De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Moderator

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door Peter van Velzen » 11 okt 2019 05:40

Rereformed schreef:
10 okt 2019 16:56
Prachtig! Volgens een Fox-opiniepeiling is 51% van de Amerikaanse bevolking nu voor zowel impeachment als afzetting van Trump!
Nog enkele procenten omhoog dan stemmen ook de Republikeinse senators voor afzetting.
Dat hangt af van de sponsors die hun verkiezingscampagne financiëren. Van de mening van de bevolking trekken ze zich niets aan. Als een kwart van de kiesgerechtigden op hen stemt hebben ze immers al de meerderheid. (de helft stemt niet en vooor een Republiekijnse senaatszetel zijn veel minder stemmen nodig dan voor een Democratische, want de Republikijnen winnen vooral in de kleinere staten, UIteraard als ruim 75% voor impeachement is, dan zullen hun sponsers misschien eieren voor hun geld kiezen, maaar eerder waarschijnlijk niet.
Ik wens u alle goeds

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 11 okt 2019 11:57

Iedere dag komen er nieuwe berichten die de enorme omvang zijn corrupte Oekraïne capriolen aantonen. Het is allang niet meer een kwestie van één telefoongesprek. Zijn hele entourage was er ofwel aktief ofwel passief bij betrokken. Ze zullen nu allemaal moeten kiezen: of hun imago redden via opbiechten of later aangeklaagd worden wegens medeplichtigheid.
Een paar uur geleden kwam het nieuws dat een hoofdadviseur van Pompeo is afgetreden. Blijkbaar wil hij praten.

Het lijkt erop dat de dijk spoedig doorbreekt. Ik denk dat impeachment en afzetting niet meer is tegen te houden.
Born OK the first time

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 11 okt 2019 12:25

Ik heb laatst een documentaire geien hoe lang het duurde voordat Nixon opstapte. Ik ben niet zo hoopvol als jij.
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 11 okt 2019 14:18

Er zijn nu ook twee handlangers van Giuliani gearresteerd. Het is duidelijk geen kundig vooropgezet plan van het Trump-kamp -- ze weten geen verdediging te bedenken en het gaat hun allemaal veel te snel. Ze proberen het proces nog te vertragen door geen gehoor te geven aan de eisen van het Huis van Afgevaardigden, maar ze staan hierbij aantoonbaar niet in hun recht. De zaak stort in.

Drie klokkenluiders zijn reeds bevestigd en eveneens is bekend gemaakt dat in ieder geval één voorname persoon in het Witte Huis de inhoud van het betreffende telefoongesprek als ''misdadig'' kenschetste. De identiteit van deze persoon is reeds bekend bij de klokkenluider en het ligt in de lijn van de verwachtingen dat er een boel meer zullen zwichten om een boekje open te doen nu de zaak naar beneden tuimelt.

Het enige plan dat Trump nog kan redden, is om de medeplichtigheid van Pence aan te tonen, zodat - na afzetting van beide heren - de Democratische Nancy Pelosi officieel president zou worden. Geen Republikein die dat scenario wil, hetgeen op uitgekookte manier effectief een afzettingsprocedure zou kunnen tegenhouden.
Bonjour schreef:
11 okt 2019 12:25
Ik heb laatst een documentaire gezien hoe lang het duurde voordat Nixon opstapte. Ik ben niet zo hoopvol als jij.
Slechts twee weken voordat Nixon zich gedwongen zag af te treden, vond volgens de opiniepeilingen een meerderheid van de Amerikaanse bevolking dat Nixon moest worden afgezet. Volgens de Fox-opiniepeiling (die pro Trump is) is nu reeds een meerderheid van de Amerikaanse bevolking voor afzetting van Trump. Opiniepeilingen zijn enorm belangrijk, omdat de Republikeinse senatoren hun kiezers niet willen verliezen en hun gedrag er grotendeels op afstemmen. Dat er nu een meerderheid is voor afzetting van Trump, is op z'n minst een veelbelovend teken.
Een mens zonder religie is als een vogel zonder fiets.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 11 okt 2019 15:37

ChaimNimsky schreef:
11 okt 2019 14:18
Slechts twee weken voordat Nixon zich gedwongen zag af te treden, vond volgens de opiniepeilingen een meerderheid van de Amerikaanse bevolking dat Nixon moest worden afgezet. Volgens de Fox-opiniepeiling (die pro Trump is) is nu reeds een meerderheid van de Amerikaanse bevolking voor afzetting van Trump. Opiniepeilingen zijn enorm belangrijk, omdat de Republikeinse senatoren hun kiezers niet willen verliezen en hun gedrag er grotendeels op afstemmen. Dat er nu een meerderheid is voor afzetting van Trump, is op z'n minst een veelbelovend teken.
Precies, de situatie is volkomen anders. Het bewijs voor misbruik van macht is er al. En de publieke opinie is al omgeslagen naar afzetting, omdat deze zaak zo gemakkelijk te begrijpen is en machtsmisbruik eenvoudig niet ontkend kan worden.
Born OK the first time

Ronaldus67
Forum fan

Bericht door Ronaldus67 » 11 okt 2019 17:54

Trump: "De Koerden hielpen ons ook niet in Normandië." Je moet er maar opkomen. Het is alsof wij zouden zeggen dat Koerden in ons land geen recht hebben op zwemles, omdat ze in 1953 niet hielpen met de watersnoodramp.
Met dit soort uitspraken, gaat Trump onverminderd verder met het graven van zijn eigen graf. Amerikaanse soldaten schamen zich nu ook al kapot voor deze president. Zij voelen het verraad jegens hun bondgenoot op het slagveld. Verkiezingsbelofte inlossen of niet; het electoraat brokkelt steeds verder af.
I sat by the ocean.

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 11 okt 2019 18:08

Ronaldus67 schreef:
11 okt 2019 17:54
Trump: "De Koerden hielpen ons ook niet in Normandië." Je moet er maar opkomen. Het is alsof wij zouden zeggen dat Koerden in ons land geen recht hebben op zwemles, omdat ze in 1953 niet hielpen met de watersnoodramp.
Met dit soort uitspraken, gaat Trump onverminderd verder met het graven van zijn eigen graf. Amerikaanse soldaten schamen zich nu ook al kapot voor deze president. Zij voelen het verraad jegens hun bondgenoot op het slagveld. Verkiezingsbelofte inlossen of niet; het electoraat brokkelt steeds verder af.
Het is een gruwelijke beslissing de Koerden (trouwe bondgenoten in de strijd tegen ISIS) nu te laten afslachten. Schaamteloos. Wat een gewetenloos onmens is die narcist met z'n doorzichtige smoesjes. Dit zal Trump terecht z'n aanhang kosten.

Nixon had tenmisnste nog de intelligentie voortijdig af te treden om van z'n opvolger een presidentieel pardon te kunnen ontvangen. Het enige positieve is, dat Trump niet zal opgeven en dat deze hardnekkigheid hem uiteindelijk een verblijf achter de tralies zal bezorgen. Op de dag dat dit zal plaatsvinden, zal het feest zijn.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 11 okt 2019 19:08

Ik schrijf het helaas weer: 'hoe bedoelt u 'De As van het Kwaad' (zoals ook de laagheid en de lafheid, de verraderlijkheid die een mens in zich kan hebben?) Bah! Bah! Bah! Wel drie keer, dat is voor wat mij betreft heel erg.

Schande voor Amerika. Dit zal nog lang onthouden worden door de volkeren op aarde.
Nog iemand die wat wil met Amerikanen als Trump?
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 11 okt 2019 20:33

ChaimNimsky schreef:
11 okt 2019 18:08
Nixon had tenminste nog de intelligentie voortijdig af te treden om van z'n opvolger een presidentieel pardon te kunnen ontvangen.
Ja dat heb ik ook steeds wanneer ik die twee vergelijk. Nixon - in ons leven altijd voorgesteld als de slechtste - was tenminste een normaal mens; een intelligent persoon die wist wanneer het afgelopen was, en wist dat hij gewoon slim is als hij toegeeft dat het verhaal uit is. Maar Trump heeft geen geweten, heeft geen kennis, en is op alle fronten grenzeloos. Niemand weet nog tot welke buitensporigheden hij de zaak laat escaleren, maar iedereen verwacht terecht het ergste.
Born OK the first time

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 11 okt 2019 21:08

Gerard R. schreef:
11 okt 2019 19:08
Schande voor Amerika. Dit zal nog lang onthouden worden door de volkeren op aarde. Nog iemand die wat wil met Amerikanen als Trump?
De VS is momenteel een zooitje, bestuurd door een achterlijke president omringd door een stelletje corrupte ja-knikkers.

Ik hoorde laatst een grapje over Donald Trump die de Nederlandse koning onlangs in het geheim heeft ontmoet en ​​hem vroeg hoe zijn regering zo efficiënt een land kon besturen. Koning Willem Alexander antwoordde dat hij z'n adviseurs een intelligent ​​raadsel gaf en belde als voorbeeld iemand binnen de regering: ''Mark, je moeder en vader hebben een kind, maar het is niet je broer en het is niet je zus. Wie is het?", waarop Mark Rutte onmiddelijk antwoordde: "Dat ben ikzelf."
Donald belde toen Rudy Giuliani: ''Beantwoord dit voor mij: je moeder en je vader hebben een kind. Het is niet je broer en het is niet je zus. Wie is het?" Maar Rudy zei: "laat me daarop terugkomen", waarop hij William Barr belde die de oplossing evenmin wist. Uiteindelijk belden ze Nancy Pelosi: ''Kunt u dit voor ons beantwoorden? Uw moeder en vader hebben een kind en het is niet uw broer of zus. Wie is het?" Nancy pelosi antwoordde onmiddelijk: "Dat ben ikzelf", waarop Giuliani Trump terugbelde: ''President, ik heb het antwoord op uw vraag: het is Nancy Pelosi". Trump barstte in woede uit: ''Nee, idioot. Het is Mark Rutte!'' :wink:
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 11 okt 2019 21:40, 2 keer totaal gewijzigd.

Ronaldus67
Forum fan

Bericht door Ronaldus67 » 11 okt 2019 21:21

ChaimNimsky schreef:
11 okt 2019 21:08

Ik hoorde laatst een grapje over Donald Trump die de Nederlandse koning onlangs in het geheim heeft ontmoet en ​​hem vroeg hoe zijn regering zo efficiënt een land kon besturen. Koning Willem Alexander antwoordde dat hij z'n adviseurs een intelligent ​​raadsel gaf en belde als voorbeeld iemand binnen de regering: ''Mark, je moeder en vader hebben een kind, maar het is niet je broer en het is niet je zus. Wie is het?", waarop Mark Rutte onmiddelijk antwoordde: "Dat ben ikzelf."
Donald belde toen Rudy Giuliani: ''Beantwoord dit voor mij: je moeder en je vader hebben een kind. Het is niet je broer en het is niet je zus. Wie is het?" Maar Rudy zei: "laat me daarop terugkomen", waarop hij William Barr belde die de opossing evenmin wist. Uiteindelijk belden ze Nancy Pelosi: ''Kunt u dit voor ons beantwoorden? Uw moeder en vader hebben een kind en het is niet uw broer of zus. Wie is het?" Nancy pelosi antwoordde onmiddelijk: "Dat ben ikzelf", waarop Giuliani Trump terugbelde: ''President, ik heb het antwoord op uw vraag: het is Nancy Pelosi". Trump barstte in woede uit: ''Nee, idioot. Het is Mark Rutte!'' :wink:
:D :D
I sat by the ocean.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 12 okt 2019 03:56

Gerard R. schreef:
Ik schrijf het helaas weer: 'hoe bedoelt u 'De As van het Kwaad' (zoals ook de laagheid en de lafheid, de verraderlijkheid die een mens in zich kan hebben?) Bah! Bah! Bah! Wel drie keer, dat is voor wat mij betreft heel erg.

Schande voor Amerika. Dit zal nog lang onthouden worden door de volkeren op aarde.
Niets nieuws onder de zon. De VS heeft altijd al verdragen verbroken:
lees hier
Ik wens u alle goeds

Ronaldus67
Forum fan

Bericht door Ronaldus67 » 12 okt 2019 09:51

Peter van Velzen schreef:
12 okt 2019 03:56
Gerard R. schreef:

Niets nieuws onder de zon. De VS heeft altijd al verdragen verbroken:
lees hier
Inderdaad. Het is een lange traditie. Ook de inheemse bevolking is vele malen in de rug gestoken.
I sat by the ocean.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 12 okt 2019 16:50

De propagandamachine van Trump hapert. Shepard Smith houdt er abrupt mee op bij Fox. "He couldn't take it anymore".
Truth and facts zijn voor hem belangrijker dan zijn baan.

Een hoopvol teken.
Born OK the first time

Storm
Bevlogen

Bericht door Storm » 12 okt 2019 17:07

Ik las vandaag dat ook Europa het af heeft laten weten en Amerika het maar liet oplossen. Moeten wij ook de hand in eigen boezem steken?
The answer my friend is blowing in the wind,the answer is blowing in the wind.
Bob Dylan

Plaats reactie