2e en 3e generatie moslims, integratie en nieuwkomers.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Labyrint
Bevlogen

2e en 3e generatie moslims, integratie en nieuwkomers.

Bericht door Labyrint » 13 apr 2017 23:44

lanier schreef:De meeste aanslagen hier zijn gepleegd door 2e en 3e generaties die juist met name teleurgesteld waren in de desinteresse van het westerse volk in de toestand in oorlogsgebieden. Een beetje medeleven tonen is vaak al teveel gevraagd.
Je lijkt haast medelijden/begrip te hebben met de daders van deze verschrikkelijke aanslagen en neemt nog een soort van de schuld op je ook. Juist omdat het 2e en 3e generatie moslims zijn verwacht ik helemaal niets van de toekomst en integratie met nóg meer immigranten waartussen vele oorlogsmisdadigers naar binnen glippen. Ik vind het echt van de gekke wat er allemaal gebeurd in ons land. Wat is dat voor een weke houding tegen dit enorme gevaar dat ons land langzaam kapot maakt? Dan weer gezeik met Turken en Erdogan. Nu weer gezeik met Eritrea wat hier wordt uitgevochten. En ga zo maar door....
reactie op https://www.freethinker.nl/forum/viewto ... 46#p522346" onclick="window.open(this.href);return false;, Maria
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Labyrint
Bevlogen

Re: (Asielzoekers) Toelaten of niet? Moralistisch gezien....

Bericht door Labyrint » 14 apr 2017 11:11

lost and not found yet! schreef:En waarom zijn de veronderstelde oorlogsmisdadigers (bijna) altijd Islam gerelateerd? Waar zegt dat iets over?
Wat nu, als je zelf een antwoord moest geven, op je eigen vraag?
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 14 apr 2017 11:32

Ook hier geldt: Gevoel en ratio gaan niet samen. Mijn gevoel zegt: Terug naar de jaren 60 en 70 waar je je buren nog kende en waar een buitenlander een curiositeit was. Integratie klinkt prachtig en opvang van asielzoekers als bijna vanzelfsprekend, maar de cultuurverschillen zijn nog te groot en het aanpassingsvermogen van de mens te klein.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 14 apr 2017 12:13

dikkemick schreef:Ook hier geldt: Gevoel en ratio gaan niet samen. Mijn gevoel zegt: Terug naar de jaren 60 en 70 waar je je buren nog kende en waar een buitenlander een curiositeit was. Integratie klinkt prachtig en opvang van asielzoekers als bijna vanzelfsprekend, maar de cultuurverschillen zijn nog te groot en het aanpassingsvermogen van de mens te klein.
In de landelijke streekjes is men nog steeds multi-culti over te halen. Die rennen nog naïef naar buiten met vers gebakken koekjes voor de immigranten. Weten niets van 'dolken in de rug'. En als ze een dolk voelen dan zoekt ze steevast de schuld bij zichzelf en bieden excuus aan aan de prikker. Het lijkt wel een soort Stockholm syndroom. Over Vikingen zonder ballen gesproken. In de verschrikkelijke buitenwijken van Zweden begint men een beetje wakker te worden van deze lieverds in hun mooie land. In Frankrijk en Groot Britannie word men ook wakker. Oh, en in Nederland is dat ook bezig. Ik verbaas me over de groeiende maat aan eerlijkheid van de NPO ineens. Helaas ná de verkiezingen pas

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 14 apr 2017 15:01

Labyrint schreef:
lanier schreef:De meeste aanslagen hier zijn gepleegd door 2e en 3e generaties die juist met name teleurgesteld waren in de desinteresse van het westerse volk in de toestand in oorlogsgebieden. Een beetje medeleven tonen is vaak al teveel gevraagd.
Je lijkt haast medelijden/begrip te hebben met de daders van deze verschrikkelijke aanslagen en neemt nog een soort van de schuld op je ook. Juist omdat het 2e en 3e generatie moslims zijn verwacht ik helemaal niets van de toekomst en integratie met nóg meer immigranten waartussen vele oorlogsmisdadigers naar binnen glippen. Ik vind het echt van de gekke wat er allemaal gebeurd in ons land. Wat is dat voor een weke houding tegen dit enorme gevaar dat ons land langzaam kapot maakt? Dan weer gezeik met Turken en Erdogan. Nu weer gezeik met Eritrea wat hier wordt uitgevochten. En ga zo maar door....
Ik heb totaal geen medelijden met de daders van de aanslagen en ik neem helemaal geen schuld op me.
De tweede bevolkingsgroep in Nederland zijn de Turken waarvan we zo'n half miljoen hebben. Die zijn niet de laatste tijd deze kant op gekomen. Nee, dat zijn de gastarbeiders die wij deze kant op lieten komen in met name de jaren 60 en 80. Waren er toen ook geradicaliseerde moslims die aanslagen pleegden?
Niet alle oorlogslachtoffers zijn moslims overigens en al helemaal niet zijn ze potentiele misdadigers.
Als je de grenzen wilt dichtgooien dan moet je artikel 14 schrappen. Wil je dat?

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 14 apr 2017 15:26

lanier schreef:Ik heb totaal geen medelijden met de daders van de aanslagen en ik neem helemaal geen schuld op me.

Nou ok. Ik zei al: Het lijkt erop.
lanier schreef:De tweede bevolkingsgroep in Nederland zijn de Turken waarvan we zo'n half miljoen hebben. Die zijn niet de laatste tijd deze kant op gekomen. Nee, dat zijn de gastarbeiders die wij deze kant op lieten komen in met name de jaren 60 en 80. Waren er toen ook geradicaliseerde moslims die aanslagen pleegden?
Nee maar nu wel he? Kennelijk is er iets grandioos mis met de integratie.
lanier schreef:Niet alle oorlogslachtoffers zijn moslims overigens en al helemaal niet zijn ze potentiele misdadigers.
Als je de grenzen wilt dichtgooien dan moet je artikel 14 schrappen. Wil je dat?
Geen idee. Weet jij de oplossing? Zoals het nu gaat, gaat het van kwaad tot erger in Europa. Wil je dat? In de regio opvangen is een optie. Daar waar ze hetzelfde geloof belijden. En als zij al hier worden opgevangen tijdelijke opvang. Maar die discussie ben ik in 2015 maar gestopt tegenover o.a. Kiks toen hij over de NSDAP begon en dat soort flauwigheden.

Een verschil van mening en standpunt dus.

Labyrint
Bevlogen

Re:2e en 3e generatie moslims, integratie en nieuwkomers.

Bericht door Labyrint » 14 apr 2017 15:57

Zoals het nu gaat, en zien in het nieuws, gaat het van kwaad tot erger in Europa. In de regio opvangen is een optie. Daar waar ze hetzelfde geloof belijden. En als zij al hier worden opgevangen tijdelijke opvang. Dan is het probleem een heel stuk beter onder controle.

Peter van Velzen
Moderator

Re: Re:2e en 3e generatie moslims, integratie en nieuwkomers

Bericht door Peter van Velzen » 14 apr 2017 18:59

Labyrint schreef:Zoals het nu gaat, en zien in het nieuws, gaat het van kwaad tot erger in Europa. In de regio opvangen is een optie. Daar waar ze hetzelfde geloof belijden. En als zij al hier worden opgevangen tijdelijke opvang. Dan is het probleem een heel stuk beter onder controle.
Dus we hadden de fabrieken naaar Marokko en Turkije moeten brengen zodat we de gastarbeiders dáár op hadden kunnen vangen? Brilliant idee! Dat hadden we inderdaad moeten doen. . . .
Ik wens u alle goeds

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 14 apr 2017 19:49

Peter van Velzen schreef:
Labyrint schreef:Zoals het nu gaat, en zien in het nieuws, gaat het van kwaad tot erger in Europa. In de regio opvangen is een optie. Daar waar ze hetzelfde geloof belijden. En als zij al hier worden opgevangen tijdelijke opvang. Dan is het probleem een heel stuk beter onder controle.
Dus we hadden de fabrieken naaar Marokko en Turkije moeten brengen zodat we de gastarbeiders dáár op hadden kunnen vangen? Brilliant idee! Dat hadden we inderdaad moeten doen. . . .
Bovenstaande hoort hier helemaal niet. Het hoort in het andere gesloten topic dat over asielzoekers gaat zoals je wellicht wel heel goed weet. Het hele bericht is hier zó dus offtopic (geworden) en dáár kan het niet meer beantwoord worden.

Jagang
Ontoombaar

Re: 2e en 3e generatie moslims, integratie en nieuwkomers.

Bericht door Jagang » 15 apr 2017 01:05

"En nieuwkomers" staat er toch?

Ik ben van mening dat iedereen dient te kunnen wonen waar hij of zij wil wonen.
Mensen uitsluiten op grond van afkomst is willekeur, en in strijd met het niet-schaden beginsel.
Stel je voor dat ik geen trek heb in jou in mijn dorp, en je zou kunnen beletten om daar te gaan wonen.

De ene groep criminelen niet buiten de gevangenis laten, en de ander er in op grond van nationaliteit is ook willekeur.
Het is te gek voor worden om te beweren dat criminelen van niet-Nederlandse afkomst goed genoeg zijn om vrij rond te lopen in een ander land, zodat we andere mensen er mee opzadelen.
Als jij criminelen naar andere landen toe mag sturen, mogen andere landen ook criminelen hier naartoe sturen.

Als blanke mannen vrouwen lastig vallen duurt het even voordat we het opmerken, en dan veroordelen we ze wellicht.
Als gekleurde mannen van buiten Europa dat doen, menen we dat ze de vrouwen in hun land van herkomst maar moeten gaan lastigvallen.

Over de ratio gesproken...
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 15 apr 2017 01:54

Maar dat is steeds weer het dilemma. Puur rationeel gezien is de aarde van iedereen (mens EN dier), maar wij zijn niet puur rationeel! Ik voel me in eerste instantie Nederlander, dan pas aardbewoner. Ik meen(!) dan het eerste recht te hebben hier in Nederland te mogen wonen (omdat ik hier toevallig geboren ben). Maar of dat rationeel wel zo vanzelfsprekend is...
De mens is van nature al: "wij versus zij". Vandaar dat er (naar alle waarschijnlijkheid) nu geen Neanderthalers meer rondlopen. Homo sapiens was in de meerderheid en had uiteraard de meeste rechten. Stammen hebben altijd al ruzie gemaakt en wij blijken nog steeds niet anders in elkaar te zitten. Alleen hebben we het nu door!
Ook ik maak me schuldig aan gedachten als: "MIJN (Nederlandse) kinderen kunnen geen huurhuis krijgen, terwijl de asielzoekers overal gehuisvest worden. Egoïstische, maar wel begrijpelijke gedachten dus.
En zoals altijd moet er een zondebok zijn. En dit bij jezelf zoeken is niet ons sterkste punt.
En zo werkt het met integratie ook. Onze cultuur versus die van hullie!
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 15 apr 2017 05:40

Labyrint schreef:Bovenstaande hoort hier helemaal niet. Het hoort in het andere gesloten topic dat over asielzoekers gaat zoals je wellicht wel heel goed weet. Het hele bericht is hier zó dus offtopic (geworden) en dáár kan het niet meer beantwoord worden.
Mijn reactie kwam na de mededeling van Maria dat zij het onderwerp ging sluiten. Ik heb haar daarna verwijderd. en verbaas me dus over het feit dat ze hier weer te zien valt. Het was uiteraard lichtelijk sarcastisch bedoeld, omdat men de neiging heeft problemen met 2e en 3e-generatie allochtonen te verwarren met die van asielzoekers. Inderdaad horen jouw bericht zowel als mijn reactie erop hier niet thuis. Ik vermoed dat de moderator te veel hooi op haar vork heeft genomen en dat ze daardoor hier zijn blijven "hangen".
Ik wens u alle goeds

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 15 apr 2017 09:02

Peter van Velzen schreef:Mijn reactie kwam na de mededeling van Maria dat zij het onderwerp ging sluiten. Ik heb haar daarna verwijderd. en verbaas me dus over het feit dat ze hier weer te zien valt.

Ik verbaas me over het vreemde gedoe en stond perplex. Kan het andere topic weer open?
Peter van Velzen schreef:Het was uiteraard lichtelijk sarcastisch bedoeld, omdat men de neiging heeft problemen met 2e en 3e-generatie allochtonen te verwarren met die van asielzoekers.

Daar was ik zelf niet over begonnen. Niet dat dát wat uitmaakt want asielzoekers en integratie heeft direct verband met elkaar. Maar misschien dáár dan weer een 3e topic over splitsen om dáár weer over van mening te verschillen. Ik weet het niet hoe jullie dat bedenken. Weer een vinnige titel erboven die ik zelf niet zou bedenken en hoppa. Hij splitst, jij splitst, zij splitst. Wij splitsen.
Peter van Velzen schreef:Inderdaad horen jouw bericht zowel als mijn reactie erop hier niet thuis. Ik vermoed dat de moderator te veel hooi op haar vork heeft genomen en dat ze daardoor hier zijn blijven "hangen".
Chocolade, en misschien scheelt dat, kan een gelukzalig gevoel geven en het is pasen.
Vrolijk pasen allemaal in het team. :)

Dit is het zoveelste bericht dat hieraan wordt gewijd. Deze metadiscussie hoort hier niet thuis, maar in het feedback/klachten subforum. Voor de duidelijkheid zal ik een tijdlijn schrijven. Volgende soortgelijke berichten binnen een discussietopic zullen worden verwijderd. En volgt een waarschuwing. Maria

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 15 apr 2017 11:57

Meta discussie tgv. het feit, dat Labyrint de moderatie acties niet accepteert.
https://www.freethinker.nl/forum/viewto ... 00#p522500" onclick="window.open(this.href);return false;
Verplaatst naar Feedback subforum.
https://www.freethinker.nl/forum/viewto ... 52#p522552" onclick="window.open(this.href);return false;
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang » 15 apr 2017 13:39

Het is mij niet meer duidelijk waarover ik hier nog wel en niet kan posten. Ik mijd het topic verder.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford

Plaats reactie