Kan Trump gevaarlijk zijn?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

tom1992

Kan Trump gevaarlijk zijn?

Bericht door tom1992 » 04 aug 2016 20:13

klik en klik

Wat denken jullie? Is meneer Trump erg gevaarlijk?
Als je niet weet waarom je leeft heb je nog niet geleefd

Maria
Moderator

Re: Kan Trump gevaarlijk zijn?

Bericht door Maria » 04 aug 2016 20:26

Kun je een korte intro geven van waar het over gaat?
En waarom jij denkt dat Trump gevaarlijk kan zijn?
Zie forumregels met oa. t5 en t 6
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 04 aug 2016 20:31

Trump zou tenminste onderhandelen met Rusland.
Ik denk dat Clinton gevaarlijker is.
Kijk hoe beide internationaal zaken aanpakken.
Clinton is goed voor een WO3 met Rusland. Die uiteraard op Europese grond zal uitgevochten worden.

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 04 aug 2016 20:45

Voornamelijk in Belgie, denk ik. :)
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

tom1992

Bericht door tom1992 » 04 aug 2016 20:50

Maria schreef:
Kun je een korte intro geven van waar het over gaat?
En waarom jij denkt dat Trump gevaarlijk kan zijn?
Zie forumregels met oa. t5 en t 6
Hij is continu lovend over Poetin en zijn team was actief betrokken in het downgraden van de verdediging van Oekraine tegen Rusland. Hij heeft duidelijk gezegd dat het centrum van de EU, Brussel, een 'hell hole' is en NATO 'outdated' en heeft meermalen herhaald dat als landen, zoals de meeste landen in Europa, niet betalen, dan verdedigt hij ons niet tegen Rusland).

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 04 aug 2016 20:55

Dat beloof ik schreef:Voornamelijk in Belgie, denk ik. :)
Trofee is manneke pis!

Maar eerlijk is eerlijk. Trump kan gevaarlijk zijn. En dat kan Clinton ook. Iedereen kan gevaarlijk zijn. Ik acht de kans bij Trump alleen wat hoger, omdat zijn houding totaal onmenselijk (bijna dierlijk) is. Zijn lichaamstaal alleen al. Het is een verbale hork en diplomatie is nu eenmaal een vereiste in dit wereldje.
Trump komt op mij over (maar ik heb mensenkennis als een garnaal) als een mannetje met een minderwaardigheidscomplex dat hij met zijn gebaren en grote brutale mond wil rechtzetten met alle gevolgen van dien. En uiteraard trappen de Amerikanen erin.
Afbeelding

Daarmee in vergelijking vond ik Bush meer een dom aapje.
Afbeelding
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

tom1992

Bericht door tom1992 » 04 aug 2016 21:15

MachineElf schreef:Kijk hoe beide internationaal zaken aanpakken. Clinton is goed voor een WO3 met Rusland.
Veel berichten in de media zeggen het tegengestelde van hetgeen jij hierboven schrijft. Trump is degene die telkens zegt 'atoomwapens niet uit te sluiten en onvoorspelbaar te worden' en naar zeggen driemaal in een uur aan een expert vraagt 'als we atoomwapens hebben, waarom gebruiken we ze dan niet?' Hij is degene die zichzelf telkens tegenspreekt en zich onmiskenbaar instabiel toont en zelfs door stemmen binnen zijn eigen partij als zodanig wordt gekenschetst.
Die uiteraard op Europese grond zal uitgevochten worden.
Uiteraard? :?

Heb flarden van je reacties elders op dit forum gelezen. Mag ik vragen of je een ex-moslim/ex-moslima bent? (je hoeft niet te antwoorden MachineElf, maar ik kan de impressie niet onderdrukken dat je klinkt als iemand die weet wat Islam kan zijn en er zich nu met alle middelen tegen verzet. Ik vraag dit om de gepassioneerde lading in berichten van je wat beter te begrijpen).

Maria
Moderator

Bericht door Maria » 04 aug 2016 21:24

tom1992 schreef:Hij is continu lovend over Poetin en zijn team was actief betrokken in het downgraden van de verdediging van Oekraine tegen Rusland. Hij heeft duidelijk gezegd dat het centrum van de EU, Brussel, een 'hell hole' is en NATO 'outdated' en heeft meermalen herhaald dat als landen, zoals de meeste landen in Europa, niet betalen, dan verdedigt hij ons niet tegen Rusland).
Trump heeft al van alles gezegd.
Bij ieder publiek zegt hij wat ze willen horen.
De grootste draaikont aller tijden, die president wil worden.
Die weet dat mensen zij woorden volgen en niet zijn daden.

Het schoolvoorbeeld van een volksmenner.
Jammer genoeg zijn het de volksmenners, die de meeste volgelingen achter zich aankrijgen.
"Quand Dieu se tait, on peut lui faire dire ce que l'on veut." - Sartre.
"Als God zwijgt kun je hem laten zeggen wat je wil."

tom1992

Bericht door tom1992 » 04 aug 2016 21:35

Maria schreef:
Hij is continu lovend over Poetin en zijn team was actief betrokken in het downgraden van de verdediging van Oekraine tegen Rusland. Hij heeft duidelijk gezegd dat het centrum van de EU, Brussel, een 'hell hole' is en NATO 'outdated' en heeft meermalen herhaald dat als landen, zoals de meeste landen in Europa, niet betalen, dan verdedigt hij ons niet tegen Rusland).
Trump heeft al van alles gezegd.
Bij ieder publiek zegt hij wat ze willen horen.
De grootste draaikont aller tijden, die president wil worden.
Die weet dat mensen zij woorden volgen en niet zijn daden.

Het schoolvoorbeeld van een volksmenner.
Jammer genoeg zijn het de volksmenners, die de meeste volgelingen achter zich aankrijgen.
Ben het met ieder woord van je eens, maar wil er iets aan toevoegen dat volgens mij van belang is binnen deze draad: hij heeft zich draaikonterig gedragen ten opzichte van alles (hetgeen al gevaarlijk genoeg is, omdat men op je moet kunnen vertrouwen, en vooral op internationaal en diplomatiek niveau), behalve als het aankomt op Rusland. Hij heeft gezegd dat zijn beweringen over moslims slechts een suggestie waren, hij heeft het terugsturen van 'illegalen' in het hypothetische gegooid, maar hij heeft zich actief ingezet om met een team de verdediging van Oekraine terug te draaien en blijft stellig over o.a. Europese landen in de Nato. Daarin is hij opvallend stabiel voor een draaikont.

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 04 aug 2016 21:39

tom1992 schreef: Veel berichten in de media zeggen het tegengestelde van hetgeen jij hierboven schrijft. Trump is degene die telkens zegt 'atoomwapens niet uit te sluiten en onvoorspelbaar te worden' en naar zeggen driemaal in een uur aan een expert vraagt 'als we atoomwapens hebben, waarom gebruiken we ze dan niet?' Hij is degene die zichzelf telkens tegenspreekt en zich onmiskenbaar instabiel toont en zelfs door stemmen binnen zijn eigen partij als zodanig wordt gekenschetst.
Trump onderhoudt goede relaties met Poetin en heeft een goed zicht op de situatie in het MO.
Geeft toe dat het fout was Saddam en Khadaffi weg te nemen en zegt dat de VS onmiddellijk moet stoppen met groeperingen in het MO te steunen die Amerika niet kent.
Clinton is niet verlegen Poetin te provoceren. Gaat naïef te keer en lijkt mij een Merkel 2 te zijn die zegt: Wir Shaffen das. Europeanen gaan nu in Amerika rond om hen bewust te maken dat zoiets een grote fout zou zijn.
Het is een complexe situatie waar ik me zo niet direct ga over uitspreken. Maar Trump lijkt een beter inzicht op de situatie te hebben dan Clinton. Maar dat is waar je voorkeuren liggen zeker? Persoonlijk vind ik dat Europa beter haar relaties met Rusland hersteld en Turkije ziet voor wat Turkije is.
The darkness covers all, het is tasten in het duister.
Uiteraard? :?

Heb flarden van je reacties elders op dit forum gelezen. Mag ik vragen of je een ex-moslim/ex-moslima bent? (je hoeft niet te antwoorden MachineElf, maar ik kan de impressie niet onderdrukken dat je klinkt als iemand die weet wat Islam kan zijn en er zich nu met alle middelen tegen verzet. Ik vraag dit om de gepassioneerde lading in berichten van je wat beter te begrijpen).
Waar anders denk je? IS zal nog klein bier blijken in de toekomst. Let op mijn woorden.
Ik ben zeker géén ex moslim. Maar las wel de koran en delen uit de hadith. Er spelen ook persoonlijke motieven.
Ik denk dat we er allemaal wel unaniem over eens zijn dat religie zo weinig invloed in een Westerse maatschappij zou mogen uitoefenen.

MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf » 04 aug 2016 21:51

Dat beloof ik schreef:Voornamelijk in Belgie, denk ik. :)
Laat het dan geweten zijn, dat ik vrouw en kind eerst veilig afzet en terug zal reizen om te vechten voor het Vlaamse vaderland. }-)

Labyrint
Bevlogen

Bericht door Labyrint » 04 aug 2016 21:54

Draaikont, volksmenner of niet. Het maakt geen enkel verschil voor de agenda van de USA. Empire building en territorium pissen op elke boom op deze planeet.

Dit was Trump in 2013 en het klinkt in ieder geval heel zinnig.

2001: "This is a memo that describes how we’re going to take out seven countries in five years, starting with Iraq, and then Syria, Lebanon, Libya, Somalia, Sudan and, finishing off, Iran" (General Wesley Clark 2007)

tom1992

Bericht door tom1992 » 04 aug 2016 22:22

MachineElf, de angst dat dankzij mevrouw Clinton de Derde Wereldoorlog op Europese bodem zal worden uitgevochten vind ik vrij ver gaan. Evenmin zie ik een logische onderbouwing van je stelling.

Ook lijkt me dat je niet echt ingaat op de suggestie dat Trump een gevaarlijke draaikont is die opvallend consistent is mbt tot de ¨achterhaalde NATO¨ de EU en vriend Poetin. Hij en zijn team hebben zich eveneens actief ingezet de policy tov de verdediging van Oekraine te downgraden. Bovendien heeft hij gezegd contacten met Poetin te hebben onderhouden en heeft na de hack op de servers van de Democratische partij eveneens het tegendeel beweert.

MachineElf, wat is jouw mening: maakt bovenstaande plus het enorme gebrek aan empathie dat meneer Trump telkens tentoonspreidt, de lichtzinnige wijze waarop hij over het gebruik van kernwapens praat, de arrogantie, de onvoorspelbaarheid en het gebrek aan incasseringsvermogen, deze man niet gevaarlijk?
MachineElf schreef:-Trump onderhoudt goede relaties met Poetin en heeft een goed zicht op de situatie in het MO. Geeft toe dat het fout was Saddam en Khadaffi weg te nemen en zegt dat de VS onmiddellijk moet stoppen met groeperingen in het MO te steunen die Amerika niet kent.
Clinton is niet verlegen Poetin te provoceren. Gaat naïef te keer en lijkt mij een Merkel 2 te zijn die zegt: Wir Shaffen das. Europeanen gaan nu in Amerika rond om hen bewust te maken dat zoiets een grote fout zou zijn.
Het is een complexe situatie waar ik me zo niet direct ga over uitspreken. Maar Trump lijkt een beter inzicht op de situatie te hebben dan Clinton. Maar dat is waar je voorkeuren liggen zeker? Persoonlijk vind ik dat Europa beter haar relaties met Rusland hersteld en Turkije ziet voor wat Turkije is.
The darkness covers all, het is tasten in het duister.

Dit draadje gaat niet zozeer over mevrouw Clinton en het onderscheid tussen de twee presidentskandidaten. Niet dat een vergelijking op zijn tijd niet bijzonder relevant kan zijn, maar zouden we ons hier kunnen concentreren op de vraag of Trump (in het geval hij president wordt) gevaarlijk kan zijn?
Laatst gewijzigd door tom1992 op 04 aug 2016 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.

tom1992

Bericht door tom1992 » 04 aug 2016 22:33

dikkemick schreef:Iedereen kan gevaarlijk zijn. Ik acht de kans bij Trump alleen wat hoger, omdat zijn houding totaal onmenselijk (bijna dierlijk) is. Zijn lichaamstaal alleen al. Het is een verbale hork en diplomatie is nu eenmaal een vereiste in dit wereldje.
Trump komt op mij over (maar ik heb mensenkennis als een garnaal) als een mannetje met een minderwaardigheidscomplex dat hij met zijn gebaren en grote brutale mond wil rechtzetten met alle gevolgen van dien.
Dikkemick, wat is jouw mening: hoe zal de houding van de USA zijn ten opzichte van de NATO en de EU als hij president wordt?

tom1992

Bericht door tom1992 » 04 aug 2016 22:40

Labyrint schreef:Draaikont, volksmenner of niet. Het maakt geen enkel verschil voor de agenda van de USA.
Er is volgens mij een wereld van verschil tussen een intelligente empathische leider en een volksmennende draaikont. De vraag is of Trump gevaarlijk kan zijn als hij president wordt.

Plaats reactie