De Krim.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Fish
Moderator

Re: De Krim.

Bericht door Fish » 17 mar 2014 23:22

De retoriek is er al, de anchorman van de Russische staats televisie zei vanavond dat Rusland het enige land is dat de VS in as kan leggen, en dat met een ontploffende atoombom op een groot scherm achter hem.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos » 18 mar 2014 00:32

De EU zal 21 Russische en Oekraïense functionarissen reisbeperkingen opleggen, meldt de BBC. Hun tegoeden worden ook bevroren.

Ook de VS zal de tegoeden van Russische functionarissen, met name personen die in de wapenindustrie werkzaam zijn, bevriezen. Dat geldt ook voor de tegoeden van de verdreven Oekraïense president Viktor Janoekovitsj. In totaal zal de VS elf mensen met sancties treffen.
http://www.nu.nl/buitenland/3728300/nie ... -krim.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Lachwekkend gewoon, noem men dit sancties?

Is wel een mooi moment voor Poetin om weggesluisd zwart geld aan te pakken.. :lol: :D
Het westen gaat na welke rus geld in het buitenland heeft.
Poetin lacht zich helemaal rot. :lol:
Kan hij gelijk de corruptie aanpakken. :!:

MoreTime
Bevlogen

Bericht door MoreTime » 18 mar 2014 09:31

Fish schreef:De retoriek is er al, de anchorman van de Russische staats televisie zei vanavond dat Rusland het enige land is dat de VS in as kan leggen, en dat met een ontploffende atoombom op een groot scherm achter hem.
Je hebt altijd mensen die van alles schreeuwen:
De presentator, Dmitry Kiselev, is door het tijdschrift The Economist eerder de belangrijkste verspreider van Russische propaganda genoemd. 'Zelfs volgens de standaarden van sovjettelevisie spuwt het Russia Channel (waar Kiselev werkt- red.) propaganda die zijn sovjet-voorgangers zou hebben doen blozen', schreven zij in december vorig jaar. http://www.volkskrant.nl/vk/nl/30323/On ... ndum.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.

Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos » 18 mar 2014 21:44

http://www.nu.nl/buitenland/3729435/oek ... edood.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Oekraïense soldaat op Krim gedood'
Russische of pro-Russische troepen hebben een Oekraïense legerbasis op de Krim bestormd. Daarbij is een Oekraïense soldaat omgekomen en een andere is gewond geraakt.
De eerste dode.
Is dit het begin van WO III?

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 19 mar 2014 05:19

Nee, het lijkt eerder op het startschot voor de heropening van de Koude Oorlog.
Ik herken de koude-oorlog-propaganda-retoriek van de veroveringsoorlog startende neostalinistisch KGB-schoft Poetin.
Volgens heb je daar niet veel gezond verstand en historisch besef voor te hebben. Niemand hoeft daar veel moeite voor te doen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos » 19 mar 2014 16:49

Ik ben een beetje te jong om de koude-oorlog-propaganda-retoriek van de veroveringsoorlog startende neostalinistisch KGB-schoft Poetin te herkennen.
Maar dat is zo wat meer dan de helft van de wereld bevolking, zij hebben de koude oorlog niet meegemaakt.
Ik luister ook niet naar de propaganda van het Westen.
Het is best wel beschamend om achter te komen dat ALLE regeringen leugens verkondigen. Kijk bv naar Plasterk: uit naam van landsbelang heeft hij gelogen..... :D 8*)

Maar Poetin heeft weer een punt: kan men degenen, het bericht hieronder, die iemand bedreigt beschouwen als een soort nazi?
Tv-baas Oekraïne door parlementariërs in elkaar geslagen terwijl camera draait
http://www.demorgen.be/dm/nl/18241/Onru ... aait.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Fish
Moderator

Bericht door Fish » 19 mar 2014 19:35

Chronos schreef: Het is best wel beschamend om achter te komen dat ALLE regeringen leugens verkondigen.

Ja, het zijn net mensen. Of lieg jij nooit Chronos? :?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.

Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos » 20 mar 2014 01:37

Fish schreef:
Chronos schreef: Het is best wel beschamend om achter te komen dat ALLE regeringen leugens verkondigen.

Ja, het zijn net mensen. Of lieg jij nooit Chronos? :?
Omdat het mensen zijn, mogen zij dan liegen? Fijn dat er zo toegeeflijkheid wordt omgegaan tegenover officiële volksvertegenwoordigers. (NOT!)
Heb je wel principes, Fish?
Ambtshalve heb ik nooit gelogen, erg hé. Dat durft ik inderdaad te stellen.
Alleen af en toe (privé) tegen vrouwen, het maakt het leven een stuk makkelijker. :lol: 8*)

Jinny

Bericht door Jinny » 20 mar 2014 05:19

Ergo, de dubbele moraal waar je Fish van beschuldig hanteer je zelf ook.
Ik citeer,
Alleen af en toe (privé) tegen vrouwen, het maakt het leven een stuk makkelijker.
Liegen mag dus, onder voorwaarden.
Hypocriet, of menselijk?

Onze volksvertegenwoordigers liegen dus af en toe ook.
En je bent geen haar beter Chronos.
Item afgesloten.

Grima
Forum fan

Bericht door Grima » 21 mar 2014 10:35

Wat er ook verder gebeurd ik denk dat we heel voorzichtig moeten handelen. Laten we ook even bedenken dat WWI precies 100 jaar geleden begonnen is en ondanks dat toen meer de monarchieën een rol speelden voel ik toch ook andere, zelfde soort belangen meespelen. Ik heb geen zin in een soort jubileum-feest...

Iedereen kent wel het verhaal van "eigen bevolking beschermen" of economische interesses. Maar goed eigenlijk is dat op elke oorlog van toepassing nietwaar?

Gelukkig hoor ik ook kritische stemmen van Russische burgers al zijn die moeilijk te horen over het geweld. Laten we dus vooral doorgaan met sancties en Rusland economisch te dwingen zich weer te gaan gedragen.

Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos » 21 mar 2014 23:08

Jin schreef:Ergo, de dubbele moraal waar je Fish van beschuldig hanteer je zelf ook.
Ik citeer,
Alleen af en toe (privé) tegen vrouwen, het maakt het leven een stuk makkelijker.
Liegen mag dus, onder voorwaarden.
Hypocriet, of menselijk?
Menselijk. 8*) :lol:
Tenslotte zijn het maar vrouwen, net kinderen. :D

Maar overheidsdienaren die liegen tegen het volk, die ze vertegenwoordigen en gekozen hebben? [-X
Onze volksvertegenwoordigers liegen dus af en toe ook.
En je bent geen haar beter Chronos.
Item afgesloten.
Is inderdaad niet ontopic, maar werkgelateerd heb ik nooit gelogen.
Mischien is dat inderdaad juist heel slecht, het werk wordt inderdaad niet makkelijker op.
Echter men wordt wel voor betaald. 8*)

Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos » 21 mar 2014 23:11

Van Rompuy: "Moet EU Rusland de oorlog verklaren misschien?"
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buiten ... hien.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Het wordt spannend.
Maar EU en oorlog voeren wordt niets.

HenkM
Superposter

Bericht door HenkM » 23 mar 2014 16:24

Mahalingam schreef:De vragen in dat referendum zullen zijn:
Bent u voor de toetreding van de Krim bij Rusland als onderdeel van de federatie?
Bent u voor het herstel van de grondwet van 1992 voor de Krim?

Waarom zouden de bewoners van de Krim niet het recht op zelfbeschikking hebben?
De VN staat toch altijd pal voor "het Zelfbeschikkingsrecht der Volkeren "?
Dat klinkt wel aardig. Maar wat is de 'eigen' Krim bevolking? De Tartaren? Die willen bij de Oekraïne.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)

HenkM
Superposter

Bericht door HenkM » 23 mar 2014 16:32

Chronos schreef:http://www.nu.nl/buitenland/3729435/oek ... edood.html
Oekraïense soldaat op Krim gedood'
Russische of pro-Russische troepen hebben een Oekraïense legerbasis op de Krim bestormd. Daarbij is een Oekraïense soldaat omgekomen en een andere is gewond geraakt.
De eerste dode.
Is dit het begin van WO III?
Kun je in herinnering, of wellicht de geschiedenis, lol, halen hoe de nazi's in Duitsland steeds meer stukjes ooit Duits grondgebied terughaalden? Die gebieden die ze na WOI waren kwijtgeraakt.
En Nevllle Chamberlain maar kraaien: we hebben de leeuw getemd, of iets in die zin.Waarop WOII alsnog uitbrak. (in die zin dat politiek overleg niet altijd zinvol blijkt)
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 23 mar 2014 18:38

Chronos schreef: Lachwekkend gewoon, noem men dit sancties:
mja, voor het gepeupel zijn beelden van marcherende legers veel spectaculairder.
de USSR kon dit trouwens goed :)
http://www.youtube.com/watch?v=4I-JEU5RUeE" onclick="window.open(this.href);return false;

jammer genoeg is deze staat NIET levensvatbaar en eens men de Saoedi's subtiel overtuigd om wat meer olie op te pompen stort het fundament vd russische economie ineen (olie/gasexport).
ik geef hen dan 5j voor ze terug in ussr tijden en miserie zitten
dat de rijke russen niet aan hun geld kunnen (bvb london) zie je nu al op de Russische beurs

een rondje armworstelen tegen de EU en de Vs verliezen ze altijd, maar in N-Korea verhongeren de leiders ook niet dus zal Poetin zelf geen boterham minder eten

Plaats reactie