Ebola: gaan we binnenkort mensen ruimen?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

DiMensie

Bericht door DiMensie » 20 aug 2014 17:16

.

In een poging de verdere verspreiding van Ebola in te dammen wordt in Liberia momenteel de oproerpolitie ingezet tegen mensen in de sloppenwijk West Point in de hoofdstad Monrovia, omdat deze mensen zich verzetten tegen het massaal opgehokt worden. Er wonen zeker vijftigduizend(!) mensen in West Point!
Wat is de volgende stap? (Preventief?) Ruimen?

Bron: Liberia drukt betoging over ebola de kop in

Dat beloof ik
Bevlogen

Re: Ebola: gaan we binnenkort mensen ruimen?

Bericht door Dat beloof ik » 20 aug 2014 17:46

De afsluiting van de sloppenwijk West Point heeft te maken met een aanval op een quarantainecentrum waar ebolapatiënten werden geïsoleerd, dat gebeurde afgelopen zaterdag. Het centrum werd geplunderd en 37 patiënten verlieten het gebouw. Een aantal patiënten trok de wijk in, maar volgens de autoriteiten hebben ze zich later allemaal vrijwillig weer gemeld. Er wonen zeker 50 duizend mensen in West Point.
Tsja,
Wat moet je dan.
37 patienten die de wijk in zijn geweest en je weet niet meer met wie ze contact hebben gehad.
Er moeten daar keiharde keuzes worden gemaakt uit bizarre opties.
Maar de keuze niet maken betekent bijna altijd dat de situatie nog erger wordt.

De berichtgeving vanuit de autoriteiten daar klopt ook niet altijd.
Eerder ontsnapten 17 patiënten en verklaarde autoriteiten, om paniek te voorkomen, dat ze in een ander ziekenhuis waren opgenomen.
In werkelijkheid waren ze echt kwijt.
“Mr. Spock, do you have a theory?”
“No captain. For a theory, one requires facts. Since we do not have any, it would be illogical to have a theory.”
(Star Trek, seizoen 1)

DiMensie

Bericht door DiMensie » 29 aug 2014 09:19

.
Het ebola-virus verspreidt zich steeds sneller, meldt Wereldgezondheidsorganisatie WHO. Meer dan 40 procent van de zieken werd de afgelopen 21 dagen besmet. De organisatie houdt er rekening mee
dat er in totaal mogelijk meer dan 20.000 mensen getroffen zullen worden.

Bron

Minstens 240 artsen en verpleegkundigen zijn bij het verzorgen van ebolapatiënten zelf besmet geraakt met het virus. Zeker 120 gezondheidswerkers zijn overleden aan ebola.

Bron

En nu begint ebola toch wel erg dicht bij te komen:

Een medewerker van Artsen Zonder Grenzen zit in een Brussels ziekenhuis in quarantaine, omdat hij mogelijk besmet is met het ebolavirus. Dat schrijven de Belgische kranten De Morgen en Het Laatste Nieuws.

Bron

doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho » 29 aug 2014 09:30

Ik stel voor om een select groepje homeopaten naar de ziektehaarden te sturen :twisted:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing

writer
Bevlogen

Bericht door writer » 29 aug 2014 09:32

Als kind dacht ik vroeger vaak zolang er maar niet te veel oorlogen, aardbevingen en ziektes zijn hoef ik nog nergens bang voor te zijn, de dag des oordeels......

Want het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk; en er zullen zijn hongersnoden, en pestilentien, en aardbevingen in verscheidene plaatsen (Mattheüs 24:7)
Laatst gewijzigd door writer op 29 aug 2014 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
NB: Doe wel en zie niet om.

HankS
Diehard

Bericht door HankS » 29 aug 2014 09:32

doctorwho schreef:Ik stel voor om een select groepje homeopaten naar de ziektehaarden te sturen :twisted:
En wat te denken van gebedsgenezers :twisted:
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell

HankS
Diehard

Bericht door HankS » 29 aug 2014 09:33

writer schreef:Als kind dacht ik vroeger vaak zolang er maar niet te veel oorlogen, aardbevingen en ziektes zijn hoef ik nog nergens bang voor te zijn, de dag des oordeels......

Want het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk; en er zullen zijn hongersnoden, en pestilentien, en aardbevingen in verscheidene plaatsen (Mattheüs 24:7)
Auto's waren er toen nog niet ?
Nothing in life is certain except death, taxes and the second law of thermodynamics.
—Seth Lloyd

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

—Bertrand Russell

Hiëronymus
Ervaren pen

Bericht door Hiëronymus » 06 sep 2014 17:58

writer schreef:Als kind dacht ik vroeger vaak zolang er maar niet te veel oorlogen, aardbevingen en ziektes zijn hoef ik nog nergens bang voor te zijn, de dag des oordeels......

Wanneer was dat dan? In de 20ste eeuw hebben we genoeg oorlogen, aardbevingen en ziektes gehad.

pallieter
Bevlogen

Bericht door pallieter » 06 sep 2014 18:09

Writer,

Geen zorgen maken!

Zie wel heel weinig koninkrijken vechten. Groot Brittanië ok maar tegen welke andere koning? Voor de rest? Nederland tegen Rusland? Maar dat zijn weer geen 2 koninkrijken.

Oei, zie echt geen oorlog meer tussen twee koninkrijken Writer! Dit kan dus niet anders dan betekenen dat er geen dag des oordeels komt? Of moeten we dan toch maar een oorlogje beginnen tussen Nederland en België, kwestie van Henry een beetje gerust te stellen?

Moeten wel opschieten, met tempo dat die koninkrijken verdwijnen, gaan we anders nog denken dat die Matti uit zijn nek aan het lullen was. Maar dan wel over die dag des oordeels. Oorlog, hongersnood, epidemieën en aardbevingen hebben altijd bestaan, de idioot die dat kan voorspellen is even straf als de idioot die voorspelt dat de zon zal opkomen.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov

Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos » 09 sep 2014 19:41

Voor de bewoners in die gebieden is het een apocalyptisch situatie.
Helft van alle slachtoffers ebola in afgelopen drie weken gestorven
Sinds de meest recente uitbraak van ebola in Afrika zijn 2.288 mensen omgekomen. Bijna de helft van de slachtoffers kwam in de afgelopen 21 dagen om.
http://www.nu.nl/buitenland/3873451/hel ... orven.html" onclick="window.open(this.href);return false;

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 09 sep 2014 19:49

DiMensie schreef:.

In een poging de verdere verspreiding van Ebola in te dammen wordt in Liberia momenteel de oproerpolitie ingezet tegen mensen in de sloppenwijk West Point in de hoofdstad Monrovia, omdat deze mensen zich verzetten tegen het massaal opgehokt worden. Er wonen zeker vijftigduizend(!) mensen in West Point!
Wat is de volgende stap? (Preventief?) Ruimen?
Of Natuurlijk terrorisme?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Philip K. Dick

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 09 sep 2014 23:44

dikkemick schreef:
Het zou mij niet verbazen als terroristen nu proberen aan het virus te komen en dat voor een aanslag te gebruiken.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 10 sep 2014 09:09

Fish schreef:
dikkemick schreef:
Het zou mij niet verbazen als terroristen nu proberen aan het virus te komen en dat voor een aanslag te gebruiken.
Probleem is (bedacht ik me later als terrorist in opleiding) dat je ook je broeders en zusters "aansteekt"

Weer later bedacht ik me dat dat op zich niet zo vervelend is, omdat zij (broeders/zusters) dan bji Allah komen.

(Wat de broeders te wachten staat is bekend (Maagden), maar de zusters????
Philip K. Dick

DiMensie

Bericht door DiMensie » 10 sep 2014 13:01

Fish schreef:
dikkemick schreef:
:shock:
Ik werd er al heel verdrietig van hoe goedwillende mensen met Ebola om gaan.
Niet anders om kunnen gaan, zolang er nog geen genezing mogelijk is.
:?
Wat jullie bedacht hebben is echt een horror scenario. Wat kan een zelfmoordterrorist tegen houden die zichzelf willens en wetens wil besmetten met een virus zoals Ebola om vervolgens daarmee zoveel mogelijk mensen te besmetten? Alleen al de dreiging met een dergelijke aanslag kan verregaande ontwrichting tot gevolg hebben als er maar voldoende burgers zijn die daardoor in paniek raken
.

dikkemick
Ontoombaar

Bericht door dikkemick » 10 sep 2014 14:46

Tja. WAT houdt een terrorist tegen?
De rede en het verstand gebruiken en inzien dat ze gebrainwashed zijn?
In deze vaardigheden blinken ze helaas niet uit.
Creatief zijn ze ook niet omdat alles maar opgeblazen schijnt te moeten worden. En om een virus te extraheren om er een bom van te maken...ik weet niet of ze zo slim zjin. Maar...met voldoende liquide middelen komen ze een eind. Dan kan het westen misschien nog een handje helpen.
Maar ze moeten wel opschieten, want een vaccin ligt op de loer.
Philip K. Dick

Plaats reactie