De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door Rereformed » 27 jul 2018 10:04

lanier schreef:
27 jul 2018 08:31
Bewijzen, bijvoorbeeld in de vorm van een geluidsopname, heeft Cohen daar niet voor.
Ik denk niet dat dit iets gaat opleveren tenzij er meer getuigen zijn die hetzelfde beweren, dan wordt het zeer interessant. Anders komt Cohen waarschijnlijk zelf in de problemen met dit soort uitspraken.
Cohen zegt dat er meerderen aanwezig waren die zijn bewering kunnen bevestigen. Hij zal waarschijnlijk hun namen kunnen noemen.
Het hangt dan inderdaad af van het getuigenis van die anderen. Heel interessant om te weten te krijgen welke personen omtrent deze zaak binnenkort het vuur aan de schenen gelegd worden. Steve Bannon was er niet bij, hij behoorde in die tijd nog niet tot de campagne.

"Cohen alleges that he was present, along with several others, when Trump was informed of the Russians' offer by Trump Jr.
By Cohen's account, Trump approved going ahead with the meeting with the Russians, according to sources."

Of het argument gerechtelijke geldigheid heeft weet ik niet, maar persoonlijk beschouw ik het feit dat Trump twee dagen vóór die ontmoeting, triomfantelijk op een massabijeenkomst aankondigde dat hij de komende week een "major speech" zou geven betreffende "de schandalen van Clinton" als doorslaggevend bewijs van dat hij van tevoren op de hoogte was van de meeting met de Russen. Trump was, gewoontegetrouw, zo dom om zichzelf weg te geven. En ook, gewoontegetrouw, te impulsief en ongeduldig om wijselijk eerst af te wachten of hij daadwerkelijk van de Russen informatie zou krijgen.
Born OK the first time

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 28 jul 2018 07:27

Elke nieuwe dag weer een openbaring. Avenatti zegt dat er nog drie tot nu toe niet genoemde vrouwen door Trump met zwijggeld betaald werden in 2015 en 2016.
Born OK the first time

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 28 jul 2018 09:47

Wat zou er door Melania heengaan deze laatste tijd? Het is bekend dat ze het liefst CNN kijkt, wat haar oranje echtgenoot boos maakt. Ze moet onderhand erg veel van deze berichtgeving mee hebben gekregen.

Gershom
Diehard

Bericht door Gershom » 28 jul 2018 11:21

ChaimNimsky schreef:
28 jul 2018 09:47
Wat zou er door Melania heengaan deze laatste tijd? Het is bekend dat ze het liefst CNN kijkt, wat haar oranje echtgenoot boos maakt. Ze moet onderhand erg veel van deze berichtgeving mee hebben gekregen.
Zij weet daar natuurlijk veel meer van dan wij. Maar denk jij dat haar iets kan schelen? Niets in hun houding duidt op een innige band tussen die twee mensen. Zelfs niet op een beetje genegenheid. Dit huwelijk wordt denk ik alleen voor de buitenwereld in stand gehouden. Vraag mij niet waarom...
Zolang Melania haar eigen leven kan blijven leiden is er wat haar betreft niets aan de hand.

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 28 jul 2018 13:19

Gershom schreef:
28 jul 2018 11:21
ChaimNimsky schreef:
28 jul 2018 09:47
Zij weet daar natuurlijk veel meer van dan wij. Maar denk jij dat haar iets kan schelen? Niets in hun houding duidt op een innige band tussen die twee mensen. Zelfs niet op een beetje genegenheid. Dit huwelijk wordt denk ik alleen voor de buitenwereld in stand gehouden. Vraag mij niet waarom...
Zolang Melania haar eigen leven kan blijven leiden is er wat haar betreft niets aan de hand.
Ik en mijn vrouw gaan er vanuit dat de dag dat Trump president af is de scheiding wordt aangevraagd.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 28 jul 2018 21:13

Rereformed schreef:
27 jul 2018 10:04

Cohen zegt dat er meerderen aanwezig waren die zijn bewering kunnen bevestigen. Hij zal waarschijnlijk hun namen kunnen noemen.
Het hangt dan inderdaad af van het getuigenis van die anderen.
Het wordt nu heel spannend. Indien bevestigd wordt dat Trump van tevoren afwist van de meeting met de Russen is dat genoeg om hem af te zetten ("conspiracy with a foreign power to influence the election"). Bovendien volgt hier dan uit dat zijn zoon dan gelogen heeft in een verhoor en daarvoor kan hij gevangenisstraf krijgen.
Beluister dit om alle details die eromheen zitten op een rijtje te krijgen:
https://www.youtube.com/watch?v=MF2XJ8mP3Sc&t=46s

En luister naar David Corn om te horen dat bevestiging van deze bewering van Cohen absoluut het lot van deze president bezegelt. In de e-mail die Don jr. ontving stond namelijk nadrukkelijk: "This is obviously very high level and sensitive information but is part of Russia and its government's support for Mr. Trump." Uitdrukkelijker kan men "samenzwering met een buitenlandse regering" niet geserveerd krijgen. Deze email laat bovendien nog horen dat de zender het als een vanzelfsprekende zaak beschouwt dat Don jr. zijn vader erover vertelt: "I can also send this info to your father via Rhona, but it is ultra sensitive so wanted to send to you first."

-Hope Hicks wordt genoemd als iemand die vrijwel zeker tot de personen behoort waar Cohen naar verwijst. Maar deze persoon is vorig jaar verhoord door het congres en heeft toen ontkend dat Trump er van af wist.
-Ook weet men dat Donald Trump jr. een paar minuten na de vergadering met de Russen een geheim nummer heeft gebeld. Men verwacht dat Mueller inmiddels wel weet aan wie dat nummer toebehoort. Indien het het nummer van zijn vader is ziet het er niet best uit voor zowel de president als zijn zoon.

Vooruitlopend op wat we nu weten komt iemand al met een kostelijk commentaar om te overdenken:
"Would be interesting to see if Trump will sacrifice his child to save himself or will he sacrifice himself to save his child."
Born OK the first time

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 29 jul 2018 11:58

Rereformed schreef:
28 jul 2018 21:13
Het wordt nu heel spannend. Indien bevestigd wordt dat Trump van tevoren afwist van de meeting met de Russen is dat genoeg om hem af te zetten ("conspiracy with a foreign power to influence the election"). Bovendien volgt hier dan uit dat zijn zoon dan gelogen heeft in een verhoor en daarvoor kan hij gevangenisstraf krijgen.
Ik vertrouw Cohen niet helemaal -- hij heeft er namelijk teveel belang bij om de suggestie te wekken mee te werken.

Het lijkt me bovendien mogelijk een manier om de media op sleeptouw te nemen naar de climax "conspiracy with a foreign power to influence the election" & het spektakel vlak voor de midterm op te blazan door uit te laten komen dat het werkelijk fake-news was -- dat hij in werkelijkheid de media al die tijd gevoed heeft met veelbelovende desinfo. Met deze zet kan met vrij grote zekerheid zowel de midterm gewonnen worden, impeachment voorkomen worden & Michael Avenatti in grote problemen worden gebracht die de betrouwbare vookennis betreffende de 12 tapes waarschijnlijk niet op geheel legale wijze heeft verkregen. Op het schaakbord is dat een zeer goede zet. Indien Cohen bereid is zich inderdaad op te offeren - vergeet niet dat dit de man was die letterlijk heeft gezegd ''I'd take a bullet for Trump'' - dan moet deze optie als een zeer serieuze mogelijkheid worden beschouwd. Het feit dat de media vrij enthousiast achter alle veelbelovende info aanloopt die Trump met Poetin verbindt, kan zodoende op een cruciaal moment vrij eenvoudig worden gebruikt in het voordeel van de tegenpartij.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 29 jul 2018 12:59

ChaimNimsky schreef:
29 jul 2018 11:58
Ik vertrouw Cohen niet helemaal -- hij heeft er namelijk teveel belang bij om de suggestie te wekken mee te werken
Daar is iedereen het mee eens.

Indien men beseft dat hier een spektakel gaande is tussen twee criminelen die de leugen tesamen als een werktuig jarenlang dagelijks hebben gebruikt, is de mogelijkheid die je vervolgens naar voren brengt niet geheel ondenkbaar.

Maar wel onwaarschijnlijk imho. Trump is niet gewiekst genoeg om het zo te spelen. Men bericht dat Trump zich afgelopen week enorm heeft opgewonden en in woedeuitbarstingen is geëxplodeerd n.a.v. de Cohen-openbaringen.
Het opgenomen gesprek tussen Cohen en Trump dat uitgelekt is is bovendien geen desinfo.
Bovendien zal men in het door jou gesuggereerde scenario nooit te weten komen of wat Cohen beweert nu desinformatie is of niet. Indien zijn bewering betreffende de Russia meeting niet door een ander persoon bevestigd wordt zal men hooguit kunnen zeggen dat óf Cohen liegt, óf de personen die aan Trumps kant staan liegen. Daar win je geen verkiezing mee, maar wek je voornamelijk hoofdschudden op.

En wat bedoel je met "opofferen"? Vele jaren de gevangenis ingaan omdat je Trump zo vereert? Dat gaat er bij mij niet in. Het scenario dat Cohen vervolging voor allerlei criminele zaken tracht te ontglippen door het boekje over Trump open te doen is veel waarschijnlijker. Overigens moet hij daarvoor bij Mueller aankloppen en alles opbiechten. We komen het dus binnenkort wel te weten.

Niemand schijnt overigens te weten door wie de Cohen-informatie in de publiciteit is gebracht. Er zijn dus vreemde scenario's mogelijk.

Waar ik nu op wacht is wat Cohen aan informatie oplevert over de zaken die Trump jarenlang met diverse Russen heeft gedaan, waaronder money laundering. Dat ligt naar het mij toeschijnt uiteraard aan de basis voor Trumps liefde voor dat land. Indien hij die informatie kan leveren denk ik dat hij een goede deal met Mueller kan maken, en is het gedaan met Trumps presidentschap.
Overigens zou het buitengewoon ironisch zijn wanneer de man die zogenaamd bereid was een kogel te krijgen voor Trump juist zijn downfall werd.
Born OK the first time

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 29 jul 2018 14:50

Rereformed schreef:
29 jul 2018 12:59
Het opgenomen gesprek tussen Cohen en Trump dat uitgelekt is is bovendien geen desinfo.
Dat Trump zelf niet gewiekst genoeg is, klopt. Maar Cohen is wel gewiekst genoeg om een scenario samen te stellen dat zowel de midterm redt, als impeachment voorkomt & de val van Avenatti in de slipstream met zich meebrengt.

Ook dat het opgenomen gesprek tussen Cohen & Trump dat uitgelekt is geen desinfo betreft, ben ik niet zo zeker van. Er kan flink in zijn geknipt & geplakt met de intentie het uiteindelijk publiekelijk een conspiracy tegen de president te laten lijken.
Bovendien zal men in dit scenario nooit te weten komen of wat Cohen beweert desinformatie is. Indien zijn bewering betreffende de Russia meeting niet door een ander persoon bevestigd wordt zal men hooguit kunnen zeggen dat óf Cohen liegt, óf de personen die aan Trumps kant staan liegen. Daar win je geen verkiezing mee, maar wek je enkel hoofdschudden op.
Ook die vlieger gaat niet op indien bewijsbaar aan het publiek kan worden getoond dat Cohen's bewijslast op een leugen is gebaseerd. Het imago van de Rusland-zaak stort dan publiekelijk in als een kaartenhuis.
Waar ik nu op wacht is wat Cohen aan informatie oplevert over de zaken die Trump jarenlang met diverse Russen heeft gedaan, waaronder money laundering. Dat ligt naar het mij toeschijnt uiteraard aan de basis voor Trumps liefde voor dat land. Indien hij die informatie kan leveren denk ik dat hij een goede deal met Mueller kan maken, en is het gedaan met Trumps presidentschap.
Overigens zou het buitengewoon ironisch zijn wanneer de man die zogenaamd bereid was een kogel te krijgen voor Trump juist zijn downfall werd.
Mee eens. Dat Trump's financiële afhankelijkheid van Rusland achter de reden zit dat hij halsstarrig weigert inzage te geven in z'n zaken, is de meest waarschijnlijke oorzaak van het toekomstige eonde van z'n presidentschap. Daarover zal Cohen zeker een boekje open kunnen doen indien zijn medewerking oprecht is.

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 29 jul 2018 16:45

:D :D

Even een 'aardigheidje, een grapje' tussendoor:
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/du ... t%20binnen :roll:
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 29 jul 2018 20:21

De Trump-administratie ontkende op zaterdag dat de vlaggen op vraag van het Witte Huis worden geproduceerd. “We hebben al altijd duidelijk gemaakt dat onze merchandising voor honderd procent wordt gemaakt in de VS. Elke verkoper die beweert een relatie met ons te hebben, liegt of schendt onze beschermde handelsmerkrechten”, beweert een woordvoerder tegenover CNN.
Nooit van tussenverkoop gehoord? Of van assemblage van grondstoffen en onderdelen her en der ingekocht? :evil3:
Nou moet ik toch ook echt ff lachen. :lol: :lol:
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 29 jul 2018 21:07

O Maria, ik heb heel veel gehoord, maar deze is gewoon leuk in mijn beleving.
Het Witte Huis maakt ook snel duidelijk er niets mee te maken te hebben. Dat zou kunnen. :idea:
Moppig die overgevoeligheden.

Wat serieuzer:
https://nos.nl/l/2243808
Een zaak van leven of dood..

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 30 jul 2018 13:29

Gerard R. schreef:
29 jul 2018 21:07
Wat serieuzer:
https://nos.nl/l/2243808
Een zaak van leven of dood..
De tweet van Trump suggereert dat de frase "enemy of the people" tegenwoordig in algemeen gebruik is, terwijl in werkelijkheid hijzelf deze uitdrukking van Stalin heeft geïntroduceerd in de VS, en de enige is die de frase gebruikt. Wat een oplichter!
Senator Jeff Flake was de enige die het serieus nam toen Trump de frase voor het eerst gebruikte. Hij gaf een toespraak die men later historisch zal noemen:
https://www.youtube.com/watch?v=aEiGSFHu0FM
Born OK the first time

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 30 jul 2018 13:58

Zo is het en de man vond het wel genoeg.

Helaas krijg je daar een extreem-rechtse Maffiosi/Bully/Stormrammer niet mee.
Die lapt zoiets aan zijn vieze modderlaars, ook als het een gerespecteerd man uit zijn eigen partij betreft.
Nog steeds heb ik tot mijn verdriet enorme twijfels over 'democratie'.
(Maar vertel mij maar hoe het anders en beter zou moeten... het blijft mensenwerk... en mensen doen
soms de raarste dingen...)

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 01 aug 2018 18:06

NOS: Trump roept minister op om onderzoek naar Russische inmenging te stoppen.

Dit betreft directe obstructie van de rechtsgang -- een voorteken op wat er nog komen gaat. Sessions zal waarschijnlijk het onderzoek niet stoppen; hij heeft zich verschoond van het onderzoek & heeft voordien evenmin gehoor gegeven aan dit verzoek. Maar nu het er sterk naar uitziet dat het verzoek om impeachment van Rosenstein nergens naar leidt, blijft een direct ontslag van Sessions (en Rosenstein & uiteindelijk Mueller) nu voor de hand. Die zet zal waarschijnlijk tot impeachment van de president leiden, aangezien de midterm daardoor sterk zal worden beinvloed. De perfecte ondergang voor een empathieloze demagoog: langzaam, tergend, bijzonder pijnlijk, met als toegift een onverdragelijke levenslange vernedering van een narcist.

Plaats reactie