De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Moderator

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door Peter van Velzen » 24 jul 2018 04:55

Trump: lying
Ik wens u alle goeds

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 24 jul 2018 22:36

Zou Trump zich willen indekken tegen een eventueel verlies voor de Republikeinen in november?
https://www.cnbc.com/2018/07/24/trump-r ... lecti.html
President Donald Trump said in a tweet on Tuesday that he was "very concerned that Russia will be fighting very hard to have an impact on the upcoming Election."
But rather than benefit his own party, as Russia sought to do in 2016, Trump claimed without evidence that Russia "will be pushing very hard for the Democrats" because, Trump said, "no President has been tougher on Russia than me."
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 25 jul 2018 03:59

Maria schreef:
24 jul 2018 22:36
President Donald Trump said in a tweet on Tuesday that he was "very concerned that Russia will be fighting very hard to have an impact on the upcoming Election."
But rather than benefit his own party, as Russia sought to do in 2016, Trump claimed without evidence that Russia "will be pushing very hard for the Democrats" because, Trump said, "no President has been tougher on Russia than me."
Dat zeg ik! Trump liegt.
Ik wens u alle goeds

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 25 jul 2018 08:15

Peter van Velzen schreef:
25 jul 2018 03:59
Maria schreef:
24 jul 2018 22:36
Dat zeg ik! Trump liegt.
En deze leugenachtigheid kent geen grenzen. Rachel Maddow laat horen dat in de Witte Huis versie van de persconferentie in Helsinki cruciale woorden van journalist Jeff Mason aan Poetin ("President Putin, did you want Trump to win the election, and did you direct any of your officials to help him do it?") zijn weggeknipt! Het laatste deel van die vraag heeft men laten staan. De vraag die nu gesteld wordt is bijgevolg volkomen onbegrijpelijk, maar hierdoor heeft men Poetins antwoord gewoon kunnen laten staan, het slaat nu eenvoudig helemaal nergens op! En daarenboven heeft men nu weggewerkt dat Poetin slechts een week geleden heeft uitgesproken dat hij aan Trumps kant staat.
Deze werkwijze is regelrecht uit de trucendoos van Goebbels en Stalin.

Hier is wat daadwerkelijk gevraagd werd:
https://www.youtube.com/watch?v=ZlvG_JDWLac&t=960s

Hier de Witte Huis versie:
https://www.youtube.com/watch?v=ujCa6QZCirU&t=1920s
Born OK the first time

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 25 jul 2018 23:27

Juncker heeft water bij de wijn gedaan.
De importtarieven gaan naar beneden en Europa gaat meer vloeibaar gas en sojabonen importeren.
Ik had ook niet verwacht dat Eutopa er een goede deal uit zou slepen.

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 26 jul 2018 00:49

lanier schreef:
25 jul 2018 23:27
Juncker heeft water bij de wijn gedaan.
De importtarieven gaan naar beneden en Europa gaat meer vloeibaar gas en sojabonen importeren.
Ik had ook niet verwacht dat Eutopa er een goede deal uit zou slepen.
Ik schaam me diep voor de zwakke knieval van de EU. Europa is een laf wicht zonder waarden. Centjes zijn haar alles: beter iets verliezen dan een harde strijd met de rest van de wereld aan je zijde tegen een demagoog die de EU reeds publiekelijk als ''foe'' (= vijand) heeft geportretteerd. De VS zijn hier dus uitgekomen met winst, kunnen opgelucht ademhalen dat de EU van het lijstje vijanden is afgevallen & zich aanzienlijk effectiever concentreren op China, Canada, India en Mexico, etc.

Dit was het moment te laten zien dat Europa de ballen heeft een strijd te voeren over achterliggende waarden in plaats van als een laffe hond de schade te beperken tegenover een bombastische clowneske dictatoriale narcist.

De brave slaafse EU staat voor gek.

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 26 jul 2018 06:42

Rereformed schreef:
14 jul 2018 13:00
ChaimNimsky schreef:
14 jul 2018 11:20
Een alternatief voor Trump is impeachment van Rosestein door een meerderheid van de Republikeinen in opdracht van het Witte Huis (waardoor indirect de weg openstaat voor het aanstellen van een nieuwe baas voor Mueller & stopzetting van het onderzoek). Ondanks dat zo'n zet enorm verdacht is & wellicht tot impeachment van Trump zal leiden, vermoed ik dat men de poging nu zal wagen. Ik hoop er stilletjes op, omdat dit impliceert dat er iets zeeeeer ernstigs te ontdekken valt, terwijl deze wanhoopszet vrijwel zeker niet door een meerderheid zal worden aangenomen. En aangezien de ontmoeting met Trumps enige vriend & de midterm elections er beiden aan zitten te komen, lijkt me dat we zoiets zeer snel kunnen verwachten.
Heel goed mogelijk, van Trump kun je de allervreemdste bokkesprongen verwachten om zijn hachje te redden.
link

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 26 jul 2018 07:26

ChaimNimsky schreef:
26 jul 2018 00:49
Ik schaam me diep voor de zwakke knieval van de EU. Europa is een laf wicht zonder waarden.
Zo krijgt Geert Wilders toch nog gelijk met zijn nu al langdurige verwijt van lafheid aan de EU.
Denken "wij zijn beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 26 jul 2018 08:00

Voor gek staan heeft niets meer te betekenen in de Trump-age. Trump zelf staat ook weer voor gek: Poetin slaat de uitnodiging om naar het Witte Huis te komen af. Heel slim om zo aan te geven wie de lakens uitdeelt.
Born OK the first time

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 26 jul 2018 08:05

ChaimNimsky schreef:
26 jul 2018 06:42
link
Ze hebben veel te lang gewacht met deze zet. De impeachment against Rosenstein om het Mueller-onderzoek te stoppen had vóór de Helsinki meeting moeten gebeuren. Het is nu gedoemd om te mislukken. Voortgang van het Mueller onderzoek heeft meer steun dan tevoren.
Born OK the first time

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 26 jul 2018 16:13

Rereformed schreef:
26 jul 2018 08:05
Ze hebben veel te lang gewacht met deze zet. De impeachment against Rosenstein om het Mueller-onderzoek te stoppen had vóór de Helsinki meeting moeten gebeuren. Het is nu gedoemd om te mislukken. Voortgang van het Mueller onderzoek heeft meer steun dan tevoren.
Eveneens indien het voor de Helsinki-ontmoeting was gedaan, zou het gedoemd zijn geweest te mislukken. Het is echter veelzeggend omdat deze vorm van verdediging impliceert dat elegantere middelen de president te verdedigen óp beginnen te raken.
Rereformed schreef:
26 jul 2018 08:00
Poetin slaat de uitnodiging om naar het Witte Huis te komen af. Heel slim om zo aan te geven wie de lakens uitdeelt.
De ontmoeting schijnt te zijn uitgesteld tot na de tussenverkiezingen, maar dat Poetin de uitnodiging heeft afgeslagen is mij ontgaan. Waar heb je dat gelezen?

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 26 jul 2018 16:50

ChaimNimsky schreef:
26 jul 2018 16:13
Eveneens indien het voor de Helsinki-ontmoeting was gedaan, zou het gedoemd zijn geweest te mislukken. Het is echter veelzeggend omdat deze vorm van verdediging impliceert dat elegantere middelen de president te verdedigen óp beginnen te raken.
Rereformed schreef:
26 jul 2018 08:00
Poetin slaat de uitnodiging om naar het Witte Huis te komen af. Heel slim om zo aan te geven wie de lakens uitdeelt.
De ontmoeting schijnt te zijn uitgesteld tot na de tussenverkiezingen, maar dat Poetin de uitnodiging heeft afgeslagen is mij ontgaan. Waar heb je dat gelezen?
Ik heb ook niet gehoord dat Poetin een uitnodiging zou hebben afgeslagen. Maar ik heb ook nog nooit elegante of elegantere middelen gezien, dus of die dan op zouden kunnen raken...
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 26 jul 2018 17:04

Mullog schreef:
26 jul 2018 16:50
Maar ik heb ook nog nooit elegante of elegantere middelen gezien, dus of die dan op zouden kunnen raken...
Ieder middel binnen de rechtsgang is eleganter dan afzetting en vervanging van de Adjunct Procureur Generaal door (het team van) de verdachte om het onderzoek naar de verdachte stop te kunnen zetten.
Mullog schreef:
26 jul 2018 16:50
Ik heb ook niet gehoord dat Poetin een uitnodiging zou hebben afgeslagen.
CNN opperde deze mogelijkheid. Toen vervolgens een CNN verslaggever de president er rechtstreeks naar vroeg - ''Why has Vladimir Putin not accepted your invitation?'' - werd ze de zaal uitgezet. Een bevestiging dat Poetin de ontmoeting daadwerkelijk heeft afgeslagen of uitgesteld, heb ik niet in de media gevonden.

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 26 jul 2018 18:26

ChaimNimsky schreef:
26 jul 2018 16:13
Haha, val niet voor de uitleg van het Witte Huis. Het excuus van "uitstel" is uiteraard verzonnen om te voorkomen dat de media over een blamage en afgang voor Trump spreken.
Dat Poetin het voorstel heeft afgewezen kan men opmaken uit de woorden die Yuri Ushakov twee dagen geleden uitsprak: https://www.reuters.com/article/us-usa- ... SKBN1KE1R8

David Pakman, en wij allemaal, genieten er nu even van: https://www.youtube.com/watch?v=p0zF6UMaBlo

Hier genieten ze er ook van: putin-terribly-sorry-but-his-social-calendar-is-too-full-for-trump

De domheid van Trump is grenzeloos. Hij had niet het geduld en de intelligentie eerst een meeting af te spreken met Poetin, en die daarna pas aan te kondigen, maar handelde als een keizer die een onderdaan naar zich toe roept. Dat laatste kon Poetin onmogelijk ongestraft laten.
Born OK the first time

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 27 jul 2018 08:31

https://nos.nl/artikel/2243414-advocaat ... ussen.html

De Amerikaanse president Trump wist wel degelijk van tevoren dat zijn campagneteam tijdens de presidentsverkiezingen in 2016 een ontmoeting zou hebben met enkele Russen, die belastende informatie zouden kunnen leveren over Trumps tegenstrever Hillary Clinton. Sterker nog, hij gaf zijn zoon Donald jr. toestemming voor die ontmoeting.
.....
Bewijzen, bijvoorbeeld in de vorm van een geluidsopname, heeft Cohen daar niet voor.
.....
Cohen is in beeld bij speciaal aanklager Mueller in diens onderzoek naar de Russische bemoeienis. Gekeken wordt welke rol Cohen in het geheel heeft gespeeld. Volgens de bron van CNN hoopt hij met zijn verklaring over de ontmoeting in de Trump Tower en Trumps kennis daarvan zijn straatje schoon te vegen.

Ik denk niet dat dit iets gaat opleveren tenzij er meer getuigen zijn die hetzelfde beweren, dan wordt het zeer interessant. Anders komt Cohen waarschijnlijk zelf in de problemen met dit soort uitspraken.

Plaats reactie