terreur in Spanje

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Moderator

Re: terreur in Spanje

Bericht door Peter van Velzen » 02 sep 2017 11:28

Labyrint schreef:
02 sep 2017 11:03
Peter van Velzen schreef:
02 sep 2017 10:46
Ook weer zonder argumentatie, maar in dit geval is dat niet erg. Het is immers een falsifieerbare theorie (men hoeft alleen maar aan te tonen dat de islam wél iets toevoegt, om haar te weerleggen).
Je maakt het te moeilijk voor jezelf. Zoals ik eerder al zei gaat het mij om een Islamisering van Europa die ik niet wens (inclusief de voor jou niet ter zake doende aanslagen) en in het algemeen ons beraden over de compleet gefaalde integratie en het volslagen idiote vluchtelingenbeleid van de afgelopen jaren. Aantallen van slachtoffers van auto-ongevallen of bliksem inslagen zijn hier irrelevant. Die los je op met verkeersborden, auto-rijscholen, meer wandelpaden, zonder slok op rijden, kinderzitjes, op tijd vertrekken enz....
"Voor jou niet ter zake doende"? Waarom denk je dat ik dit topic ben gestart?
Geef ik je eens een keer gelijk (Islam voegt niets toe) kom je weer met (3) onbeargumenteerde beweringen. De eerste is uiteraard al bij voorbaat weerlegd. Gelieve dus alleen aan te tonen dat er sprake is van "gefaalde integratie"(wat dat ook moge betekenen) en idioot vluchtelingenbeleid (wat je daar ook mee mag bedoelen). De voorlaatste zin ben ik het wel mee eens, de laatste klopt dan weer niet, maar dat is irrelevant.
Ik wens u alle goeds

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 02 sep 2017 11:37

02 sep 2017 11:28
Dat vraag ik mij ook af. Ook waarom je steeds met die auto-ongelukken aan komt draven. Alsof dat er ook maar iets mee te maken heeft. Misschien mag je zelf in dit verband Erik's vragen eens beantwoorden. Vanaf hier en verder.

Men dient zich regelmatig te verantwoorden op bijdragen en uitspraken bij jou maar waar je het zelf ook nog wel eens bewust of onbewust nalaat. Ik ga zelf de discussie nog eens terug lezen vanmiddag. Misschien vind ik nog wat leuks.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 02 sep 2017 12:42

Op verzoek van Labyrint heb ik het bericht van Erik nog eens doorgenomen, en elke vraag die er in voorkomt trachten te beantwoorden:
Erik schreef:
18 aug 2017 19:56
Wat is je punt nu eigenlijk Peter?
Je vind de terreuraanslag vreselijk maar tegelijkertijd vind je het blijkbaar heel belangrijk om veel nadruk te leggen op leed wat jij schijnbaar erger vind.
Dat is inderdaad mijn punt. Ik vind de terreuraanslag vreselijk, en wil er daarom over praten, maar tegelijkertijd besef ik dat er ergere zaken zijn waar ik aan voorbij neig te gaan. En voel me daar schuldig over. Ik ben wel blij met jouw slotopmerking
Ik vind iedere dode ter wereld overleden op onnatuurlijke manier erg, maar ik vind mensen die uit het leven worden weggerukt door toedoen van een stel terroristische imbicielen vanuit een religieuze grondslag op een aparte plaats staan.
Dat is waarschijnlijk de reden waarom wij meer aandacht aan terrorisme schenken dan alleen op grond van het veroorzaakte kwaad gerechtvaardigd is. De daad zelf is wellicht nog wel het ergste eraan. Dit zou geen mens behoren te doen.
Zodra het over terreur met islamitische grondslag gaat of over radicale moslims/islamieten vuur je de ene na de andere bagetalisatie af teneinde de "goede" islamieten in bescherming te nemen.
Waarom is dat?
Is probeer niets te bagatelliseren, ik besef alleen dat – hoe vreselijk ik de aanslag ook vind – er tegelijkertijd dingen in de wereld gebeuren die grotere ellende veroorzaken. Ik probeer ook niet om “goede” moslims in bescherming te nemen. Ik kan je dan ook niet vertellen waarom, want ik heb een dergelijke bedoeling helemaal niet.
Ben je bang dat zij zichzelf niet kunnen verdedigen?
Daar ben ik niet bang voor. Wel dat sommige er van op zullen houden “goede” moslims te zijn, en zich bij de terreur zullen aansluiten. Hopelijk is die vrees ongegrond.
En nee dat heeft hij niet voor Sierra Leone gedaan of voor welke andere vreselijke ramp die iedere dag weer ergens ter wereld plaatsvind.
Zou dat binnen het vermogen van Nederland en Rutte liggen denk je?
Nederland heeft nogal wat expertise in waterhuishouding, en zou dus zeer goed in staat zijn Sierra Leone bij te staan. Dus ja. Ik denk dat dát binnen ons vermogen ligt. Het ligt daarentegen niet in ons vermogen om terrorisme in Spanje te bestrijden.
Wordt het niet eens tijd dat de "goede" oudere islamieten massaal de jongeren ervan gaan doordringen dat terreur niet de manier is om je geloof op te leggen aan anderen?!
Ik denk niet dat dat veel zoden aan de dijk zal zetten. Eerder is het zinvol om Imam’s op te leiden, die dit soort daden volstrekt afkeuren. De betreffende jongeren luisteren waarschijnlijk helemaal niet naar hun ouders.

NB voor het volledige bericht van Erik dient men op het pijltje rechtsboven in de eerste quote te klikken,
Ik wens u alle goeds

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 02 sep 2017 12:45

Labyrint schreef:
02 sep 2017 11:37
02 sep 2017 11:28
Dat vraag ik mij ook af. Ook waarom je steeds met die auto-ongelukken aan komt draven. Alsof dat er ook maar iets mee te maken heeft. Misschien mag je zelf in dit verband Erik's vragen eens beantwoorden. Vanaf hier en verder.

Men dient zich regelmatig te verantwoorden op bijdragen en uitspraken bij jou maar waar je het zelf ook nog wel eens bewust of onbewust nalaat. Ik ga zelf de discussie nog eens terug lezen vanmiddag. Misschien vind ik nog wat leuks.
Ik heb Eriks vragen naar eer en geweten beantwoord.
Mag ik nu jouw argumentatie voor "mislukte integratie" en "idioot vluchtelingenbeleid" vernemen?
Ik wens u alle goeds

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 02 sep 2017 12:56

02 sep 2017 10:41
Nog wat gecijfer:
Je cijfert nogal wat af.

Jammer dat het op die manier een zinloze rekenpartij is.
Sommige cijfers lijken uit het niets te komen maar afgezien daarvan is de aanpak gewoon totaal verkeerd.

Hoe een bevolkingsgroep zich gedraagt is meestal sterk afhankelijk van het percentage van een samenleving ze uitmaken.
(dit is statistisch al heel lang bekend)

Meestal is het zo dat hoe groter dat percentage hoe dominanter de leden van de groep worden tot er een soort grenswaarde wordt bereikt.

http://antivenin.blogspot.nl/2008/03/de ... logie.html
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 02 sep 2017 14:34

gerard_m schreef:
02 sep 2017 11:13
Het is volstrekte onzin dat je geen kritiek zou kunnen hebben op de islam, maar alleen op een stroming binnen de islam.
maar bij ISIS is het wel gewoon een stroming.
dan kun je ze niet allemaal op dezelfde hoop smijten, zeker als je gewoon kunt zien hoeveel voor die ideologie gaan lopen.
De koran vind ik een verwerpelijk boek vol oproepen tot haat, Apartheid en geweld.
De hadith is een verzameling bijzonder gewelddadige en discriminerende anekdotes over de profeet.
Een algemeen principe zoals de vastenmaand is schadelijk voor de gezondheid.
Een verbod op afvalligheid dat alle islamitische rechtsscholen onderschrijven, past niet in een rechtstaat.
klopt als een bus maar hetzelfde gaat op voor de bijbel,, de thora, hindoe-boeddhistische geschriften en elke boek van eender welke sekte (bv scientology). da tis niets nieuws en oninteressant. hoe ga je ermee om en hoe zorg je dat mensen doorevolueren dat ze de rechtsstaat respecteren (zowel autochtoon als allochtoon)
Het overgrote deel van de mensen die naar Europa komen, vlucht niet voor IS maar voor oorlogsgeweld in het algemeen, of voor Assad.
Wat vind je van de moslims die juist naar IS gebied toe reisden?
ik weet niet wat ik hier mee moet? gaan we nu discussiËren over de motivatie van individuele vluchtelingen en dat ze misschien niet voor IS gevlucht zijn?
Er zullen er wel zijn maar ik denk dat er genoeg gedocumenteerd is in de afgelopen 4 à 5j.

de syriestrijders uit bv België zijn veelal jong, makkelijk manipuleerbaar, voelen zich minderwaardig en uiteraard zitten er ook psychopaten tussen, bv de mannen rond sharia4belgium. Maar als je cijfers naast mekaar legt is het eenvoudig, een paar duizend uit heel Europa naar ginder en miljoenen hier of buurlanden ginder.
Inderdaad. Waarom hoor ik jou dan nooit als christendom bekritiseerd wordt?
omdat de meesten bij het christendom toch de reflex hebben om te onderscheiden tussen KKK, kone's kindsoldatenleger, de bible-belt of de gewone huis- tuin en keukenchristen die in z'n leven maximaal 3x naar de kerk gaat.
als mensen gaan doen alsof elke huis- tuin en keukenchristen eigenlijk een potentiële onbetrouwbare kkk fundamentalist is die elke neger wil ophangen, dan zul je me wel horen.

In de 1e wereldoorlog ving Nederland de Belgische vluchtelingen op,
ga eens naar de bib, de Belgen waren echt niet zomaar welkom hoor. Ook de aantallen en ook de duurtijd verschillen seriues. WO1 en syrie kun je niet met mekaar vergelijken.
wil je een analogie dan maken we van Ndl een 3e wereldland en droppen we er ca 7,5 miljoen belgen voor het komende decennium. wedden dat dat niet lukt.
Ik vind het waanzin dat we de sterkste immigranten hier gaan opvangen en huisvesten (= degenen die de verre reis naar West Europa kunnen maken, vaak jonge mannen) en de zwakkeren laten stikken.
ik deel je mening maar dat is Europese politiek. Europa doet er alles aan om te verhinderen dat vluchtelingen hier raken. Het is dus evident dat diegenen die het wel halen de sterksten zijn.
Hen dat nu verwijten om hen hulp te ontzeggen zou wel heel cynisch zijn.
Europa kan dit allemaal betalen voor een fractie van wat het nu kost,
Als europa effectief z'n eigen waarden respecteert dan is er niets aan de hand. verdeel die vluchtelingen eerlijk over de 27 lidstaten en je merkt niet eens dat ze er zijn

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 02 sep 2017 14:37

02 sep 2017 12:45
Mag ik nu jouw argumentatie voor "mislukte integratie" en "idioot vluchtelingenbeleid" vernemen?
Je vraagt naar de bekende weg. Een trol-vraag als bezigheidstherapie welke ik afwijs. Sinds Pim Fortuyn er voor het eerst over sprak is de discussie over integratie pas echt losgebarsten. En we zijn NIETS opgeschoten. Dat is algemeen bekend. Europa zit met de handen in het haar. Er is een Turkije deal. Dubbele paspoorten, foute moskeeën. criminaliteit, werkeloosheid, ghetto en shariawijken, vrouwenonderdrukking, etc.etc. Het is dagelijks in het nieuws maar weet jij veel.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

babbel
Forum fan

Bericht door babbel » 02 sep 2017 14:46

@Labyrint,
Sommigen moeten eerst eens flink gebeten worden voordat die wakker worden.

Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik » 02 sep 2017 15:57

Peter van Velzen schreef:Ik vind de terreuraanslag vreselijk, en wil er daarom over praten, maar tegelijkertijd besef ik dat er ergere zaken zijn waar ik aan voorbij neig te gaan. En voel me daar schuldig over.
Maar uiteindelijk praat je maar heel eventjes over de terreuraanslag in Spanje om vervolgens het bijna alleen nog maar te hebben over ander leed in de wereld.
Had dan een andere topictitel verzonnen!
En wat heeft het voor nut om je schuldig te voelen over al het andere leed in de wereld? Je kunt niet al het leed in de wereld op je schouders nemen want je hebt niet de middelen om aan ALLES iets te doen.
En Nederland heeft als land misschien zo af en toe de mogelijkheid om een handje toe te steken in bijvoorbeeld Sierra Leone in de waterhuishouding, maar tegelijkertijd moet je je dan eens afvragen waarom ze dat zelf nog niet gedaan hebben.
Vaak is geld niet eens een probleem maar corruptie e.d. wel, m.a.w. ga je met hulp aan symptoombestrijding doen en los je uiteindelijk iets hooguit tijdelijk op.
Als kind zag ik de hogerende kindertjes in Afrika al op tv en was de nood hoog en vroeg men om een bedrag, nu 40 jaar later zie ik die beelden nog steeds op tv, er lijkt dus geen enkele vooruitgang in te zitten, we doen aan symptoombestrijding.

Als we onze kop in het zand blijven steken omtrent de islam in Europa, radicalisering, grote stromen (economische) "vluchtelingen" omdat bijvoorbeeld ander leed in de wereld zoveel erger is, dan is het vrije westen binnenkort niet zo vrij meer!
Veilig is het al niet meer.

Kortom open een topic met gepaste titel als je over het leed in de wereld wilt praten en je oplossingen daarvoor, maar praat in dit topic over terreuraanslagen met islamitische grondslag en de oplossingen daarvoor.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 02 sep 2017 15:59

Even wat andere cijfers bijna de helft van de hier levende moslims vind dat de Sharia boven de Nederlandse wet gaat.

Ook achten ze geweld in deze tegen medeburgers geoorloofd.
Er is dus een enorm potentieel aan terroristen in Nederland.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2736 ... sch__.html

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 02 sep 2017 16:12

babbel schreef:
02 sep 2017 14:46
@Labyrint,
Sommigen moeten eerst eens flink gebeten worden voordat die wakker worden.
Hoe dan? Wakker worden in Thailand is anders. Dan ga je even naar de markt voor wat roerbakgroenten.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 02 sep 2017 18:21

Labyrint schreef:
02 sep 2017 14:37
02 sep 2017 12:45
Je vraagt naar de bekende weg. Een trol-vraag als bezigheidstherapie welke ik afwijs. Sinds Pim Fortuyn er voor het eerst over sprak is de discussie over integratie pas echt losgebarsten. En we zijn NIETS opgeschoten. Dat is algemeen bekend. Europa zit met de handen in het haar. Er is een Turkije deal. Dubbele paspoorten, foute moskeeën. criminaliteit, werkeloosheid, ghetto en shariawijken, vrouwenonderdrukking, etc.etc. Het is dagelijks in het nieuws maar weet jij veel.
Ik vroeg om argumentatie, niet om nog meer onsamenhangende kreten. Mag ik je wijzen op regel E5?
Ik wens u alle goeds

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 02 sep 2017 18:37

TIBERIUS CLAUDIUS schreef:
02 sep 2017 15:59
Even wat andere cijfers bijna de helft van de hier levende moslims vind dat de Sharia boven de Nederlandse wet gaat.

Ook achten ze geweld in deze tegen medeburgers geoorloofd.
Er is dus een enorm potentieel aan terroristen in Nederland.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2736 ... sch__.html
Geweld om de Islam te verdedigen is nog geen terrorisme. Nederlanders hebben ook geweld gebruikt (in de 80-jarige oorlog) om het protestantisme te verdedigen. Was dan dus ook fout? Je trekt wel heel vergaande conclusies uit heel weinig data. Bovendien sprak je in (een van de) de vier beweringen waarvoor je me nog geen argumentatie hebt aangeboden, van een overgrote meerderheid. 45% is geen meerderheid, laat staan "overgroot".
Ik wens u alle goeds

TIBERIUS CLAUDIUS
Diehard

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS » 02 sep 2017 18:54

02 sep 2017 18:37
Geweld om de Islam te verdedigen is nog geen terrorisme.
Verdraaiing het gaat niet om verdediging maar om verbreiding.

PS.
De tachtigjarige oorlog was geen godsdienstoorlog maar een economische.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 02 sep 2017 19:00

Erik schreef:
02 sep 2017 15:57
Als we onze kop in het zand blijven steken omtrent de islam in Europa, radicalisering, grote stromen (economische) "vluchtelingen" omdat bijvoorbeeld ander leed in de wereld zoveel erger is, dan is het vrije westen binnenkort niet zo vrij meer!
Veilig is het al niet meer.

Kortom open een topic met gepaste titel als je over het leed in de wereld wilt praten en je oplossingen daarvoor, maar praat in dit topic over terreuraanslagen met islamitische grondslag en de oplossingen daarvoor.
We zijn in Europa nog nooit veiliger geweest dan in deze eeuw. Dus jouw "veilig is het al lang niet meer," berust niet op feiten. Ik spreek verder in dit topic voornamelijk over terreuraanslagen me een islamitische achtergrond. Ook 7 van de 12 zinnen uit mijn openingsbericht gaan uitsluitend daar over. één over Siera Leone, en 4 over beiden. een zin gaat over verkeersongevallen én de betreffende terreuraanslag. Dus de topictitel wordt - mede door de andere deelnemers in dit topic - alleszins recht gedaan.

Terreur is nog altijd aan de orde. Het is niet het belangrijkste gevaar dat we te duchten hebben, maar het is wel een van de meest immorele gevaren. Daarom treft het ons zo.
Ik wens u alle goeds

Plaats reactie