In Japan geen asielzoeker problemen dankzij 'Japanmethode'?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
DiMensie

In Japan geen asielzoeker problemen dankzij 'Japanmethode'?

Bericht door DiMensie » 11 mar 2015 11:27

.
In Japan zijn geen noemenswaardige problemen met asielzoekers, terwijl Japan vorig jaar toch aan bijna twee keer zo veel mensen asiel verleend heeft als in 2013. Wellicht moeten we de 'Japanmethode ten voorbeeld nemen?

Japan heeft vorig jaar aan bijna twee keer zo veel mensen asiel verleend als in 2013.
Vandaag, 09:15 Buitenland

.

gerard_m
Bevlogen

Re: In Japan geen asielzoeker problemen dankzij 'Japanmethod

Bericht door gerard_m » 12 mar 2015 11:37

Het asiel systeem is oorspronkelijk bedoeld voor mensen die vervolgd worden. Wanneer je echte vluchteling bent en het je gaat om veiligheid, ligt het niet voor de hand dat je je paspoort onderweg weggooit en een onnodig lange reis maakt. Japan draagt bij aan hulp voor vluchtelingen in de regio. Ik vind daar veel voor te zeggen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

DiMensie

Bericht door DiMensie » 12 mar 2015 12:11

gerard_m schreef:Het asiel systeem is oorspronkelijk bedoeld voor mensen die vervolgd worden. Wanneer je echte vluchteling bent en het je gaat om veiligheid, ligt het niet voor de hand dat je je paspoort onderweg weggooit en een onnodig lange reis maakt. Japan draagt bij aan hulp voor vluchtelingen in de regio. Ik vind daar veel voor te zeggen.
      • :shock:
Je meent dat serieus?

Japan is bijna tien keer zo groot als Nederland en heeft ruim 7,5 keer zo veel bevolking, maar terwijl daar vorig jaar een recordaantal van 5000 mensen asiel aan vroeg werden slechts elf aanvragen, dus zo'n 0,2 procent, toegewezen. Wereldwijd is dat gemiddeld 32 procent. Desondanks heeft Japan vorig jaar aan bijna twee keer zo veel mensen asiel verleend als in 2013. De toename was in absolute aantallen echter niet spectaculair: in 2013 werden zes asielaanvragen goedgekeurd, in 2014 elf. Bovendien schijnt Japan nauwelijks iets te doen om vluchtelingen te beschermen want er zijn nauwelijks voorzieningen voor huisvesting en het systeem voor het aanvragen van een verblijfsvergunning schijnt ook al niet te deugen.

Nou kan Japan dat natuurlijk alleen maar waarmaken omdat het uit een eilandengroep bestaat, maar los daarvan, hun methode werkt wel, want er zijn nauwelijks asielzoeker problemen. Vandaar ook mijn vraag:
  • Wellicht moeten we de 'Japanmethode' ten voorbeeld nemen?
          • :?:
.

gerard_m
Bevlogen

Bericht door gerard_m » 12 mar 2015 13:08

Bovendien schijnt Japan nauwelijks iets te doen om vluchtelingen te beschermen want er zijn nauwelijks voorzieningen voor huisvesting en het systeem voor het aanvragen van een verblijfsvergunning schijnt ook al niet te deugen.
Wat is de Japan methode precies? Als geen eerlijke procedures bestaan dan deugt de methode niet. Als een goed onderscheid wordt gemaakt tussen economische vluchtelingen en mensen die echt vervolgd worden, deugt het wel.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)

Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine » 12 mar 2015 15:09

Ik weet niet waar ze vooral vandaan komen. Zag in een bericht, dat m.n. economische vluchtelingen uit Nepal en Sri Lanka komen. Maar waren komen de politiek achtervolgden vandaan?
Nu heb ik het idee, dat Japan erg Japans is. Als er bijvoorbeeld veel moslims naar toekomen uit het Midden-Oosten, past dat, denk ik, niet in Japanse cultuur en zullen die vluchtelingen eisen gaan stellen en aanpassingen eisen van de Japanse samenleving. Ik kan me voorstellen, dat ze daar huiverig voor zijn.
Anderzijds, Chinezen kunnen zich over het algemeen goed aanpassen. Maar komen er veel Chinese vluchtelingen?
Despite the high cost of living.....
it remains popular.

The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet » 24 mar 2015 15:47

DiMensie schreef:Nou kan Japan dat natuurlijk alleen maar waarmaken omdat het uit een eilandengroep bestaat, maar los daarvan, hun methode werkt wel, want er zijn nauwelijks asielzoeker problemen. Vandaar ook mijn vraag:
Is dit cynisch of serieus? Het punt is dat Japan geen asielzoekersproblemen kent, maar andere landen natuurlijk wel. Want als je iedereen afwijst moeten asielzoekers ergens anders heen. Die mensen vluchten echt niet voor hun lol.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark

DiMensie

Bericht door DiMensie » 24 mar 2015 23:54

The Prophet schreef:
DiMensie schreef:Nou kan Japan dat natuurlijk alleen maar waarmaken omdat het uit een eilandengroep bestaat, maar los daarvan, hun methode werkt wel, want er zijn nauwelijks asielzoeker problemen. Vandaar ook mijn vraag:
Is dit cynisch of serieus? Het punt is dat Japan geen asielzoekersproblemen kent, maar andere landen natuurlijk wel. Want als je iedereen afwijst moeten asielzoekers ergens anders heen. Die mensen vluchten echt niet voor hun lol.
Het is zowel cynisch als serieus. Serieus omdat het werkt en cynisch omdat ik het een bespottelijke en mensonwaardige manier vind om problemen te voorkomen. Maar ook in Nederland was er tot voor kort één partij die daar toch achterstaat en sinds kort is ook de VVD uit de kast:

VVD tart PvdA met PVV-plannen

***knip***
De VVD wil het Europese asielbeleid afschaffen. De grenzen moeten gesloten worden voor asielzoekers van buiten Europa. Alleen een asielzoeker uit Europa zou volgens de VVD nog asiel mogen worden verleend.
***knip***

Bron

The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet » 26 mar 2015 10:49

Ik wil graag de VVD afschaffen. En de mentaliteit waar zij voor staan.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark

Plaats reactie