2e en 3e generatie moslims, integratie en nieuwkomers.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Boerenverstand
Forum fan

Re: 2e en 3e generatie moslims, integratie en nieuwkomers.

Bericht door Boerenverstand » 17 sep 2018 22:47

Labyrint schreef:
16 sep 2018 12:38
Ik moest even zoeken naar een plek om dit bericht te plaatsen. Maar ik denk dat het hier past bij integratie en nieuwkomers.

Pieter van Vollenhoven Re-Tweette dit bericht op zijn Twitter -- https://twitter.com/Michael_Heaver/stat ... 4555677696 — en vond het "verschrikkelijk". En dat is het. Maar meestal helpt dat niet heel veel. Iets ‘verschrikkelijk’ vinden. Of “geschokt reageren”, of met ‘afschuw’. Het lijkt mij onvoldoende. Het is dagelijkse kost. En het verergert. Ik hoop dat Pieter van Vollenhoven nog wat vaker op zijn Twitter op de juiste bronnen klikt inplaats van ernaast en eens stevig met George Soros gaat praten. Of met de gestoorde Guy Verhofstadt. De schaapjes-politie is het respect (en dus het gezag) al jaren kwijt. En eerlijk is eerlijk. Wie zijn wij om dit niet samen met Pieter van Vollenhoven even verschrikkelijk te durven vinden op Freethinker waar we samen natuurlijk niet weg-kijken. Toch?
Dit lijkt op "Taghoet":
https://www.geenstijl.nl/4396921/hans_jansen_taghoet/

Zou dat het misschien kunnen zijn?
Hopelijk wordt er serieus onderzoek naar gedaan of dit één van de redenen is.
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 18 sep 2018 11:22

Labyrint schreef:
17 sep 2018 17:28
Als het bericht volgens jou niet in dit onderwerp bij ‘integratie en nieuwkomers’ past (want ik weet op mijn beurt weer niet hoe “jij het ziet” dan kun je het bericht elders herplaatsen wat mij betreft.
Maar als jij het hier hebt gezet, dan moet jij toch gedacht hebben dat het hier paste. Op welke basis heb je dat gedacht?
Labyrint schreef:
En ik heb een vraag: Wat is er mis met beelden van Twitter?
Is er dan iets mis met beelden van Twitter? Wie beweert dat dan?
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
Mijn Unitarian Jihad Naam: Sister Sabre of Patience; Haal de jouwe hier
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 18 sep 2018 16:27

axxyanus schreef:
18 sep 2018 11:22
Labyrint schreef:
Als het bericht volgens jou niet in dit onderwerp bij ‘integratie en nieuwkomers’ past (want ik weet op mijn beurt weer niet hoe “jij het ziet” dan kun je het bericht elders herplaatsen wat mij betreft.
Maar als jij het hier hebt gezet, dan moet jij toch gedacht hebben dat het hier paste. Op welke basis heb je dat gedacht?
Heel simpel. Op basis van het volgen, lezen en bekijken van het nieuws qua misstanden met integratie en problemen met gezag in de grote steden van Europa op dit gebied. Maar nogmaals: als jij vind dat het elders beter past— ga gerust je gang. Ik ben heel erg benieuwd waar je het bericht dan gaat onderbrengen. En welke titel je eraan gaat geven.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 18 sep 2018 16:34

Fish schreef:
17 sep 2018 22:41
Labyrint schreef:
17 sep 2018 20:57
Het verschil tussen de grote steden en dorpen. Barneveld vs Rotterdam bijvoorbeeld. Of zijn daar in Barneveld nu ook al multi-culti probleem wijken? Dat gaat al snel dan.
Men loopt daar verstandelijk achter volgens jou, geef daar eens een voorbeeld van?
In de grote steden is men al jaren lang bekend met integratie problemen. In dorpen heeft men daar (nog) geen last en vaak totaal geen weet van. Is het werkelijk zo moeilijk te begrijpen? Of ben je aan het ‘trollen’ zoal dat heet. Er klinkt namelijk nergens verontwaardiging over het getoonde filmpje waar deze man op de grond verrot wordt geschopt. Dat zou toch het meest logisch zijn i.p.v. op mij persoonlijk te reageren. Vind je het dan niet erg dat zoiets gebeurd, of is het toch maar een “ver van je dorp show”?
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 18 sep 2018 21:01

Labyrint schreef:
18 sep 2018 16:34

In de grote steden is men al jaren lang bekend met integratie problemen. In dorpen heeft men daar (nog) geen last en vaak totaal geen weet van. Is het werkelijk zo moeilijk te begrijpen? Of ben je aan het ‘trollen’ zoal dat heet. Er klinkt namelijk nergens verontwaardiging over het getoonde filmpje waar deze man op de grond verrot wordt geschopt. Dat zou toch het meest logisch zijn i.p.v. op mij persoonlijk te reageren. Vind je het dan niet erg dat zoiets gebeurd, of is het toch maar een “ver van je dorp show”?
Dat iemand die op de grond ligt in elkaar geschopt wordt is walgelijk en die lui moeten ze een jaar of tien achter slot en grendel zetten.
Maar dat 'verstandelijk achter lopen' klinkt nogal denigrerend vandaar mijn doorvragen.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 18 sep 2018 21:45

Labyrint schreef:
18 sep 2018 16:27
axxyanus schreef:
Labyrint schreef:
Heel simpel. Op basis van het volgen, lezen en bekijken van het nieuws qua misstanden met integratie en problemen met gezag in de grote steden van Europa op dit gebied.
Op welke manier kom jij tot het besluit dat dit filmpje daarover gaat? Het is niet omdat in het nieuws bepaalde zaken aan bod komen, dat een willekeurig filmpje daar ook over gaat.
Labyrint schreef:
Maar nogmaals: als jij vind dat het elders beter past— ga gerust je gang. Ik ben heel erg benieuwd waar je het bericht dan gaat onderbrengen. En welke titel je eraan gaat geven.
Ik probeer nu vooral jou gedachtengang te achterhalen.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 19 sep 2018 09:13

axxyanus schreef:
18 sep 2018 21:45
Labyrint schreef:
axxyanus schreef:

Heel simpel. Op basis van het volgen, lezen en bekijken van het nieuws qua misstanden met integratie en problemen met gezag in de grote steden van Europa op dit gebied.
Op welke manier kom jij tot het besluit dat dit filmpje daarover gaat? Het is niet omdat in het nieuws bepaalde zaken aan bod komen, dat een willekeurig filmpje daar ook over gaat.
Alweer de vraag. Is dit nu zo'n "Axxyanisme loop"?

Nogmaals. (!) Op basis van het volgen, lezen en bekijken van het nieuws qua misstanden met integratie en problemen met gezag in de grote steden van Europa op dit gebied.

Dus? Nogmaals. Door het volgen van het dagelijks NIEUWS

Dagelijks....

Vandaag! ------>>>>>>> https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ce=twitter

Ik hoop niet dat ik het nogmaals moet uitleggen. Jezusmaria!

De VVD die gaat er nu wat aan doen hoor. :lol: En dit is zelfs de Volkskrant die hier nu al mee durft te komen.

Ik gaf al aan in het eerste bericht dat ik niet precies zeker was waar en in welke context ik het zou plaatsen.

Dus als jij het 'weet' mag je het ver-plaat-sen. Maar die hint snap je blijkbaar ook al niet.

Dit soort gebeurtenissen zijn schering en inslag. Men noemt ze in de linkse media tegenwoordig in het algemeen: “verwarden” om jou niet wakker te maken. Ik zie een vijf tot tien van dit soort walgelijke filmpjes van dit soort per week voorbijkomen. Maar nogmaals vanonder een steen het nieuws volgen lukt niet. Als het al in het nieuws komt (!)

Maar nogmaals. Want het muntje valt niet. Verplaats het bericht naar een andere plek aan bijvoorbeeld de linkerzijde en doe er uitleg met saus bij waarom het niet zou gaan over mislukte integratie maar over een multicultureel buurtfeestje ofzo. Dat verhaal lijkt me nog interessanter om er naast te houden. De opinie van mij lag nogal voor de hand immers. Goeie eerste gok of generalisatie van mij waar de jongens eigenlijk gewoon maar wat basic-kattenkwaad uithalen.
Labyrint schreef:
Maar nogmaals: als jij vind dat het elders beter past— ga gerust je gang. Ik ben heel erg benieuwd waar je het bericht dan gaat onderbrengen. En welke titel je eraan gaat geven.
axxyanus schreef:
Ik probeer nu vooral jou gedachtengang te achterhalen.
Oh, Ik de jouwe liever niet als ik heel eerlijk ben. Axxyanisme noemt men het hier tegenwoordig toch?

Maar goed. Gedachtengang. Misschien kun je hier wat mee. Laat ik het zo zeggen, elke keer als Theo Hiddema weer eens ergens aan het woord is, zoals eergisterenavond in Deventer dan zit ik dus voortdurend ja te knikken en wil ik nu al gaan stemmen ipv 20 Maart 2019. Dit soort geweld neemt alleen maar toe en het is de reden dat ik FVD heb gestemd en in Maart volgend jaar weer zal doen.

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 19 sep 2018 09:40

Labyrint schreef:
19 sep 2018 09:13
axxyanus schreef:
Labyrint schreef:

Alweer de vraag. Is dit nu zo'n "Axxyanisme loop"?

Nogmaals. (!) Op basis van het volgen, lezen en bekijken van het nieuws qua misstanden met integratie en problemen met gezag in de grote steden van Europa op dit gebied.
Nogmaals wat heeft dat filmpje met het nieuws te maken? Ik stel een vraag over dat filmpje en jij begint over het nieuws. Jij hebt tot nu toe nog geen enkel inhoudelijk element uit dat filmpje opgenoemd als reden om dat filmpje hier te plaatsen.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 19 sep 2018 09:51

Nogmaals. Je moet het dagelijkse nieuws hierover volgen. Vanonder de steen komen. Zo simpel is het.
Stukje context uit de Volkskrant al te moeilijk? Dan is er geen hoop.
axxyanus schreef:
19 sep 2018 09:40
Nogmaals wat heeft dat filmpje met het nieuws te maken? Ik stel een vraag over dat filmpje en jij begint over het nieuws.
Ik begin inderdaad over het nieuws. Omdat het (dagelijks) nieuws IS. Het is me wel duidelijk dat het voor jou geen nieuws is. Ik hou het erbij. Want je kan het blijkbaar niet bevatten. Je kunt er niet bij.

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 19 sep 2018 11:38

Labyrint schreef:
19 sep 2018 09:51
Nogmaals. Je moet het dagelijkse nieuws hierover volgen. Vanonder de steen komen. Zo simpel is het.
Stukje context uit de Volkskrant al te moeilijk? Dan is er geen hoop.
Dat het dagelijkse nieuws zeer pertinent is wat dit topic betreft, maakt dat filmpje nog niet pertinent.
Labyrint schreef:
19 sep 2018 09:51
axxyanus schreef:
19 sep 2018 09:40
Nogmaals wat heeft dat filmpje met het nieuws te maken? Ik stel een vraag over dat filmpje en jij begint over het nieuws.
Ik begin inderdaad over het nieuws. Omdat het (dagelijks) nieuws IS. Het is me wel duidelijk dat het voor jou geen nieuws is. Ik hou het erbij. Want je kan het blijkbaar niet bevatten. Je kunt er niet bij.
Maar hoort dat filmpje bij dat nieuws? Op welke manier is dat filmpje een illustratie van dit topic en niet gewoon een filmpje van bv 10de generatie inheems tuig dat iemand overvalt? Zijn het moslims in dat filmpje? Aan wat zou je dat kunnen zien?

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 19 sep 2018 12:02

axxyanus schreef:
19 sep 2018 11:38
Maar hoort dat filmpje bij dat nieuws? Op welke manier is dat filmpje een illustratie van dit topic en niet gewoon een filmpje van bv 10de generatie inheems tuig dat iemand overvalt? Zijn het moslims in dat filmpje? Aan wat zou je dat kunnen zien?
Ik blijf me niet herhalen. Nogmaals: Vorm je geheel eigen verzachtende mening over het getoonde en verplaats het dan maar en geef er een topic titel aan. "Malle jongens" ofzo. Ik ben van mening dat we een enorm probleem hebben met integratie en dit is naar mijn opinie 1 van de vele voorbeelden uit een stadswijk. Opvallend vind ik. Je vind er zelf helemaal niets van. Je hebt geen enkele verontwaardiging getoond over het filmpje en de man die daar op de grond ligt maar je hebt je slechts en direct verontwaardigd op mij gericht om 'uitleg'. Joost mag weten om welke reden. Waar ben je nu eigenlijk op uit? Zoals ik al zei. Volg simpelweg het (dagelijkse) nieuws hierover. Vandaag het AD en Volkskrant. Dit gaat over Europese stadswijken die ontwricht worden door dit soort gebeurtenissen en gelazer. Volg je dan geen nieuws hierover? Je vind deze dingen niet vreselijk? Je hebt er geen mening over?

axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus » 19 sep 2018 12:29

Labyrint schreef:
19 sep 2018 12:02
axxyanus schreef:
19 sep 2018 11:38
Ik blijf me niet herhalen. Nogmaals: Vorm je geheel eigen verzachtende mening over het getoonde en verplaats het dan maar en geef er een topic titel aan. "Malle jongens" ofzo. Ik ben van mening dat we een enorm probleem hebben met integratie en dit is naar mijn opinie 1 van de vele voorbeelden uit een stadswijk die in een getto veranderd.
Een stadswijk die in een getto verandert, kan ook gebeuren door andere oorzaken dan hierboven in de topic-titel vermeld worden. Wat is de reden dat jij denkt dat dit filmpje specifiek iets met migratie te maken heeft? Hoe bepaal je dat de criminele feiten gepleegd door het tuig in dat filmpje gelinkt zijn met migratie?
Labyrint schreef:
19 sep 2018 12:02
Opvallend vind ik. Je vind er zelf helemaal niets van. Je hebt geen enkele verontwaardiging getoond over het filmpje en de man die daar op de grond ligt maar je hebt je slechts en direct verontwaardigd op mij gericht om 'uitleg'. Joost mag weten om welke reden.
Dat was geen verontwaardiging, dat was nieuwsgierigheid. Dat wat er in dat filmpje gebeurt ernstige feiten zijn, die moeten vervolgd worden, daar ben ik het volledig mee eens. Maar dat is het geval onafhankelijk of het tuig dat we daarin te zien krijgen, 3de generatie moslims zijn of 10de generatie inheemse criminelen. In het eerste geval hoort dat filmpje hier thuis want het topic hier gaat o.a. over 3de generatie moslims, in het tweede geval niet, want het topic gaat niet over o.a. 10de generatie inheemse criminelen.

Ik heb naar dat filmpje gekeken en zag niet zo direct iets waarop ik mij kon baseren om te bepalen met welke twee mogelijkheden we hier te maken hadden. Aangezien jij dit filmpje hier geplaatst had, ging ik ervan uit dat jij wel iets gezien had waarmee je kon bepalen met welke twee mogelijkheden we in dit filmpje te maken hadden en ik was daar nieuwsgierig naar, vandaar mijn vraag.

Maar blijkbaar heb jij ook niets gezien waaruit je zo'n besluit kon trekken en ging je daar gewoon maar vanuit.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 19 sep 2018 16:39

axxyanus schreef:
19 sep 2018 12:29
Waaraan denk jij dat je dat kunt zien. Op de grond ligt in ieder geval een "witte man" (zo heet dat tegenwoordig) . Of issie nou roze? Ik vermoed zelf dat de mannen die zijn hoofd eraf proberen te schoppen van niet westerse origine zijn, en dat de integratie ook met hen is mislukt anders zouden ze dit soort wreedheden niet begaan en waren ze aan het werk. Maar zeker weten doe ik het niet. Dat moet de politie maar uitzoeken. Als ze het durven wagen deze wijk in te trekken.
Een stadswijk die in een getto verandert, kan ook gebeuren door andere oorzaken dan hierboven in de topic-titel vermeld worden.
Dan kan dit al reeds gehavende topic alweer gesplitst worden en opnieuw van een nieuwe titel worden voorzien daar dit alles volgens jou niets met de ons allen welbekende mislukte integratie te maken heeft. Je kunt deze topics waar het over moslims gaat ook steevast sluiten zodat niemand het er ooit meer over kan hebben.
Wat is de reden dat jij denkt dat dit filmpje specifiek iets met migratie te maken heeft? Hoe bepaal je dat de criminele feiten gepleegd door het tuig in dat filmpje gelinkt zijn met migratie?
Ik volg gewoon het dagelijkse nieuws en de gebeurtenissen in Europa (probeer het ook eens te volgen) aangaande al deze ellende die ons overspoelt. En er komt nog veel meer ellende aan vrees ik
Dat was geen verontwaardiging, dat was nieuwsgierigheid.
Oh ja joh..
Dat wat er in dat filmpje gebeurt ernstige feiten zijn, die moeten vervolgd worden, daar ben ik het volledig mee eens. Maar dat is het geval onafhankelijk of het tuig dat we daarin te zien krijgen, 3de generatie moslims zijn of 10de generatie inheemse criminelen.

Jij denkt dat het 10de generatie inheemse criminelen zijn. Wel dan is het al helemaal 100 % zeker dat er iets ernstig mis is met integratie en gezag.
In het eerste geval hoort dat filmpje hier thuis want het topic hier gaat o.a. over 3de generatie moslims, in het tweede geval niet, want het topic gaat niet over o.a. 10de generatie inheemse criminelen.
Niemand weet meer waar dit topic over MAG gaan.
Jagang schreef:
15 apr 2017 13:39
Het is mij niet meer duidelijk waarover ik hier nog wel en niet kan posten. Ik mijd het topic verder.
Ik weet wat. Verander de titel nogmaals met de toevoeging: "Maar het kunnen ook 10e generatie inheemse criminelen zijn". Dan staan de gewenste "doelpalen" op zo'n ruime afstand van elkaar dat niemand zich hier ooit 'gekwetst' kan voelen of gediscrimineerd.
Ik heb naar dat filmpje gekeken en zag niet zo direct iets waarop ik mij kon baseren om te bepalen met welke twee mogelijkheden we hier te maken hadden.
Doe geen moeite. Ik geloof namelijk direct dat je het niet kan vatten.
Aangezien jij dit filmpje hier geplaatst had, ging ik ervan uit dat jij wel iets gezien had waarmee je kon bepalen met welke twee mogelijkheden we in dit filmpje te maken hadden en ik was daar nieuwsgierig naar, vandaar mijn vraag.
Ik vermoed zelf dat het om een onderdeel van de ons aller welbekende "mislukte integratie" gaat. Wat jij onder die steen allemaal vermoed weet ik niet. Ik wil het niet weten eigenlijk.

We moeten samen nog steeds een nieuwe topic-titel verzinnen he?

Petra
Superposter

Bericht door Petra » 12 okt 2018 05:32

https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b8438c31/
Omdat ik niet weer of iedereen de link kan openen plak ik veel.
De laatste alinea vond ik het leukst en is de reden dat ik het hier plaats en niet bij veganisme.
Veganisme en de islam horen voor Hoda Hamdaoui bij elkaar

Een groeiende groep moslims zweert het eten van vlees af en wordt vegetariër of veganist, weet René Romer, specialist in ‘etnomarketing’. Hij ziet het aan de klanten met hoofddoekjes in veggierestaurants en bij de schappen met vleesvervangers in supermarkten. En ze manifesteren zich in de virtuele wereld met blogs en Facebookgroepen als de de ‘Vegan Muslim community’ (4.519 leden) en de ‘Vegetarian Muslims Group’ (3.600 leden).

Als leek associeer ik islam in culinair opzicht met dierlijk voedsel. Door lam of kip in tajines in Marokko en het ritueel slachten van een schaap voor het belangrijkste feest van het jaar, Eid el Adha – in Nederland volgens moslims ten onrechte ‘Offerfeest’ genoemd.

Veel moslims zijn een vleescultuur gewend en daarom is vegetarisme en veganisme wel een opvallende trend, zegt Azzarhouni. Vooral een feestmaaltijd zonder vlees is een wat armoedige vertoning. Vlees eten is toegestaan volgens de Koran, met uitzondering van enkele vleessoorten zoals varken. En onder een aantal voorwaarden.

Hoda Hamdaoui uit Utrecht, geboren in Marokko en opgegroeid in Veenendaal, kan uitleggen hoe het zit. De 44-jarige interimmanager eet al 18 jaar vegetarisch en sinds een jaar zweert ze als veganist alle dierlijke producten af.

Hoda heeft net gesport in een holistische sportschool - ‘die is alleen voor vrouwen en er zijn aparte douchehokjes’. Ze bestelt een hamburger ‘die smaakt als echt vlees’ maar het dus niet is. Het gestapelde broodje is omringd door druppels veganmayo, aardappelsalade, sla en plakjes chioggiabiet. Of je je neus ervoor ophaalt of niet, veganistische gerechten zijn vaak kunststukjes, een lust voor het oog.

Op haar 12de is ze getuige van de slacht van een konijn door haar vader. De jonge Hoda ziet ‘een siddering’ door het stervende beestenlijfje gaan. Zielig! Vanaf dat moment kan ze geen hap konijnenvlees meer door haar keel krijgen. Omdat het eten van andere beesten haar ook tegenstaat gaat ze steeds minder vlees eten. Haar moeder geeft haar de ruimte en kookt vegetarische gerechten voor haar. Ouder en wijzer wordend over Koran en bio-industrie zweert Hoda vleesgerechten helemaal af zodra ze als twintiger op zichzelf gaat wonen.

In de overleveringen (Hadith) in de Koran staat dat een moslim goed moet zijn voor mens en dier, plus een reeks richtlijnen voor de slacht zoals de voorwaarde dat het beest een goed leven heeft gehad. Alleen dan is vlees halal. Hoda weet dat er moslims zijn die vegetariër zijn geworden omdat zij de moderne manier van fokken en slachten niet halal vinden. Aan de gerechten op Marokkaanse bruiloften ziet ze de laatste paar jaar dat vegetarisme en veganisme een geaccepteerd verschijnsel aan het worden zijn.

‘Gast’ op de aarde
Haar gaat het er vooral om dat zij, zoals de Koran voorschrijft, goed wil zijn voor mens en dier. Een dier zijn leven ontnemen om het op te eten, vindt Hoda in strijd daarmee. ‘Dieren zijn er niet voor de mens. We hebben hen ook niet nodig om gezond te leven.’ Ze voelt zich een ‘gast’ op deze aarde en wil daar ‘netjes’ mee omgaan. Vlees eten mag dan wel halal en sociaal geaccepteerd zijn onder moslims, voor haar horen islam en veganisme juist bij elkaar.

Haar familie heeft geen moeite met haar afwijkende standpunt. Ook niet met haar keuze, als enige van de vrouwen, geen hoofddoek te dragen. Deze zomer beleefde Hoda haar eerste veganistische Eid el Adha. Zonder familie. Haar moeder vierde het in Marokko. Haar boers en zussen gingen akkoord dat ze het familiefeest niet zou bijwonen, mits ze niet alleen thuis zou blijven met een bakje noten en fruit, zoals tijdens Iftar in de ramadanmaand. Dat beloofde ze. Hoda reisde met twee vriendinnen naar het Tasjesmuseum in Amsterdam voor een veganistische high tea. En plantte vlaggetjes met ‘Happy Eid’ in hun drinkglas. ‘Bij Eid el Adha draait alles om het schaap. De hele dag wordt gepraat over de slacht, over de andere schapen in het slachthuis, over het vlees.’ Daar wilde ze ver van blijven. Geloof is iets persoonlijks, vindt Hoda. ‘Dit is mijn islam.’
Braver dan the braafste braverik!

"If the mind can find no meaning, then the senses give it. Live for this, wretched being that you are."
― Anne Rice, The Queen of the Damned

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 12 okt 2018 06:02

Petra schreef:
12 okt 2018 05:32
Vlees eten is toegestaan volgens de Koran, met uitzondering van enkele vleessoorten zoals varken. En onder een aantal voorwaarden.
De Koran stelt expliciet dat alleen varkensvlees en bloed niet zijn toegestaan en wijst alle verdere beperkingen expliciet af. Zaken als ritueel slachten hangen dan ook samen met het verbod op bloed-consumptie.
Ik wens u alle goeds

Plaats reactie