De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Bevlogen

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door Gerard R. » 20 apr 2019 10:26

Hij moet 't doen zoals hij het voelt.
Alles is tijdelijk en heel iets anders dan wij denken... Niets aan te doen...

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 26 apr 2019 05:41

Trump wil wapenwedloop indammen met nieuw pact

Daaruit :
De Amerikaanse president Trump heeft zijn regering gevraagd te kijken naar mogelijkheden om gesprekken te starten met China en Rusland om de wapenwedloop te beteugelen. Dat zegt een hoge ambtenaar tegen The Washington Post.
Rusland, China en wij geven honderden miljarden dollars uit aan de ontwikkeling van wapens, inclusief nucleaire wapens en dat is belachelijk’’, zei Trump eerder deze maand
Het is niet de eerste keer dat de Amerikaanse president zijn bezorgdheid uit over de kosten van een wapenwedloop, aldus de krant. In maart 2018 zei Trump dat hij met Vladimir Poetin wil onderhandelen, omdat ,,het uit de hand loopt’’. Eind vorig jaar zei hij in een tweet dat hij ,,ooit in de toekomst’’ gesprekken zou voeren de Chinese president Xi Jinping over ,,een zinvolle stop op wat een grote en onbeheersbare wapenwedloop is geworden’’.
Denken "wij zijn beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 27 apr 2019 03:13

Haha, jij valt altijd weer voor deze oplichter en windvaan. :wink:
The reality of his budgets speaks louder than his words.

Trump heeft juist het defensiebudjet met 4,7% verhoogd, het jaar daarvoor verhoogd met 2,6%, en de VS geeft al jarenlang bijna driemaal zoveel uit aan defensie dan Rusland en China tesamen. Tel daar bovenop het feit dat de VS ook nog verantwoordelijk is voor de buitensporige defensieuitgaven van Saoedie-Arabië, vorig jaar nota bene nummer drie op de wereldlijst aan defensieuitgaven, de Saoediërs gaven meer aan defensie uit dan Rusland, en Rusland tien keer zo weinig dan de VS.
https://www.cato.org/blog/trumps-crazy-military-budget

Het allergrappigste is nog wel dat de clown zijn voorstel lardeerde met deze woorden ertussenin:

"It doesn't really make sense that we're all doing this. I think we're the leader. I think we're always going to be the leader. I think we have to be the leader. I think it's much better if we all got together and we didn't make these weapons."
Born OK the first time

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 27 apr 2019 03:50

Vooralsnigheeft hij slechts bestaande verdragen opgezegd, Onder het mooto
: "De VS mogen doen wat ze willen, alleen anderen niet"
Ik wens u alle goeds

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 27 apr 2019 04:06

Peter van Velzen schreef:
27 apr 2019 03:50
Vooralsnog heeft hij slechts bestaande verdragen opgezegd, Onder het motto
: "De VS mogen doen wat ze willen, alleen anderen niet"
Precies, als er maar op verdiend kan worden, dat is het enige waar Trump oor naar heeft. Wanneer je de link die vegan-revolution gaf wat naar beneden rolt kom je deze nieuwskop tegen: "Trump stapt uit verdrag over wapenhandel", dat 154 landen in 2013 ondertekenden.
Born OK the first time

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 28 apr 2019 01:42

27 apr 2019 03:50
Vooralsnog heeft hij slechts bestaande verdragen opgezegd onder het motto: "De VS mogen doen wat ze willen, alleen anderen niet"
Het levert ook een fantastisch stukje geschiedenis op dat we nu live meemaken. Maar het moet niet te lang meer duren.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 28 apr 2019 06:26

Il heb verschillende you-tube filmpjes bekeken, waarin wordt gesuggereerd dat Trump aan het dementeren is. Als een van de bereffende psychologen gelijk heben, zal dat binnen een half jaar voor iedereen duidelijk zijn.
Uiteraard zijn de betreffende youtube-kanalen waarschijnlijk politiek gezien tegenstanders van Trump. Bovendien kan het vermoeden - op dit moment - alleen bevestigd worden na een onderzoek van de President dat enkele uren in beslag neemt.

Allles uiteraard in het Engels

meer van hetzelfde:
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... rB5Vsl176M
https://www.youtube.com/watch?v=CgzbMEFR_v4
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... J00qjO2xgE
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... x7gk_7nVQA
https://www.youtube.com/watch?v=3ydWzTnD7Fw
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... Zf8WMw0g-Q
https://www.youtube.com/watch?v=IVxvmiX2hJU
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... inTvZI-s4o
Laatst gewijzigd door Peter van Velzen op 01 mei 2019 04:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een video embedden is wel genoeg
Ik wens u alle goeds

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 30 apr 2019 05:12

28 apr 2019 06:26
[youtube]Eerste filmpje[/youtube]
[youtube]Tweede filpje[/youtube]
[youtube]Derde filmpje[/youtube]
[youtube]Vierde filmpje[/youtube]
[youtube]Vijfde filmpje[/youtube]
[youtube]Zesde filmpje[/youtube]
[youtube]Zevende filmpje[/youtube]
[youtube]Achtste filmpje[/youtube]
[youtube]Negende filmpje[/youtube]
[youtube]Tiende filmpje[/youtube]
En het is veelzeggend dat deze forumregel in het geval Trump onmogelijk na te komen valt :wink:

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 30 apr 2019 09:34

PC's worden steeds sneller, dus ook het laden van veel video's.
Maar zeker is het lastig bij apparatuur met minder krachtige mogelijkheden.
Ik zou prefereren een video te plaatsen en verder zoals jij net deed, alleen de urls om aan te geven dat dit niet een mening is van slechts één persoon.
Lastig wordt het pas echt, als een blz. alleen maar uit posts met video's en afbeeldingen bestaat zoals de speciale topics.

Het is echter weinig zinvol, als de meeste video's alleen maar geplaatst worden om hetzelfde aan te tonen.
Ik heb het eerste filmpje afgekeken.
Het gaat over verdenking van dementie op basis van diverse uitspraken of moeilijk uit zijn woorden komen van Trump en duidelijk een fout vol blijven houden.

Ben aan 2 verdere filmpjes aan begonnen en zag dat het hetzelfde onderwerp leek te zijn met dezelfde gegevens, maar een andere spreker.
Verder kijken leek me geen nieuws te brengen, dan dat meerdere mensen hetzelfde signaleerden.
Als er wel nieuwe aspecten zijn in de daaropvolgende video's, dan mis ik die dus.

Vwb. ik gezien heb.
Ik zou dan van deze mensen aan moeten nemen, dat dit soort gebeurtenissen wijzen op dementia.
Ik zou prefereren te zeggen, dat ze erop kunnen wijzen, want er zijn meerdere oorzaken, waarbij mensen moeite hebben met het vinden en uitspreken van woorden, die ze eigenlijk willen zeggen.

Uit de beschrijving herken ik oa. afasie en weet dat dit in meer of minderen mate kan voorkomen bij een beschadiging in de linkerhelft van de hersenen, zoals bij hersentumor en in geval van Trump zouden dat best één of meerdere TIA' s kunnen zijn.
Op momenten van zelfinzicht hierin en het direct herkennen ervan, is dat nog niet echt een probleem, ook al is het erg frustrerend voor degene die niet kan uitdrukken wat hij duidelijk wel denkt.
Andere momenten, bij het niet herkennen ervan als dit verkeerde woord in een geheel van woorden voorkomt en de toehoorder gaat in op het ene verkeerde woord, dan is het erg frustrerend voor de toehoorder, als hij daarna zegt dat niet gezegd te hebben, maar iets anders wat hij bedoelde.

Ook zijn er mensen, die dit hun hele leven al in meer of mindere mate hebben gehad, afhankelijk van situaties, en in meer of mindere mate stressvol.

Het geval van iets volhouden te zeggen, wat duidelijk verkeerd was, herken ik ook van ooit een mondeling examen. Het werd toen veroorzaakt door zo'n stressvolle situatie, dat ik me versprak, bij doorvragen niet meer vraag en antwoord kon koppelen en het eerste duidelijk foute antwoord in de zenuwen bleef volhouden.
Ook dat kan ik me voorstellen bij iemand als Trump, zeker in aanmerking nemend, dat hij zijn leven op dit moment en in bepaalde situaties als heel stressvol zou kunnen ervaren.

Dit soort voorbeelden, waar het hier over gaat, hebben hun oorzaak in de hersenen, maar er zijn dus andere verklaringen dan alleen dementie.
Dat hij mentaal steeds slechter gaat functioneren is duidelijk in veel vastgelegde speeches en andere uitingen.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 30 apr 2019 09:54

Voor aanhangers van Trump en het edele golfspel een boek over de toernooien die Trump heeft gespeeld en gewonnen.

"Commander in Cheat"

Passage uit de Volkskrant over het boek: “Reilly heeft van al de achttien door de president geclaimde toernooien, nagezocht wie er heeft gewonnen en of die toernooien überhaupt wel zijn gehouden. Reilly ontdekte dat in verschillende gevallen het jaartal van Trumps overwinningen niet klopt. Zo won Trump in 1999 een toernooi op een baan, die toen helemaal nog niet was geopend”. Ook ondervroeg Reilly caddies van Trump en kwam erachter dat zij vaak een veel lagere score opgaven dan de werkelijke…
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 02 mei 2019 03:42

Maria schreef:
30 apr 2019 09:34
PC's worden steeds sneller, dus ook het laden van veel video's... knip
Snap ik. Het was niet bedoeld als kritiek op de moderatie, maar op Trump: er bestaan namelijk zo ontzettend veel videos over de rare streken en het vreemde handelen van deze president, dat het niet mogelijk is zich te houden aan de regel van 1 video per post.

ChaimNimsky
Diehard

Bericht door ChaimNimsky » 23 mei 2019 05:27

We rollen langzamerhand richting impeachment (klik).

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 23 mei 2019 10:54

Het zal tijd worden als je dit mag geloven:

https://www.globalresearch.ca/the-trump ... id/5678216
The Trump administration’s overhyped claims of an increased Iranian threat went over like a lead balloon with allied officials this week:

A NATO military intelligence official who was briefed on Pompeo’s claims about increased Iranian aggression in the Middle East
Wat een risico's... Wat een apenrotsjes...

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed » 23 mei 2019 14:09

ChaimNimsky schreef:
23 mei 2019 05:27
We rollen langzamerhand richting impeachment (klik).
Het is een verloren zaak. Voor afzetting zal geen benodigde meerderheid in de Senaat te krijgen zijn. En na zo'n impeachment proces gewonnen te hebben staat Trump enkel sterker.
Born OK the first time

Gerard R.
Bevlogen

Bericht door Gerard R. » 23 mei 2019 19:25

Taaie rakkers hoor, dat soort. Ik had al gewaarschuwd :roll:

Plaats reactie