De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Maria
Site Admin

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door Maria » 21 aug 2020 14:26

dikkemick schreef:
21 aug 2020 13:06
Rere...dat was/ben ik me terdege bewust. Ik heb het er zelfs later aan toegevoegd. Het bekt (i.g.v. Trump) gewoon beter.
Zo zag ik het ook. :lol: :lol:
Als parodie op de kleutertaal, die je vaak hoort uit de mond van Trump. =P~
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 22 aug 2020 00:11

Blunders met woorden zijn Trump niet vreemd. De president van de VS twittert ''Covfefe'' en laat het daarbij. Vervolgens noemt hij z'n eigen echtgenote Melanie, beschrijft de inbeslagname van een Amerikaanse drone door China als een ''unpresidented'' act (i.p.v. unprecedented) en zegt een ontmoeting te hebben gehad met de ''President van de Maagdeneilanden'', schijnbaar niet wetende dat de Maagdeneilanden Amerikaans grondgebied zijn waarvan hijzelf de president is.
Een mens zonder religie is als een vogel zonder fiets.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 22 aug 2020 02:26

vegan-revolution schreef:
21 aug 2020 05:01
 Eén van de slogans waarmee Donald Trump de aanval op Joe Biden opent :
Die aanval is snel genoeg gepareerd. Hij heeft het hem niet verteld, want Obama wist het al: Werk Trump het witte huis uit en vervang zijn ja-knikkers door bekwame mensen.
Ik wens u alle goeds

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 22 aug 2020 06:14

Maria schreef:
21 aug 2020 14:26
dikkemick schreef:
Rere...dat was/ben ik me terdege bewust. Ik heb het er zelfs later aan toegevoegd. Het bekt (i.g.v. Trump) gewoon beter.
Onzin, dit is namelijk een fout die een native speaker nooit maakt, ook Trump niet. De fouten die hij werkelijk maakt zijn veel leuker en te zien in hilarische compilaties ervan op YouTube. De meeste hebben te maken met zijn onbelezenheid, zodat hij grote moeite heeft wanneer hij een voor hem moeilijk woord wil uitspreken of op de prompter ziet voorbijgaan:
https://www.youtube.com/watch?v=jY0luez_2qk
https://www.youtube.com/watch?v=uOeWF0ZTi3s

"the oranges of the investigation" is mijn favoriet.
Maar ze zijn allemaal reuze grappig: "in April of twentythousandfourteen", "It's great to be back in Missuria", "Ghana, Guinea, Nambia", "Minionapolis", "deligitimatize", "really big benefishers", "House and Senate lawmarkers", "Americans of all walks of lice", "the liberal ation of Europe", "defensive mishes...and missiles", "the Federal government is conducking an aggressive investigation", "an anonommes, an anomonis", "heart, lung and liver transpants", "A brilliant star shone in the eastwisemen. Travelled"..., "the carannavirus" 8*)

Soms heeft hij een sterke neiging "to slur his words"; blijkbaar is dat het gevolg van bepaalde medicatie die hij gebruikt.
Born OK the first time

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 22 aug 2020 10:07

Ben benieuwd of Bannon - die onlangs werd gearresteerd en eventueel jaren in de gevangenis zal kunnen moeten zitten - de optie krijgt een boekje open te doen voor strafvermindering. Hij zal er rekening mee houden dat Trump niet wordt herkozen. Ben eveneens benieuwd hoe het Witte Huis zal omgaan met de comateuze Russische oppositieleider Alexei Navalny die nu naar een ziekenhuis in Berlijn is overgebracht. Indien men blijft zwijgen over de zaak, zal dat zeer verdacht zijn.

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 22 aug 2020 11:18

Rereformed schreef:
22 aug 2020 06:14
Maria schreef:
21 aug 2020 14:26
dikkemick schreef:
Onzin, dit is namelijk een fout die een native speaker nooit maakt, ook Trump niet.
Stopwoordje van jou. [-X
Je kunt gelijk hebben, maar een Nederlander, die dit in het Engels wil doen dus wel.
Dat zou onkunde kunnen zijn,
of gewoon als een grap die bij jou niet overkomt, omdat je direct de docent bent in deze en het eerst taalkundig beziet.
De fouten die hij werkelijk maakt zijn veel leuker en te zien in hilarische compilaties ervan op YouTube. De meeste hebben te maken met zijn onbelezenheid, zodat hij grote moeite heeft wanneer hij een voor hem moeilijk woord wil uitspreken of op de prompter ziet voorbijgaan:
https://www.youtube.com/watch?v=jY0luez_2qk
https://www.youtube.com/watch?v=uOeWF0ZTi3s

"the oranges of the investigation" is mijn favoriet.
Maar ze zijn allemaal reuze grappig: "in April of twentythousandfourteen", "It's great to be back in Missuria", "Ghana, Guinea, Nambia", "Minionapolis", "deligitimatize", "really big benefishers", "House and Senate lawmarkers", "Americans of all walks of lice", "the liberal ation of Europe", "defensive mishes...and missiles", "the Federal government is conducking an aggressive investigation", "an anonommes, an anomonis", "heart, lung and liver transpants", "A brilliant star shone in the eastwisemen. Travelled"..., "the carannavirus" 8*)

Soms heeft hij een sterke neiging "to slur his words"; blijkbaar is dat het gevolg van bepaalde medicatie die hij gebruikt.
Inderdaad :lol: :lol:

Maar van een andere orde.

BdO
Forum fan

Bericht door BdO » 23 aug 2020 11:19

vegan-revolution schreef:
21 aug 2020 05:01

Eén van de slogans waarmee Donald Trump de aanval op Joe Biden opent :

Er is dus iets te fixen aan dat Amerika, en dus nog steeds niet gefixt!

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 23 aug 2020 18:26

Hoe gelukkig zou Melania zijn met haar echtgenoot? Deze kennen we waarschijnlijk al allemaal:

Deze heeft nu een vervolg:

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 23 aug 2020 21:58

ChaimNimsky schreef:
23 aug 2020 18:26
Hoe gelukkig zou Melania zijn met haar echtgenoot? Deze kennen we waarschijnlijk al allemaal:

Deze heeft nu een vervolg:
Nou ja... hij heeft heel veel geld en wellicht hulp van familie, van regimes enz.. Sommige (dure) dames azen daarop.
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... En eenvoud is onze sleutel.

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 02 sep 2020 23:07

Zelfs na de Republikeinse conventie heeft Biden in de peilingen gemiddeld 8% voorsprong op Trump. Na het wegvallen van de economie, Trumps vreselijke behandeling van de corona-crisis en het niet nakomen van de beloftes aangaande de muur die Mexico wel zou betalen, het opsluiten van kinderen in kooien, het rechtelijke dwalen van vele van Trumps medewerkers, een impeachment-proces, het China debakel, het mislukken van de gesprekken met Noord Korea, plus de enorme reeks aan mislukkingen die hij op z'n naam heeft staan, doet Trump er natuurlijk vanalles aan om verdeeldheid te stichten en het geweld op te laten laaien, zodat hij zijn laatste pijlen nog kan richten op ''orde en veiligheid'''. Maar ook hiermee zal hij niet verder komen. Het gebeurt allemaal tijdens Trumps eigen presidentschap, dus hij heeft ook hier gefaald. Nog twee maandjes - oftewel precies 61 dagen, 7 uur en 53 minuten - en dan zijn de verkiezingen er. Heb daar 4 jaar naar gesmacht; 4 vreselijke jaren.

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 03 sep 2020 10:31

Al enige tijd lopen er twee topics over de US, hun president en de volgende verkiezingen parallel.
Met over en weer soms berichten met dezelfde soort actualiteiten.
Laten we voor nu de actualiteiten en nieuws over Amerika verder lopen via het topic Verkiezingen VS 2020

Daarom voorlopig en tot nader order een slotje op dit topic over speciaal Trump als president.

Gesloten