Uitschelden voor 'kankerflikker' geen homohaat?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Moderator

Re: Uitschelden voor 'kankerflikker' geen homohaat?

Bericht door Peter van Velzen » 16 nov 2018 04:55

appelfflap schreef:
15 nov 2018 12:24
Peter van Velzen schreef:
13 nov 2018 06:25
Je logica leidt er toe dat a;s je maar genoeg groepen aanvalt, je minder schuldig bent. Dat lijkt me dubieus.
je snapt de redenering niet.

je bent homofoob of maakt je schuldig aan zuivere homofobie als je enkel homo's aanvalt, benadeelt,...
als blijkt dat je nog meer minderheidsgroepen aanvalt verandert de context

en gewoon iemand uitmaken is mi zeker geen haat, zeker als er geen context aanhangt.
net zoals ik geen hollanders haat omdat ik ooit al eens kuthollander geroepen heb.
Jij snapt mijn redenering niet, Ik vindt het onzinnig om iemand lichter te strafffen die twee soorten minderheden in elkaaar slaat dan iemand die maar een type haat. De gehanteerde redenatie leidt tot een absurde uitkomst, en deugt dus niet. als blijkt dat de homoboob ook nog anti-semiet is bijvoorbeeld. Dat is juist een grotere schoft dan een pure homofoob.

Wat wellicht wordt bedoeld is dat de betrefffende gewelddaders, uit waren op geweld en dat homofobie slechts werd voorgewend om dat geweld te ratonaliseren, Maar iemand die tegen iedereen geweld gebruikt die hij maar de baas kan, is zo mogelijk nog erger. Zo iemand laat je beter niet vrij rondlopen. Dus dit als excuus gebruiken om minder te straffen, is in mijn ogen nog altijd niet goed. Het dient geen enkel doel.
Ik wens u alle goeds

Plaats reactie