De Krim.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

appelfflap
Superposter

Re: De Krim.

Bericht door appelfflap » 13 mar 2014 08:35

Chronos schreef:[
Feit blijft dat NIEMAND er iets wil of kan doen.
Ik zie niet dat het Westen oorlog gaat voeren voor zijn zgn. principes.
als die kleine Eu landjes gewoon van gasleverancier veranderen of economische zaken (handel) herbekijken doen ze Moskou veel meer pijn dan eender welke interventiemacht. jouw oorlogsretoriek hier is 19e eeuws

met de argumenten die Moskou voor de krim gebruikt kunnen ze in alle ex sovjetstaten invallen. In al die staten leeft een aanzienlijke populatie gemigreerde Russen die 'bescherming' nodig hebben als Poetin zo beslist.

Economisch kost deze onzin de Russen miljarden

Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos » 14 mar 2014 00:26

appelfflap schreef:
Chronos schreef:[
Feit blijft dat NIEMAND er iets wil of kan doen.
Ik zie niet dat het Westen oorlog gaat voeren voor zijn zgn. principes.
als die kleine Eu landjes gewoon van gasleverancier veranderen of economische zaken (handel) herbekijken doen ze Moskou veel meer pijn dan eender welke interventiemacht. jouw oorlogsretoriek hier is 19e eeuws
Blijkbaar trekt Poetin weinig aan van de handel met de EU.
Zie je al trektrekkingen van de Russen?

Niets oorlogsretoriek, gezond verstand.......en goede inschattingen :lol:
Met geld kan men niet alles kopen, dat wordt een dure les voor jou en het decadente westen.
met de argumenten die Moskou voor de krim gebruikt kunnen ze in alle ex sovjetstaten invallen. In al die staten leeft een aanzienlijke populatie gemigreerde Russen die 'bescherming' nodig hebben als Poetin zo beslist.

Economisch kost deze onzin de Russen miljarden
Les 1: Poetin kan het allemaal niets schelen.

appelfflap
Superposter

Bericht door appelfflap » 14 mar 2014 08:53

Chronos schreef: Les 1: Poetin kan het allemaal niets schelen.
poetin is een uitstekende kgb apparatsjik die compleet boven zijn niveau zit, maar de slimste vd klas is hij zeker niet

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 14 mar 2014 09:05

Poetin is een neo-stalinistisch KGB-schoft, het schoolvoorbeeld van een anti-democratische dictator die alleen maar geïnteresseerd is in het zoveel mogelijk verzamelen van macht.
De gemakzucht waarmee hij de Krim annexeert doet vermoeden dat hij nog niet klaar is met Oekraïne.
Voorlopig is niets ten oosten van de Dnjepr veilig voor de annexatiedrift van deze losgeslagen despoot.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 14 mar 2014 13:03

Het laatste nieuws.
Servische paramilitairen op de Krim.
Ik vraag me af wat deze gewapende en gemaskerde vreemdelingen maandag nog te zoeken hebben als de Krim door Rusland officieel is geannexeerd.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.

Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos » 16 mar 2014 00:24

Trekken de Russen al terug?
Krim kan men nu al afschrijven.
Nu het oosten van Oekraïne nog.

Heeft ooit economische sancties geholpen om een politieke doel te bereiken?
Wie kan mij wat cijfers geven.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 16 mar 2014 12:07

Chronos schreef:Trekken de Russen al terug?

Nee, ik heb net geleerd dat sancties het beste werken als ze niet hoeven te worden opgelegd. (omdat de tegenpartij toegeeft voor het zover komt).
Ik wens u alle goeds

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 16 mar 2014 13:03

Chronos schreef: Krim kan men nu al afschrijven.
Dat lijkt inderdaad onvermijdelijk.
Het antwoord is ja.
En deze is effectiever als tegelijkertijd een culturele boycot wordt opgestart en ook daadwerkelijk heel snel wordt geïntensiveerd.

Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos » 17 mar 2014 01:41

Peter van Velzen schreef:
Chronos schreef:Trekken de Russen al terug?

Nee, ik heb net geleerd dat sancties het beste werken als ze niet hoeven te worden opgelegd. (omdat de tegenpartij toegeeft voor het zover komt).
En als de tegenpartij niet toegeeft?
Zoals Rusland.
Wie zal er last van hebben als Rusland zijn schulden niet meer zal betalen? 8*)
Ik dacht dat Rusland iets van 650 miljard $ schulden heeft aan het westen.
http://www.reuters.com/article/2014/03/ ... U720140311" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie zal er last van hebben?
Sancties zullen niet helpen.
Laatst gewijzigd door Chronos op 17 mar 2014 02:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos » 17 mar 2014 01:43

Cluny schreef:
Het antwoord is ja.
En deze is effectiever als tegelijkertijd een culturele boycot wordt opgestart en ook daadwerkelijk heel snel wordt geïntensiveerd.
Heb je een voorbeeld?

Dat heeft in Vietnam niet geholpen.

Peter van Velzen
Moderator

Bericht door Peter van Velzen » 17 mar 2014 07:17

Chronos schreef: En als de tegenpartij niet toegeeft?
Zoals Rusland.
Dan kan het ze waarschijnlijk niet zo veel schelen, die sancties, en werken ze dus niet (meteen(.
Overigens kunnen ze dan nog wel op de lange duur werken. Ten slotte is de Apartheid inn Zuid-Afrika ook verdwenen, maar sancties die echt goed werken, hoeven nooit te worden uitgevoerd. (zie de video),
Ik wens u alle goeds

Cluny
Banned

Bericht door Cluny » 17 mar 2014 09:50

De link.
Het eerste citaat van wat ik al wist.
Dat Oekraïne de Krim kwijt is, is volgens de Oost-Europa-expert een voldongen feit.
Daarover nog de eerste vraag die ook in de berichtgeving staat. Ik zou dat graag willen weten maar besef dat ik daar nooit een goed antwoord op zal krijgen. Ik sluit het niet uit dat dit plan al jaren op de plank in de imperialistische despotenkast heeft gelegen.
Drie weken geleden, toen na maanden van onrust en protesten president Viktor Janoekovitsj het hazenpad koos, had Jansen in ieder geval de huidige gebeurtenissen niet durven voorspellen. "Het plan om de Krim te annexeren lag natuurlijk op de plank. Maar als een mogelijkheid, niet als een zekerheid."
En dan dit citaat.
Waar Poetin stopt, is de grote vraag. "We kunnen niet in de hoofden van de mensen kijken die het voor het zeggen hebben. Maar er zijn allerlei aanwijzingen dat ze rondlopen met het idee dat het oosten van Oekraïne er ook bij moet worden gepakt", vertelt Jansen. In die regio, met grote steden als Charkov en Donetsk, wonen veel etnische Russen.
En het zuiden van Oekraïne wonen ook veel Russisch-taligen en Ruslandgezinden.
En dan komen vanzelf weer de volgende vragen over waar de aandacht van de expansiedrift van Rusland verder naar toe zal gaan.
Mag ik een voorspelling doen?
Voordat Poetin helemaal klaar is met de Oekraïne gaat deze neo-stalinist al aan de slag met de Baltische Staten.

Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos » 17 mar 2014 14:49

Dreigen met sancties helpen zolang ze niet geëffectueerd worden......Tja....

Maar wat mij opvalt is dat er zo weinig is geschreven of de afzetting procedure van (ex) president Janoekovitsj wel grondwettelijk is. Dat het parlement akkoord ging wil niet zeggen dat het grondwettelijk is.
De weinig info die ik gelezen heb is de afzetting niet grondwettelijk. Dus Poetin heeft in die opzicht gelijk.

Daarnaast is de referendum ook niet grondwettelijk: de Okraïnse grondwet stelt dat voor afscheiding de referendum heel Okraïne over moet stemmen.

Dit is en blijft een puinhoop........
Op naar de WO III .... :roll:

MoreTime
Bevlogen

Bericht door MoreTime » 17 mar 2014 16:15

Chronos schreef: Op naar de WO III .... :roll:
Wie gaat die WO III dan voeren volgens jou?
"Het goede leven is een leven ingegeven door liefde en geleid door kennis.", Bertrand Russell.

Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos » 17 mar 2014 21:04

MoreTime schreef:
Chronos schreef: Op naar de WO III .... :roll:
Wie gaat die WO III dan voeren volgens jou?
Zoals gewoonlijk de arme sukkels.
Je denkt toch niet dat de rijke stinkerds zich aan het front zijn leven gaan wagen?

Plaats reactie