De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Rereformed
Moderator
Contacteer:

Re: De stoomwals Trump is op gang gekomen.

Bericht door Rereformed » 21 feb 2018 16:44

ChaimNimsky schreef:
20 feb 2018 18:39
Desondanks lijkt het onderzoek zeer voorspoedig te verlopen. Zojuist las ik dit op de NOS site:
NOS nieuws schreef:Aanklager Robert Mueller beschuldigt Nederlandse advocaat van liegen (...) Alex van der Z. is getrouwd met een dochter van de Russische miljardair German Chan, die rijk is geworden in de olie-industrie.
Ook CNN, MSNBC & andere internationale nieuws-sites melden het.
Deze Alex is hard op weg van de ene dag op de andere van een nobody te veranderen in een over de hele wereld bekende Nederlander. Hij heeft inmiddels al schuld bekend. Wanneer ooit de film gemaakt wordt van het unieke Trump circus zal men aan hem ook een rol geven.

Om het allemaal beter te begrijpen hebben we Rachel Maddow die uitleg voor dummies geeft:
https://www.youtube.com/watch?v=Pkqc9IXVu6w

In het kort: Paul Manafort is a piece of shit die (net als Mike Flynn) miljoenen verdiende via in de VS lobbyen voor dictators, zoals de Oekraïnse door Rusland gesteunde dictator Janoekovich, die één tegenstander vergiftigde en een andere in de gevangenis gooide. Wat de laatste handeling betreft bestelde Manafort en zijn assistent Rick Gates (die nu voor vanalles en nog wat aangeklaagd worden) een propaganda rapport om in de VS te verspreiden, waar wordt uitgelegd dat dit geheel gerechtvaardigd was. En de Nederlandse advokaat Alex van der Zwaan, die getrouwd is met een dochter van een Russische oligarch en vriend van Poetin, die zelfs in het zog. Steele dossier genoemd wordt, was bij het opstellen van dat rapport betrokken. De Amerikaanse ambassadeur in de Oekraïne noemde dit rapport ooit een schande en gemeen staaltje werk.

Op 3 november werd van der Zwaan door Mueller verhoord, en nu is gebleken dat hij tijdens dat verhoor meerdere malen gelogen heeft. Volgens van der Zwaan was het laatste contact dat hij had met Rick Gates half augustus 2016, hetgeen onwaar is gebleken. Hij had ook gezegd dat hij geen idee had waarom zijn firma een e-mail tussen hem en een bepaalde persoon waarvan hij beweerde daar sinds 2014 geen contact meer mee had gehad (tweede leugen), daterend van september 2016, niet aan Mueller heeft overhandigd. Het is gebleken dat hij e-mails vernietigd heeft.

Bij het beluisteren van Rachel Maddow drong het tot me door dat de inmiddels beroemde "lock her up" stunt (tijdens de verkiezingen) een kopie is van de vuile taktiek die men in de Oekraïne uitvoerde met Julia Timochenko. Paul Manafort was de campagneleider van Trump, en de andere piece of shit Michael Flynn leidde deze stunt.
Born OK the first time

Samante
Ervaren pen

Bericht door Samante » 22 feb 2018 13:28

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1706140 ... e-troosten

Donald Trump heeft spiekbriefje om de leerlingen te troosten.
De l*l blijkt ook hierin weer de zwakste schakel.
Ook de 'oplossing' om leraren te bewapenen op scholen. Gewoon te belachelijk. Stel je bijvoorbeeld eens voor hoe een leerkracht gaat schieten als deze door de leerlingen wordt getreiterd.

Wat een ongelooflijk zieke figuur die Donald Trump.
Albert Einstein: "Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal."

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 22 feb 2018 13:49

Samante schreef:
22 feb 2018 13:28
Ook de 'oplossing' om leraren te bewapenen op scholen. Gewoon te belachelijk. Stel je bijvoorbeeld eens voor hoe een leerkracht gaat schieten als deze door de leerlingen wordt getreiterd.
Ik neem aan, dat de leraren een goede militaire training krijgen en wekelijkse oefeningen. Ze zullen handvuurwapens op het lijf moeten dragen en een aanvalswapen binnen handbereik. Ze zouden kunnen lesgeven vanachter een kogelvrije desk vóór in elke klas.
Kinderen zouden eigenlijk kogelvrije vesten en kogelvrije rugzakken moeten dragen. Ik denk dat ook het overwegen waard is de kinderen op de lagere school al vertrouwd te maken met vuurwapens en vanaf de middelbare school verplichten een wapen bij zich te dragen. Als leraren gaan schieten kunnen de leerlingen zich tenminste verdedigen. Je bent dan ook van de controlepoortjes af, die hebben dan geen zin meer.
Dan zal niemand het meer in zijn of haar hoofd halen op school te gaan schieten met als resultaat hooguit een handvol doden i.p.v. tientallen en een zekere eigen dood. Het zou zelfmoord zijn.

Het alternatief zou zijn een verbod op wapens voor burgers. Maar dat krijg je er nooit door. Dus ik begrijp Trump wel.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

Samante
Ervaren pen

Bericht door Samante » 22 feb 2018 14:04

Vilaine schreef:
22 feb 2018 13:49
Samante schreef:
22 feb 2018 13:28
Ik neem aan, dat de leraren een goede militaire training krijgen en wekelijkse oefeningen. Ze zullen handvuurwapens op het lijf moeten dragen en een aanvalswapen binnen handbereik. Ze zouden kunnen lesgeven vanachter een kogelvrije desk vóór in elke klas.
Kinderen zouden eigenlijk kogelvrije vesten en kogelvrije rugzakken moeten dragen. Ik denk dat ook het overwegen waard is de kinderen op de lagere school al vertrouwd te maken met vuurwapens en vanaf de middelbare school verplichten een wapen bij zich te dragen. Als leraren gaan schieten kunnen de leerlingen zich tenminste verdedigen. Je bent dan ook van de controlepoortjes af, die hebben dan geen zin meer.
Dan zal niemand het meer in zijn of haar hoofd halen op school te gaan schieten met als resultaat hooguit een handvol doden i.p.v. tientallen en een zekere eigen dood. Het zou zelfmoord zijn.

Het alternatief zou zijn een verbod op wapens voor burgers. Maar dat krijg je er nooit door. Dus ik begrijp Trump wel.
Breng Trump niet op deze ideeën!
Wat dacht je trouwens van gepantserde kinderwagens?

Ik weet niet meer wie dat laatst op tv zei: Dat het vuurwapen een soort van fallussymbool is voor de Amerikanen. Dat het verbod op vuurwapens net zo zou worden gezien als een castratie van hun geslachtsdeel.

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 22 feb 2018 15:24

Afbeelding

Zo gaat het in Israël.
Laatst gewijzigd door lanier op 22 feb 2018 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 22 feb 2018 15:26

Afbeelding

Zowel te gebruiken als rollator voor ouderen als voor kinderwagen...

ChaimNimsky
Bevlogen

Bericht door ChaimNimsky » 22 feb 2018 15:57

lanier schreef:
22 feb 2018 15:24
Zo gaat het in Israël.
Inderdaad. Ik heb het altijd wat vreemd gevonden om gewapende kinderbegeleiders te zien. In Israel zie je overigens bijzonder vaak supermooie redelijk zwaarbewapende millitaire dames over straat banjeren omdat men daar als vrouw eveneens in dienst moet & de wapens niet inlevert bij de kazerne, maar in plaats daarvan gewoon bij zich moet dragen in geval van bijv. een aanslag.
Afbeelding
Een mens zonder religie is als een vogel zonder fiets.

De Encyclopedist
Ervaren pen

Bericht door De Encyclopedist » 22 feb 2018 21:43

Samante schreef:
22 feb 2018 14:04
Ik weet niet meer wie dat laatst op tv zei: Dat het vuurwapen een soort van fallussymbool is voor de Amerikanen. Dat het verbod op vuurwapens net zo zou worden gezien als een castratie van hun geslachtsdeel.
Ik denk dat psychoanalyse quatsch is, maar het is duidelijk dat het voorstel de Amerikanen hun schietjes af te pakken op diepe weerzin stuit bij een flink deel van hen. Voor een deel berust die weerzin op hun wantrouwen van de staat, een wantrouwen dat ik deel, voor een deel op het plezier in het geknal van vuurwapens en het gevoel van macht wat een klakkebos in de hand geeft en voor een deel doodgewone domheid.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 23 feb 2018 02:05

Voor de goede orde: De meeste Amerikanen(zelfs de meeste leden van de NRA) zijn voor meer beperkingen op het bezit van vuurwapens. Alleen de politici die miljoenen van de wapenindustrie intvangen (overgiens via de NRA), houden alles tegen. Volgens sommigen is het geen echte democratie maar eeen plutocratie zie Wolf-pac.com
Ik wens u alle goeds

Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour » 23 feb 2018 07:20

Nu blijkt dat er na 90 seconden een gewapende bewaker bij de school was, die niet naar binnen durfde te gaan. Hetgeen ik me heel goed voor kan stellen, want volgens mij zijn je overlevingskansen ongeveer 50%. Of jij gaat dood of de schutter. Hetzelfde gaat gelden voor bewapende leraren. Nog afgezien van het risico dat er ook eens een leraar door het lint gaat en het pistool gebruikt.

Trump begrijpt het nog niet helemaal, terwijl het filmpje op de nu.nl pagina wel leuke voorbeelden geeft.
https://www.nu.nl/buitenland/5147144/ge ... artij.html
Zelfs als schepping bewezen wordt, is Magrathea net zo waarschijnlijk als God.

Mullog
Ervaren pen

Bericht door Mullog » 23 feb 2018 08:11

De Encyclopedist schreef:
22 feb 2018 21:43
Voor een deel berust die weerzin op hun wantrouwen van de staat, een wantrouwen dat ik deel, voor een deel op het plezier in het geknal van vuurwapens en het gevoel van macht wat een klakkebos in de hand geeft en voor een deel doodgewone domheid.
En voor een deel, niet onbelangrijk, dat er nogal wat Amerikanen "in de middle of nowhere" wonen en dat met aanrijtijden van de autoriteiten van meer dan één uur en plaatselijk aanwezige rooffauna een wapen ook weer geen overbodige luxe is.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)

De Encyclopedist
Ervaren pen

Bericht door De Encyclopedist » 23 feb 2018 08:37

Mullog schreef:
23 feb 2018 08:11
De Encyclopedist schreef:
22 feb 2018 21:43
Voor een deel berust die weerzin op hun wantrouwen van de staat, een wantrouwen dat ik deel, voor een deel op het plezier in het geknal van vuurwapens en het gevoel van macht wat een klakkebos in de hand geeft en voor een deel doodgewone domheid.
En voor een deel, niet onbelangrijk, dat er nogal wat Amerikanen "in de middle of nowhere" wonen en dat met aanrijtijden van de autoriteiten van meer dan één uur en plaatselijk aanwezige rooffauna een wapen ook weer geen overbodige luxe is.
Da's een punt. Me lijkt niet dat die Amerikanen (maar een klein deel van de Amerikanen, maar toch veel) daarvoor semiautomatische wapens nodig hebben.
Stook een vuur voor iemand en hij heeft het een dag warm; steek hem in brand en hij heeft het de rest van zijn leven warm. (Terry Pratchett)

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 23 feb 2018 09:46

Peter van Velzen schreef:
23 feb 2018 02:05
Voor de goede orde: De meeste Amerikanen(zelfs de meeste leden van de NRA) zijn voor meer beperkingen op het bezit van vuurwapens. Alleen de politici die miljoenen van de wapenindustrie intvangen (overgiens via de NRA), houden alles tegen. Volgens sommigen is het geen echte democratie maar eeen plutocratie zie Wolf-pac.com
Dat is niet wat ik gisteren op Radio1 hoorde.
De NRA is heel sterk in het blijven roepen dat iedere Amerikaan recht heeft op het dragen van een wapen. Hun leden zijn bijzonder fanatiek en gaan net zolang door met discussiëren totdat iedereen er moe van is en het er maar bij laat. Nu er echter zoveel schietpartijen zijn geweest op scholen is er meer verzet, en het belangrijkste is dat men zich fanatiek blijft verzetten. Meestal is een schietpartij na 2 weken geen nieuws meer en blijven familieleden in rouw achter. De NRA blijft echter dan doorgaan met fanatiek campagne voeren voor het dragen van wapens. De Amerikanen moeten nu blijven volharden en nog weken en maanden fanatiek blijven demonstreren en aankaarten van de problemen die er zijn. Maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Het is waar dat politici veel geld ontvangen vanuit de NRA maar ze krijgen ook heel veel geld van andere organisaties. Het gaat om het fanatieke, en dat moet worden bestreden.

lanier
Superposter

Bericht door lanier » 23 feb 2018 09:50

Bonjour schreef:
23 feb 2018 07:20
Nu blijkt dat er na 90 seconden een gewapende bewaker bij de school was, die niet naar binnen durfde te gaan. Hetgeen ik me heel goed voor kan stellen, want volgens mij zijn je overlevingskansen ongeveer 50%. Of jij gaat dood of de schutter. Hetzelfde gaat gelden voor bewapende leraren. Nog afgezien van het risico dat er ook eens een leraar door het lint gaat en het pistool gebruikt.

Trump begrijpt het nog niet helemaal, terwijl het filmpje op de nu.nl pagina wel leuke voorbeelden geeft.
Ik kan mij dat niet voorstellen.
Je wordt als bewaker aangesteld, gescreend en getest om ervoor te zorgen dat kinderen veilig naar school kunnen. Er zijn al vele schietpartijen geweest op Amerikaanse scholen. Als je daar als bewaker over nadenkt en twijfelt wat jij zou doen (in dit geval niet in actie komen), dan moet je dat aankaarten binnen de school. Waarom ben je anders bewaker? Deze man was niet geschikt voor zijn werk.

Samante
Ervaren pen

Bericht door Samante » 23 feb 2018 12:05

lanier schreef:
23 feb 2018 09:50
Bonjour schreef:
23 feb 2018 07:20

Ik kan mij dat niet voorstellen.
Je wordt als bewaker aangesteld, gescreend en getest om ervoor te zorgen dat kinderen veilig naar school kunnen. Er zijn al vele schietpartijen geweest op Amerikaanse scholen. Als je daar als bewaker over nadenkt en twijfelt wat jij zou doen (in dit geval niet in actie komen), dan moet je dat aankaarten binnen de school. Waarom ben je anders bewaker? Deze man was niet geschikt voor zijn werk.
Het kan zijn dat de man zich geschikt voelde voor zijn baan. Hij had misschien diverse scenario's uitgedacht over hoe hij een eventuele aanslag zou voorkomen of stoppen. Hij voelde zich waarschijnlijk de held op de school voordat de schutter daar ging huishouden.
Op het moment dat de aanslag niet langer fantasie maar bikkelharde realiteit bleek, veranderde de held in een angsthaas die de confrontatie niet meer durfde aan te gaan. Dat had zijn werkgever en hij zelf nooit kunnen voorzien.

Plaats reactie