aanslagen op luchthaven en metrostations Brussel

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

lanier
Superposter

Re: aanslagen op luchthaven en metrostations Brussel

Bericht door lanier » 22 mar 2016 16:14

Vreselijk. Ik heb net gehoord dat er rond de 34 doden zijn gevallen. Zoiets verwacht je gewoon niet zo dicht bij huis.
Ik vind het helemaal niet verwonderlijk. De vreugde rond het oppakken van de terrorist moet van zo’n kort mogelijke duur zijn voor deze terroristische groepering. Dus dan kun je een reactie verwachten. Ik vind het wel verwonderlijk dat België niet automatisch in de hoogste staat van paraatheid was na het oppakken van de terrorist. Er waren al aanwijzingen dat er iets ging gebeuren. Uitsluiten kun je niet dat er iets gaat gebeuren, maar je kunt wel een signaal afgeven.

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 22 mar 2016 16:18

Hoe "vrij" zijn wij nog in ons eigen "democratische" land om onze mening te uiten :

Afbeelding

Politie-inzet voor het opsporen en ontmantelen van jihad-cellen lijkt mij nuttiger dan intimideren van burgers om toch maar vooral en uitsluitend een "politiek-correcte" mening te uiten.
Denken "wij zijn beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 22 mar 2016 16:33

lanier schreef:Je hebt het over schoolkinderen.
Ja, en wat dan nog? Die kinderen worden op een bepaalde manier beïnvloed door hun ouders en andere volwassenen in hun directe leefomgeving en dáár gaat het mij om !
Of denk je soms dat de ideeën van die kinderen zomaar vanzelf uit de lucht komen vallen? En ook niet onbelangrijk : die kinderen zijn de volwassenen van later.
Laatst gewijzigd door vegan-revolution op 22 mar 2016 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.

kiks
Bevlogen

Bericht door kiks » 22 mar 2016 16:34

Ik raad Ivar Mol aan zijn pedagogische kwaliteiten aan te spreken. Maar misschien zijn die wel onvoldoende. Zo'n bericht plaatsen duidt daar imo op.

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 22 mar 2016 16:37

lanier schreef:Het is volstrekt nutteloos om te veroordelen zonder een dialoog aan te willen gaan.
En ..... gaat het voorspoedig, die dialoog? Landen onze argumenten? Of worden die weggehoond?

Waarom?
Diehard

Bericht door Waarom? » 22 mar 2016 16:42

kiks schreef:Ik raad Ivar Mol aan zijn pedagogische kwaliteiten aan te spreken. Maar misschien zijn die wel onvoldoende. Zo'n bericht plaatsen duidt daar imo op.

Groet

kiks
Kiks,

Beetje kort door de bocht. Dus iedereen die twittert of iets op Facebook zet schiet te kort in zijn/haar professie of persoonlijke zaken...? :wink:
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)

vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution » 22 mar 2016 16:45

kiks schreef:Ik raad Ivar Mol aan zijn pedagogische kwaliteiten aan te spreken. Maar misschien zijn die wel onvoldoende. Zo'n bericht plaatsen duidt daar imo op.

Groet

kiks
En, ..... , weet jij iets over ruime ervaring met lesgeven aan klassen zoals die samengesteld kunnen zijn in (onder meer) Amsterdam (en niet bijvoorbeeld in één of ander gat in het noorden) en hoe daar praktisch door docenten op een volgens jou goede manier mee werd omgegaan met praktijkvoorbeelden?
Laatst gewijzigd door vegan-revolution op 22 mar 2016 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Arjen2015
Ervaren pen

Bericht door Arjen2015 » 22 mar 2016 16:48

Het komt wel heel dichtbij als mede collega's gewond zijn geraakt door de zelfmoordacties.

Persoonlijk vind ik dat er ontzettend zacht word opgetreden tegen extremistische groeperingen en extremistisch gedachtengoed. Alles moet maar kunnen en toegestaan worden.
liefde doet pijn

kiks
Bevlogen

Bericht door kiks » 22 mar 2016 16:53

Waarom? schreef:Beetje kort door de bocht.
De man wordt als docent geacht hier mee om te kunnen gaan, zoals zo veel anderen. Zijn vraag duidt dan ook (imo) op beperkte pedagogische capaciteit
Dus iedereen die twittert of iets op Facebook zet schiet te kort in zijn/haar professie of persoonlijke zaken...? :wink:
Gelukkig niet, maar je moet wel een beetje oppassen met wat je twittert, aangezien het wel eens een schot in eigen voet kan blijken te zijn.

Groet

kiks
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;

Jan van Lennip
Diehard

Bericht door Jan van Lennip » 22 mar 2016 16:56

lanier schreef:
Ik vind het helemaal niet verwonderlijk. De vreugde rond het oppakken van de terrorist moet van zo’n kort mogelijke duur zijn voor deze terroristische groepering. Dus dan kun je een reactie verwachten. Ik vind het wel verwonderlijk dat België niet automatisch in de hoogste staat van paraatheid was na het oppakken van de terrorist. Er waren al aanwijzingen dat er iets ging gebeuren. Uitsluiten kun je niet dat er iets gaat gebeuren, maar je kunt wel een signaal afgeven.

Blijft een ongelooflijk zware zaak.
De beste manier om kritiek te voorkomen is door je mond te houden. Aristoteles

Dat beloof ik
Bevlogen

Bericht door Dat beloof ik » 22 mar 2016 17:00

Ik denk dat Ivar Mol's tweet niet duidt op een tekort aan wat voor kwaliteiten dan ook. Wel denk ik dat hij de namen van degenen die applaudisseren moet doorgeven aan de poitie, want in die mensen schuit het gevaar van de toekomst.
Het is overigens bekend dat de meeste moslim jongeren sympathiseren met dit soort geweld, alleen wordt met dat gegeven al jaren niets wordt gedaan.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

kiks
Bevlogen

Bericht door kiks » 22 mar 2016 17:01

vegan-revolution schreef: En, ..... , weet jij iets over ruime ervaring met lesgeven aan klassen zoals die samengesteld kunnen zijn in (onder meer) Amsterdam (en niet bijvoorbeeld in één of ander gat in het noorden) en hoe daar praktisch door docenten op een volgens jou goede manier mee werd omgegaan met praktijkvoorbeelden?
Ja daar weet ik nou net héééél veel van. Ik heb die ervaring zelf en heb veel contacten (gehad) met collega's uit de Randstad die in soortgelijke omstandigheden werkten. Ik woon overigens niet in één of ander gat in het noorden. :shock:

Groet

kiks

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 22 mar 2016 17:06

Lanier schreef:We moeten er vooral niet meer van maken dan het is, dan spelen we alleen maar de terroristen in de kaart. Er leven in Nederland meer dan 1 miljoen moslims en hoeveel daarvan is daadwerkelijk in staat om zichzelf op te blazen als terrorist?
Hoeveel procent van de IRA aanhangers of van de Rote Armee Fraction koos ervoor om zelf daadwerkelijk geweld te gebruiken? Kun je hiermee concluderen dat de aanslagen in naam van de IRA of de RAF niets met hun ideologie te maken hadden?

Laten we vooral benadrukken dat dit niets met de islam te maken heeft want de meeste moslims blazen zichzelf niet op en heel veel moslimkinderen juichten vanmorgen niet. Dit ondanks het feit dat de daders zelf zeggen in naam van de islam te handelen, de koran en hadith de aanwijzingen geeft, Mohammed zelf terreur gebruikte, er geen kansarme boeddhisten of atheïsten zijn die zichzelf opblazen.
Je moet er als samenleving over praten en tot een oplossing komen.
Hier kun je het moeilijk mee oneens zijn, maar hoe en wat dan?

Het lijkt mij lastig om een probleem op te lossen als we één van de oorzaken (er zijn er ongetwijfeld meerdere) stelselmatig moeten blijven ontkennen uit angst een bevolkingsgroep te stigmatiseren.

Deze discussie over de oorzaken zou open gevoerd moeten worden, net zoals we in de discussie over kindermisbruik in de katholieke kerk ook doen. Niemand die het uit de weg gaat omdat de meeste katholieke priesters geen kinderen misbruiken of omdat we anders de katholieken stigmatiseren.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

Waarom?
Diehard

Bericht door Waarom? » 22 mar 2016 17:09

kiks schreef:
Waarom? schreef:Beetje kort door de bocht.
De man wordt als docent geacht hier mee om te kunnen gaan, zoals zo veel anderen. Zijn vraag duidt dan ook (imo) op beperkte pedagogische capaciteit
Dus iedereen die twittert of iets op Facebook zet schiet te kort in zijn/haar professie of persoonlijke zaken...? :wink:
Gelukkig niet, maar je moet wel een beetje oppassen met wat je twittert, aangezien het wel eens een schot in eigen voet kan blijken te zijn.

Groet

kiks
Kiks,

Misschien lees je het anders dan mij. Uiteraard weet ik ook de context niet. Maar het lijkt me wel behoorlijk moedbenemend en moemakend als er in de klas wordt geapplaudiseerd bij zulke berichten. Die verzuchting kun je er ook in lezen....., en daar agenten op afsturen.....

Ik ben een voorstander om helemaal niets op sociale media te laten zetten. 17 miljoen zenders in Nederland, ........ontvangers......?
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)

kiks
Bevlogen

Bericht door kiks » 22 mar 2016 17:10

Dat beloof ik schreef:Wel denk ik dat hij de namen van degenen die applaudisseren moet doorgeven aan de poitie,
En wat denk je dat dat oplevert als je de volgende dag dezelfde jongeren weer in de klas hebt?
want in die mensen schuit het gevaar van de toekomst.
Als dat zo is, heb je als docent een taak. Dit geweld kan juist gebruikt worden om over waarden en normen te spreken met deze jongeren.
Het is overigens bekend dat de meeste moslim jongeren sympathiseren met dit soort geweld, alleen wordt met dat gegeven al jaren niets wordt gedaan.
Vreemd, in mijn omgeving merk ik daar niets van. Ze zijn er zeker, maar om nou te spreken van de meeste? Volgens mij zijn het eerder enkelingen al kan ik dat niet cijfermatig hardmaken. Maar misschien heb jij cijfers?

Groet

kiks

Plaats reactie