De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Diehard

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door ChaimNimsky » 26 aug 2019 08:27

Gerard R. schreef:
25 aug 2019 19:08
Kan van alles zijn, ook drinken, 'medicijnen', vermoeidheid etc..
Daar ga ik niet direkt over klagen.
Klagen niet; lachen wel:

O, dit nog:
https://news.yahoo.com/economic-nightma ... 00620.html
Economic Nightmare: By 2100, Climate Change Could Tank U.S. GDP By 10.5%
:x
Après nous, le déluge, en de volgende generatie zal ermee opgescheept zitten. Maar we hebben nog steeds een hollywood instelling dat het aan het eind allemaal goed zal komen. Indien er niet heeeeeel snel iets gebeurt, is de schade ook niet meer te repareren door volgende generaties. Dan gaat de hele zaak alleen nog maar bergafwaards met het millieu en met alle economische consequenties van dien -- zonder hoop in het vooruitzicht. Wellicht leuk voor evangelische Christenen die Jezus dan ieder moment verwachten, totdat men ziet dat ook voor hen het doek valt en het verhaaltje van de mensheid over is zonder happy end. Wij zijn de laatste generatie die er werkelijk nog wat aan kunnen doen :|
Een mens zonder religie is als een vis zonder fiets.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 26 aug 2019 10:30

Ik denk dat we klimatologisch al over een zeker punt heen zijn. In de opwarmimg die we zien mèt de gevolgen die daarbij horen, zit een vliegwiel-effect dat nog jaren doorwerkt. Ook als de mens substantieel in zou grijpen kan het min of meer te laat blijken... En ik zie het substantiële niet zo. Men rommelt maar wat in mijn optiek. Zeker met die extreem rechtse idioten in de buurt.
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 26 aug 2019 13:17

Ik weet niet of het direct te koppelen is aan rechtse idioten. Ik ben wel van mening dat het te koppelen is aan economische belangen. Trump wijst de opwarming af vanwege economische belangen. Amerika staat bekend als een grote vervuiler en de grootste boosdoener wat de uitstoot van CO2 betreft. Trump wil niet als een boeman worden gezien en wijst dus deze claim af. Anderen doen dat ook waaronder Bolsonaro. Trump laat zien dat hij zich economisch gezien niet laat chanteren, ook al levert hem dat geen winst op. Want dan zouden allerlei landen de VS onder druk kunnen zetten wat klimaatsverandering betreft. Trump zwicht niet onder die druk. Als dat beleid desastreus is, dan zal hij ervoor zorgen dat het wereldwijd desastreus is. Ik weet niet in hoeverre we met een Democratische regering in Amerika beter af waren geweest, ik heb me daar niet in verdiept. Sowieso is het makkelijker om te roepen vanaf de zijlijn.
Wereldwijd zijn de economische belangen zo groot dat hoe dan ook vrees ik we in een onomkeerbaar proces terecht zijn gekomen. Soms heb je regeringsleiders die processen die betrekking hebben op de natuur vertragen, maar in bijvoorbeeld het geval van de Amazone wordt er al decennia lang gekapt. Sommige jaren wat minder, andere jaren weer meer. Er is daar nog nooit een proces geweest waarbij er meer bomen werden geplant dan werden gekapt. In Nederland (en in Europa in het algemeen) is dit wel gebeurd. Sinds 1910 is er meer bos bijgekomen. Procentueel niet veel, en eigenlijk hebben we in Nederland te weinig bos (zo'n 11% van de oppervlakte) en staan we op plek 146 van in totaal 195 landen wat bosareaal betreft. Zo hebben wij iets minder bos dan landen als Somalië en Ethiopië. Maar in Nederland hebben wij geen oerbos meer. Die is belangrijk voor de biodiversiteit. Dat geldt ook voor de Amazone; ook al zou men in de toekomst er bomen gaan planten, dan komt de biodiversiteit niet terug.
Aangezien de wereldbevolking nog zal toenemen met ongeveer 2 miljard mensen, zie ik het niet gebeuren dat er met name in de regenwouden minder wordt gekapt. Indonesië, Brazilië en Indonesië zullen vrolijk doorgaan met kappen want het levert gewoon teveel geld op. Wat Indonesië betreft vind ik het raar dat tropisch hout uit dat land wordt geboycot terwijl daar heel veel hout in brand wordt gestoken. Bomen maken daar plaats voor palmolieplantages, en Nederland is de grootste importeur van die olie wereldwijd. Merken als Palmolive verwerken weer die olie. Vanuit Nederland wordt met de ene hand een vingertje geheven, terwijl we met de andere hand het geld hier binnenharken. We kunnen wel met z'n allen wijzen naar Trump en Bolsanero, maar indirect zijn wij zelf verantwoordelijk voor een hele hoop ellende.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 26 aug 2019 14:58

Hoe maak je dingen kapot:
https://www.globalresearch.ca/trumps-ot ... ar/5687133
Trump brags about the ‘wall of money’ now flowing into the US from abroad–from Europe, Asia, emerging market economies–as the global economy slides into recession there faster than in the US. He thinks that is great news for the US
Trump has not only clearly now lost control of trade negotiations with China. He has lost control of US monetary policy with the Fed that now refuses to be stampeded, he has lost control of any stabilization of the US dollar, and he has accelerated forces that are driving the global economy into recession.

And it’s only a matter of time–a short time–before it’s also clear he’s lost control of the US economy as well.
Aldus het artikel en boek:
Jack Rasmus is author of the forthcoming book, ‘The Scourge of Neoliberalism: US Policy from Reagan to Trump’, Clarity Press, October 1, 2019. His website is http;//kyklosproductions.com and twitter handle @drjackrasmus.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 26 aug 2019 15:05

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 26 aug 2019 20:39

Gerard R. schreef:
26 aug 2019 15:05
Deze is ook wel 'grappig':
https://www.theguardian.com/us-news/201 ... ica-report :lol: :x
Jemig, je hebt gelijk (klik) :shock: :shock: :shock:. Ik dacht eerst dat het gewoon een grap was, maar het begint er alle schijn van te krijgen dat hij inderdaad wilde weten of het een goed idee zou zijn hurricanes te bombarderen met nucleaire wapens. Indien dat zo is, dan is die man verder van de wereld dan ik reeds dacht; dan is hij compleet mesjogge, knotsgeschift en absoluut gestoord. Dan dient hij onmiddelijk op te worden opgehaald van de G7 met een ambulance en te worden opgenomen in een psychiatrische instelling.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 27 aug 2019 04:58

ChaimNimsky schreef:
26 aug 2019 20:39
Gerard R. schreef:
26 aug 2019 15:05
Deze is ook wel 'grappig':
https://www.theguardian.com/us-news/201 ... ica-report :lol: :x
Jemig, je hebt gelijk (klik) :shock: :shock: :shock:. Ik dacht eerst dat het gewoon een grap was, maar het begint er alle schijn van te krijgen dat hij inderdaad wilde weten of het een goed idee zou zijn hurricanes te bombarderen met nucleaire wapens. Indien dat zo is, dan is die man verder van de wereld dan ik reeds dacht; dan is hij compleet mesjogge, knotsgeschift en absoluut gestoord.
Voor Nitwits zoalsTrump is dat niet zo dwaas. Wat zorgelijk is, is dat men niet de moeite heeft genomen of er niet in geslaagd is om hem voor te lichten.
Ik wens u alle goeds

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 27 aug 2019 05:50

Peter van Velzen schreef:
27 aug 2019 04:58
Voor Nitwits zoalsTrump is dat niet zo dwaas.
Voor dwazen is dwaasheid de norm. Dat zo'n iemand president is, is beangstigend.
Wat zorgelijk is, is dat men niet de moeite heeft genomen of er niet in geslaagd is om hem voor te lichten.
Iedere president wordt voorgelicht over kernwapens aan het begin van het presidentschap. Hurricanes kosten de staat handen vol geld en Trump dacht waarschijnlijk dat het bombarderen ervan veel geld zou besparen.

doctorwho
Superposter

Bericht door doctorwho » 27 aug 2019 18:48

Peter van Velzen schreef:
27 aug 2019 04:58
Voor Nitwits zoalsTrump is dat niet zo dwaas. Wat zorgelijk is, is dat men niet de moeite heeft genomen of er niet in geslaagd is om hem voor te lichten.
Ik heb nog altijd de stille hoop dat ie ons in het ootje neemt en hier 's avonds met Melania om zit te gniffelen. :wink:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 27 aug 2019 20:07

Ja, leuk. Maar de mondiale schade van nu is naar mijn idee aanzienlijk.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 28 aug 2019 08:29

ChaimNimsky schreef:
27 aug 2019 05:50
Wat zorgelijk is, is dat men niet de moeite heeft genomen of er niet in geslaagd is om hem voor te lichten.
Iedere president wordt voorgelicht over kernwapens aan het begin van het presidentschap. Hurricanes kosten de staat handen vol geld en Trump dacht waarschijnlijk dat het bombarderen ervan veel geld zou besparen.
Voorlichting omtrent kernwapens houdt niet in voorlichting omtrent wervelstormen, Alleen een gek kan de combinatie bedenken.
Ik wens u alle goeds

doctorwho
Superposter

Bericht door doctorwho » 28 aug 2019 08:45

Gerard R. schreef:
27 aug 2019 20:07
Ja, leuk. Maar de mondiale schade van nu is naar mijn idee aanzienlijk.
Wat bedoel je hier precies mee?

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 28 aug 2019 10:37

Mondiale, vooral westerse samenhang weg, milieu zwaarder onder druk, INF weg, handelsoorlogen..., veel slechte voorbeelden van de 'Leider' van de vrije wereld, veel.. VEEL, gelieg, bedrieg en getreiter, zakken vol medewerkers overboord als waren het zakjes zout etc. etc. etc.. om te huilen toch? Of vind jij het wel mooi?

doctorwho
Superposter

Bericht door doctorwho » 28 aug 2019 11:07

Gerard R. schreef:
28 aug 2019 10:37
Mondiale, vooral westerse samenhang weg, milieu zwaarder onder druk, INF weg, handelsoorlogen..., veel slechte voorbeelden van de 'Leider' van de vrije wereld, veel.. VEEL, gelieg, bedrieg en getreiter, zakken vol medewerkers overboord als waren het zakjes zout etc. etc. etc.. om te huilen toch? Of vind jij het wel mooi?
Dank nu zie ik waar je op doelde. En ik vind het ook niet fraai maar zie het als een manifestatie van de huidige tijdgeest welke van voorbijgaande aard zal zijn. Massaproductie, massa-consumptie en groeiende mondiale bevolking acht ik ernstiger. Maar de tijd zal het leren.
Doe goed en zie niet om. :wink:

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 28 aug 2019 16:04

Doctorwho, ik ga jou zien als de brenger van hoop :? Maar er ìs een geringe kans dat de destructie nog een jaar of vijf zal doorduren. En die massa-verschijnselen, die worden niet minder met de rijkaard Trump en zijn 'daels'.

Plaats reactie