De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Diehard

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door ChaimNimsky » 29 aug 2019 14:20

Het lijkt er sterk op dat, indien deze man het verstand had een dictator te worden in Amerika, hij vanwege zijn gebrek aan empathie daadwerkelijk iemand als Hitler zou kunnen evenaren. Wat zijn mensen nog waard voor dit harteloze monster. Het doet me denken aan een uitspraak van Elie Wiesel: ''Wat is beangstigender: moorden met haat of moorden zonder haat?''

Een mens zonder religie is als een vis zonder fiets.

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 31 aug 2019 18:48

Gelukkig begint van Foxnews eindelijk ook af-en-toe een wat realistischer geluid te komen:

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 24 sep 2019 14:07

Nu Trump een grote fout heeft begaan door Oekraïne te vragen en wellicht zelfs onder druk te hebben gezet aangaande belastend materiaal over zijn Democratische opponent en zijn zoon, gaat volgens mij het impeachment onderzoek gauw plaatsvinden.

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 25 sep 2019 00:10

Het blijft tricky; de polarisatie zal sowieso toenemen en de vraag is of het gaat lukken. Voor de Democraten staat er veel op het spel. Trump zal enorm profiteren als dit niet gaat lukken. Ook is het mogelijk dat Trump tijdens de verkiezingen wordt afgezet en dan wordt herkozen, en dan? Op CNN waren ze er nog niet over uit.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 25 sep 2019 02:24

Yes! Eindelijk!
Nancy Pelosi heeft aangekondigd dat de bal nu gaat rollen: procedure voor afzetting van Trump (impeachment inquiry) officieel aangekondigd.
https://www.youtube.com/watch?v=4lon4fZaoXI

Volgens de laatste berichten wil Trump vandaag of morgen een afschrift van het telefoongesprek dat hij had met de president van Oekraïne vrijgegeven. Het lijkt mij vanzelfsprekend dat dat afschrift niet betrouwbaar zal zijn, en men het materiaal van de whistleblower ter inzage zal moeten krijgen.
Born OK the first time

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 25 sep 2019 09:47

Het Huis van Afgevaardigden zal geen probleem zijn want daar hebben de Democraten de meerderheid. Maar dan moet de Senaat stemmen en daar gaan ze geen 2/3 meerderheid halen omdat de Republikeinen de meerderheid hebben. Er zullen niet genoeg Republikeinen zijn die van mening gaan veranderen. Ik denk ook niet dat veel Democraten daadwerkelijk geloven dat Trump zal worden afgezet, zeker niet om de reden die nu wordt aangedragen. Ze willen alleen laten zien dat Trump niet betrouwbaar is en dat bij de komende verkiezingen willen uitbuiten. De vraag is of dat gaat lukken en of het land erop zit te wachten. De polarisatie is al vrij extreem en zal nog verder toenemen. Gisteren nam de populariteit toe van Trump van 41% naar 43%. Ik denk dat heel veel mensen beu zijn van het moddergooien en nog minder vertrouwen krijgen in de Amerikaanse politiek. De verkiezingsstrijd gaat los.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 25 sep 2019 10:53

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat dit Trumpmans niet gaat helpen... [-o<
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 25 sep 2019 13:15

Jullie leven blijkbaar meer met angst dan erop vertrouwen dat gezond verstand wint.
Het kan ook volkomen de andere kant opgaan als waar jullie bang voor zijn. Wanneer er een bepaald kritisch punt komt van kritiek, zodat corruptie verdedigen schadelijker lijkt dan gewoon opkomen voor wat iedereen kent als deugdelijke waarden, barst de opgeworpen dam stuk en slaat het grootste gedeelte van de republikeinen om. Zo ging het in het geval Nixon.
Waar het nu om gaat is dat het bewijs onvervalst en ontegenspreekbaar is. Wat betreft deze zaak lijkt het inderdaad zo te zijn.

Vele republikeinen hebben drie jaar lang toneel gespeeld. Ze zullen omdraaien.

Minder vertrouwen krijgen in Amerikaanse politiek zou pas zijn hoogtepunt bereiken indien de Democraten niet met impeachment onderzoek waren aangekomen.
Born OK the first time

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 25 sep 2019 13:32

Rereformed schreef:
25 sep 2019 13:15
Jullie leven blijkbaar meer met angst dan erop vertrouwen dat gezond verstand wint.
Het kan ook volkomen de andere kant opgaan als waar jullie bang voor zijn. Wanneer er een bepaald kritisch punt komt van kritiek, zodat corruptie verdedigen schadelijker lijkt dan gewoon opkomen voor wat iedereen kent als deugdelijke waarden, barst de opgeworpen dam stuk en slaat het grootste gedeelte van de republikeinen om. Zo ging het in het geval Nixon.
Waar het nu om gaat is dat het bewijs onvervalst en ontegenspreekbaar is. Wat betreft deze zaak lijkt het inderdaad zo te zijn.

Minder vertrouwen krijgen in Amerikaanse politiek zou pas zijn hoogtepunt bereiken indien de Democraten niet met impeachment onderzoek waren aangekomen.
Een ander nogal groot lichtpunt is, dat er bij de volgende verkiezingen veel meer Republikeinse Congres-zetels op het spel staan dan Democratische en de Democraten er waarschijnlijk een meerderheid uit zullen halen. Indien Trump niet wordt afgezet en wordt herkozen (hij is de enige president van de VS wiens populariteit de 50% nooit heeft overstegen en de kans op een tweede termijn is klein), dan zal hij flink aan macht inboeten en kan hij ook zeer eenvoudig worden afgezet.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 25 sep 2019 15:28

Rereformed schreef:
De VS.. wèlk gezond verstand in deze tijden? Vertel. :(

Ik heb hier gewaarschuwd hoe taai dit soort volk is.
Voor mijn gevoel is dit kantje boord? voldoende. Maar misschien ziet Pelosi meer dan wij. Daar hoop ik dan maar op. Ik schat haar vrij hoog in.
Alleen met net iets meer dan dit, denk ik dus. Partijdiscipline is net als kadaverdiscipline..
Mijn vertrouwen in hun politiek was al nul na een poosje Trump.
Ik hoop dus (maar ik twijfel) of dit ooit weer goed komt want iedereen weet: ze zijn reuze machtig in zeer veel opzichten en b.v. China of Rusland zijn nog niet in staat om hun dominantie in de de wereld te keren (áls je dat al zou willen, want elke supermacht heeft zo zijn vervelende kantjes).
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 25 sep 2019 15:53

Rereformed schreef:

Het is niet zozeer dat ik in angst leef, maar dat ik gisteravond anderhalf uur CNN heb gekeken over dit onderwerp en er verscheidene mensen werden geïnterviewd die ook naar voren brachten dat het spelletje nog niet is gespeeld. Het is een feit dat eerst HvA moet stemmen en dan de Senaat. Er is ook nog veel onduidelijkheid. Wie is de klokkenluider? En wiens woord is straks het sterkst? Die van de klokkenluider of die van Trump?
Ik weet nu ook niet hoe schadelijk de Republikeinen dit vinden; zijn er een aantal in de Senaat die nu al een uitgesproken mening hebben? En wat weegt voor veel mensen nu zwaarder; de president laten vallen of hakken in het zand tegen de Democraten?
Pelosi weet zelf niet eens de ins en outs, het is een groot risico die ze neemt. Of weet ze wel meer en houdt ze dat achter de hand?

https://edition.cnn.com/2019/09/25/poli ... index.html
Hieruit:
Pelosi took a huge risk by formally opening impeachment hearings, following months of reservations, apparently without knowing the contents of either document. If the information contained in both does not fully back up the seriousness of her charge that Trump committed high crimes and misdemeanors, she may be seen to have overreached.

Even if the House inquiry ends with Articles of Impeachment and a majority vote in the chamber, no one believes that the Republican Senate will provide the two-thirds majority needed to oust Trump from office.

So the impeachment collision will soon turn into a battle for America's political soul: How voters react could decide who wins the White House in 2020 and set the country's course for years to come.

Ultimately, if the fight resolves in Trump's favor, the next election could throw up the historic anomaly of a President who was impeached yet still won a second term.

Two White House officials downplayed expectations for any bombshell revelation in the call transcript, saying it is expected to be "underwhelming."

One of the officials conceded that makes the release of the whistleblower complaint that much more important. But the official raised questions about the credibility of the administration employee who filed the complaint about Trump's interactions with the Ukrainian President, referring to the employee as "the so-called whistleblower."

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 26 sep 2019 05:26

De democraten hebben feitelijk geen andere keus. Ze zijn overigens geen impeachment procedure begonnen, maar een onderzoek naar de feiten die daar toe zouden kunnen leiden. DIt is nodig omdat de regering de informatie niet geeft. Bij een onderzoek naar impeachement is dat niet langer mogelijk. Als Trump het toch probeert is dat alleen al voldoende aanleiding voor impeachment.
Ik wens u alle goeds

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 26 sep 2019 09:53

Het gevolg van het in gang zetten van het onderzoek, is dat Joe Biden nu keldert in de peilingen. In augustus had Biden nog 32% van de kiezers achter zich staan, nu nog 25%. Inmiddels is Warren hem voorbij en staat op 27%. Sanders volgt met 15%. Biden zou een Oekraïense openbaar aanklager de deur uitgewerkt hebben, die onderzoek deed naar een gasbedrijf waar zijn zoon Hunter destijds werkte en waar hij naar verluidt 45.000 euro per maand verdiende. Daar doet Trump onderzoek naar. Niemand weet of dit waar is, maar het gevolg is nu wel dat Joe Biden vanuit zijn eigen achterban verlies moet incasseren. En dat zal erg zeer doen. Maar Biden lijkt al eerder te zijn afgeserveerd binnen de eigen partij, en Warren wordt duidelijk naar voren geschoven als de nieuwe leider:
https://www.parool.nl/wereld/kan-deze-s ... gle.com%2F
De vraag is of zij opgewassen zal zijn tegen Trump, dat valt nu moeilijk in te schatten.
Ik denk dat Trump wel wegkomt met de Oekraïne-rel. Hij is in eerste instantie een zakenman en geen politicus, en zo zal het ook worden gespeeld. Trump doet het op zijn eigen manier en weet dat de Senaat hem niet zal afzetten. Hij zal zeggen dat hij de grenzen opzoekt en misschien er soms net overheen gaat. Maar dat allemaal in het landsbelang, en dat hij het gedaan heeft om de waarheid over Biden te achterhalen. De meeste Republikeinen zullen dat niet erg vinden.

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 26 sep 2019 10:27

Overigens maak ik me zorgen over de kandidaten wat hun leeftijd betreft. Waarom is iedereen 70+? Ik zie de Democraten eerder als een jonge partij dan de Republikeinen. Maar de leeftijd van de volgende mensen werkt niet echt mee:
Bernie Sanders 78 jaar
Nancy Pelosi 79 jaar
Joe Biden 76 jaar
Elisabeth Warren 70 jaar

Niet dat je op die leeftijd niet meer goed zou kunnen presteren, maar spreken ze wel genoeg een jong publiek aan?
Clinton en Obama waren achter in de veertig toen ze president werden, Carter was 53, Johnson was 55 en Kennedy was 44. Dat zijn de laatste Democratische presidenten sinds 1961. De Republikeinse presidenten waren allemaal ouder, met Trump als uitschieter als 70+.

Over vader en zoon Biden:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... gle.com%2F

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 26 sep 2019 12:35

Vandaag is duidelijk geworden dat de Amerikaanse minister van justitie William Barr bij de Oekraïne-zaak betrokken is. He's in deep trouble.
Alweer een geval dat de pakkende boektitel "Everything Trump touches dies" (Rick Wilson) bevestigt.
https://www.vox.com/2019/9/25/20883610/ ... ne-scandal

Elisabeth Warren haalde Joe Biden al in voordat deze zaak in het brandpunt kwam te staan. Zoveel te beter. Warren zou een uitstekende president zijn.
Born OK the first time

Plaats reactie