De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Boerenverstand
Forum fan

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door Boerenverstand » 18 jun 2019 12:57

Gerard R. schreef:
18 jun 2019 12:23
Wat je niet leest, hè?
https://www.rt.com/news/462084-us-navy- ... mpaign=RSS
Drones tegen China??? 8-[

Gekoppeld aan wat ik in de Golf zie met die tankers ("ja, dat doet Iran" :idea: :idea: )..:
ik voel mij steeds ongemakkelijker met de VS, handlanger en het alles onder die apenrots.
India heeft ook wat sancties gekregen. https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buiten ... ar-AAB5DzB
Zeker gepeur vanwege de olieroute tot aan Taiwan... :idea: Er beginnen korstjes aan te komen wat mij betreft.
Voor mij zijn het al jaren vreselijk etterende wonden. Al velen hebben ook het Tonkin-incident genoemd, hier bijvoorbeeld in een artikel van NRC:
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/06/17/pl ... g-a3963989

Ik wijs hier nog even op een quote van forumlid Labyrint:
Labyrint schreef:
16 jun 2019 17:16
Labyrint schreef:
15 jun 2019 20:41
Natuurlijk is alles “staged” in deze conditionering
De Amerikaanse marine heeft in de afgelopen weken opnieuw het een en ander naar buiten gebracht.
Ben benieuwd waar dat naar toe gaat.
Het onderschrift van Labyrint:
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Is misschien wel het meest belangwekkende onderschrift hier op dit forum. Voor mij maakt het niet zoveel uit wie de rol van president speelt in de VS. Of ze nu op stoom komen of niet, of ze een serieuze rol lijken te spelen of de voorstelling van een clown geven. Het lijkt erop dat ongeacht wie de president van de VS is, een bepaalde agenda gewoon doorgaat, al duurt die blijkbaar langer dan vijf jaar. (zie nogmaals quote onderschrift Labyrint).
Law of Honesty: Don’t pretend that you can do something that you can’t. (NJ Wildberger)

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 18 jun 2019 16:56

Precies. Deep State. Secret Empire. NWO. Het is er gewoon. Helaas heeft men vaak jeuk met conspiracy denken op vrijdenkers en sceptic fora. Ik weet niet of vrijdenken hier in alle gevallen verstandig is. Soms kun je naar mijn idee bepaalde zaken uit desinteresse of onderschatting van het onderwerp missen.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 18 jun 2019 17:48

Peter van Velzen schreef:
13 jun 2019 03:48
petals schreef:
12 jun 2019 08:35
ik hoop van harte dat hij wordt herkozen, al is het alleen maar om al die mensen die steeds roepen dat het echt onmogelijk is, weer eens met hun neus op de feiten te drukken. Al die media en 'deskundigen' die vorige verkiezingen dingen riepen als 'kans op Clinton 98% Trump 2%' en dergelijke, en dan hun reacties na de verkiezingen. Briljant. Ik zal je eerlijk zeggen dat ik echt heb genoten de dag na de verkiezingen.
Hoop je werkelijk dat de tijd die we hebben om de opwarming van de aarde te beperken met vier jaar wordt verkort?
Heb je soms een hekel aan al onze achterkleinkinderen?
Hoho, even ter nuancering, Peter begon over achterkleinkinderen met deze reactie daarop van Petals:

Petals schreef:
dat moet dan bijna wel he, dat ik een hekel heb aan onze achterkleinkinderen
Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.
Wil je gelukkig zijn of gelijk hebben? Yolanda

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 18 jun 2019 19:01

lost and not found yet! schreef:
18 jun 2019 17:48
Hoho, even ter nuancering, Peter begon over achterkleinkinderen met deze reactie daarop van Petals:

Petals schreef:
Klopt.
Mijn indruk:
Maar duidelijk met de bedoeling Petals te vragen, als ze het zo prachtig vond dat Trump werd gekozen, of dan zij ook niet het probleem ziet van de gevolgen van de CO2 vervuiling in de toekomst en het torpederen van het klimaat akkoord door Trump.
Vragen naar een mening en argumentatie dus.
Nou, die kwam er dus niet.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 18 jun 2019 19:21

Ik ben altijd degene dei over achterkleinkinderen begint. Ik heb er namelijk 9!
Vandaar ook dt ik de opwarming van de aarde 9 maal serieuzer neem dan sommige anderen.
Die achterkleinkinderen (geboren in de afgelopen 8 jaren) konden wel eens het jaar 2100 meemaken, Ze hebben immers nog een betovergrootmoeder van in de negentig! (mijn schoonmoeder)
Ik wens u alle goeds

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 18 jun 2019 22:07

Maria schreef:
18 jun 2019 19:01

Petals schreef:
Klopt.
Mijn indruk:
Maar duidelijk met de bedoeling Petals te vragen, als ze het zo prachtig vond dat Trump werd gekozen, of dan zij ook niet het probleem ziet van de gevolgen van de CO2 vervuiling in de toekomst en het torpederen van het klimaat akkoord door Trump.
Vragen naar een mening en argumentatie dus.
Nou, die kwam er dus niet.
Dag Maria,

Dat kan gebeuren dat die er niet kwam. Klimaat is ook mijn ding niet, net zoals kleinkinderen! Of achterkleinkinderen!
Wie meent dat een argument deugt omdat het gedrukt staat, is een idioot. Jiddisch.

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 18 jun 2019 22:20

Peter van Velzen schreef:
18 jun 2019 19:21
Ik ben altijd degene dei over achterkleinkinderen begint. Ik heb er namelijk 9!
Vandaar ook dt ik de opwarming van de aarde 9 maal serieuzer neem dan sommige anderen.
Die achterkleinkinderen (geboren in de afgelopen 8 jaren) konden wel eens het jaar 2100 meemaken, Ze hebben immers nog een betovergrootmoeder van in de negentig! (mijn schoonmoeder)
Dag Peter,

Ik weet dat jij echt een familie man bent, en dat is je goed recht natuurlijk! Net zoals het mijn goed recht is om niets met jou achterkleinkinderen te hebben. En met het klimaat evenmin. Ik heb er bewust voor gekozen om geen kinderen op deze wereld te zetten, en ben er nog steeds erg gelukkig mee. Maar ik denk eerder dat de wereld ten onder gaat aan overbevolking dan aan de opwarming van de aarde. Dus als je een beetje realistisch bent, wat kan het jou schelen wat er in het jaar 2100 gebeurd? Je bent er al lang niet meer dan. Misschien maak je nog geen enkele beslissing over de klimaatverandering mee. Oke, dit was offtopic, maar om helemaal offtopic te gaan nu ik toch bezig ben: wat doet de Thaise regering eigenlijk wat betreft regelingen met betrekking tot de opwarming van de aarde?

Weer even ontopic:

Petals schreef:
Al die media en 'deskundigen' die vorige verkiezingen dingen riepen als 'kans op Clinton 98% Trump 2%' en dergelijke, en dan hun reacties na de verkiezingen. Briljant. Ik zal je eerlijk zeggen dat ik echt heb genoten de dag na de verkiezingen.
Ik ben genegen me hier bij aan te sluiten. Lekker vooral overal tegenin! Vooral de mensen die zo verschrikkelijk politiek correct zijn! Hoewel, als Trump opnieuw wordt gekozen ga ik toch met 51% mee. :D

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 19 jun 2019 03:34

Gelachen heb ik absoluut niet, toen Trump won. Ik was verbijsterd! En ik ben dat nog steeds. Nog altijd steunt 1 op de 3 Keizers hem onvoorwaardelijk. Vrag me niet waarom. Dat de media er naast zaten is ook niet om te lachen maar diep-droevig, Dat ze nog altijd niet beseffen dat hun kiessysteem niet deugt, en dat je met 3 miljoen stemmen minder toch kunt winnen, Wat erger is is dat diezelfde media ook partijdig zijn, Niet zozeer voor Democraten of Republiekijnen. Maar voor de grote bedrijven die met hun reclamegeld die media financieren, Of het nu oliemaatschappijen zijn of banken, verzekeraars of de pharmaceutische industrie. Trump maakte de topman van Exxon minister van buitenlandse zaken en benoemde nog meer corrupte lieden in zijn kabinet, De man stapte weer op en nu heeft hij er met Pompeo en Bolton nog twee oorloghitsers bij. Bij "The Young Turks" roept Cenk Uygur regelmatig om toepassing van het 25e amendement, op grond waaarvan het kabinet een incapabele president kan afzetten, maar hij schijnt te vergeten dat dat kabinet vrijwel even incapabel is. Dat gaat dus niet gebeuren, ook als Trump overduidelijk zou dementeren. Impeachment zal ook niet helpen, want er zullen geen 19 Republikijnen in de senaat zijn, die hem zouden durven afzetten, Ook niet als hij zonneklaar de wet aan zijn laars lapt. De enige hoop die ik heb is dat hij geen al te grote rampen veroorzaakt voor de nieuwe verkiezingen en dat de 45% van de kiezers die in 2016 wegbleven, in 2020 wel op komen dagen om op zijn tegenstander te stemmen, We hebben het niet over een TV-komiek, maar over de machtigste positie ter wereld, Er valt dus niets te lachen!
Ik wens u alle goeds

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! » 19 jun 2019 21:32

Dag Peter. Uiteraard begrijp ik je frustratie. Maar wat ga je er aan doen? Jammer dat je geen antwoord geeft op mijn niet inhoudelijke vraag wat Thailand aan de klimaatverandering doet, vooral ten opzichte van de VS. en wat jij er aan gaat doen om jouw klein/achterkleinkinderen te beschermen tegen de gevolgen van de klimaatverandering.

Maar weer ontopic. Kan iemand mij, als leek in deze discussie, uitleggen wat tot nu toe het gevaar is dat de stoomwals Trump op gang is gekomen? Voor wie in dit universum is dit slecht? Voor de Amerikanen? Voor de Aziaten? Voor de Europeanen? En zo ja, op welke manier dan? Oke, misschien voor de Mexicanen, maar je kunt tenslotte niet alles hebben toch? Of hadden de Mexicanen het onder Obama een stuk beter?
Ps, zakelijk gezien ben ik best blij met de dollarkoers ten opzichte van de euro!

Ps2, Peter, wat zouden de grote rampen kunnen zijn die Trump zou veroorzaken?

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 21 jun 2019 04:28

19 jun 2019 21:32
Dag Peter. Uiteraard begrijp ik je frustratie. Maar wat ga je er aan doen? Jammer dat je geen antwoord geeft op mijn niet inhoudelijke vraag wat Thailand aan de klimaatverandering doet, vooral ten opzichte van de VS. en wat jij er aan gaat doen om jouw klein/achterkleinkinderen te beschermen tegen de gevolgen van de klimaatverandering.

Maar weer ontopic. Kan iemand mij, als leek in deze discussie, uitleggen wat tot nu toe het gevaar is dat de stoomwals Trump op gang is gekomen? Voor wie in dit universum is dit slecht? Voor de Amerikanen? Voor de Aziaten? Voor de Europeanen? En zo ja, op welke manier dan? Oke, misschien voor de Mexicanen, maar je kunt tenslotte niet alles hebben toch? Of hadden de Mexicanen het onder Obama een stuk beter?
Ps, zakelijk gezien ben ik best blij met de dollarkoers ten opzichte van de euro!

Ps2, Peter, wat zouden de grote rampen kunnen zijn die Trump zou veroorzaken?
De grootste ramp die hij tot nu toe veroorzaakt is dat hij de bestrijding van de opwarming van de aarde vier jaar vertraagd. Verder verhoogtd hij het begrotingstekort (geen idee van de gevolgen daarvan) en het defensiebudget enorm. Zijn regering vermindert alle milleu- en consumentenbeschermingen. De Mexicanen hebben weinig last van hem, wel Asielzoekers uit Guatemala, Honduras en El Salvador. Kinderen worden van hun ouders gescheiden hetgeen zeer schadelijk is voor hun ontwikkeling. Hij hitst zijn volgelingen op tegen de media (hij noemt ze de vijand van het volk), zijn politieke tegenstanders en minderheden. Als gevolg daarvan zijn bedreigingen normaal geworden en neemt rechts geweld toe. Hij liegt doorlopend hetgeen een zéér slecht voorbeeld is. Tenslotte beschouwd hij Saudie-Arabië als een bondgenoot en helpt dat land tegen de wens van het congres in en lapt zowiezo de regels aan zijn laars. Zo profiteert hij - zowel als zijn schoonzoon - financiëel van zijn regeringsdaden De Republikijnen zijn te laf om hem daarvoor op de vingers te tikken en zijn veto's te overrulen. Dus zolang 34 van de 100 senatoren hem steunen komt hij er mee weg ook. Als hij herkozen zou worden worden daarmee al die onrechtmatige daden min of meer gerechtvaardigd. Er is nog wel een positieve kant aan Trump: HIj wil geen oorlog. Maar of hij de chicanes van Pompeo en Bolton kan weerstaan weet ik niet. Overigen valt op dat gebied van de democraten ook weinig te verwachten.

Uiteraard ben ji geen Guatemalteek en ben je ook dood wanneer de klimaatverandering mogelijk catastrofaal wordt. Maar er sterven nu al mensen aan de gevolgen van hittegolven en droogtes. De gevolgen van meer bosbranden en orkanen vallen nogal mee, omdat mbv satelieten betere maatregelen te treffen zijn dan voorheen. Dus het grootste gevaar van Trump ligt vooralsnog in het beroerde voorbeeld dat hij geeft. Maar als hij herkozen wordt dan ligt dat anders. Naast de grotere schade door klimaatopwarning, kun je dan een beleid verwachten dat negatief uitvalt voor 90% van de Amerikanen. Helaas ook voor de meeste van zijn eigen kiezers. De daden van de VS zullen minder en minder voorspelbaar worden en de internationale samenwerking zal minimaal zijn. (Trump zegt meer verdragen op dat dat hij sluit) en tariefoorlgen zullen het bedrijfseleven alom treffen. Overigens zijn al zijn verhogingen van invoerrechten zogenaamd gerechtvvaardigd vanweg een noodtoestand, Anders zou hij de instemming van het congres er voor nodig hebben. Ze zijn eigenlijk ook onrechtmatig.

Ik houdt me overigens niet met de Thaise politiek bezig. Zolang de militairen nog de feitelijke macht hebben, heeft datook weinig zin.

Ter info: deze link
Ik wens u alle goeds

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 21 jun 2019 11:12

Goed, hij (Trump dus) heeft Iran toch maar niet aangevallen als vergelding voor een neergeschoten Amerikaanse toy for boy.
Ik moet zeggen, dat 'Hij..' het ook niet gemakkelijk heeft na al zijn 'warmongering' tegen een land dat zich volgens het IAEA aan de regels houdt en dat hij sanctioneert alsof het een hobby is.
Ze luisteren verdomme niet naar hem. :shock: En vergelding van de drone-plof is in mijn optiek niet zo heel veel anders dan het dichtgooien van de Straat van Hormoez. Kom maar op met die olieprijzen. En Netanjahu maar aandringen. En het Pentagon maar waarschuwen... En dat een jaar voor je herverkiezing. Hoe nu? Maar hij vindt wel wat... :^o :idea:
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 21 jun 2019 12:00

Labyrint schreef:
16 jun 2019 15:01
Geen idee. Wil verder niet off-topic. Ik las dit gisteren over Donald Trump. Wellicht volgt er later meer.

Inmiddels vond ik de beelden en het gesprekje met Donald Trump

Gisteren kregen in navolging van Trump drie senatoren een briefing over de onmogelijke en onbeschrijfelijke gebeurtenissen ivm "UAP" met de Amerikaanse luchtmacht en Marine. - (Unindentified Areal Phenomena). Dat ter vervanging van het aloude "UFO".

En hier. http://nymag.com/intelligencer/2019/06/ ... _source=tw

Meer details ter info over de aard van deze gebeurtenissen die staan beschreven in het afgesloten topic --- (geen idee waarom?) --- met UAP dat door Maarten is gestart. viewtopic.php?f=64&t=17146

Ben benieuwd naar het vervolg en wat we verder van Trump hierover gaan horen behalve zijn oproep van een jaar geleden een Space Force te starten.

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 21 jun 2019 15:48

Gerard R. schreef:
21 jun 2019 11:12
Goed, hij (Trump dus) heeft Iran toch maar niet aangevallen als vergelding voor een neergeschoten Amerikaanse toy for boy.
Ik moet zeggen, dat 'Hij..' het ook niet gemakkelijk heeft na al zijn 'warmongering' tegen een land dat zich volgens het IAEA aan de regels houdt en dat hij sanctioneert alsof het een hobby is.
Ze luisteren verdomme niet naar hem. :shock: En vergelding van de drone-plof is in mijn optiek niet zo heel veel anders dan het dichtgooien van de Straat van Hormoez. Kom maar op met die olieprijzen. En Netanjahu maar aandringen. En het Pentagon maar waarschuwen... En dat een jaar voor je herverkiezing. Hoe nu? Maar hij vindt wel wat... :^o :idea:
Het zijn Pompeo en Bolton die de 'hardliners' zijn. Als het aan hun had gelegen was er al lang een oorlog gaande met Irak. Blijkbaar heeft Trump toch een andere mening (gelukkig maar), vraag is alleen hoelang hij bij die andere mening blijft.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 21 jun 2019 15:54

Op hun post geknald door Trump zelf, die nu 'The Good Guy' probeert uit te hangen... :roll:
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 21 jun 2019 18:31

Trump heeft de actie afgeblazen omdat er mogelijk 150 doden.zouden vallen. Dat staat niet in verhouding tot het neerhalen van een onbemande drone.

Plaats reactie