De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door Maria » 13 jun 2019 10:54

axxyanus schreef:
13 jun 2019 07:55
Christoffel schreef:
12 jun 2019 19:45
Een voorbeeld. Trump heeft zo langzamerhand begrepen dat hij de stemmen van vrouwelijke kiezers niet kan missen.
Waaruit blijkt dat?
Dat zou ik ook wel willen weten.
Ook al zou dat zo zijn; ik niet dat Trump het zal redden voor wat vooral de vrouwen betreft.
Niet alleen de antipathie voor Trump alleen speelt een rol, maar de ontwikkelingen van secularisatie en emancipatie in het van ouds her republikeinse kamp.
Vergelijk dat met de orthodoxe Nederlandse vrouwen. Die zijn er nog maar mondjesmaat.

De uitslagen en verkiezingen nov 2018 vergeten?
Zoveel kan er in een half jaar niet veranderen dat de algemene tendens zal stoppen.
Dat vrouwen steeds mondiger worden en dan nu de groep binnen de republikeinen, die zich steeds minder gelegen laten liggen dat je "de keizer moet geven wat des keizers is" en dat je je man moet volgen in openbare aangelegenheden.
Bovendien is het heel normaal onder sterk vereende christenen om je eigen nest niet af te vallen en als je ging stemmen dat binnen de eigen groep te doen.
Dat was ooit het uitgangspunten van alle orthodoxe christenen en begint nu zeker ook af te kalven in de vanouds puriteinse gebieden, waar Trump het toch vnl. van moet hebben.
Deze ontwikkeling zet alleen maar door, ook kan de schijn anders zijn, door actuele en anekdotische gekleurde berichten.
En dat is de realiteit.

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/11/07/de ... a-a2754382
De Democraten veroverden na acht jaar een meerderheid in het Huis en een handvol gouverneursposten door een eclectische coalitie van kiezers te mobiliseren: vrouwen, minderheden en progressieve, hogeropgeleiden uit de grote stad en suburbs. Tegelijkertijd wisten de Republikeinen hun meerderheid in de Senaat uit te breiden dankzij vooral de steun van mannen, blanken, (wedergeboren) christenen, vaak van het platteland.
.........
Stad, suburb of platteland
De uitslagenkaart van de VS ziet er van een afstandje weliswaar uit als een uitgestrekte rode (Republikeinse) zee. Maar midden in die zee liggen blauwe (Democratische) eilanden. Dit zijn de grote steden en hun voorsteden waar, net als aan de dichtbevolkte Oost- en Westkust, overwegend Democratisch is gestemd.
.........
Toen het verlies van het Huis zich dinsdagavond duidelijk begon af te tekenen, stelde de prominente Republikeinse senator Lindsey Graham dat zijn partij het probleem „met vrouwen in de voorsteden onder ogen moet zien, want het is er echt”. Graham stelde op Fox News: „Je moet leren van elke verkiezing. Ik denk dat de president de discussie over een betere toon al begonnen is.”
....
De zorgen van Graham over het verlies van vrouwelijke voorstedelingen zijn terecht. Volgens voorlopige resultaten van een nationale exit-poll van ABC News stemden dinsdag meer vrouwen dan mannen (53 om 47 procent). En die vrouwelijke kiezers stemden in Huis-races relatief vaak Democratisch (60 procent, tegen 39 procent Republikeins). Zes op de tien vrouwelijke kiezers zei president Trumps beleid af te keuren. Onder mannen was dat 49 procent.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 13 jun 2019 19:22

Trump zal zich aanpassen, zodat hij zoveel mogelijk mensen mee krijgt.
Als hij een tweede termijn zou mogen doen, dan zal hij (opnieuw) extreem rechts los gaan.
Dit principe is overigens veelvuldig voorgekomen in de geschiedenis.
Populair doen tot je de kiezer niet meer nodig hebt...
Vaak met akelige gevolgen.
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 14 jun 2019 02:08

petals schreef:
13 jun 2019 07:48
dat moet dan bijna wel he, dat ik een hekel heb aan onze achterkleinkinderen
Misschien ook ben je aartsdom. Ik weet het niet. Maar een herkozen Trump zou een grote ramp zijn voor hen,
Ik wens u alle goeds

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 15 jun 2019 20:41

Ze hebben Trump nu ook ‘op de hoogte gebracht’ over UFO’s. Natuurlijk is alles “staged” in deze conditionering

De Amerikaanse marine heeft in de afgelopen weken opnieuw het een en ander naar buiten gebracht.
Ben benieuwd waar dat naar toe gaat.

https://www.politico.com/story/2019/06/ ... ts-1365848

https://abcnews.go.com/Politics/exclusi ... d=63725191
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 16 jun 2019 04:06

De UFO's waren vast gestuurd door Iran :)
Ik wens u alle goeds

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 16 jun 2019 04:44

Geen idee. Wil verder niet off-topic. Ik las dit gisteren over Donald Trump. Wellicht volgt er later meer.
2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 16 jun 2019 07:57

Labyrint schreef:
16 jun 2019 04:44
Geen idee. Wil verder niet off-topic. Ik las dit gisteren over Donald Trump. Wellicht volgt er later meer.
Waarom off topic?
Het gaat toch over Trump?
Toch een stuk gezond verstand.

Meer meldingen vragen om een andere aanpak van onderzoek, is de aanleiding hiervan.
Bij een verklaring buitenaardse oorsprong van UFO's gaat het om bijgeloof, waar Trump verder niet in meegaat.

Overigens vind ik het wel weer grappig als hij heeft over "my pilots" waar anderen dit voornaamwoordje weg zouden laten of zouden zeggen "our pilots", als ze specifiek piloten van de USA bedoelen.
Piloten in en van de rest van van de wereld lijken veel minder oog te hebben voor bijzondere zaken tijdens het vliegen.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 16 jun 2019 15:01

Labyrint schreef:
Waarom off topic?
Het is maar net hoe de pet hier staat. Verder doorborduren op jouw reactie zorgt er immers voor dat we off-topic gaan.
Met uitzondering van het moment dat Trump er weer een keer over begint. En dat zal op een bepaald moment wel gaan gebeuren.
Meer meldingen vragen om een andere aanpak van onderzoek, is de aanleiding hiervan.
Bij een verklaring buitenaardse oorsprong van UFO's gaat het om bijgeloof, waar Trump verder niet in meegaat.
Niemand heeft nog een verklaring gegeven over wat de voorwerpen op de beelden zijn. Bijgeloof is niet op film te vangen.
Onbekende voorwerpen wel. En daar gaat het over.
Piloten in en van de rest van van de wereld lijken veel minder oog te hebben voor bijzondere zaken tijdens het vliegen
Dat is onjuist. UAP’s zijn een wereldwijd fenomeen. Ze stoppen niet niet abrupt midden in de lucht bij de Amerikaanse landsgrenzen tegen een onzichtbare muur. Landen met een redelijke luchtmacht maken er melding van. Ze zijn daarnaast dol op kerncentrales (zowel Russische als Amerikaanse) en hebben blijkbaar ook nog een interesse in nucleaire wapens. Hier in Nederland hadden we de “UFO van Soesterberg”. En in België hadden we Wilfried de Brouwer van de luchtmacht die F16 gevechtsvliegtuigen erachteraan stuurde. En in Groot Brittannië het Rendlesham Forrest incident. In Zuid Amerika is het nog veel bonter met meldingen van piloten. Ho wacht ...... Nu gaat het dus niet meer over Donald Trump wat ik wilde vermijden dus ik laat het hierbij.

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 16 jun 2019 16:01

Labyrint schreef:
16 jun 2019 15:01
Labyrint schreef:
Waarom off topic?
Het is maar net hoe de pet hier staat. Verder doorborduren op jouw reactie zorgt er immers voor dat we off-topic gaan.
Nou nee.
Je komt met een bericht, dat Trump wordt geïnformeerd en wat zijn reactie is.
Hij toont weinig tot geen interesse.
Dat is waar het nu om gaat, ook achter jouw link.
Dan toch verder uitwijden over UFO's is idd. een ander onderwerp.

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 16 jun 2019 17:16

Maria schreef:
16 jun 2019 16:01
Nou nee.
Je komt met een bericht, dat Trump wordt geïnformeerd en wat zijn reactie is.
Hij toont weinig tot geen interesse.
Dat is waar het nu om gaat, ook achter jouw link.
Dan toch verder uitwijden over UFO's is idd. een ander onderwerp.
Daarom schreef ik het ook zo:
Labyrint schreef:
15 jun 2019 20:41
Natuurlijk is alles “staged” in deze conditionering
De Amerikaanse marine heeft in de afgelopen weken opnieuw het een en ander naar buiten gebracht.
Ben benieuwd waar dat naar toe gaat.

petals
Ervaren pen

Bericht door petals » 18 jun 2019 06:56

Peter van Velzen schreef:
14 jun 2019 02:08
petals schreef:
Misschien ook ben je aartsdom. Ik weet het niet. Maar een herkozen Trump zou een grote ramp zijn voor hen,
Dit forum is echt dood. Neutrale moderatie is ook hier niet te vinden. Jammer. Ik dacht hier een goede plek gevonden te hebben.
Deze reactie doet voor mij de deur echt dicht, is totaal zinloos om hier te discussieren met het eenzijdige moderatiebeleid. Je hebt niet alleen discussie met de andere deelnemers, maar moet je ook constant tegenwind van de mods laten welgevallen.

@Bonjour, ik zei het al eerder, zat toen net op het randje maar mij mag je nu echt uitschrijven hier.

Bonjour
Site Admin

Bericht door Bonjour » 18 jun 2019 08:59

Done
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 18 jun 2019 09:07

petals schreef:
18 jun 2019 06:56
Deze reactie doet voor mij de deur echt dicht, is totaal zinloos om hier te discussieren met het eenzijdige moderatiebeleid. Je hebt niet alleen discussie met de andere deelnemers, maar moet je ook constant tegenwind van de mods laten welgevallen.

@Bonjour, ik zei het al eerder, zat toen net op het randje maar mij mag je nu echt uitschrijven hier.
Hoe kan iemand tot een andere conclusie dan die van Peter komen? Eerst laat je weten dat je van harte hoopt op herverkiezing van Trump. Je geeft als reden dat je ervan geniet dat zogenaamde deskundigen er dan weer naast zitten. Is dat iets anders dan blijk geven van enorme oppervlakkigheid?
Wanneer je vervolgens geconfronteerd wordt met een tragisch gevolg van Trumps politiek doe je dat af met de opmerking dat je blijkbaar een hekel hebt aan de achterkleinkinderen. Moeten je gesprekspartners deze opmerking serieus nemen? Moeten we er uit opmaken dat die zaak je niets kan schelen? Moet men concluderen dat je enkel aan grappenmakerij doet? Of wil je er mee aangeven dat je klimaatverandering maar onzin vindt? Is dat een serieus gesprek voeren?
Is het niet duidelijk andersom? Jij bent de persoon die niet in staat blijkt een serieus gesprek over Trump aan te gaan. Je bijdragen waren zo kortzichtig dat ik het niet eens de moeite waard vond om erop in te gaan.

Overigens heb ik Peter nooit zo tegen iemand horen praten. Wel weet ik dat hij klimaatverandering op de eerste plaats heeft staan wat betreft serieuze onderwerpen die er te bespreken zijn en problemen waarvoor de mensheid staat. Blijkbaar is dit een zaak voor hem om voor te vechten. Als er al iets van een moderatorbeleid is dan is het wel dat we dit forum een plek voor serieuze discussies willen laten zijn.

Het is je goed recht om je terug te trekken indien je niet tot serieuze discussie in staat bent. Een discussie houdt namelijk altijd in dat je flinke tegenwind kan verwachten, en discussies zijn nooit 'neutraal'. Vrijdenken is ook nooit neutraal.

Ik wil je wel zeggen dat je boosheid mij zeer verbaast. Ik ken je van vroeger, en toen had je wel altijd inhoudelijke bijdragen die ik zeer kon waarderen. Bovendien zou je daar ook van moeten hebben onthouden dat Peter van Velzen de laatste is die mensen wil beledigen.
Born OK the first time

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 18 jun 2019 10:50

petals schreef:
Ik was eigenlijk ook stom van verbazing bij deze reactie.
Dacht ook: Te dom voor woorden om hier verder op in te gaan als niet betrokkene.
petals schreef:
18 jun 2019 06:56
Neutrale moderatie is ook hier niet te vinden. Jammer. Ik dacht hier een goede plek gevonden te hebben.
En jij kent niet het verschil tussen moderatie acties en de persoonlijke mening van iemand die ook gewoon lid is?
Rereformed schreef:
18 jun 2019 09:07
Overigens heb ik Peter nooit zo tegen iemand horen praten. Wel weet ik dat hij klimaatverandering op de eerste plaats heeft staan wat betreft serieuze onderwerpen die er te bespreken zijn en problemen waarvoor de mensheid staat. Blijkbaar is dit een zaak voor hem om voor te vechten.
Voor wie het aangaat en denkt zoals Petals hier ventileert.
Knoop dat ff goed in je oren.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 18 jun 2019 12:23

Wat je niet leest, hè?
https://www.rt.com/news/462084-us-navy- ... mpaign=RSS
Drones tegen China??? 8-[

Gekoppeld aan wat ik in de Golf zie met die tankers ("ja, dat doet Iran" :idea: :idea: )..:
ik voel mij steeds ongemakkelijker met de VS, handlanger en het alles onder die apenrots.
India heeft ook wat sancties gekregen. https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buiten ... ar-AAB5DzB
Zeker gepeur vanwege de olieroute tot aan Taiwan... :idea: Er beginnen korstjes aan te komen wat mij betreft.
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

Plaats reactie