De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Bevlogen

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door ChaimNimsky » 22 dec 2019 22:46

Rereformed schreef:
22 dec 2019 20:13
Mitch McConnell heeft al laten weten niet in te willen geven. Ook hij weet dat Bolton, Mulvaney, Pompeo en Giuliani als getuigen oproepen fataal kan zijn voor Trump. Daar hebben de Republikeinen geen zin in.
In dat geval heeft Pelosi twee opties: of tóch doorsturen met gezichtsverlies en uiteindelijk verlies in de Senaat als resultaat, of voet bij stuk houden, waardoor de impeachment tot onbestemde tijd halverwege blijft. Ik zou voor het laatste kiezen, aangezien Trump dan tot de verkiezingen in het limbo blijft. Maar officieel is Trump dan niet impeached, want dat is pas officieel wanneer het in de Senaat aankomt.
Is het niet gewoon mogelijk om Bolton als getuige op te roepen in het Huis van Afgevaardigden alvorens het naar de Senaat door te spelen? Dan staan de Republikeinse senatoren publiekelijk in hun hemd indien ze suggereren dat het ''no big deal'' is. Men kan Bolton moeilijk als een never Trumper of een tweederangs getuige neerzetten. Daarna zullen Mulvaney, Pompeo en Giuliani ook de druk flink voelen toenemen om hun eigen straatje schoon te vegen.
Een mens zonder religie is als een vogel zonder fiets.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 23 dec 2019 05:27

ChaimNimsky schreef:
22 dec 2019 22:46
Is het niet gewoon mogelijk om Bolton als getuige op te roepen in het Huis van Afgevaardigden alvorens het naar de Senaat door te spelen? Dan staan de Republikeinse senatoren publiekelijk in hun hemd indien ze suggereren dat het ''no big deal'' is. Men kan Bolton moeilijk als een never Trumper of een tweederangs getuige neerzetten. Daarna zullen Mulvaney, Pompeo en Giuliani ook de druk flink voelen toenemen om hun eigen straatje schoon te vegen.
Drie van de vier bovengenoemde heren (Bolton, Pompeo en Mulvaney) waren opgeroepen maar hebben geweigerd om te verschijnen voor het Huis van Afgevaardigden, vanwege dat Trump het verbood. Bolton is een vreemde eend in de bijt omdat hij niet meer in het Witte Huis werkt en trump hem dus helemaal niets kan verbieden. Desalniettemin heeft hij gevraagd om een uitspraak van de rechter te krijgen om te weten te komen welk bevel hij moet uitvoeren. Deze uitspraak laat 6 tot 8 maanden op zich wachten, reden waarom het Huis van Afgevaardigeden haast maakte met de impeachment en één van de artikelen obstructie maakte.

In de Senaat is weer een nieuwe situatie. De zitting in de Senaat wordt geleid door een rechter, en die heeft de macht om de getuigen op te roepen. Dat zal hij echter niet doen indien er niet eerst gestemd wordt op elk van de getuigen die een partij wil oproepen, waarbij de Democraten dan 4 Republikeinse senators nodig hebben om de meerderheid te behalen om ze op te roepen. Maar indien McConnell van tevoren al zegt dat men geen enkele getuige meer nodig heeft, en er dus helemaal niet gestemd wordt op meer getuigen, dan heeft hij de macht om het senaatproces af te handelen zonder enige getuige. Dat is uiteraard zijn bedoeling, want de Republikeinen hebben helemaal geen baat bij het onderzoeken van deze kwestie, Mitch McConnell heeft zich van tevoren al opgesteld als partijdig. Maar juist hierom hebben de Democraten überhaupt geen baat bij voortzetting van het proces in de Senaat.

Men ziet hier ook hoe achterlijk de democratie in de VS werkt. Dat men een oproep van het Huis van Afgevaardigden moet gehoorzamen is overduidelijk, want anders zou de president boven de wetgevende macht staan, en in de grondwet staat dat ze "co-equal branches" zijn. Dat de uitspraak van de rechterlijke macht toch in een zo urgente kwestie als dit een half jaar of langer op zich laat wachten is wat mij betreft volledig onaanvaardbaar. Maar blijkbaar neemt iedereen in de VS hier genoegen mee. En uiteraard kan het Witte Huis na die uitspraak ook nog in beroep gaan, dan duurt het weer vele maanden langer voordat Trump eindelijk in moet binden. Maw. via het uiterst trage rechtsproces kan Trump rustig tot de volgende verkiezingen optreden als een dictator.
Born OK the first time

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 23 dec 2019 12:33

Er plopt weer wat bewijsmateriaal naar boven.
(bron=nu.nl)
Het Witte Huis pauzeerde financiële militaire steun aan Oekraïne 91 minuten na afloop van het omstreden telefoongesprek tussen president Donald Trump en president Volodymyr Zelensky, bleek zondag uit vrijgegeven overheidsdocumenten die zijn opgevraagd door The Center For Public Integrity.
Waar hier een probleem voor Trump zou kunnen ontstaan is dat de nodige ambtenaren hiermee de wet overtreden hebben. Men heeft zich, zoals in het artikel beschreven, in allerlei bochten moeten wringen om deze pauze(s) in te kunnen lassen. Ik vraag mij dan oprecht af of wetsdienaars genegen zijn zich op te offeren als puntje bij paaltje komt.

In het commentaar op dit bericht kwam ik onderstaande uitspraak tegen die ik jullie niet wil onthouden.
Paddy Patrick op nu.nl schreef:Terwijl het bos steeds kleiner werd bleven de bomen stemmen voor de bijl. Waar de bijl de bomen had overtuigd dat dankzij zijn houten steel hij een van hun was.
En volgens mij is dat precies de kern waarom Trump het vol blijft houden en nog eens herkozen zou kunnen worden ook (Wat natuurlijk geheel in tegenspraak is met mijn vorige paragraaf. Maar bij Trump is dat geen probleem :D ).
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 23 dec 2019 18:02

Rereformed schreef:
23 dec 2019 05:27
Bolton is een vreemde eend in de bijt omdat hij niet meer in het Witte Huis werkt en trump hem dus helemaal niets kan verbieden. Desalniettemin heeft hij gevraagd om een uitspraak van de rechter te krijgen om te weten te komen welk bevel hij moet uitvoeren. Deze uitspraak laat 6 tot 8 maanden op zich wachten, reden waarom het Huis van Afgevaardigeden haast maakte met de impeachment en één van de artikelen obstructie maakte.
Het getuigenis van Bolton lijkt me het 6 tot 8 maanden wachten meer dan waard. Zonder het getuigenis van Bolton wordt de afzetting van Trump simpel tegengehouden door de Senaat en dan is het afgelopen met de zaak en zal Trump weer stijgen in de opiniepijlingen. Wachten tot vlak voor de verkiezingen met zo'n krachtig getuigenis lijkt me alleen maar een groot voordeel bij de verkiezingen. Helemaal indien ze ertegen in beroep gaan, waardoor men er nog niet van af is tijdens de verkiezingen. Dan zal het volk reeds een uitspraak moeten doen op basis van het sterke bewijsmateriaal in plaats van het over te laten aan de grotendeels Republikeinse Senaat dat Trump vervolgens waarschijnlijk toch niet zal afzetten.

Wachten lijkt me het sleutelwoord -- helemaal indien je Trump er de schuld van kunt geven, want hij is aantoonbaar degene die mensen verbiedt te getuigen voor het Huis van Afgevaardigden.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 03 jan 2020 05:23

Emails tonen, dat Trump sturing gaf:
https://www.nbcnews.com/politics/congre ... s_20200103

https://news.yahoo.com/trump-impeachmen ... 00602.html

En aan het (bijna) oorlogsfront:
https://www.cnn.com/2020/01/02/investin ... index.html

Dit kan nog een interessant jaar worden zo.
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 03 jan 2020 15:15

Er is ook een aantal hoge Iraanse militaire functionarissen om het leven gekomen.
Èn er is een Iraakse commandant omgekomen.
(Irak ziet de Amerikaanse aanval als een inbreuk op de soevereiniteit.)

Ik begrijp best, dat het hoofddoel van de aanval, de Iraanse generaal Soleimani, geen lieverdje was,
maar het alles doet mij toch ernstig denken aan platte moord.

Misschien zal de Iraanse leiding zich intomen, maar ik heb er geen moeite mee als deze aanval
een regelrechte oorlogsverklaring wordt genoemd.

Nog wat wetenswaardigheid:
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/07/10/al ... z-a3966688
En vergeldingen e.d. kunnen overal plaatsvinden uiteraard.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 04 jan 2020 20:56

Dit lijkt míj serieuze taal:
http://feeds.nos.nl/~r/nosjournaal/~3/5 ... ao/2317306
De Russische minister van Buitenlandse Zaken Lavrov heeft de Amerikaanse moordaanslag op de Iraanse generaal Soleimani een grove schending van het internationaal recht genoemd.
Het zou m.i. een vreemde wereld worden als dit soort dingen ultiem de norm zouden worden, ook als het wat oplost.
Het zou een beetje een 'krijgsherenwereld' zijn denk ik.

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 05 jan 2020 00:16

Gerard R. schreef:
04 jan 2020 20:56
Dit lijkt míj serieuze taal:
http://feeds.nos.nl/~r/nosjournaal/~3/5 ... ao/2317306
De Russische minister van Buitenlandse Zaken Lavrov heeft de Amerikaanse moordaanslag op de Iraanse generaal Soleimani een grove schending van het internationaal recht genoemd.
Het zou m.i. een vreemde wereld worden als dit soort dingen ultiem de norm zouden worden, ook als het wat oplost.
Het zou een beetje een 'krijgsherenwereld' zijn denk ik.
Het blijft een vervreemdende ervaring om aangaande een aantal mensenrechten-kwesties van de laatste tijd, aan de kant van Rusland te staan. En natuurlijk is het een strategisch logische en voorspelbare stap van Rusland om Iran los te weken van de laatste banden met de VS en het naar zich toe te trekken. Bij moedertje Rusland ben je veilig, want zij zal je verdedigen, net zoals het in de bres is gesprongen voor Syrië en misdadiger Bashar al-Assad. Onder leiding van Captain Chaos gaat alles uiteraard naar de knoppen.

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 05 jan 2020 07:16

Begint er een president in het nauw te raken?
Nancy Pelosi: Ernstige vragen over timing en rechtvaardiging aanval
Kwam er gisteren nog de uitspraak van Trump dat de VS zeker geen oorlog willen beginnen. Is vandaag de tweet van de dag...

Trump dreigt met 'harde en snelle aanval' op 52 Iraanse doelwitten
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 05 jan 2020 11:39

Iran blijft op het “menu” van de USA staan. Ook na een eventueel afgezette meneer Trump.
Deep State zaken. NWO zaken.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 05 jan 2020 12:01

Mullog schreef:
05 jan 2020 07:16
Begint er een president in het nauw te raken?
Nancy Pelosi: Ernstige vragen over timing en rechtvaardiging aanval
Kwam er gisteren nog de uitspraak van Trump dat de VS zeker geen oorlog willen beginnen. Is vandaag de tweet van de dag...

Trump dreigt met 'harde en snelle aanval' op 52 Iraanse doelwitten
Tsja.. dat is helaas de norm met de VS deze dagen. De ene dag dit, de andere dag iets compleet tegengestelds.
Veelvuldig. Aantoonbaar. :^o

Naar mijn idee verliezen de Amerikanen ongelooflijk veel en niet alleen hiermee. Goodwill. Empathie.
Enthousiasme voor wat zij positief tot stand brengen en voor wat ze tot stand hebben gebracht etc..

Tot Trump aantrad had ik toch altijd een beetje een warm plekje voor de VS. Ik pas op z'n minst al enige tijd en ik voel
dat mijn weerzin toeneemt. Dat gevoel bestaat m.i. overigens overal ter wereld. En de Arabieren? die zijn de VS nu kwijt.
Trump cc. staan zich in de voeten te schieten, zo simpel is het volgens mij. Putin en Xi vinden dat prima.

De reden voor dit soort acties snap ik en ik heb er in aanleg begrip voor, maar je kunt niet zomaar de krijgsheer
gaan uithangen (ook nog op het grondgebied van min of meer de slaaf Irak) terwijl je blijkbaar ondertussen ook nog een soort (leugenachtige) Zonnekoning speelt en pretendeert 'The Greatest' te gaan worden. Wat klein.. vooral als je de hele
wereld al probeert te koeioneren met sancties, zelfs geallieerden.

En het Congres nog buiten spel zetten ook. Wat erg... Wanneer volgt de grondwet? :idea:

Zo machtig zijn schept veel verplichting is mijn overtuiging.

Boerenverstand
Forum fan

Bericht door Boerenverstand » 05 jan 2020 14:45

Labyrint schreef:
05 jan 2020 11:39
Iran blijft op het “menu” van de USA staan. Ook na een eventueel afgezette meneer Trump.
Deep State zaken. NWO zaken.
Precies de reden waarom ik mij om Trump en voorgangers/opvolgers niet druk kan maken. De theatervoorstellingen die het volk voorgeschoteld krijgt, die zeer veel mensen voor echt verslijten, ook intelligente mensen, keer op keer, zijn een totale minachting voor datzelfde volk. "Gewone" mensenlevens zijn voor deze scriptschrijvers en plannenmakers niets waard gezien het gemak waarmee mensen worden bedrogen en nieuwe oorlogen begonnen worden. Dat dit blijkbaar zo werkt, raakt mij wel.
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 05 jan 2020 19:15

Dit kan nog wel eens nare gevolgen hebben voor de Amerikaanse aanwezigheid in Irak. Indien de Iraakse regering het voorstel steunt, is het afgelopen met de Amerikaanse aanwezigheid daar en zijn ze bijna alle macht in het midden-oosten kwijt, waardoor ze vrijwel volledig afhankelijk van Israël zijn (en Saoedi-Arabië met z'n moordenaars-prins, die sinds een jaar als westerse bondgenoot een zeer slechte indruk maakt). Irak is slim, want dit is het moment dat Amerika z'n handen overvol heeft en er niet nog een issue bij kan gebruiken. Met zoveel sores zal de VS het het hoofd eerder moeten buigen: Noord Korea, de handelsoorlog met China, Iran, Rusland dat z'n macht uitbreidt in het midden-oosten en Syrië reeds volledig aan hun zijde hebben, de enrom toenemende dreiging van een nieuwe koude oorlog, etc. Als Irak besluit dat de Amerikaanse millitairen weg moeten, dan is dit het moment voor de EU om een vuist te maken tegen het huidige Amerikaanse beleid betreffende trans-Atlantische handel en samen met China hogere eisen te stellen. Ik zou als EU niet braaf wachten tot de VS z'n zaakjes weer keurig op een rij heeft met China en zich daarna vol op het beleid aangaande de handel met de EU kan gaan richten.

PietV.
Moderator

Bericht door PietV. » 05 jan 2020 19:37

ChaimNimsky schreef:
05 jan 2020 19:15
Dit kan nog wel eens nare gevolgen hebben voor de Amerikaanse aanwezigheid in Irak. Indien de Iraakse regering het voorstel steunt, is het afgelopen met de Amerikaanse aanwezigheid daar en zijn ze bijna alle macht in het midden-oosten kwijt,
Ik hoop dat de Iraakse regering voet bij stuk houdt. De VS heeft octrooi op het ondermijnen van de soevereiniteit van een land. Het is tevens een enorm gezichtsverlies voor Trump. De Amerikanen worden het land uitgeschopt.
Is de leegte niet een weldaad, geeft stilte niet veel rust, waarom moet onder leiding van dominees, goeroes, therapeuten en anderen alles kapot gezingeeft worden?

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 05 jan 2020 22:42

PietV. schreef:
05 jan 2020 19:37
ChaimNimsky schreef:
05 jan 2020 19:15
Dit kan nog wel eens nare gevolgen hebben voor de Amerikaanse aanwezigheid in Irak. Indien de Iraakse regering het voorstel steunt, is het afgelopen met de Amerikaanse aanwezigheid daar en zijn ze bijna alle macht in het midden-oosten kwijt,
Ik hoop dat de Iraakse regering voet bij stuk houdt. De VS heeft octrooi op het ondermijnen van de soevereiniteit van een land. Het is tevens een enorm gezichtsverlies voor Trump. De Amerikanen worden het land uitgeschopt.
Wie gaat dan tegen IS vechten? Het leger van Irak is te zwak en IS is nog lang niet verslagen. De Russen zullen dan in de regio meer invloed krijgen en ik denk niet dat Irak dat wil. Als Amerika bijna geen invloed meer heeft heb je meer kans op oorlog. Hun grootste bondgenoot Saudi-Arabië kan de kans aangrijpen om Iran aan te vallen. Het wordt er niet beter op.

Plaats reactie