De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Bevlogen

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door Gerard R. » 06 jan 2020 11:19

https://www.ndtv.com/world-news/will-ch ... aq-2159263
Trump said that if Iraq asked US forces to leave and it was not done on a friendly basis, "we will charge them sanctions like they've never seen before ever. It'll make Iranian sanctions look somewhat tame."
Ik kan me niet anders voorstellen dan dat hij die regio nu echt kwijt is. :oops:
Hij speelt gewoon economische en militaire bully op wereldschaal. Hij maakt de VS inhoudelijk klein.

Verder:
https://www.cnn.com/videos/politics/202 ... nr-vpx.cnn
https://www.cbc.ca/news/world/trump-imp ... 59?cmp=rss
Gekkenhuis Het Rotte Peertje. Vreemd die Amerikanen... :oops:
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 06 jan 2020 12:00

lanier schreef:
05 jan 2020 22:42
Wie gaat dan tegen IS vechten? Het leger van Irak is te zwak en IS is nog lang niet verslagen. De Russen zullen dan in de regio meer invloed krijgen en ik denk niet dat Irak dat wil. Als Amerika bijna geen invloed meer heeft heb je meer kans op oorlog. Hun grootste bondgenoot Saudi-Arabië kan de kans aangrijpen om Iran aan te vallen. Het wordt er niet beter op.
De Russen hebben samen met de koerden, sjiitische groeperingen, hezbollah en het leger van Assad het grootste deel van het grondwerk gedaan in de strijd tegen IS. De VS gooide bommen en bleef op veilige afstand. Als de Saudi-Arabië Iran aanvalt dan komen ze waarschijnlijk deze groeperingen ook tegen. Goed getraind en geharnast in de strijd. En dan vraag ik mij af wie er gaat winnen en welke prijs het koningshuis gaat betalen.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 07 jan 2020 06:03

PietV. schreef:
06 jan 2020 12:00
lanier schreef:
Wie gaat dan tegen IS vechten? Het leger van Irak is te zwak en IS is nog lang niet verslagen. De Russen zullen dan in de regio meer invloed krijgen en ik denk niet dat Irak dat wil. Als Amerika bijna geen invloed meer heeft heb je meer kans op oorlog. Hun grootste bondgenoot Saudi-Arabië kan de kans aangrijpen om Iran aan te vallen. Het wordt er niet beter op.
De Russen hebben samen met de koerden, sjiitische groeperingen, hezbollah en het leger van Assad het grootste deel van het grondwerk gedaan in de strijd tegen IS. De VS gooide bommen en bleef op veilige afstand. Als de Saudi-Arabië Iran aanvalt dan komen ze waarschijnlijk deze groeperingen ook tegen. Goed getraind en geharnast in de strijd. En dan vraag ik mij af wie er gaat winnen en welke prijs het koningshuis gaat betalen.
Alleen de wapenindustrie gaa winnen, verder zijn er waarschijnlijk alleen maar verliezers.
Ik wens u alle goeds

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 07 jan 2020 10:40

Peter van Velzen schreef:
07 jan 2020 06:03
PietV. schreef:
06 jan 2020 12:00
lanier schreef:
Alleen de wapenindustrie gaa winnen, verder zijn er waarschijnlijk alleen maar verliezers.
Dan wint Trump. Binnenstromend geld. Rivieren van geld.

Maria
Site Admin

Bericht door Maria » 07 jan 2020 15:17

Peter van Velzen schreef:
07 jan 2020 06:03
Ik lees dit hier voor.
Reactie: En dat is het hele feit.

Waar ik het uiteraard ook mee eens ben.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 07 jan 2020 15:54

Gerard R. schreef:
07 jan 2020 10:40
Dan wint Trump. Binnenstromend geld. Rivieren van geld.
Yep. In dit geval wint Trump. De defensie industrie in de VS vaart er wel bij.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 07 jan 2020 20:26

Ja, en het lijkt wel of het doel de middelen heiligt. En of er verder niets meer telt dan 'Greatness'.
(Maar dat is ook wel zo min of meer aan Iraanse zijde, hoor. Al is daar het doel wat anders dan bij de VS.)

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 07 jan 2020 22:48

Amerika is niet gebaat bij vrede of dreiging waar dan ook ter wereld, zelfs niet in eigen land.

Trump heeft overigens gezegd het vernietigen van Iraans cultureel erfgoed niet te schuwen. Dat zou wel heel stom zijn. Ik denk niet dat hij dat meent, het is voor de zoveelste keer een balletje opgooien en kijken hoe men erop reageert. De man voelt zich onaantastbaar. Ik denk niet dat hij het veld moet ruimen straks, dus dat gevoel zal alleen maar sterker worden.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 10 jan 2020 12:12

Rereformed schreef:
15 dec 2019 09:25
Ik moet het nu maar toegeven: Trump zal niet worden afgezet, hoewel er geen twijfel over bestaat dat hij zich heeft schuldig gemaakt aan wat de Amerikaanse grondwet noemt "high crimes and misdemeanor".
En Britannië verlaat de EU. Dank zij de domheid van de labourparty is dat nu ook zeker geworden.

De laatste sprankjes hoop die ik had voor de angelsaksische wereld zijn volledig de grond in geboord. Als jong volwassene dook ik vol bewondering in de engelstalige cultuur, maar nu gaan ze ten onder aan domheid, ziekelijke partijschap en ongelooflijke corruptie.
Er is naast Trumps rozegeur (want alles bij hem is altijd fijn en great) ook iets anders, Rereformed. Een aardig stukje hierover:
https://www.tagesschau.de/ausland/trump ... t-105.html
Het heeft er veel van, dat de Trump-administatie heel goed is in het wegwerken van nare geur.
Zie ook Iran, dat nog lang niet klaar is.
En ja, wat niet weet, dat (de president) niet deert, is een oud gezegde, zeker in het Wilde Westen.
Mensen of zelfs het electoraat weten niet wat ze kan gebeuren. :^o

En ondertussen:
http://www.destaatsschuldmeter.nl/ameri ... en-vs-usa/
....

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 11 jan 2020 21:14

En ook dit is nog wel leesbaar:

https://www.globalresearch.ca/iraq-why- ... on/5700266

(..) Why doesn’t the U.S. respect the decision made by the Iraqi Parliament and move out of Iraqi territory? – The short answer is, because the US doesn’t respect anybody’s – any country’s – decision or sovereignty, as long as it doesn’t meet their objectives.

Now, the US is steadfast and will not leave the region. Already President Assad has requested that the US leave Syrian territory. They didn’t. The stakes are too immense for the US. It has all to do with their move towards world hegemony by territory and by finance – meaning by the US dollar. (..)

Er kan uiteraard nog van alles gebeuren, maar ik denk dat de schrijver het bij het rechte eind zou kunnen hebben.
In ieder geval voor wat de route van de energie: Midden Oosten, Pakistan, India e.d. tot en met Taiwan betreft.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 12 jan 2020 10:27

Uitstekend overigens, die demonstraties in Iran tegen de regering nav. dat neergeschoten vliegtuig.
Zo laten Iraniërs zien, dat men zich ook op een andere manier dan met oorlogsgeweld á la Trump ontevreden
kan tonen over 'n regime, of het zelfs volledig kan afwijzen.

En Trump op Twitter uiteraard:
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/tr ... t%20binnen
Regime-change.. :D

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 12 jan 2020 21:01

Nu dit weer:

https://uk.reuters.com/article/uk-iraq- ... op+News%29
MIDDLE EAST & NORTH AFRICAJANUARY 12, 2020 / 6:23 PM / UPDATED AN HOUR AGO
Pentagon chief says no specific evidence Iran was plotting to attack four U.S. embassies
Valerie Volcovici

WASHINGTON (Reuters) - U.S. Defense Secretary Mark Esper on Sunday said he did not see specific evidence from intelligence officials that Iran was planning to attack four U.S. embassies, an assertion made by President Donald Trump in justifying the killing of Iran’s top general.

While Esper said he agreed with Trump that additional attacks against U.S. embassies were likely, he said on CBS’s “Face the Nation” that Trump’s remarks to Fox News were not based on specific evidence on an attack on four embassies.

“What the president said was that there probably could be additional attacks against embassies. I shared that view,” Esper said. “The president didn’t cite a specific piece of evidence.”
Het blijft veel van iets heel akeligs hebben voor mij.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 31 jan 2020 11:11

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 01 feb 2020 04:25

Het impeachment-proces "bounces off" tegen het schild dat Republikeinen hebben opgeworpen, zo lijkt het. "4 more years" is nog steeds niet ondenkbaar. "God forbid" hoor ik sommigen al denken bij dit mogelijke vooruitzicht.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 01 feb 2020 18:31

Zo..
God, Jezus en Trump lijkt het nu wel.
Nu zal het dus zo zijn, dat een Amerikaanse president kan doen wat hij wil. Piratenstaatje.
Er kan gewoon gesteld worden, dat er bij een proces in de senaat om wat te corrigeren geen documenten,
geen getuigen en wat meer niet mogen worden gebruikt en dat alles dan goedgekletst wordt.

Een Amerikaanse president mag zelfs gewoon een staat chanteren zonder dat er een Amerikaanse hond naar kraait.
En volgens mij mogen ze wel meer, wat velen in de wereld niet willen. Het Strafhof in Den Haag wordt ook niet
erkend.
Waar doet me dat alles ook alweer aan denken...

Dit is zeer verstrekkend.

Plaats reactie