is janssen farmaceutica met 1000 man tegelijk eraan bezig (las ik deze week in de krant). Zelfs de nood- en spoedprocedures maken wel dat er niets zal zijn voor medio 2021

Wel pijnlijk bewijs hoe cynisch die sector is. Deze ziekte treft Eruopa en onmiddleijk massaal onderzoek
naar zuiver Afrikaanse ziekten doet men amper moeite en moet je je maar behelpen met een netje (malaria)

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 15 mar 2020 16:43

Unmiddels lijken er ook gevallen te zijn in de provincie direct ten noorden van Trangm Hier nog steeds géén.
Ik wens u alle goeds

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 15 mar 2020 16:44

appelfflap schreef:
15 mar 2020 16:38
Wel pijnlijk bewijs hoe cynisch die sector is. Deze ziekte treft Eruopa en onmiddleijk massaal onderzoek
naar zuiver Afrikaanse ziekten doet men amper moeite en moet je je maar behelpen met een netje (malaria)
Ja, daar snij je wat aan! Medicijnen moeten lonen, anders wordt de ontwikkeling stop gezet. En aan corona valt dit te verdienen.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 15 mar 2020 18:36

Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 15 mar 2020 19:25

Het zal een vreemd gezicht zijn. Hier in Spanje is alles reeds gesloten, blijft bijna iedereen thuis en is er vrijwel geen mens meer op straat te bekennen, want men mag slechts naar buiten voor het hoognodige: naar de dokter, ziekenhuis, de winkel of het station. Ben zelf even de straat opgegaan om iets te kopen in de enige supermarkt die nog open was en werd meteen aangesproken door de politie met mondkapjes en handschoenen die wilde weten waarom ik op straat was :shock:. En lesgeven gaat via het internet. Ook de vrouw van de Spaanse premier is overigens inmiddels besmet met het virus, net zoals eveneens vijf mensen van de voetbalclub Valencia, waaronder coaches en spelers uit hun eerste ploeg. Het gaat snel; we zullen hier voor 12 uur 's nachts de 8.000 besmettingen helaas nog gaan halen.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 15 mar 2020 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Een mens zonder religie is als een vogel zonder fiets.

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 15 mar 2020 20:16

appelfflap schreef:
15 mar 2020 16:38
Ik zie niet helemaal in wat dat met de huidige situatie te maken heeft. Maar ter je geruststelling, er gaan miljarden jaarlijks naar malaria onderzoek. Voor het AIDS tijdperk zelfs het meeste voor onderzoek beschikbare geld. Het moet het nu delen met AIDS onderzoek. Tuberculose staat ook nog op de lijst met grote budgetten. Er zijn overigens nog meer ziekten in Afrika waar onderzoek naar gedaan wordt, zij het met minder budget.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 16 mar 2020 00:11

Vilaine schreef:
15 mar 2020 20:16
Ik zie niet helemaal in wat dat met de huidige situatie te maken heeft.
Weinig, gewoon iets dat opvalt

Dit virus wordt een drama

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 16 mar 2020 01:39

How does coronavirus compare to other pandemics?

Kort samengevat : een lager sterftepercentage dan MERS en SARS, maar wel veel besmettelijker.

H1N1 (de Mexicaanse varkensgriep) had een veel lager sterftepercentage.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 16 mar 2020 08:23

vegan-revolution schreef:
16 mar 2020 01:39
How does coronavirus compare to other pandemics?
Kort samengevat : een lager sterftepercentage dan MERS en SARS, maar wel veel besmettelijker.

H1N1 (de Mexicaanse varkensgriep) had een veel lager sterftepercentage.
Video is niet te zien voor een toevallige passant.

Het is dan ook vooral de enorme besmettelijkheid die ervoor kan zorgen dat teveel mensen net even te ziek worden en niet voldoende behandeld kunnen worden in de ziekenhuizen.
Vandaar meer het doel en de pogingen om het te spreiden dan om het te voorkomen.

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 16 mar 2020 08:31

Deze tekst waart over het web.
Lukas 21:11
11en er zullen grote aardbevingen zijn in verschillende plaatsen, hongersnoden en besmettelijke ziekten. Er zullen ook verschrikkelijke dingen en grote tekenen vanuit de hemel plaatsvinden.
De grote verdrukking en het einde van de wereld wordt weer eens gevreesd.

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 16 mar 2020 08:46

Maria schreef:
16 mar 2020 08:31
Deze tekst waart over het web.
Lukas 21:11
11en er zullen grote aardbevingen zijn in verschillende plaatsen, hongersnoden en besmettelijke ziekten. Er zullen ook verschrikkelijke dingen en grote tekenen vanuit de hemel plaatsvinden.
De grote verdrukking en het einde van de wereld wordt weer eens gevreesd.
Eindelijk, daar heb je ze weer. Net zoals toen tijdens de meltdown in Tsjernobyl, of tijdens 9/11, of tijdens de vreselijke tsunamie. Het geeft aan hoe onvolwassen sommige mensen nog zijn. Bij natuurgeweld, hongersnood en besmettelijke ziekten worden deze teksten al eeuwen uit de kast gehaald. Vooral de Wachttoren-gemeenschap staat erom bekend.
Een mens zonder religie is als een vogel zonder fiets.

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 16 mar 2020 09:08

ChaimNimsky schreef:
16 mar 2020 08:46
Eindelijk, daar heb je ze weer. Net zoals toen tijdens de meltdown in Tsjernobyl, of tijdens 9/11, of tijdens de vreselijke tsunamie. Het geeft aan hoe onvolwassen sommige mensen nog zijn. Bij natuurgeweld, hongersnood en besmettelijke ziekten worden deze teksten al eeuwen uit de kast gehaald. Vooral de Wachttoren-gemeenschap staat erom bekend.
Ik las ergens van een ex JH, dat zij nu niet langs de deuren hoeven, (de familie en kennissen)
Maar ik vond alleen hier, dat ze niet meer in de vergaderzalen hoeven te komen voor studie.

Ik heb deze tekst nu dan ook van hun website Coronavirus: update en hoe jezelf te beschermen
Niet om de ander te beschermen?
Ik begrijp nu ook beter waarom JG op fora alleen in teksten lijken te kunnen denken.

Henry II
Diehard

Bericht door Henry II » 16 mar 2020 09:30

dikkemick schreef:
15 mar 2020 11:48
Ga me steeds meer ergeren aan die hamsters in dit land. Wat is dit voor onnodige waanzinnige paniek? En dan WC papier! Kom op zeg.
Als het nou een dysenterie epidemie was, kon ik dat nog begrijpen......... :lol:
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.

Plaats reactie