Brexit breakdown

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Diehard

Re: Brexit breakdown

Bericht door ChaimNimsky » 03 dec 2018 11:09

Hopper schreef:
03 dec 2018 10:29
ChaimNimsky schreef:
02 dec 2018 18:59
Hopper schreef:
02 dec 2018 08:46
Een nieuw referendum? Waar over dan wel?
Er zijn na 11 December vijf opties:
1) Er komt een deal.
2) Zoniet, dan komt er een 'no deal',
3) of de onderhandelingen worden hervat,
4) of er worden vernieuwde verkiezingen gehouden,
5) of er komt een nieuw referendum over de Brexit.
Uiteraard staat het de Britten vrij om een referendum te houden over hervatting van de onderhandelingen.
Maar daar is wel de instemming van de EU voor nodig, dus het lijkt mij zinloos.

Over een no deal hoeft ook geen referendum gehouden, die komt er vanzelf wel op 30 maart als GB niks doet.

Over de brexit op zich kan je jaarlijks of desnoods maandelijks een referendum houden, net zo lang tot er een gewenste uitkomst ligt, maar nut heeft het niet.

Over nieuwe verkiezingen een referendum houden lijkt me ook onzinnig. Normaliter schrijft de regering die uit of er is een bepaalde termijn verstreken.

Sorry, ik zie je punt niet. Het is deze deal of geen deal.
Nee, dat zijn mijn woorden niet. Ik heb het over 5 opties, niet over 5 referenda.
Een mens zonder religie is als een vogel zonder fiets.

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 10 dec 2018 13:15

De dag voorafgaand aan de stemming over May's overeenkomst de EU te verlaten, onderstreept het gerechtshof van de EU dat het Verenigd Koninkrijk de Brexit mag annuleren onafhankelijk van de andere leden binnen de EU (klik). Een hint?

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 16 dec 2018 19:46

UK flirts with second referendum to escape eternal Brexit chaos (klik).

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 14 jan 2019 14:05

Indien het parlement May's voorstel verwerpt, is er een redelijke kans dat er van de Brexit niets terechtkomt.

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 16 jan 2019 08:13

NOS -- May heeft de Brexit deal er allesbehalve door weten te krijgen (432 stemmen tegen en slechts 202 voor!) en krijgt zelfs een motie van wantrouwen aan de broek, door oppositieleider Corbyn ingediend. Farage verwacht een nieuw referendum.

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 16 jan 2019 08:19

ChaimNimsky schreef:
16 jan 2019 08:13
NOS -- May heeft de Brexit deal er allesbehalve door weten te krijgen (432 stemmen tegen en slechts 202 voor!) en krijgt zelfs een motie van wantrouwen aan de broek, door oppositieleider Corbyn ingediend. Farage verwacht een nieuw referendum.
Het staat al bij voorbaat vast dat de motie van wantrouwen het niet gaat halen.

De opmerkingen van zowel May als vanuit de EU zijn op een bepaalde manier frappant. De strekking is zo'n beetje van "Wij weten nu wat jullie niet willen, maar kunnen jullie nu eindelijk eens vertellen wat jullie dan wel willen?". Een oorverdovende stilte lijkt het antwoord op die vraag te zijn.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 16 jan 2019 09:20

Mullog schreef:
16 jan 2019 08:19
ChaimNimsky schreef:
16 jan 2019 08:13

De opmerkingen van zowel May als vanuit de EU zijn op een bepaalde manier frappant. De strekking is zo'n beetje van "Wij weten nu wat jullie niet willen, maar kunnen jullie nu eindelijk eens vertellen wat jullie dan wel willen?". Een oorverdovende stilte lijkt het antwoord op die vraag te zijn.
Het echte antwoord is dat ze enkel de kers van de taart willen. Alle aspecten van de EU waarvan ze oordelen dat die in hun voordeel zijn, willen ze behouden en alle aspecten van de EU waarvan ze oordelen dat die in hun nadeel zijn, daar willen ze vanaf.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
Mijn Unitarian Jihad Naam: Sister Sabre of Patience; Haal de jouwe hier
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 16 jan 2019 10:34

Mullog schreef:
16 jan 2019 08:19

De verwachting is dat de conservatieven Corbyn niet in het zadel gaan helpen. De deadline nadert en uitstel ligt nu voor de hand als de Britten netjes hun contributie betalen en even stoppen met zeuren.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 16 jan 2019 12:42

axxyanus schreef:
16 jan 2019 09:20
Het echte antwoord is dat ze enkel de kers van de taart willen. Alle aspecten van de EU waarvan ze oordelen dat die in hun voordeel zijn, willen ze behouden en alle aspecten van de EU waarvan ze oordelen dat die in hun nadeel zijn, daar willen ze vanaf.
Waarbij ik mij dan afvraag of ze dat eigenlijk wel kunnen benoemen.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

Plaats reactie